Docieranie / wymiana oleju

Zaczęty przez Tomus, 2018/11/28 06:31

Poprzedni wątek - Następny wątek

Charls

Cytat: Rocko w 2019/06/24 20:19przy sprzedaży i tak nikt tego nie doceni.

Ja zawsze doceniam takie rzeczy

Rocko

Tak a pro po oleju, to dzisiaj na Facebooku zobaczyłem zdjęcie, z którego wynika, że Lotos zrobił olej spełniający normę VW 508/509.


https://www.facebook.com/GrupaLOTOS/photos/pcb.2308781095865789/2308777835866115/?type=3&theater

tiguan220

Mała aktualizacja - po drugiej wymianie oleju zrobilem  kilkaset km po czym kilka mniejszych tras z przyczepka ( po kilkanascie km przez kilka dni) i trzecia wymiana prognozowana za 18tys. Remont skończony, przyczepka postawiona w kąt i kolejne 2tys przejechane. Wchodzę dzisiaj  w przegląd A tam wymiana za... 21tys. Przewiduje zatem, za dla komputera podpięta przyczepa to sygnał do skrócenia km do wymiany oleju.

Tomus

Przejechalem ostatnio 2tys z przyczepka i komp mi nadal pokazuje wymiane przy 30tys.

rk

@tiguan220 to normalne zachowanie tego licznika w 2.0 TSI (spadek w dół po wymianie a później powrót do rozsądnych wartości). Mam tak i w T2 i Q5, nie sądzę żeby był związek z ciąganiem przyczepki. Obciążenie silnika na pewno brane jest pod uwagę, ale jak przyczepa jest lekka to pewnie dużego wpływu nie będzie miała.

@Tomus, kilku kolegów miało problem, że im nie ustawiono prawidłowo tego licznika na przeglądzie zerowym, musieli się domagać w serwisie poprawy także przy okazji podpytaj swój. O ile 1.4/1.5 TSI wyciąga bez problemu te 30000 km, to w wypadku TDI to jest trochę podejrzane (możliwe, ale podejrzane).

Moje kilka centów w temacie wcześniejszej wymiany oleju. Ja tam nie mam nic przeciwko lekkiemu sponsoringowi nowego właściciela, chce sprzedawać auto ze spokojną głową. Jednak uważam, że nie ma technicznych przesłanek (tj. konieczności) wcześniejszej wymiany oleju a auto i tak osiągnie bardzo wysokie przebiegi. Nie jestem ekspertem, ale na podstawie zebranych informacji skłaniam się do takiej opinii. I nie, żeby producentom nie zdarzały się fuckupy (tak jak i kiedyś tak i teraz). Na niektóre z nich wymiana oleju wcześniej dobrze działała, ale to nie jest raczej norma.



Charls

#125
Prosty test bibułowy Instytutu Nafty i Gazu pokazuje, że właściwości oleju Volkswagena SAE 5W30 ACEA C3 VW 504.00/507.00 TBN, TAN i lepkość kinematycznej zmierzonej w 100°C po 15 tys km już są na niskim poziomie a co dopiero po 30 tys km, inhibitory utleniania, depresatory, detergenty, dyspergatory etc... już właściwie nie istnieją i nie działają. Można się tym oczywiście nie przejmować, bo po co "inwestować" w auto dla następnego właściciela


CytatNa niektóre z nich wymiana oleju wcześniej dobrze działała, ale to nie jest raczej norma
Nie ma wyjątków od reguły, na każdy silnik to źle działa

byq84

Czy ktoś wie czym zalany jest 1.5 TSI po wyjechaniu z fabryki? 5W30 czy 0W20 i jaka norma?
Pytam w przypadku ewentualnej dolewki.

Jp

Jak otworzysz maskę  przy zamku masz naklejke z normą olejową

MrBlacker

Cytat: byq84 w 2020/01/08 20:54
Czy ktoś wie czym zalany jest 1.5 TSI po wyjechaniu z fabryki? 5W30 czy 0W20 i jaka norma?

Różnie bywa, ja fabrycznie miałem zalane 0W20.
Jak zapytasz w serwisie to sprawdzą to dokładnie i Ci powiedzą.

iks

Czy poziom oleju sprawdzacie na zupełnie zimnym silniku? Bo taka sytuacja. Miałem już poziom bliski minimalnego więc już miałem dolewać ale jakoś tego nie zrobiłem po paru dniach patrzę a poziom na skali prawie optymalny (w połowie oznaczenia). Ten drugi pomiar był gdzieś po godzinie zaledwie kilkukilometrowej jazdy no ale silnik był jeszcze lekko ciepły. Czy możliwa jest taka różnica? Czy przyczyna może być inna i poziom wzrósł np przez przerwanie procedury wypalania filtra DPF, bo takie pogłoski krążą.

byq84

Ja robiłem pomiar godzinę po jeździe, silnik był jeszcze w miare ciepły. Z dieslem cóż, w moim Chevrolecie po kilku przerwanych próbach wypalenia DPF poziom oleju rósł. Przypuszczam ze u VW jest podobnie.

Fircyk

Wzrost oleju w VW pierwsze słyszę  w Oplu i markach które mają te silniki  tak ale tylko jak DPF uszkodzony ( zapchany) czyli auta z dużymi przebiegami z miasta. Ja miałem Insignie zmodzoną na 190hp i latała krótkie trasy zero problemów  przebieg ok 160tysi. Oleju nie przybywało.

Charls


Cytat: iks w 2020/01/09 22:13Czy poziom oleju sprawdzacie na zupełnie zimnym silniku? Bo taka sytuacja. Miałem już poziom bliski minimalnego więc już miałem dolewać ale jakoś tego nie zrobiłem po paru dniach patrzę a poziom na skali prawie optymalny (w połowie oznaczenia).

W każdym moim aucie tak było i jest, że poziom oleju w silniku zupełnie zimnym jest minimalnie niższy od poziomu na ciepłym silniku

iks

Czyli aby właściwie dolać, do połowy skali to brać za wiarygodne wskazanie na zupełnie zimnym?

Charls

Cytat: iks w 2020/01/11 16:29Czyli aby właściwie dolać, do połowy skali
A czemu nie do max? Pzy max jest jeszcze sporo miejsca od korb i nie ma obawy nawet jeśli będzie 5 mm ponad stan