FORUM: VW TIGUAN, SEAT TARRACO, ATECA, SKODA KODIAQ, KAROQ, AUDI Q3, Q5, VW TOUAREG
Fora techniczne => VW TIGUAN II - 2016 - 2024 => Wątek zaczęty przez: iks w 2019/11/15 17:41
-
Czy po przełączeniu na tryb jazdy Snow (śnieżynka) napęd 4Motion jest wtedy włączony cały czas czy jak w innych trybach aktywuje się w razie potrzeby?
-
Czy po przełączeniu na tryb jazdy Snow (śnieżynka) napęd 4Motion jest wtedy włączony cały czas czy jak w innych trybach aktywuje się w razie potrzeby?
aktywuje się w razie potrzeby
-
W Tiguanie (i nie tylko) 4motiom to standardowo 90% na przód i 10% na tył, a w razie potrzeby rozkład procentowy się zmienia.
Za pomocą pokrętła 4motion Active Control na konsoli środkowej poza wyborem standardowych profili jazdy Onroad (Eco, Comfort, Normal, Sport) w samochodach z napędem 4motion można wybrać dodatkowe profile jazdy Snow, Offroad i Offroad Individual.
W zależności od wybranego profilu, zmienia się napęd oraz wiele ustawień systemów asystujących w celu zapewnienia jak najlepszych warunków trakcyjnych.
W trybie Snow zmniejsza się czułość pedału przyspieszenia, przekładnia DSG szybciej zmienia przełożenie na wyższe, zmienia się też praca systemu ASR, który przy jeździe na wprost ma opóźnioną reakcję, a na zakrętach reaguje znacznie szybciej. Dodatkowo aktywny tempomat ACC zostaje przestawiony w tryb Eco, a dynamiczne doświetlanie zakrętów w tryb Sport.
Wszystko po to, aby zapewnić lepszą trakcję i stabilność auta podczas jazdy.
-
Pomimo tylu cudownych rozwiązań które wymieniłeś @MrBlacker i tak w trudnym terenie daleko mu do stałego 4x4 :)
-
Fakt stały napęd 4x4 w terenie to zupełnie inna bajka.
Poza tym Tiguan to nie auto terenowe, aczkolwiek zdarzyło mi się parę razy jeździć po bezdrożach i to nawet w dość trudnych warunkach. ;)
-
Tej szybszej zmiany biegu na wyższy to trochę nie rozumiem, jeśli jedziemy w dużym śniegu to raczej wolno i zależy nam przecież żeby wycisnąć więcej z niższego biegu a nie dusić silnik na wyższym.
-
Poza tym Tiguan to nie auto terenowe
Zgadzam się.
Mam wrażenie, że w X1 xDrive napęd jakby był sprawniejszy niż haldex w Tigu
-
Tej szybszej zmiany biegu na wyższy to trochę nie rozumiem, jeśli jedziemy w dużym śniegu to raczej wolno i zależy nam przecież żeby wycisnąć więcej z niższego biegu a nie dusić silnik na wyższym.
Buksowanie w śniegu na niskich obrotach powoduje znaczne obciążenie układu korbowego. To tak jak z jazdą na rowerze, wrzuć najmniejsze tylne przełożenie i rozpędzają się z miejsca, lekko nie jest
-
Jak zdawałem na prawko, a to było już dość dawno, uczono mnie, że właśnie łatwiej będzie wyjechać z zaspy czy ruszyć pod górkę na śliskim jak wrzuci się "dwójkę", a nie pierwszy bieg. ;)
-
Jak zdawałem na prawko, a to było już dość dawno, uczono mnie, że właśnie łatwiej będzie wyjechać z zaspy czy ruszyć pod górkę na śliskim jak wrzuci się "dwójkę", a nie pierwszy bieg. ;)
Mnie też tak uczono. Ale były to czasy długo przed seryjnym ASR i pewnie "szybka dwójka" miała właśnie zapobiegać uślizgowi :) Teraz robi to za nas komputer.
-
Żeby wyjechać z zaspy trzeba wyłączyć ASR ;) Tryb snow ogranicza jego działanie
-
Tej szybszej zmiany biegu na wyższy to trochę nie rozumiem, jeśli jedziemy w dużym śniegu to raczej wolno i zależy nam przecież żeby wycisnąć więcej z niższego biegu a nie dusić silnik na wyższym.
Wyższe obroty = większa moc = większa szansa na zerwanie przyczepności.