Witam wszystkich,
Czy to normalne że przy przebiegu 9tys km dmucha dymem po odkręceniu wlewu korka i bagnetu. Zaznaczę że, zaglądałem tam tylko dlatego że kultura pracy silnika się pogorszyła w mojej ocenie włacznie ze stukaniem którego wcześniej raczej nie było. :-\
Pozdrawiam
Adam
W sensie spalinami? Rozgrzany olej ogólnie paruje trochę. To ważne czy spaliny czy coś innego.
@lebski spróbuj zmienić stację. Poprzednie dwa auta miałem w TDI (Audi) i robiło sporą różnicę w kulturze pracy pomiędzy stacjami z paliwem ze Schwedt, Lotosem a Orlenem.
Ostatni raz widziałem takie przedmuchy w 15-letnim Fordzie Fusion 1.4 TDci i to były jego ostatnie dni. Umówiłem już wizytę w ASO a pytam bo pewnie usłyszę ten typ tak ma i że to normalne.
https://streamable.com/cn8ab0
Który salon? ;)
Porsche Kraków. Czy to dmuchanie spalinami jest typowe dla tego sinlika? ???
To część ciśnienia i oparów ze skrzyni korbowo-tłokowej, gdyby w ogole nie dmuchało to silnik by nie żył. Normalne o ile to nie komin parowozowy. W dizlach zawsze bardziej niż w benzynach z uwagi na wiele wyższe sprężanie
Każdy silnik tłokowy przepuszcza gazy przez pierścienie i zawory to komory korbowo-tłokowej a za odpowietrzenie odpowiedzialna jest odma. Jeśłi otworzysz korek to część która ma trafić do odmy ucieka korkiem, Zamkniesz korek to z powrotem trafią do odmy i separatora oleju. To tak jakbyś miał dwa wentyle w dętce, odkręcisz oba to powietrze poleci oboma, odkręcisz jeden to jednym, drugi to drugim. W silniku jest ciśnienie i podciśnienie i musi być "upuszczane" bo inaczej rozwaliłoby ci wszystkie uszczelnienia i lało by sie z niego jak z zaszlachtowanego prosiaka
Cytat: lebski w 2020/10/24 14:05w mojej ocenie włacznie ze stukaniem którego wcześniej raczej nie było.
Możliwe że olej kiepskiej jakości i z kiepskim parametrem parowalności NOACK