Auto Hold - jak używacie?

Zaczęty przez wrb, 2020/02/04 20:03

Poprzedni wątek - Następny wątek

Mullrof

ile kosztuje wymiana wymiana tarcz i klocków w Tigu po takiej imprezie?

Preszus

Ja w DSG jeżdżę z na stałe wyłączonym autoholdem. Do normalnej jazdy po mieście jest to raczej utrudnienie niż pomoc. Włączam go tylko ręcznie na czas parkowania. Warto i trzeba go włączyć podczas parkowania na nierównym terenie. Robię to regularnie zawsze przed przestawieniem dźwigni w tryb P. Kiedyś zrobiłem to w odwrotnej kolejności, samochód delikatnie się cofnął i zawiesił na bolcu skrzyni biegów. Potem był duży problem z przestawieniem gały w tryb drive. Trzeba było gałę wyszarpywać z dużą siłą.

Tiggy

Cytat: Preszus w 2020/02/06 09:56
Warto i trzeba go włączyć podczas parkowania na nierównym terenie. Robię to regularnie zawsze przed przestawieniem dźwigni w tryb P. Kiedyś zrobiłem to w odwrotnej kolejności, samochód delikatnie się cofnął i zawiesił na bolcu skrzyni biegów. Potem był duży problem z przestawieniem gały w tryb drive. Trzeba było gałę wyszarpywać z dużą siłą.
Chyba mylisz AH z ręcznym.

Preszus

Tak. Miałem na myśli konieczność zaciągnięcia ręcznego podczas parkowania na spadku gdy autohold jest wyłączony.

iks

#19
@TMP no ale przy skrzyni automatycznej HSA chyba nie ma bo po co. Pisałem wcześniej, że sprawdzę jak będę stał pod górkę no ale przecież nie sprawdzę bo jak mam skrzynię na D to i tak się nie stoczy po puszczeniu hamulca tylko ruszy do przodu. Czy ja czegoś nie rozumiem?

Michał

Jest. Jak stoisz pod górę i puścisz hamulec to ci się ani nie stoczy, ani nie pojedzie do przodu. Dopiero jak wciśniesz gaz to puści hamulec i ruszy.

mms1994

Cytat: iks w 2020/02/06 19:08@TMP no ale przy skrzyni automatycznej HSA chyba nie ma bo po co. Pisałem wcześniej, że sprawdzę jak będę stał pod górkę no ale przecież nie sprawdzę bo jak mam skrzynię na D to i tak się nie stoczy po puszczenie hamulca tylko ruszy do przodu. Czy ja czegoś nie rozumiem?
Wyjmij bezpiecznik od ABS, ale odłącz akumulator, żeby ABS/HSA etc się rozłączył i spróbuj ruszyć pod górkę ;)

iks

Cytat: Michał w 2020/02/06 19:21
Jest. Jak stoisz pod górę i puścisz hamulec to ci się ani nie stoczy, ani nie pojedzie do przodu. Dopiero jak wciśniesz gaz to puści hamulec i ruszy.
Oki sprawdzę jak będę mial okazję ale jakoś nie widzę sensu, bo niby dlaczego miałby blokować ruszenie do przodu.

Charls

Cytat: iks w 2020/02/06 21:49bo niby dlaczego miałby blokować ruszenie do przodu.
Zatrzymujesz się, puszczasz pedał hamulca, dźwignia cały czas  na D a auto stoi, o to chyba chodziło koledze wyżej

iks

Cytat: Charls w 2020/02/07 08:28
Cytat: iks w 2020/02/06 21:49bo niby dlaczego miałby blokować ruszenie do przodu.
Zatrzymujesz się, puszczasz pedał hamulca, dźwignia cały czas  na D a auto stoi, o to chyba chodziło koledze wyżej


No ale jak będę chciał żeby stało na D to włączę Auto Hold więc naprawdę nie wiem po co miałoby być jeszcze HSA przy skrzyni DSG.

Charls

Cytat: iks w 2020/02/07 15:52po co miałoby być jeszcze HSA przy
sorry, chyba ja czegoś nie doczytałem, wyślałem że mowa o AH a nie HSA

wrb

Dla testu zmieniłem sposób używania auto holda z cały czas włączonego, na cały czas wyłączony i załączany jedynie kiedy jest sens (włączyłam na razie raz w korku).


To co na razie zauważyłem, to, że nie ma szarpnięcia i nie słychać tarcia przy ruszaniu gdy auto stało nieużywane przez np deszczową noc (tego się też spodziewałem). Łatwiej się też rusza przy normalnej jeździe, poprzednio miałem taki odruch, ze najpierw muskałem pedał gazu, żeby hamulec się zwolnił, dopiero potem już normalnie wciskałem gaz. Teraz nie muszę już tego robić. To w sumie zmiany na plus. Na minus jest to, że pomimo, że parkuję na całkiem płaskim terenie, to zawsze po wyłączeniu silnika i puszczeniu hamulca samochód minimalnie się stoczy. Potem gdy wsiadam ponownie, to mam wrażenie, że czuję opór na drążku zmiany biegów gdy przesuwaniu z P na inne stopnie. Jest to bardzo subtelne, ale mam wrażenie że przy auto holdzie zdarzało się to dużo rzadziej.

Preszus

Tak jak pisałem, przy parkowaniu na nierównym terenie, najpierw trzeba włączyć ręczny a potem dopiero przesunąć dźwignię na P.  Gdy tego nie zrobisz, to może dojść do takiej sytuacji, że będziesz mieć potem bardzo duży problem z przestawieniem dźwigni. Ja robię to już automatycznie i nie mam takiego problemu. A jazda po mieście z wyłączonym na stałe autoholdem jest o wiele przyjemniejsza (płynniejsza).

MrBlacker

Cytat: wrb w 2020/02/10 20:21To co na razie zauważyłem, to, że nie ma szarpnięcia i nie słychać tarcia przy ruszaniu gdy auto stało nieużywane przez np deszczową noc (tego się też spodziewałem).
Przy wyłączonym Auto Hold i efekcie pełzania (skrzynia DSG) przy ruszaniu na skrzyżowania faktycznie jest to bardziej płynne, ale trzeba cały czas trzymać nogę na pedale hamulca. ;)
Przy używaniu tylko hamulca postojowego na skrzyżowaniu jakoś nie zauważyłem różnicy w stosunku do używania opcji Auto Hold.

Natomiast na postoju jeśli zostawisz auto z Auto Hold to automatycznie włącza sie elektroniczny hamulec postojowy czyli efekt jest taki sam jak bez włączonego Auto Hold z ręcznie aktywowanym hamulcem postojowym.
Chyba, że zostawiasz auto bez Auto Hold i bez włączania hamulca postojowego wtedy przy DSG ustawionym na P włącza się tylko mechaniczna blokada kół napędowych. I wtedy faktycznie może być różnica. ;)

Charls

Ostatnimi czasy przyzwyczaiłem się do permanentnego używania AH, jednak jest to wygodniejsze a nawet bezpeczniejsze. Początkowo byłem na nie, ponieważ w korkach przy ruszaniu z AH po dodaniu gazu było takie szarpnięcie ale znalazłem na to sposób, wpierw na ułamek sekundy lekko "klikam" nogą na pedał hamulca, zwalnia się AH a dopiero jak już ruszy to dodaję gazu. Taki sposób ruszania jesto wiele płynniejszy, przynajmniej u mnie