FORUM: VW TIGUAN, SEAT TARRACO, ATECA, SKODA KODIAQ, KAROQ, AUDI Q3, Q5, VW TOUAREG

Fora techniczne => VW TIGUAN II - 2016 - 2024 => Wątek zaczęty przez: asta w 2018/06/20 20:56

Tytuł: Akumulator
Wiadomość wysłana przez: asta w 2018/06/20 20:56
Tak z ciekawości, czy koledzy mają doświadczenia z akumulatorami EFB? Szukam porządnego wykresu pokazującego napięcie zależne od stanu naładowania akumulatora. Mój aku ładuje się obecnie do 12.5V (przy spoczynku) a rano ma 12.3V.

rk co masz na myśli pisząc    Mój aku ładuje się obecnie do 12.5V (przy spoczynku)
Tytuł: Odp: Akumulator
Wiadomość wysłana przez: rk w 2018/06/20 22:09
To, jak przyjeżdżam po dłuższej jeździe (bez uruchamiania silnika przez Auto Start Stop)  i mierzę napięcie między biegunami akumulatora po wyłączeniu zapłonu. Ta sama operacja rano i pokazuje mi koło 12.3V.
Tytuł: Odp: Akumulator
Wiadomość wysłana przez: Kabe w 2018/06/20 22:20
Aplikacja VW Connect (do tego modułu Bluetooth co można go było kupić za 1pln) również pokazuje napięcie akumulatora
Tytuł: Odp: Akumulator
Wiadomość wysłana przez: rk w 2018/06/20 23:34
No właśnie a głupi Car-Net S&S nie. Tak samo jak nie pokazuje ciśnienia w oponach jak są zainstalowane czujniki.
Tytuł: Odp: Akumulator
Wiadomość wysłana przez: MrBlacker w 2018/06/20 23:41
Aplikacja VW Connect (do tego modułu Bluetooth co można go było kupić za 1pln) również pokazuje napięcie akumulatora

Do czego dodatkowy moduł BT, jak w aucie już jest BT?

No właśnie a głupi Car-Net S&S nie. Tak samo jak nie pokazuje ciśnienia w oponach jak są zainstalowane czujniki.

Dobrze, że nie wziąłem, a zastanawiałem się. :)
Tytuł: Odp: Akumulator
Wiadomość wysłana przez: rk w 2018/06/20 23:45
Na szczęście pokazuje czy zamknąłem szyberdach bo to mi to do tego było głównie potrzebne:P
Tytuł: Odp: Akumulator
Wiadomość wysłana przez: asta w 2018/06/21 00:01
Aplikacja VW Connect (do tego modułu Bluetooth co można go było kupić za 1pln) również pokazuje napięcie akumulatora
mi ostatnio pokazała 14,3, ale zazwyczaj jest to 12,8.
Ponieważ zdarza mi się kilka tygodni nie korzystać z samochodu to napięcie spada do 11,8
Tytuł: Odp: Akumulator
Wiadomość wysłana przez: asta w 2018/06/21 00:03
a tak z ciekawości, Ci co mają aku w bagażniku to mają AGM cz EFB?
Tytuł: Odp: Akumulator
Wiadomość wysłana przez: rk w 2018/06/21 01:44
AGM
Tytuł: Odp: Akumulator
Wiadomość wysłana przez: rk w 2018/06/21 01:46
mi ostatnio pokazała 14,3, ale zazwyczaj jest to 12,8.
Ponieważ zdarza mi się kilka tygodni nie korzystać z samochodu to napięcie spada do 11,8
14,3 V to pewnie przy włączonym alternatorze. Przy 11.8 V były jakieś problemy z rozruchem?
Tytuł: Odp: Akumulator
Wiadomość wysłana przez: asta w 2018/06/21 01:48
Przy 11.8 V były jakieś problemy z rozruchem?
nie, ale nie działał start/stop
Tytuł: Odp: Akumulator
Wiadomość wysłana przez: WOLF w 2018/06/21 08:25
z ciekawości sprawdzę po południu bo od trzech dni stoi w garażu i co pokaże moduł
Tytuł: Odp: Akumulator
Wiadomość wysłana przez: WOLF w 2018/06/22 06:19
 dziś rano -napięcie akumulatora po w sumie czterech dniach 11,9 V
Nastraszyliście mnie ale odpalił bez zająknięcia   :)
Tytuł: Odp: Akumulator
Wiadomość wysłana przez: rk w 2018/06/22 10:31

Dobrze wiedzieć, że te AKU działają dobrze poniżej 12V. Tak coś podejrzewałem, ale jest mało informacji na ten temat.

@WOLF  Akumulator EFB?

@MrBlacker ten moduł ma pewne informacje, których moduł Security&Service (bo o tym chyba myślałeś) nie pokazuje. Ale generalnie jeśli nam wystarcza to co robi S&S to nie potrzeba tego data plug'a.

Tytuł: Odp: Akumulator
Wiadomość wysłana przez: rk w 2018/06/26 16:57
Dzięki Panowie. Wygląda, że to odcięcie przy 12V dla wideorejestratora nie jest jakoś dramatycznie nisko i ciągle jest funkcjonalne.


Jakby ktoś miał jakieś dodatkowe obserwacje (napięcie/czas postoju/czy odpalił bez problemów) to piszcie.
Tytuł: Odp: Akumulator
Wiadomość wysłana przez: rk w 2018/07/04 00:16
Sprawdziłem po 2 i 3 dniach postoju napięcia na akumulatorze. Odpowiednio 12.1 i 11.9 V - rozruch bezproblemowy.
Tytuł: Odp: Akumulator
Wiadomość wysłana przez: omen w 2018/07/08 21:04
U mnie po 3 dniach również 11.9V
Jakoś nigdy nie było dłuższego postoju ;>

Zakręcił i zapalił bez problemu.
Tytuł: Odp: Akumulator
Wiadomość wysłana przez: rk w 2018/07/09 09:56
Ja miałem dłuższe (takie po 8-9 dni na lotniskach) i też nie było problemu, również zimą. Nie miałem jednak okazji zmierzyć napięcia. No i zawsze to było po minimum 50 km jazdy, także akumulator miał okazję się doładować.
Tytuł: Odp: Akumulator
Wiadomość wysłana przez: MrBlacker w 2018/09/15 21:31
Dzisiaj auto stało w garażu 3 godziny z włączonym zapłonem. Światła dzienne włączone, dodatkowo dmuchał nawiew i grała muzyka.
Aplikacja VW Connect pokazała napięcie akumulatora 11,3 V. Silnik uruchomił się bez żadnego problemu.
Tytuł: Odp: Akumulator
Wiadomość wysłana przez: bartw w 2018/09/16 15:46
Problemy z rozruchem wynikają pojawią się wtedy, gdy aku będzie posiadał obniżoną wydajność prądową. Samo napięcie, niestety nie powie nam za dużo, ani o zgromadzonej energii ani o wydajności prądowej. Tym bardziej, jeśli nie znamy charakterystyki prądowo-napięciowej. Oczywiście pomijam ekstremalne przypadki związane z rozładowaniem aku.  Tak więc nie przejmowałbym się tym za bardzo... ;)

Tytuł: Odp: Akumulator
Wiadomość wysłana przez: asta w 2018/09/17 18:55
ciekawy test aku (https://www.youtube.com/watch?v=0BbLJsxfQQM) do VW (ale chyba nie naszych)
dla niecierpliwych od 5 min
Tytuł: Odp: Akumulator
Wiadomość wysłana przez: rk w 2018/09/18 12:23
@bartw  myślę, że sporo osób tutaj zdaję sobie sprawę z tego o czym piszesz, ale w wypadku braku charakterystyk akumulatora i braku chęci rozłączania wszystkiego samo sprawdzenie napięcia coś nam powie. Mimo wszystko to najprostsza metoda zorientowania się co i jak, często używana jako pierwszy test przy pracy z akumulatorami (niekoniecznie samochodowymi). Trudno oczekiwać, aby koledzy zrobili kontrolowane rozładowanie trwające dłuższy czas i zapisywali prądy/napięcia lub kupowali profesjonalne urządzenia.

Temat wziął się z tego, że układy odcinające zasilanie wideorejestratorów działają z wykorzystaniem napięcia. Chciałem się upewnić, czy proponowane progi działają OK z naszymi aku.

Dzięki, że uzupełniłeś temat dla tych, którzy mogliby się zasugerować, że napięcie można przełożyć 1:1 na stan akumulatora. Tak zdecydowanie nie jest.


@asta aku  stosowane na pierwszy montaż w VW są naprawdę spoko. Problemem jest często kupienie drugiego takiego samego;), wspominają o tym w filmiku.
Tytuł: Odp: Akumulator
Wiadomość wysłana przez: knittos w 2018/09/18 21:00
@asta aku  stosowane na pierwszy montaż w VW są naprawdę spoko. Problemem jest często kupienie drugiego takiego samego;), wspominają o tym w filmiku.

Na przykładzie 5 nowych samochodów stwierdzam że nie da się kupić takiego samego bo takich aku chyba nie ma w sprzedaży.
1. Opel Vectra użytkowany 10 lat - normalna eksploatacja (mniej więcej taka sama na przestrzeni całego okresu). Średnio 13,5 tyś. km/rok
Aku fabryczny działał 6lat po czym wymieniłem bo raz miałem problem z odpaleniem w zimie przy małym mrozie (-5st.C). Nowy akumulator bosch o takich samych parametrach co fabryczny wytrzymał 3 lata i musiał być wymieniony.
2. VW Jetta użytkowany 6 lat cały okres na fabrycznym akumulatorze bez problemów
3. VW Polo 13 lat eksploatacji 8 lat na jednym akumulatorze fabrycznym, później 4 lata i zmiana.
4. VW Up 7 lat na jednym akumulatorze fabrycznym
5. Skoda Octavia II 10 lat eksploatacji 6 lat fabryczny 4 lata drugi - sprzedane z tym aku ale już był do wymiany.
Wszystkie powyższe to diesle ;-)
Miałem jeszcze Astre V w benzynie ale szybko sprzedałem więc nie wiem.
Tytuł: Odp: Akumulator
Wiadomość wysłana przez: asta w 2018/09/20 12:58
A tak na przyszłość.
Czy wymiana aku wiążę sie z jakąś specjalną procedurą?
Jak to zrobić?
Da radę samemu, czy serwis?
Głownie chodzi mi o to czy trzeba coś kombinować w sofcie, zapodać jakieś dane nowego aku, podczas wymiany przy braku napięcia coś zniknie w ustawieniach itp
Tytuł: Odp: Akumulator
Wiadomość wysłana przez: Eldar w 2018/09/20 13:41
Trzeba podać numer seryjny nowego akumulatora. Można zrobić samemu ale potrzeba jakiś interfejs diagnostyczny.
Tytuł: Odp: Akumulator
Wiadomość wysłana przez: asta w 2018/09/20 16:30
Trzeba podać numer seryjny nowego akumulatora.
bez sensu, jak ktoś ma no name z alie..... bez żadnych numerów to co??
Tytuł: Odp: Akumulator
Wiadomość wysłana przez: już_nie_passat w 2018/09/20 18:42
stosowane na pierwszy montaż w VW są naprawdę spoko

...... ale nie jest to żelazna reguła :-(
W moim poprzednim VW, kupionym jako nowy w salonie był aku EXIDE z najniższej serii. Auto kupiłem w lipcu a pierwszej zimy normalnie musiałem go wywalić bo jak było <-15 to nie odpalał. Nawet jeżeli wieczorem był na maksa ładowany to rano kicha. Jak było cieplej to OK. Dlatego nie chcieli mi uznać reklamacji bo jak go badali w wyższych temperaturach (a nie dało się zamówić -15 na konkretny dzień) to przechodził wszystkie testy.

Nie neguję faktu, że fabryczne są rzeczywiście bardzo OK - też mam takie doświadczenia. Ale chcę zwrócić uwagę, że "shit happens" jak mawiają Rosjanie.
Tytuł: Odp: Akumulator
Wiadomość wysłana przez: asta w 2018/09/20 19:21
Właśnie mam EXIDE i nie pamiętam kiedy start stop wyłączył silnik, chyba już jest słaby
Tytuł: Odp: Akumulator
Wiadomość wysłana przez: Eldar w 2018/09/20 20:15
Trzeba podać numer seryjny nowego akumulatora.
bez sensu, jak ktoś ma no name z alie..... bez żadnych numerów to co??
To wklepiesz numer starego, nową pojemność jeśli będzie inna i powinno zaskoczyć.
To raczej jest zrobione dla picu, akumulator w żaden sposób nie komunikuje się z samochodem i nie porównują tego numeru bo by się sami "dogadali"
Sterownik tylko może wykryć że było odłączenie od napięcia.
Tytuł: Odp: Akumulator
Wiadomość wysłana przez: asta w 2018/09/20 22:36
To wklepiesz numer starego, nową pojemność jeśli będzie inna i powinno zaskoczyć.
czyli jak zmieniam na taki sam to wyciągam stary wkładam nowy i po zabawie?

A co np. z przebiegiem do wymiany oleju? Zostaje?
Tytuł: Odp: Akumulator
Wiadomość wysłana przez: Eldar w 2018/09/20 22:58
Nawet jak założysz to samo to trzeba przeklikać procedurę wpisując wartości które już są.
Przebiegi zostają zapisane. Tylko zegar powinien się kasować.
Tytuł: Odp: Akumulator
Wiadomość wysłana przez: asta w 2019/01/11 21:20
takie moje ostatnie obserwacje
po dwóch tygodniach postoju napięcie 10,8V i odpalił bez problemu,
napięcie ładowania podczas jazdy 14,7-14,8V i nie działa S/S,
po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów (nie zwróciłem uwagi ilu dokladnie) napięcie ładowania spada do13,2-13,3V i S/S już działa.
Tytuł: Odp: Akumulator
Wiadomość wysłana przez: MrBlacker w 2019/01/24 23:01
Trochę zimno się zrobiło, u mnie dzisiaj -10 stopni. Po całym dniu (10 godzin) stania z włączoną kamerką w trybie nagrywania poklatkowego napięcie na aku 11,3 V.
Oczywiście auto odpaliło bez żadnych problemów.
Czy ktoś z Was już miał jakieś problemy z odpaleniem auta tej zimy?

@asta system Start-Stop zależy też od innych czynników, nie tylko od napięcia na aku.
Tytuł: Odp: Akumulator
Wiadomość wysłana przez: fordisek w 2019/01/25 08:19
Ja w zeszłym tygodniu przy -16 st.C odpaliłem bez żadnych problemów.
Tytuł: Odp: Akumulator
Wiadomość wysłana przez: spec556 w 2019/01/25 15:57
Jak odczytujęcie napięcie na aku, czy to się gdzieś wyświetla?
Tytuł: Odp: Akumulator
Wiadomość wysłana przez: MrBlacker w 2019/01/25 16:38
Jest taki moduł DataPlug (https://www.vwconnect.com/pl-pl/) + aplikacja na telefon i tam można odczytać.
Przy lub po zakupie auta możesz go odebrać u dealera (zazwyczaj gratis) albo zamówić na stronie VW.
TUTAJ (https://tiguan-forum.pl/index.php?topic=83.msg424#msg424) jest osobny wątek o tym.
Tytuł: Odp: Akumulator
Wiadomość wysłana przez: asta w 2019/01/26 04:12
Jak odczytujęcie napięcie na aku,
ja tak (https://tiguan-forum.pl/index.php?topic=4.msg3329#msg3329)
Tytuł: Odp: Akumulator
Wiadomość wysłana przez: JohnDoe w 2019/01/28 12:04
U mnie przy -15 był problem z klapą bagażnika. Przy jej otwieraniu i zamykaniu towarzyszył inny sygnał dźwiękowy. Miałem wrażenie, że klapa zaraz się zatrzyma, nie mając siły unieść się do końca.
Tytuł: Odp: Akumulator
Wiadomość wysłana przez: asta w 2019/01/28 13:01
U mnie przy -15 był problem z klapą bagażnika.
czemu sądzisz że to wina aku??
Tytuł: Odp: Akumulator
Wiadomość wysłana przez: JohnDoe w 2019/01/29 11:14
Bo chwilę później sprawdziłem otwieranie i zamykanie przy odpalonym aucie. Wtedy klapa dużo żwawiej otwierała się i zamykała bez tego charakterystycznego sygnału dźwiękowego.
Tytuł: Odp: Akumulator
Wiadomość wysłana przez: asta w 2019/01/30 01:03
to doładuj aku