Akumulator

Zaczęty przez asta, 2018/06/20 20:56

Poprzedni wątek - Następny wątek

asta

Cytat: MrBlacker w 2018/06/19 14:08Tak z ciekawości, czy koledzy mają doświadczenia z akumulatorami EFB? Szukam porządnego wykresu pokazującego napięcie zależne od stanu naładowania akumulatora. Mój aku ładuje się obecnie do 12.5V (przy spoczynku) a rano ma 12.3V.

rk co masz na myśli pisząc    Mój aku ładuje się obecnie do 12.5V (przy spoczynku)

rk

To, jak przyjeżdżam po dłuższej jeździe (bez uruchamiania silnika przez Auto Start Stop)  i mierzę napięcie między biegunami akumulatora po wyłączeniu zapłonu. Ta sama operacja rano i pokazuje mi koło 12.3V.

Kabe

Aplikacja VW Connect (do tego modułu Bluetooth co można go było kupić za 1pln) również pokazuje napięcie akumulatora

rk

No właśnie a głupi Car-Net S&S nie. Tak samo jak nie pokazuje ciśnienia w oponach jak są zainstalowane czujniki.

MrBlacker

Cytat: Kabe w 2018/06/20 22:20Aplikacja VW Connect (do tego modułu Bluetooth co można go było kupić za 1pln) również pokazuje napięcie akumulatora

Do czego dodatkowy moduł BT, jak w aucie już jest BT?

Cytat: rk w 2018/06/20 23:34No właśnie a głupi Car-Net S&S nie. Tak samo jak nie pokazuje ciśnienia w oponach jak są zainstalowane czujniki.

Dobrze, że nie wziąłem, a zastanawiałem się. :)

rk

Na szczęście pokazuje czy zamknąłem szyberdach bo to mi to do tego było głównie potrzebne:P

asta

Cytat: Kabe w 2018/06/20 22:20Aplikacja VW Connect (do tego modułu Bluetooth co można go było kupić za 1pln) również pokazuje napięcie akumulatora
mi ostatnio pokazała 14,3, ale zazwyczaj jest to 12,8.
Ponieważ zdarza mi się kilka tygodni nie korzystać z samochodu to napięcie spada do 11,8

asta

#7
a tak z ciekawości, Ci co mają aku w bagażniku to mają AGM cz EFB?

rk


rk

Cytat: asta w 2018/06/21 00:01
mi ostatnio pokazała 14,3, ale zazwyczaj jest to 12,8.
Ponieważ zdarza mi się kilka tygodni nie korzystać z samochodu to napięcie spada do 11,8
14,3 V to pewnie przy włączonym alternatorze. Przy 11.8 V były jakieś problemy z rozruchem?

asta

Cytat: rk w 2018/06/21 01:46Przy 11.8 V były jakieś problemy z rozruchem?
nie, ale nie działał start/stop

WOLF

z ciekawości sprawdzę po południu bo od trzech dni stoi w garażu i co pokaże moduł

WOLF

 dziś rano -napięcie akumulatora po w sumie czterech dniach 11,9 V
Nastraszyliście mnie ale odpalił bez zająknięcia   :)

rk

#13

Dobrze wiedzieć, że te AKU działają dobrze poniżej 12V. Tak coś podejrzewałem, ale jest mało informacji na ten temat.

@WOLF  Akumulator EFB?

@MrBlacker ten moduł ma pewne informacje, których moduł Security&Service (bo o tym chyba myślałeś) nie pokazuje. Ale generalnie jeśli nam wystarcza to co robi S&S to nie potrzeba tego data plug'a.


rk

Dzięki Panowie. Wygląda, że to odcięcie przy 12V dla wideorejestratora nie jest jakoś dramatycznie nisko i ciągle jest funkcjonalne.


Jakby ktoś miał jakieś dodatkowe obserwacje (napięcie/czas postoju/czy odpalił bez problemów) to piszcie.