Autor Wątek: Akumulator  (Przeczytany 27514 razy)

asta

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 329
  • Thanked: 16 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: CL
  • Silnik: 1.4
  • Napęd: FWD
Akumulator
« dnia: 2018/06/20 20:56 »
Advertisement
Tak z ciekawości, czy koledzy mają doświadczenia z akumulatorami EFB? Szukam porządnego wykresu pokazującego napięcie zależne od stanu naładowania akumulatora. Mój aku ładuje się obecnie do 12.5V (przy spoczynku) a rano ma 12.3V.

rk co masz na myśli pisząc    Mój aku ładuje się obecnie do 12.5V (przy spoczynku)
 

rk

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1068
  • Thanked: 105 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: HL+R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI 220KM
  • Skąd: ZS
Odp: Akumulator
« Odpowiedź #1 dnia: 2018/06/20 22:09 »
To, jak przyjeżdżam po dłuższej jeździe (bez uruchamiania silnika przez Auto Start Stop)  i mierzę napięcie między biegunami akumulatora po wyłączeniu zapłonu. Ta sama operacja rano i pokazuje mi koło 12.3V.
 

Kabe

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1093
  • Thanked: 129 times
  • Model: Tiguan II
  • Silnik: 1,4 TSI 150KM ACT
  • Napęd: FWD
  • Skąd: WE
Odp: Akumulator
« Odpowiedź #2 dnia: 2018/06/20 22:20 »
Aplikacja VW Connect (do tego modułu Bluetooth co można go było kupić za 1pln) również pokazuje napięcie akumulatora
 

rk

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1068
  • Thanked: 105 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: HL+R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI 220KM
  • Skąd: ZS
Odp: Akumulator
« Odpowiedź #3 dnia: 2018/06/20 23:34 »
No właśnie a głupi Car-Net S&S nie. Tak samo jak nie pokazuje ciśnienia w oponach jak są zainstalowane czujniki.
 

MrBlacker

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1598
  • Thanked: 148 times
  • Model: Tiguan II Allspace
  • Wersja: Highline + Offroad
  • Silnik: 2.0 TSI 180KM
  • Napęd: 4x4
Odp: Akumulator
« Odpowiedź #4 dnia: 2018/06/20 23:41 »
Aplikacja VW Connect (do tego modułu Bluetooth co można go było kupić za 1pln) również pokazuje napięcie akumulatora

Do czego dodatkowy moduł BT, jak w aucie już jest BT?

No właśnie a głupi Car-Net S&S nie. Tak samo jak nie pokazuje ciśnienia w oponach jak są zainstalowane czujniki.

Dobrze, że nie wziąłem, a zastanawiałem się. :)
 

rk

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1068
  • Thanked: 105 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: HL+R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI 220KM
  • Skąd: ZS
Odp: Akumulator
« Odpowiedź #5 dnia: 2018/06/20 23:45 »
Na szczęście pokazuje czy zamknąłem szyberdach bo to mi to do tego było głównie potrzebne:P
 

asta

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 329
  • Thanked: 16 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: CL
  • Silnik: 1.4
  • Napęd: FWD
Odp: Akumulator
« Odpowiedź #6 dnia: 2018/06/21 00:01 »
Aplikacja VW Connect (do tego modułu Bluetooth co można go było kupić za 1pln) również pokazuje napięcie akumulatora
mi ostatnio pokazała 14,3, ale zazwyczaj jest to 12,8.
Ponieważ zdarza mi się kilka tygodni nie korzystać z samochodu to napięcie spada do 11,8
 

asta

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 329
  • Thanked: 16 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: CL
  • Silnik: 1.4
  • Napęd: FWD
Odp: Akumulator
« Odpowiedź #7 dnia: 2018/06/21 00:03 »
a tak z ciekawości, Ci co mają aku w bagażniku to mają AGM cz EFB?
« Ostatnia zmiana: 2018/06/21 00:04 wysłana przez asta »
 

rk

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1068
  • Thanked: 105 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: HL+R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI 220KM
  • Skąd: ZS
Odp: Akumulator
« Odpowiedź #8 dnia: 2018/06/21 01:44 »
AGM
 

rk

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1068
  • Thanked: 105 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: HL+R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI 220KM
  • Skąd: ZS
Odp: Akumulator
« Odpowiedź #9 dnia: 2018/06/21 01:46 »
mi ostatnio pokazała 14,3, ale zazwyczaj jest to 12,8.
Ponieważ zdarza mi się kilka tygodni nie korzystać z samochodu to napięcie spada do 11,8
14,3 V to pewnie przy włączonym alternatorze. Przy 11.8 V były jakieś problemy z rozruchem?
 

asta

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 329
  • Thanked: 16 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: CL
  • Silnik: 1.4
  • Napęd: FWD
Odp: Akumulator
« Odpowiedź #10 dnia: 2018/06/21 01:48 »
Przy 11.8 V były jakieś problemy z rozruchem?
nie, ale nie działał start/stop
 

WOLF

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 205
  • Thanked: 12 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 1,4 Tsi ACT CZEA
  • Napęd: FWD
  • Skąd: GDAŃSK
Odp: Akumulator
« Odpowiedź #11 dnia: 2018/06/21 08:25 »
z ciekawości sprawdzę po południu bo od trzech dni stoi w garażu i co pokaże moduł
 

WOLF

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 205
  • Thanked: 12 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 1,4 Tsi ACT CZEA
  • Napęd: FWD
  • Skąd: GDAŃSK
Odp: Akumulator
« Odpowiedź #12 dnia: 2018/06/22 06:19 »
 dziś rano -napięcie akumulatora po w sumie czterech dniach 11,9 V
Nastraszyliście mnie ale odpalił bez zająknięcia   :)
 

rk

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1068
  • Thanked: 105 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: HL+R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI 220KM
  • Skąd: ZS
Odp: Akumulator
« Odpowiedź #13 dnia: 2018/06/22 10:31 »

Dobrze wiedzieć, że te AKU działają dobrze poniżej 12V. Tak coś podejrzewałem, ale jest mało informacji na ten temat.

@WOLF  Akumulator EFB?

@MrBlacker ten moduł ma pewne informacje, których moduł Security&Service (bo o tym chyba myślałeś) nie pokazuje. Ale generalnie jeśli nam wystarcza to co robi S&S to nie potrzeba tego data plug'a.

« Ostatnia zmiana: 2018/06/22 10:35 wysłana przez rk »
 

rk

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1068
  • Thanked: 105 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: HL+R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI 220KM
  • Skąd: ZS
Odp: Akumulator
« Odpowiedź #14 dnia: 2018/06/26 16:57 »
Dzięki Panowie. Wygląda, że to odcięcie przy 12V dla wideorejestratora nie jest jakoś dramatycznie nisko i ciągle jest funkcjonalne.


Jakby ktoś miał jakieś dodatkowe obserwacje (napięcie/czas postoju/czy odpalił bez problemów) to piszcie.