Problem systemu start stop

Zaczęty przez Artur84, 2022/05/25 23:01

Poprzedni wątek - Następny wątek

Artur84

Witam - około tydz temu zmieniałem akumulator - na warsztacie powiedzieli ze nie jest konieczna żadna adaptacja gdyż nowa bateria jest taka sama jak stara - wymienili z podtrzymaniem prądu - lecz dziś zauważyłem ze start stop działa tylko przy włączonej klimatyzacji - gdy ja wyłącze i dojadę Np do świateł auto wyłączy się raz a potem już system nie chce się włączyć - przy załączonej klimie działa bez zarzutu - zaznaczam ze nie korzystam z tego systemu ale czasem zapomnę go wyłączyć i dlatego dziś się zorientowałem - w czym może być problem ??

TMP

Problem leży w tym, że po wymianie akumulatora należy w adaptacjach wprowadzić nowy/inny numer seryjny. Inaczej system zarządzania energią dalej bierze pod uwagę charakterystykę tego zużytego.

https://vag-forum.pl/vw-tiguan-ii/akumulator-wymiana/msg15546/#msg15546

Artur84

Kurczę wprowadziłem dziś nowe dane ale stary nr seryjny ?? Czyli złe ?? Mierzyłem tez napięcie ładowania i wynosi ono około 13.4 v - może w tym problem ?? Zastanawia mnie tyko to czemu system działa przy klimie a przy wyłączonej nie działa ??

TMP

Po wymianie powinien być wprowadzony inny numer seryjny niż poprzedni. Akumulatory spoza sieci VAG często takich numerów nie mają, więc należy wprowadzić cokolwiek innego. Czy to od ręki rozwiąże problem start & stop trudno powiedzieć, natomiast są szanse że zmieni charakterystykę ładowania.

Artur84

Zakodowalem jeszcze raz - na nowej baterii varta AGM nie było naklejki z kodem - podobno nie maja za otwartej dystrybucji - ale wprowadziłem dane 70 ah , włóknina , kod producenta a nr seryjny wpisałem od siebie - zrobiłem pare km i wyglada na to ze ladowanie wróciło do normy , pokazuje 13.7 volta a gdy powłączalem wszystkie odbiorniki to pokazywało 14.8 .

Artur84

Wyglada na to ze rzeczywiście zmieniła się charakterystyka ladowania - wcześniej było cały czas 13.4 v nawet pod obciążeniem - akumulator był niedoladowany - po podpięciu pod ładowarkę pokazywało 40 procent i musiałem go ponad 3 godz ładować żeby osiągnął poziom . Pojeżdżę trochę i zobaczę jak będzie teraz - start stop tez pomału ożywa - chociaż nie używam tego .