FORUM: VW TIGUAN, SEAT TARRACO, ATECA, SKODA KODIAQ, KAROQ, AUDI Q3, Q5, VW TOUAREG
Fora techniczne => VW TIGUAN II - 2016 - 2024 => Wątek zaczęty przez: Kabe w 2022/04/02 17:35
-
https://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/producenci/news-100-tysiecy-samochodow-koncernu-volkswagen-zagrozonych-pozar,nId,5932070
Akcja obejmie sprzedawane na całym świecie modele z napędem hybrydowym typu plug-in, w których istnieje ryzyko powstania pożaru.
Cytowany przez agencję Reutersa rzecznik Volkswagena powiedział, że problem dotyczy nieodpowiedniej izolacji akumulatora wysokonapięciowego.
Z kolei niemiecki "Bild", powołując się na Federalny Urząd Transportu Samochodowego (KBA) podał, że nieodpowiednio zamocowana osłona silnika może się poluzować, w efekcie dotykając gorących części, co grozi pożarem. W Niemczech miano odnotować 16 takich przypadków.
Problem dotyczy 42 300 Volkswagenów (modele: Passat, Golf, Tiguan i Arteon) oraz 24 440 samochodów Audi. Pozostałe 30 tysięcy sztuk to modele Seata i Skody.
-
Strona sie nie ładuje
-
U mnie na 2 przeglądarkach strona się otwiera
-
Na stronie VW zero informacji.
-
Na stronie UOKiK też cisza
https://uokik.gov.pl/powiadomienia.php (https://uokik.gov.pl/powiadomienia.php)
-
Ja odebrałem nowe auto bez pokrywy silnika (2L. benzyna) mają dosłać do salonu poprawione i będą wzywać na montaż lub wysyłać kurierem do klienta jak zechce. Czyli coś jest nie tylko z hybrydami
-
Czyli wydanie auta bez takiej pokrywy dla VW wydaje się bezpieczniejsze, niż z pokrywą która nie w pełni zabezpiecza? Dziwne
-
Skoro pokrywa, jak piszą w internetech, może się przemieścić i coś uszkodzić lub spowodować pożar to bezpieczniej bez. Poza tym taka procedura nie wstrzymuje sprzedawania aut, już i tak opóźnienia są astronomiczne.
-
Myślałem że pokrywa jest po to by chronić, ale skoro bezpieczniej jest jak nie chroni i tak może być, to po co ją wogóle produkowali i produkować?
-
U mnie akcja serwisowa ma kod: 10H5. Dostałem w piątek list polecony od mojego dealera VW z prośbą o stawiennictwo do serwisu w celu wymontowania wierzchniej osłony silnika (ponoć to dotyczy silników 2.0) - uzasadnione możliwością pożaru. Pojechałem, stwierdzili, że faktycznie jest luźna i ją wyjęli - teraz pod maską ten silnik wygląda beznadziejnie i się kurzy - już po weekendzie widać pył na wszystkim od góry… Powiedzieli że to nie szkodzi… Według mnie w aucie jest też teraz jakby ciut głośniej bez tego… Co do nowej osłony, oficjalnie jeszcze jej VW nawet nie opracował i nie wprowadził do obrotu jako część katalogowa, więc nie wiadomo czy trafi w tym roku do serwisów (taką info mam z serwisu). Nowe auta wychodzą obecnie z fabryk bez tych osłon, zaś jak ta nowa wersja osłony się pojawi w obrocie, to i tak najpierw trafi do autek które stoją na placach nowe, a dopiero potem jako zamiennik dla klientów, którym ją wymontowano… Trochę żenada… W końcu ta część była w cenie auta…
-
Jeżeli problemem jest tylko osłona silnika to nie ma co płakać tylko poczekać na rozwiazanie.
W obecnej chwili przy wszystkich problemach jakie są z dostawami aut i dostępem materiałów taka osłona to żaden problem.
Myślałem ze tu jest jakiś większy babol konstrukcyjny a to luźny dekiel.
Może kolega który pisał ze cos mu drży w hybrydzie po uruchomieniu sillnika ma luźna osłonę właśnie.
Ja nawet nie pamietam czy jest czy nie ma, ale chyba nie ma u mnie. Aż sobie zobaczę.
-
Wydaje mi się że w artykule są opisane dwa problemy, jeden (dotyczący modeli z napędem hybryd plug-in) - nieodpowiednia izolacja akumulatora wysokonapięciowego, a drugi to osłona silnika o której pisał kolega reality1 kod: 10H5.
-
Jeżeli problemem jest tylko osłona silnika to nie ma co płakać tylko poczekać na rozwiazanie.
W obecnej chwili przy wszystkich problemach jakie są z dostawami aut i dostępem materiałów taka osłona to żaden problem.
Myślałem ze tu jest jakiś większy babol konstrukcyjny a to luźny dekiel. (https://emoji.tapatalk-cdn.com/emoji3061.png)
Może kolega który pisał ze cos mu drży w hybrydzie po uruchomieniu sillnika ma luźna osłonę właśnie.
Ja nawet nie pamietam czy jest czy nie ma, ale chyba nie ma u mnie. Aż sobie zobaczę.
Skoro kupuje auto kompletne, to chce mieć kompletne i kropka. Nie interesuje mnie czy ta kwestia to „luźny dekiel” czy brak dachu… Tyle w temacie.
-
Dobrze ze nie kupiłeś Peugeota bo by Ci żyłka pękła na 100%
Na razie nadal nie widzę żadnej akcji na stronie VW
Jak uważasz ze produkt jest niezgodny z umową to są formy na rozwiazanie problemu.
Relacjonuj na bieżąco, ciekaw jestem rozwoju sytuacji jak ta Twój dekiel na silnik.
-
Potwierdzam że nowe hybrydy są bez pokryw silnika .A co do drżenia silnika to jutro jadę do serwisu i zobaczymy czy temat nie będzie dla nich za trudny do rozwiązania .
Smerfie jakbyś mógł przetestować swojego .Ja to robię tak: ustawiam w emenadżerze na hybrydę potem wykorzystanie energii elektr. na później czyli strzałka ma max do góry i wtedy włącza się silnik spalinowy i auto drży czuć to tyłkiem i rękami na kierownicy .Dam znać co powiedzą w serwisie. Zapytam kiedy oddadzą mi moją pokrywę silnika >:(
-
Nic nie drży u mnie. Nic niepokojącego. Silnik lekko słychać, ale nic poza tym.
-
ok dzięki za info .W moim drugim VW co prawda tylko benzynie też nie ma żadnych drgań na wolnych i małych obrotach .Tak więc jutro zobaczymy co wymyśli serwis . Obstawiam że to się musi dotrzeć trzeba pojeździć lub coś w tym rodzaju powiedzą. :D
-
Jak będziesz w serwisie każ im odpalić innego Tiguana w benzynie a najlepiej jak maja demo hybrydę.
-
Taki mam plan Dzięki Zdam relacje po.
I jeszcze pojawiło się kolejne niezbyt precyzyjne działanie auta.
Travel assist zamiast jechać " prosto" auto myszkuje pomiędzy liniami pasa Kierownica skręca raz w prawo raz w lewo. Ktoś już o tym pisał ale nie pamiętam gdzie. Zaczynam się zastanawiać czy aby kompletne auto dostałem ,a miało być wszystko oprócz szklanego dachu
-
Travel assist zamiast jechać " prosto" auto myszkuje pomiędzy liniami pasa Kierownica skręca raz w prawo raz w lewo. Ktoś już o tym pisał
Włącz w menu asystentów prowadzenie po torze w ramach asystenta linii, bez tego odbija się od prawej i lewej strony
-
Travel assist zamiast jechać " prosto" auto myszkuje pomiędzy liniami pasa Kierownica skręca raz w prawo raz w lewo. Ktoś już o tym pisał
Włącz w menu asystentów prowadzenie po torze w ramach asystenta linii, bez tego odbija się od prawej i lewej strony
Nie ma czegoś takiego w świeżych samochodach. Włączony TA sam w sobie oznacza centrowanie.
Czyli niejako od drugiej strony:
1. Nie można mieć włączonego TA bez centrowania
2. Nie można mieć centrowania w samochodzie bez TA
-
No to chyba musisz odpytać serwis
-
Dzięki za pomoc .Zapytam dzisiaj w serwisie jestem umówiony na 10
-
Ciekaw jestem efektu. Bo z opisu brzmi albo na brak TA, albo nieumiejętność jego włączenia. Ten mój mnie irytował (czas przeszły, bo w ostatniej trasie zachował się bardzo przyzwoicie), ale na pewno nie mogłem wtedy powiedzieć, że "Kierownica skręca raz w prawo raz w lewo". Starał się trzymać środek, ale nieudolnie.
-
Wróciłem już z serwisu i oczywiście powiedzieli że jest wszystko dobrze i żeby trochę pojeździć .
A co do włączania TA to naciskam ikonkę na kierownicy z lewą ręką na dole na wyświetlaczu pokazuje się komunikat TA wybrany i co mam jeszcze zrobić .
-
Jeśli jest komunikat, że TA aktywny, to nic więcej się nie robi.