Auto Hold - jak używacie?

Zaczęty przez wrb, 2020/02/04 20:03

Poprzedni wątek - Następny wątek

wrb

  Zastanawiam się jak używacie auto holda. Czy jest u was cały czas włączony? Czy może włączacie tylko gdy potrzebujecie, np w korkach? Czy zostawiacie zaparkowane auto z włączonym auto holdem (czyli po prostu na ręcznym)?


U mnie przez ostatni rok auto hold cały czas był włączony, miałem kilka razy sytuację, że gdy auto stało kilka dni nie ruszane to hamulec ręczny zapiekł się i wyraźnie było to słychać i czuć przy ruszaniu.


Poprzednich samochodów nigdy nie zostawiałem na ręcznym, z wyjątkiem sytuacji gdy była taka potrzeba. Teraz zacząłem się zastanawiać czy tego auto holda nie używam zbyt często, może warto go wyłączać przed zaparkowaniem samochodu, żeby nie zostawiać auta na ręcznym?


Zauważyłem, że za każdym razem jak odwiedziałem serwis, to przy odbiorze samochodu, auto hold zawsze był wyłączony pomimo, że oddawałem z włączonym. Nie wiem czy coś za tym stoi, czy może to po prostu przypadek i serwisant miał taką preferencję.


Co o tym myślicie?

mms1994

W serwisie wyłączają auto hold z automatu wpinajac kompa - samo to robi.
Ja używam auto hold cały czas. Z tego co sprawdzałem to nawet jak wyłącze to po zgaszeniu auta sam hamulec chwytał

Mullrof

my tam używamy cały czas.nie po to kupowaliśmy samochód z systemami takimi i siamtymi, żeby z nich nie korzystać.

inna sprawa, że samochód nowy kupowaliśmy też po to by nie martwić się tym czy coś się popsuje czy też nie.
5 lat gwarancji działa na wyobraźnię.

Darayavahus

Ja wyłączam tylko czasami przy parkowaniu bo czasami przy podjeżdżaniu do czegoś złapie i ciężko z nim się ruszyć o centymetr żeby nie przywalić w przeszkodę.

Tomasz

Cytat: Darayavahus w 2020/02/04 21:10
Ja wyłączam tylko czasami przy parkowaniu bo czasami przy podjeżdżaniu do czegoś złapie i ciężko z nim się ruszyć o centymetr żeby nie przywalić w przeszkodę.
+1,
Upierdliwe w krótkim garażu gdzie parkuje się na parę centymetrów od przedniej ściany


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Pro

arekp

Ja znów przeciwnie do przedmówców, tylko czasem z niego korzystam. W AUDI funkcję nazywali Hill Assist ... i faktycznie tylko wtedy widzę sens korzystania z niej :-)

MrBlacker

Używam cały czas Auto-Hold i nie sprawia mi to problemów nawet przy parkowaniu blisko ściany w garażu.

Cytat: wrb w 2020/02/04 20:03Czy zostawiacie zaparkowane auto z włączonym auto holdem (czyli po prostu na ręcznym)?
Zawsze zostawiam z włączonym Auto-Hold - wtedy po zatrzymaniu hamulec postojowy włącza się automatycznie. Natomiast przy wyłączonym Auto-Hold hamulec postojowy trzeba włączyć samodzielnie.

Cytat: arekp w 2020/02/04 23:18W AUDI funkcję nazywali Hill Assist ... i faktycznie tylko wtedy widzę sens korzystania z niej :-)
Hill Start Assist to chyba o innego, to układ wspomagający ruszanie pod górkę i to niezależny system. Tiguan też jest wyposażany w system HSA.

iks

Używam tylko sporadycznie gdy np podjeżdżam do świateł i akurat zapala się czerwone. Ręczny natomiast zaciągam tam gdzie widzę, że teren nie jest płaski albo nie jestem tego pewien. Napewno nie w garażu.

arekp

W sumie masz rację, tam najpierw było utrzymywane ciśnienie w ESP, tu od razu zaciąga się "ręczny".

iks

@MrBlacker na pewno Tiguan ma HSA? Bo wydaje mi się, że Auto Hold pełni taką rolę, że jak np stoisz w korku pod górę to samochód się nie stoczy zanim dodasz gazu. Hmm, ale faktycznie muszę sprawdzić czy w takiej sytuacji auto wykona ruch do tyłu po puszczeniu hamulca bez włączonego Auto Holda.

byq84

Ja używam cały czas, jedyne co zauważyłem że jak wyjeżdzam z garażu a dom mam na lekkim wzniesieniu to po zatrzymaniu i wybraniu biegu D jak autohold puszcza to dosyć mocno zgrzyta.

TMP

Przy skrzyni DSG Auto-Hold nie używam prawie wcale - tylko przy dłuższych postojach np. długie czerwone światło, w poważnym korku albo w kolejce do Drive Through :). W korku pełzającym (co kilka sekund kilka metrów) dużo wygodniej zwolnić sam hamulec niż przenosić nogę między hamulcem a gazem.

Parkowania z Auto-Holdem przy DSG sobie nie wyobrażam - owszem, da się, ale po co? Z czasem można wyczuć jaka siła nacisku na gaz jest potrzebna do zwolnienia hamulca, ale na początku są duże szanse że będzie za duża.

Cytat: iks w 2020/02/05 00:15na pewno Tiguan ma HSA?
Zdecydowanie ma i zapobiega staczaniu się przy ruszaniu również bez włączonego A-H.

mms1994

Cytat: TMP w 2020/02/05 09:40Parkowania z Auto-Holdem przy DSG sobie nie wyobrażam - owszem, da się, ale po co? Z czasem można wyczuć jaka siła nacisku na gaz jest potrzebna do zwolnienia hamulca, ale na początku są duże szanse że będzie za duża.
Kwestia wyczucia, gaz wystarczy musnąć i rusza, tak samo jak masz auto holda włączonego, ale deliktanie naciskasz hamulec to on się nie załączy (ale samochód będzie zatrzymany) ;)

TMP

Zgadza się, podobna sytuacja jak wyczuwanie progu nacisku od którego załapie Start/Stop. Pełzanie przy parkowaniu jednak wydaje mi się dużo wygodniejsze - przy cofaniu praktycznie nigdy nie mam potrzeby dodawania gazu.

blazejp

Podziele sie moim doswiadczeniem:
przez ostatnie 3 lata jezdzilem 2x tiguan i passat w manualu. w 1roku jezdzilem passkiem z zawsze właczonym AH. moje oberwacje: kilkukrotnie zapiekanie klockow do tarcz, b. szybkie zużycie tylnych klockow, ok 30 tys i do wymiany, poniszczona tracza tzn. bruzdy na niej,  b. brzydko taka tarcza wygląda. w 2 drugim roku jedzilem tiguanem rowniez zawsze w wlaczonym AH skutek po roku: to samo co w passacie tylko klocki wytrzymaly ponad 30 tys. w 3 roku ( czyli ostatnie 12 miesiecy ) jezdzilem tigiem . tym razem postanowilem wylaczyc AH. Wynik po roku uzytkowania, NIC. rzadnych zapiekań klockow, zgrzytania i ocierania tylnych tarcz, rownomiernie zuzycie okladzin.
Wnioski jakie mam dla was : wlaczac auto hold tylko w wyjatkowych sytuacjach, np. jazdy w korkach na wzniesieniu, wyjazdy ze stromych podjazdów i inne góry. ale wylaczac na postoju w garazu i na pewno wtedy gdy planujecie dluzszy postój.