Autor Wątek: Akcja Serwisowa VAG - hybrydy  (Przeczytany 5184 razy)

Kabe

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1097
  • Thanked: 129 times
  • Model: Tiguan II
  • Silnik: 1,4 TSI 150KM ACT
  • Napęd: FWD
  • Skąd: WE
Akcja Serwisowa VAG - hybrydy
« dnia: 2022/04/02 17:35 »
Advertisement
https://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/producenci/news-100-tysiecy-samochodow-koncernu-volkswagen-zagrozonych-pozar,nId,5932070



Akcja obejmie sprzedawane na całym świecie modele z napędem hybrydowym typu plug-in, w których istnieje ryzyko powstania pożaru.


Cytowany przez agencję Reutersa rzecznik Volkswagena powiedział, że problem dotyczy nieodpowiedniej izolacji akumulatora wysokonapięciowego.


Z kolei niemiecki "Bild", powołując się na Federalny Urząd Transportu Samochodowego (KBA) podał, że nieodpowiednio zamocowana osłona silnika może się poluzować, w efekcie dotykając gorących części, co grozi pożarem. W Niemczech miano odnotować 16 takich przypadków.


Problem dotyczy 42 300 Volkswagenów (modele: Passat, Golf, Tiguan i Arteon) oraz 24 440 samochodów Audi. Pozostałe 30 tysięcy sztuk to modele Seata i Skody.
 

Smerfciamajda

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 257
  • Thanked: 54 times
  • Model: Tiguan
  • Wersja: Life
  • Silnik: eHybrid
  • Napęd: FWD
  • Skąd: Brzeg
Odp: Akcja Serwisowa VAG - hybrydy
« Odpowiedź #1 dnia: 2022/04/02 17:48 »
Strona sie nie ładuje
 

Kabe

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1097
  • Thanked: 129 times
  • Model: Tiguan II
  • Silnik: 1,4 TSI 150KM ACT
  • Napęd: FWD
  • Skąd: WE
Odp: Akcja Serwisowa VAG - hybrydy
« Odpowiedź #2 dnia: 2022/04/02 17:56 »
U mnie na 2 przeglądarkach strona się otwiera
 

Smerfciamajda

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 257
  • Thanked: 54 times
  • Model: Tiguan
  • Wersja: Life
  • Silnik: eHybrid
  • Napęd: FWD
  • Skąd: Brzeg
Odp: Akcja Serwisowa VAG - hybrydy
« Odpowiedź #3 dnia: 2022/04/02 18:02 »
Na stronie VW zero informacji.
 

Kabe

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1097
  • Thanked: 129 times
  • Model: Tiguan II
  • Silnik: 1,4 TSI 150KM ACT
  • Napęd: FWD
  • Skąd: WE
Odp: Akcja Serwisowa VAG - hybrydy
« Odpowiedź #4 dnia: 2022/04/02 18:03 »
Na stronie UOKiK też cisza
https://uokik.gov.pl/powiadomienia.php
 

MarM

  • Jr. Member
  • **
  • Wiadomości: 30
  • Thanked: 8 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: HighLine
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Skąd: Lu
Odp: Akcja Serwisowa VAG - hybrydy
« Odpowiedź #5 dnia: 2022/04/03 22:00 »
Ja odebrałem nowe auto bez pokrywy silnika (2L. benzyna) mają dosłać do salonu poprawione i będą wzywać na montaż lub wysyłać kurierem do klienta jak zechce. Czyli coś jest nie tylko z hybrydami
 

Kabe

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1097
  • Thanked: 129 times
  • Model: Tiguan II
  • Silnik: 1,4 TSI 150KM ACT
  • Napęd: FWD
  • Skąd: WE
Odp: Akcja Serwisowa VAG - hybrydy
« Odpowiedź #6 dnia: 2022/04/03 22:03 »
Czyli wydanie auta bez takiej pokrywy dla VW wydaje się bezpieczniejsze, niż z pokrywą która nie w pełni zabezpiecza? Dziwne
 

MarM

  • Jr. Member
  • **
  • Wiadomości: 30
  • Thanked: 8 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: HighLine
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Skąd: Lu
Odp: Akcja Serwisowa VAG - hybrydy
« Odpowiedź #7 dnia: 2022/04/03 23:31 »
Skoro pokrywa, jak piszą w internetech, może się przemieścić i coś uszkodzić lub spowodować pożar to bezpieczniej bez. Poza tym taka procedura nie wstrzymuje sprzedawania aut, już i tak opóźnienia są astronomiczne.
 

Kabe

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1097
  • Thanked: 129 times
  • Model: Tiguan II
  • Silnik: 1,4 TSI 150KM ACT
  • Napęd: FWD
  • Skąd: WE
Odp: Akcja Serwisowa VAG - hybrydy
« Odpowiedź #8 dnia: 2022/04/03 23:35 »
Myślałem że pokrywa jest po to by chronić,  ale skoro bezpieczniej jest jak nie chroni i tak może być, to po co ją wogóle produkowali i produkować?
 
The following users thanked this post: reality1

reality1

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 97
  • Thanked: 14 times
  • Model: Tiguan
  • Wersja: R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI 245KM
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: EPA
Odp: Akcja Serwisowa VAG - hybrydy
« Odpowiedź #9 dnia: 2022/04/04 07:50 »
U mnie akcja serwisowa ma kod: 10H5. Dostałem w piątek list polecony od mojego dealera VW z prośbą o stawiennictwo do serwisu w celu wymontowania wierzchniej osłony silnika (ponoć to dotyczy silników 2.0) - uzasadnione możliwością pożaru. Pojechałem, stwierdzili, że faktycznie jest luźna i ją wyjęli - teraz pod maską ten silnik wygląda beznadziejnie i się kurzy - już po weekendzie widać pył na wszystkim od góry… Powiedzieli że to nie szkodzi… Według mnie w aucie jest też teraz jakby ciut głośniej bez tego… Co do nowej osłony, oficjalnie jeszcze jej VW nawet nie opracował i nie wprowadził do obrotu jako część katalogowa, więc nie wiadomo czy trafi w tym roku do serwisów (taką info mam z serwisu). Nowe auta wychodzą obecnie z fabryk bez tych osłon, zaś jak ta nowa wersja osłony się pojawi w obrocie, to i tak najpierw trafi do autek które stoją na placach nowe, a dopiero potem jako zamiennik dla klientów, którym ją wymontowano… Trochę żenada… W końcu ta część była w cenie auta…
« Ostatnia zmiana: 2022/04/04 11:56 wysłana przez reality1 »
 

Smerfciamajda

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 257
  • Thanked: 54 times
  • Model: Tiguan
  • Wersja: Life
  • Silnik: eHybrid
  • Napęd: FWD
  • Skąd: Brzeg
Odp: Akcja Serwisowa VAG - hybrydy
« Odpowiedź #10 dnia: 2022/04/04 10:52 »
Jeżeli problemem jest tylko osłona silnika to nie ma co płakać tylko poczekać na rozwiazanie.
W obecnej chwili przy wszystkich problemach jakie są z dostawami aut i dostępem materiałów taka osłona to żaden problem.
Myślałem ze tu jest jakiś większy babol konstrukcyjny a to luźny dekiel.

Może kolega który pisał ze cos mu drży w hybrydzie po uruchomieniu sillnika ma luźna osłonę właśnie.   


Ja nawet nie pamietam czy jest czy nie ma, ale chyba nie ma u mnie. Aż sobie zobaczę.
 

Mave

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 809
  • Thanked: 108 times
  • Model: Tiguan II FL
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 1.5 TSI ACT 150KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: SanYntonio
Odp: Akcja Serwisowa VAG - hybrydy
« Odpowiedź #11 dnia: 2022/04/04 11:04 »
Wydaje mi się że w artykule są opisane dwa problemy, jeden (dotyczący modeli z napędem hybryd plug-in) - nieodpowiednia izolacja akumulatora wysokonapięciowego, a drugi to osłona silnika o której pisał kolega reality1  kod: 10H5.
 

reality1

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 97
  • Thanked: 14 times
  • Model: Tiguan
  • Wersja: R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI 245KM
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: EPA
Odp: Akcja Serwisowa VAG - hybrydy
« Odpowiedź #12 dnia: 2022/04/04 11:57 »
Jeżeli problemem jest tylko osłona silnika to nie ma co płakać tylko poczekać na rozwiazanie.
W obecnej chwili przy wszystkich problemach jakie są z dostawami aut i dostępem materiałów taka osłona to żaden problem.
Myślałem ze tu jest jakiś większy babol konstrukcyjny a to luźny dekiel.

Może kolega który pisał ze cos mu drży w hybrydzie po uruchomieniu sillnika ma luźna osłonę właśnie.   


Ja nawet nie pamietam czy jest czy nie ma, ale chyba nie ma u mnie. Aż sobie zobaczę.


Skoro kupuje auto kompletne, to chce mieć kompletne i kropka. Nie interesuje mnie czy ta kwestia to „luźny dekiel” czy brak dachu… Tyle w temacie.
 

Smerfciamajda

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 257
  • Thanked: 54 times
  • Model: Tiguan
  • Wersja: Life
  • Silnik: eHybrid
  • Napęd: FWD
  • Skąd: Brzeg
Odp: Akcja Serwisowa VAG - hybrydy
« Odpowiedź #13 dnia: 2022/04/04 12:30 »
Dobrze ze nie kupiłeś Peugeota bo by Ci żyłka pękła na 100%

Na razie nadal nie widzę żadnej akcji na stronie VW

Jak uważasz ze produkt jest niezgodny z umową to są formy na rozwiazanie problemu.

Relacjonuj na bieżąco, ciekaw jestem rozwoju sytuacji jak ta Twój dekiel na silnik.
 

Wojmar

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 222
  • Thanked: 39 times
  • Model: VW Tiguan
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 1.4 TSI eHybrid
  • Napęd: FWD
  • Skąd: DW
Odp: Akcja Serwisowa VAG - hybrydy
« Odpowiedź #14 dnia: 2022/04/04 15:57 »
Potwierdzam że nowe hybrydy są bez pokryw silnika .A co do drżenia silnika to jutro jadę do serwisu i zobaczymy czy temat nie będzie dla nich za trudny do rozwiązania .
Smerfie jakbyś mógł przetestować swojego .Ja to robię tak: ustawiam w emenadżerze na hybrydę potem wykorzystanie energii elektr. na później czyli strzałka ma max do góry i wtedy włącza się silnik spalinowy i auto drży czuć to tyłkiem i rękami na kierownicy .Dam znać co powiedzą w serwisie. Zapytam kiedy oddadzą mi moją pokrywę silnika   >:(