FORUM: VW TIGUAN, SEAT TARRACO, ATECA, SKODA KODIAQ, KAROQ, AUDI Q3, Q5, VW TOUAREG
Fora techniczne => VW TIGUAN II - 2016 - 2024 => Wątek zaczęty przez: fordisek w 2018/10/01 14:04
-
Cześć
Mam pytanie do wszystkich użytkowników, których Tiguan został"uszczęśliwiony" systemem SCR czyli krótko mówić ma zbiornik i cały system do Adblue.
Jak samochód zachowuje się podczas dużego mrozu tak poniżej -12 st.C, czyli przy temperaturze, w której teoretycznie Adblue zamarza. Czy są jakieś problemy z odpaleniem lub inne?
-
Przy temp. ok. -28St.C auto na zewnątrz (1,5 roku temu) - zero problemów. Auto odpaliło rano za pierwszym razem i żadnych błędów AdBlue.
-
Już dwie zimy przejeździłem z AdBlue. Na razie żadnych problemów. Ta instalacja jest zaprojektowana do pracy na mrozie - jest ogrzewana. Jak wszystko działa to nie powinno być problemów. Gorzej jeżeli padnie grzałka. Zabójczy jest też zanieczyszczony AdBlue. Trzeba pilnować, aby dobrej jakości.
-
Część diesli w VAG ma czujnik jakości AdBlue (np. Audi Q5, nie interesowałem się dieslami w VW więc nie wiem, czy tam nie ma podobnie, ale stawiałbym, że czujnik jest).
-
Część diesli w VAG ma czujnik jakości AdBlue (np. Audi Q5, nie interesowałem się dieslami w VW więc nie wiem, czy tam nie ma podobnie, ale stawiałbym, że czujnik jest).
Na jakiej zasadzie dziala ten czujnik? Wiesz cos wiecej?
-
Ultradźwięki. Mierzony jest czas jaki potrzebuje fala dźwiękowa do pokonania pewnej odległości (jest układ z lustrami). Na tej podstawie określana jest gęstość.
Więcej szczegółów niestety nie znam.
-
Kosmos... ale powoli sie wyjasnia za co tyle placimy : )