Auto Hold - jak używacie?

Zaczęty przez wrb, 2020/02/04 20:03

Poprzedni wątek - Następny wątek

sxill

Cytat: mms1994 w 2020/02/11 16:13
Pomimo silniczków nadal w jakiś sposób ABS jest używane, widać to gdy jedziemy np 70 i zaciągniemy ręczny to samochód mocno wyhamuje, ale koła się nie zblokują, nawet jeżeli jest mokro/ślisko
"Ręczny" elektryczny w czasie jazdy ma inną funkcję - służy do awaryjnego wyhamowania auta przez pasażera, jak np. kierowca zasłabnie. Używa do tego normalnej hydrauliki, jak zwykłe hamowanie. Działa to w każdej marce.
A ręczny na postoju zaciska tylne klocki hamulcowe używając silniczków elektrycznych, zintegrowanych z tylnymi zaciskami.

Charls

Powinny ale z doświadczenia wiem że po wyłączeniu auta z wciśniętym hamulcem nie zawsze odbijają i dlatego klocki potrafią się delikatnie skleić do tarczy zwlaszcza gdy są mokre lub jest dużo wilgoci

Charls

Cytat: sxill w 2020/02/12 11:35"Ręczny" elektryczny w czasie jazdy ma inną funkcję - służy do awaryjnego wyhamowania auta przez pasażera, jak np. kierowca zasłabnie. Używa do tego normalnej hydrauliki, jak zwykłe hamowanie. Działa to w każdej marce.
A ręczny na postoju zaciska tylne klocki hamulcowe używając silniczków elektrycznych, zintegrowanych z tylnymi zaciskami.
Nie dotyczy to klasycznego ręcznego z rozpierakiem szczęk

Charls

Cytat: sxill w 2020/02/12 11:35służy do awaryjnego wyhamowania auta przez pasażera, jak np. kierowca zasłabnie.
No nie, nie taka jest jego główna funkcja, jego główna funkcja oprócz postoju to działanie pomocnicze na wypadek awarii układu głównego zasadniczego

iks

Wracając do tematu HSA. Miałem okazję przetestować kwestię w górach. Nie wiem czy to HSA czy poprostu tak działa skrzynia DSG. Mianowicie kiedy zatrzymałem się jadąc pod górę, skrzynia w położeniu D, mogłem spokojnie puścić hamulec i samochód nie jechał w dół mimo nie włączonego AH i oczywiście ręcznego. Do góry też nie jechał, mocne nachylenie więc bez dodawania gazu to raczej normalne. Analogiczna sytuacja przy skrzyni na R po zatrzymaniu auta jadąc z góry.

r_p_r

A co jeśli na wzniesieniu, po wrzuceniu na R i puszczeniu hamulca (nożnego) pojazd stoczy się do przodu?
Jakieś negatywne skutki dla skrzyni?


Oczywiście w takim momencie Auto Hold jest jak znalazł.

Ekhangel

Osobiście AH nie wyłączam prawie nigdy (tylko przy niektórych bardzo precyzyjnych manewrach parkingowych). Jest to system na tyle fajny, że mogę nawet przeboleć konieczność klikania pedałem gazu w niektórych sytuacjach przed ruszeniem. W poprzednim aucie z tiptroniciem często załączałem elektrohydrauliczny hamulec ręczny, bo nie chciało mi się trzymać nogi na hamulcu przez np. minutę.

kris17009

Zawsze używam. Co prawda w Golfie mam słabo zestrojone i trzeba delikatnie ruszać żeby nie szarpało. Ale mimo to nie trzymanie nogi na hamulcu jest komfortowe.
Natomiast w Tigu jest bardzo dobrze.