Autor Wątek: DCC (Dynamic Chassis Control)_Tiguan R-Line_koła 19/20 cali  (Przeczytany 5849 razy)

TaZ

  • Jr. Member
  • **
  • Wiadomości: 24
  • Thanked: 6 times
  • Model: Tiguan
  • Wersja: R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI 245KM
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: Gdańsk
Advertisement
Cześć wszystkim ! Chciałem zapytać o Wasze opinie dotyczące zawieszenia DCC a w szczególności dla Tiga na 19/20' kołach. Jak bardzo, o ile w ogóle, zmienia się odczuwalnym komfort w trybie Comfort ? Jak sprawdza się takie zestawienie w codziennym użytkowaniu ? Oczywiście biorę pod uwagę fakt, że 19' a już tym bardziej 20' koła i niższy profil opon już z same siebie odbierają nieco wygody z jazdy. Z góry dziękuję za Wasze komentarze i informacje
 

Ad

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 431
  • Thanked: 33 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: R-line / Highline
  • Silnik: 2.0 TSI / 305KM / DSG
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: WA
Odp: DCC (Dynamic Chassis Control)_Tiguan R-Line_koła 19/20 cali
« Odpowiedź #1 dnia: 2021/11/20 18:53 »
Nie jezdzilem bez DCC, wiec trudno mi to do czegos porownac, ale w Comfort na 20stkach (Suzuka) na rownej nawierzchni mam wrazenie ze lece nad droga. Jest fajnie. Problemy zaczynaja sie jak zmienia sie nawierzchnia na gorsza (czyli 75% czasu, w Polsce drogi sa dramatyczne). Mam wrazenie, ze amortyzatory maja za krotki skok jak na nasz kraj i na studzienkach i wiekszych dziurach po prostu wali.

Ja jezdze w 90% na trybie indywidualnym, gdzie mam zawieszenie w trybie Comfort, skrzynie w Normal, kierownice w trybie Sport, swiatla w Sport, klime w Eco. Jak sie spiesze to zmieniam caly samochod na tryb Sport. Praktycznie nie uzywam innych trybow. Roznice pomiedzy Comfort i Sport czuje, zawieszenie staje sie twardsze w Sport i bardziej czuc wszelkie nierownosci.

Od strony wizualnej, wg mnie, 20stki to podstawa ze wzgledu na duze wyciecia na kola. Tam spokojnie zmiescily by sie nawet 21ynki. A moze i nawet 22ki. Moze nawet kiedys zaloze 21. Zobaczymy
 

ratoschlaff

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 451
  • Thanked: 65 times
  • Model: Fiat
  • Wersja: 500
  • Napęd: FWD
  • Skąd: STA
Odp: DCC (Dynamic Chassis Control)_Tiguan R-Line_koła 19/20 cali
« Odpowiedź #2 dnia: 2021/11/20 20:35 »
A kto ma DCC i 18 koła? Jakie wrażenia z jazdy?
 

Dybik

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 610
  • Thanked: 123 times
  • Model: Tiguan
  • Wersja: II R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI / 245 KM
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: CB / 20.10.21
Odp: DCC (Dynamic Chassis Control)_Tiguan R-Line_koła 19/20 cali
« Odpowiedź #3 dnia: 2021/11/20 20:48 »
Ja jezdze w 90% na trybie indywidualnym, gdzie mam zawieszenie w trybie Comfort, skrzynie w Normal, kierownice w trybie Sport, swiatla w Sport, klime w Eco. Jak sie spiesze to zmieniam caly samochod na tryb Sport. Praktycznie nie uzywam innych trybow. Roznice pomiedzy Comfort i Sport czuje, zawieszenie staje sie twardsze w Sport i bardziej czuc wszelkie nierownosci.



DCC wpływa na skrzynie, swiatla i klimę?


Wplyw na Skrzynie - jest to coś innego niż przejście bezpośrednio skrzynia na S ?


Swiatla i klima - przybliżyłbys jak to wpływa na te tematy i jakie są 'opcje' ?

 

Frodo

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 278
  • Thanked: 35 times
  • Model: VW Tiguan II
  • Wersja: R
  • Silnik: 2.0 TSI 230
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: KR
Odp: DCC (Dynamic Chassis Control)_Tiguan R-Line_koła 19/20 cali
« Odpowiedź #4 dnia: 2021/11/20 21:08 »
A kto ma DCC i 18 koła? Jakie wrażenia z jazdy?
Ja mam i sobie chwalę. Sprzedałem 20... Z jednej strony myślę czasem czy dla urody nie było warto wziąć 19, z drugiej strony poza tym nie mogę narzekać na 18 i może jednak była to lepsza decyzja dla komfortu...
Ogólnie, dla mnie DCC w Tigu niezbędne jak ktoś lubi czasem przegonić konie... Jednak trzeba się liczyć z tym, że sprężyny są takie same niezależnie od ustawienia. DCC dynamicznie dostosowuje amortyzatory, potrafi fajnie usztywnić zawieszenie na zakręcie nawet w Comfort! Tym bardziej w Sport.. Natomiast super komfortowej jazdy nie doświadczymy nawet z DCC bo to nie zawieszenie pneumatyczne i jak pisałem sprężyny pozostają te same.
Tak że reasumując 18 poprawiają komfort, a na zakrętach nadal bardzo dobrze, trochę gorzej wygląda, ale nie jakoś szczególnie źle...
 
The following users thanked this post: ratoschlaff

ratoschlaff

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 451
  • Thanked: 65 times
  • Model: Fiat
  • Wersja: 500
  • Napęd: FWD
  • Skąd: STA
Odp: DCC (Dynamic Chassis Control)_Tiguan R-Line_koła 19/20 cali
« Odpowiedź #5 dnia: 2021/11/20 21:45 »
A kto ma DCC i 18 koła? Jakie wrażenia z jazdy?
Ja mam i sobie chwalę. Sprzedałem 20... Z jednej strony myślę czasem czy dla urody nie było warto wziąć 19, z drugiej strony poza tym nie mogę narzekać na 18 i może jednak była to lepsza decyzja dla komfortu...
Ogólnie, dla mnie DCC w Tigu niezbędne jak ktoś lubi czasem przegonić konie... Jednak trzeba się liczyć z tym, że sprężyny są takie same niezależnie od ustawienia. DCC dynamicznie dostosowuje amortyzatory, potrafi fajnie usztywnić zawieszenie na zakręcie nawet w Comfort! Tym bardziej w Sport.. Natomiast super komfortowej jazdy nie doświadczymy nawet z DCC bo to nie zawieszenie pneumatyczne i jak pisałem sprężyny pozostają te same.
Tak że reasumując 18 poprawiają komfort, a na zakrętach nadal bardzo dobrze, trochę gorzej wygląda, ale nie jakoś szczególnie źle...
masz wersję R wiec faktycznie 19 wyglądały by lepiej niż 18  :)  Ja czekam na swojego eleganca. Wybrałem 18 ze wzgledu na koszt opon  :P  ale zobaczę z czasem czy nie zmienić na 19. Głównie chodzi mi o komfort jazdy. Może 18 zima a 19 lato  ;)


Jestem ciekaw, jak wyglada żywotność takiego DCC  :-\
 

Ad

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 431
  • Thanked: 33 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: R-line / Highline
  • Silnik: 2.0 TSI / 305KM / DSG
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: WA
Odp: DCC (Dynamic Chassis Control)_Tiguan R-Line_koła 19/20 cali
« Odpowiedź #6 dnia: 2021/11/20 23:26 »
DCC wpływa na skrzynie, swiatla i klimę?


Wplyw na Skrzynie - jest to coś innego niż przejście bezpośrednio skrzynia na S ?


Swiatla i klima - przybliżyłbys jak to wpływa na te tematy i jakie są 'opcje' ?
Nie, DCC nie wplywa na swiatla ani klime. Wspomnialem reszte ustawien w trybie indywidualnym, bo pewnie ktos by o to zapytal. DCC wplywa tylko na amortyzatory.

DCC nie ma rowniez wplywu na skrzynie.

Samochod ma pare zaprogramowanych trybow drogowych, u mnie to Eco, Comfort, Normal i Sport, plus dodatowy tryb Individual, w ktorym mozesz sobie mieszac ustawienia. Oprocz tego mam jeszcze tryb Snow, Offroad i Offroad Individual, ale nie mialem okazji bawic sie tymi trybami, poza 10 min wyprawa szutrowa droga w Szwajcarii. Jezdza w wiekszosci po asfalcie, no ale zima jeszcze przed nami, wiec na pewno bede jeszcze mial okazje je pouzywac (chociaz z niskoprofilowymi 20stkami nie spodziewam sie offroadowych cudow).

Swiatla mam ustawione w tryb Sport, bo zauwazylem, ze Dynami Light Assist dziala najlepiej i najszybciej w tym trybie. Mialem przez jakis czas na normal i wtedy rowniez wycina mi samochody w promieniach swiatel dlugich, ale robi to jakos wolniej i mialem pare razy sytuacje, gdzie migali mi, bo ich razilem. W trybie Sport swiatla dzialaja szybciej i nie zdazylo mi sie, zeby mi ktos mrugal jeszcze.

Klime ustawilem w tryb Eco dawno temu (w lato) i dawalo sobie rade, wiec nie widze powodow, aby zmieniac. Poza latem klimatyzacje AC mam i tak wylaczona poza latem. Nie bawilem sie innymi trybami zbyt duzo.

Skrzynia zmienia swoje wlasciwosci w zaleznosci od trybu, w ktorym jestes. W trybie Eco zmienia biegi szybciej i na nizszych obrotach i zegluje jak odpuscisz gaz. W trybie Comfort i Normal skrzynia jest w trybie Normal (slyszalem, ze zegluje rowniez w tych trybach w najnowszych Tigach, u mnie tylko w Eco), w trybie Sport skrzynia jest o bieg nizej niz w Normalu i przeciaga zmiane. Poza tym skrzynia jest rowniez adaptacyjna. W zalezonsci od trybu, w ktorym jestes, od tego jak jezdzisz i od pozycji pedalu gazu, moze przetrzymac zmiane biegu do nawet powyzej 6tys obrotow, lub jak jezdzisz delikatnie, to bedzie zmieniac przy 2tys (nawet na Sporcie).
 

Frodo

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 278
  • Thanked: 35 times
  • Model: VW Tiguan II
  • Wersja: R
  • Silnik: 2.0 TSI 230
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: KR
Odp: DCC (Dynamic Chassis Control)_Tiguan R-Line_koła 19/20 cali
« Odpowiedź #7 dnia: 2021/11/21 16:28 »
Poza tym skrzynia jest rowniez adaptacyjna. W zalezonsci od trybu, w ktorym jestes, od tego jak jezdzisz i od pozycji pedalu gazu, moze przetrzymac zmiane biegu do nawet powyzej 6tys obrotow, lub jak jezdzisz delikatnie, to bedzie zmieniac przy 2tys (nawet na Sporcie).

To jest okropne! Człowiek ledwo co się toczy w korku, a później chce przyśpieszyć, dodaje gazu, a tu... nic! Skrzynia już nas zakwalifikowała jako flegmatyków i wie lepiej czego nam potrzeba..   >:(
 

Ad

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 431
  • Thanked: 33 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: R-line / Highline
  • Silnik: 2.0 TSI / 305KM / DSG
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: WA
Odp: DCC (Dynamic Chassis Control)_Tiguan R-Line_koła 19/20 cali
« Odpowiedź #8 dnia: 2021/11/21 16:37 »
Poza tym skrzynia jest rowniez adaptacyjna. W zalezonsci od trybu, w ktorym jestes, od tego jak jezdzisz i od pozycji pedalu gazu, moze przetrzymac zmiane biegu do nawet powyzej 6tys obrotow, lub jak jezdzisz delikatnie, to bedzie zmieniac przy 2tys (nawet na Sporcie).

To jest okropne! Człowiek ledwo co się toczy w korku, a później chce przyśpieszyć, dodaje gazu, a tu... nic! Skrzynia już nas zakwalifikowała jako flegmatyków i wie lepiej czego nam potrzeba..   >:(


Wystarczy, ze przycisniesz pare razy i bedzie inaczej, albo jak przerzucisz skrzynie na Sport i przycisniesz. Poza tym zawsze mozesz przelaczyc skrzynie na reczna i przeciagnac manualnie.
 

Frodo

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 278
  • Thanked: 35 times
  • Model: VW Tiguan II
  • Wersja: R
  • Silnik: 2.0 TSI 230
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: KR
Odp: DCC (Dynamic Chassis Control)_Tiguan R-Line_koła 19/20 cali
« Odpowiedź #9 dnia: 2021/11/21 16:41 »
Poza tym skrzynia jest rowniez adaptacyjna. W zalezonsci od trybu, w ktorym jestes, od tego jak jezdzisz i od pozycji pedalu gazu, moze przetrzymac zmiane biegu do nawet powyzej 6tys obrotow, lub jak jezdzisz delikatnie, to bedzie zmieniac przy 2tys (nawet na Sporcie).

To jest okropne! Człowiek ledwo co się toczy w korku, a później chce przyśpieszyć, dodaje gazu, a tu... nic! Skrzynia już nas zakwalifikowała jako flegmatyków i wie lepiej czego nam potrzeba..   >:(
Wystarczy, ze przycisniesz pare razy i bedzie inaczej, albo jak przerzucisz skrzynie na Sport i przycisniesz. Poza tym zawsze mozesz przelaczyc skrzynie na reczna i przeciagnac manualnie.
To wiem, ale w praktyce trudno pamiętać po każdym korku i robotach drogowych, że automat mógł przejść w tryb flegmatyk. I sam przyznałeś, że nawet w Sport bywa źle. *Reakcja na pedał gazu nie powinna być nieprzewidywalna!* To nawet niebezpieczne... Może ktoś wie jak to wyłączyć?  ;)   Bez tuningu, a jeśli tuning to jaki i gdzie?
 

Ad

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 431
  • Thanked: 33 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: R-line / Highline
  • Silnik: 2.0 TSI / 305KM / DSG
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: WA
Odp: DCC (Dynamic Chassis Control)_Tiguan R-Line_koła 19/20 cali
« Odpowiedź #10 dnia: 2021/11/21 16:56 »
Poza tym skrzynia jest rowniez adaptacyjna. W zalezonsci od trybu, w ktorym jestes, od tego jak jezdzisz i od pozycji pedalu gazu, moze przetrzymac zmiane biegu do nawet powyzej 6tys obrotow, lub jak jezdzisz delikatnie, to bedzie zmieniac przy 2tys (nawet na Sporcie).

To jest okropne! Człowiek ledwo co się toczy w korku, a później chce przyśpieszyć, dodaje gazu, a tu... nic! Skrzynia już nas zakwalifikowała jako flegmatyków i wie lepiej czego nam potrzeba..   >:(
Wystarczy, ze przycisniesz pare razy i bedzie inaczej, albo jak przerzucisz skrzynie na Sport i przycisniesz. Poza tym zawsze mozesz przelaczyc skrzynie na reczna i przeciagnac manualnie.
To wiem, ale w praktyce trudno pamiętać po każdym korku i robotach drogowych, że automat mógł przejść w tryb flegmatyk. I sam przyznałeś, że nawet w Sport bywa źle. *Reakcja na pedał gazu nie powinna być nieprzewidywalna!* To nawet niebezpieczne... Może ktoś wie jak to wyłączyć?  ;)   Bez tuningu, a jeśli tuning to jaki i gdzie?

Uwierz mi, ze w VW nie jest zle. Sa inne niemieckie marki, gdzie po normach WLTP reakcja skrzyni jest dramatyczna. W Tiguanie nawet w trybie Eco czuje, ze mam cala moc pod noga, musze tylko mocniej nacisnac, niz np w trybie Sport. W trybie Sport, reakcja skrzyni jest duzo szybsza, plus moc w pedale mam duzo szybciej niz w innych trybach. Ciezko, to wytlumaczyc w tekscie, ale to wlasnie mi sie podoba w Tigu, ze cala moc mam dostepna pod noga w kazdym trybie, nalezy tylko pamietac, ze w innych trybach niz Sport, moze byc wiekszy lag w skrzyni (i tak nie jest tragicznie) i moc znajduje sie troche glebiej w pedale.

Zreszta ten pan Ci to lepiej wytlumaczy:
https://www.youtube.com/watch?v=h_KmEQPtw9I
 

Ad

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 431
  • Thanked: 33 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: R-line / Highline
  • Silnik: 2.0 TSI / 305KM / DSG
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: WA
Odp: DCC (Dynamic Chassis Control)_Tiguan R-Line_koła 19/20 cali
« Odpowiedź #11 dnia: 2021/11/21 17:01 »
Jeszcze tylko dodam, nie mowilem, ze w Sport jest zle. Mowilem, ze nawet w Sport moze zmieniac bieg przy 2tys obrotow. Wszystko zalezy od sposobu jazdy. Jak jestem w Sport i lekko naciskam gaz, nie spieszac sie, to samochod, mimo tego, ze jest bardziej zrywny, niz w innych trybach, bedzie zmienial biegi wczesniej. Jezeli natomiast bede wciskal gaz mocniej, to samochod przeciagnie zmiane biegow. Moim zdaniem jest to dobre rozwiazanie, bo wiadomo, ze jak chce szybko jechac, to bede naciskal pedal gazu mocniej i wtedy samochod bedzie zmienial biegi pozniej. Nie zawsze natomiast, nawet jak jest w Sport, chce ruszac z piskiem, wiec jak nacisne pedal gazu lzej, to bieg zmieni sie wczesniej.
 

Frodo

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 278
  • Thanked: 35 times
  • Model: VW Tiguan II
  • Wersja: R
  • Silnik: 2.0 TSI 230
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: KR
Odp: DCC (Dynamic Chassis Control)_Tiguan R-Line_koła 19/20 cali
« Odpowiedź #12 dnia: 2021/11/21 17:28 »
@Ad , zgadzam się, że nie jest najgorzej - też kupiłem... ;)
Jednak jak na mój gust zdecydowanie zbyt łatwo na "S" uzyskać niskie obroty
i bardzo brakuje mi opcji wyłączenia z użytku np. < 1500 RPM na wyższych biegach we wszystkich trybach...
ale kończę bo nie chcę rozbijać tematu.
 

Ad

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 431
  • Thanked: 33 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: R-line / Highline
  • Silnik: 2.0 TSI / 305KM / DSG
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: WA
Odp: DCC (Dynamic Chassis Control)_Tiguan R-Line_koła 19/20 cali
« Odpowiedź #13 dnia: 2021/11/21 18:02 »
@Ad , zgadzam się, że nie jest najgorzej - też kupiłem... ;)
Jednak jak na mój gust zdecydowanie zbyt łatwo na "S" uzyskać niskie obroty
i bardzo brakuje mi opcji wyłączenia z użytku np. < 1500 RPM na wyższych biegach we wszystkich trybach...
ale kończę bo nie chcę rozbijać tematu.
Mozesz zrobic mapowanie silnika i skrzyni. Ja bede to robil po nowym roku.
 

Frodo

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 278
  • Thanked: 35 times
  • Model: VW Tiguan II
  • Wersja: R
  • Silnik: 2.0 TSI 230
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: KR
Odp: DCC (Dynamic Chassis Control)_Tiguan R-Line_koła 19/20 cali
« Odpowiedź #14 dnia: 2021/11/21 18:20 »
Mozesz zrobic mapowanie silnika i skrzyni. Ja bede to robil po nowym roku.
Koniecznie daj znać jakie doświadczenia! :D (U mnie trochę inaczej bo GPF, ale tak czy inaczej ciekawe; koniec gwarancji w 2022, więc może się skuszę...)