Autor Wątek: 4motion - napęd na cztery koła  (Przeczytany 481 razy)

iks

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 166
  • Thanked: 2 times
  • Model: Tiguan II Allspace
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 2.0 TDI / 190KM
  • Skąd: WS
4motion - napęd na cztery koła
« dnia: 2019/11/15 17:41 »
Advertisement
Czy po przełączeniu na tryb jazdy Snow (śnieżynka) napęd 4Motion jest wtedy włączony cały czas czy jak w innych trybach aktywuje się w razie potrzeby?
 

Charls

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 510
  • Thanked: 20 times
  • Model: Tiguan I FL
  • Wersja: R-line
  • Silnik: TDI / 210KM
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: GKA
Odp: 4motion - napęd na cztery koła
« Odpowiedź #1 dnia: 2019/11/15 21:32 »
Czy po przełączeniu na tryb jazdy Snow (śnieżynka) napęd 4Motion jest wtedy włączony cały czas czy jak w innych trybach aktywuje się w razie potrzeby?


aktywuje się w razie potrzeby
 

MrBlacker

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1325
  • Thanked: 83 times
  • Model: Tiguan II Allspace
  • Wersja: Highline + Offroad
  • Silnik: 2.0 TSI 180KM
  • Napęd: 4x4
Odp: 4motion - napęd na cztery koła
« Odpowiedź #2 dnia: 2019/11/16 15:04 »
W Tiguanie (i nie tylko) 4motiom to standardowo 90% na przód i 10% na tył, a w razie potrzeby rozkład procentowy się zmienia.

Za pomocą pokrętła 4motion Active Control na konsoli środkowej poza wyborem standardowych profili jazdy Onroad (Eco, Comfort, Normal, Sport) w samochodach z napędem 4motion można wybrać dodatkowe profile jazdy Snow, Offroad i Offroad Individual.
W zależności od wybranego profilu, zmienia się napęd oraz wiele ustawień systemów asystujących w celu zapewnienia jak najlepszych warunków trakcyjnych.

W trybie Snow zmniejsza się czułość pedału przyspieszenia, przekładnia DSG szybciej zmienia przełożenie na wyższe, zmienia się też praca systemu ASR, który przy jeździe na wprost ma opóźnioną reakcję, a na zakrętach reaguje znacznie szybciej. Dodatkowo aktywny tempomat ACC zostaje przestawiony w tryb Eco, a dynamiczne doświetlanie zakrętów w tryb Sport.
Wszystko po to, aby zapewnić lepszą trakcję i stabilność auta podczas jazdy.
 

Charls

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 510
  • Thanked: 20 times
  • Model: Tiguan I FL
  • Wersja: R-line
  • Silnik: TDI / 210KM
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: GKA
Odp: 4motion - napęd na cztery koła
« Odpowiedź #3 dnia: 2019/11/16 15:38 »
Pomimo tylu cudownych rozwiązań które wymieniłeś @MrBlacker i tak w trudnym terenie daleko mu do stałego 4x4 :)
 

MrBlacker

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1325
  • Thanked: 83 times
  • Model: Tiguan II Allspace
  • Wersja: Highline + Offroad
  • Silnik: 2.0 TSI 180KM
  • Napęd: 4x4
Odp: 4motion - napęd na cztery koła
« Odpowiedź #4 dnia: 2019/11/16 16:15 »
Fakt stały napęd 4x4 w terenie to zupełnie inna bajka.

Poza tym Tiguan to nie auto terenowe, aczkolwiek zdarzyło mi się parę razy jeździć po bezdrożach i to nawet w dość trudnych warunkach. ;)
 

iks

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 166
  • Thanked: 2 times
  • Model: Tiguan II Allspace
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 2.0 TDI / 190KM
  • Skąd: WS
Odp: 4motion - napęd na cztery koła
« Odpowiedź #5 dnia: 2019/11/16 16:19 »
Tej szybszej zmiany biegu na wyższy to trochę nie rozumiem, jeśli jedziemy w dużym śniegu to raczej wolno i zależy nam przecież żeby wycisnąć więcej z niższego biegu a nie dusić silnik na wyższym.
 

Charls

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 510
  • Thanked: 20 times
  • Model: Tiguan I FL
  • Wersja: R-line
  • Silnik: TDI / 210KM
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: GKA
Odp: 4motion - napęd na cztery koła
« Odpowiedź #6 dnia: 2019/11/16 17:16 »
Poza tym Tiguan to nie auto terenowe
Zgadzam się.

Mam wrażenie, że w X1 xDrive napęd jakby był sprawniejszy niż haldex w Tigu
 

Charls

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 510
  • Thanked: 20 times
  • Model: Tiguan I FL
  • Wersja: R-line
  • Silnik: TDI / 210KM
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: GKA
Odp: 4motion - napęd na cztery koła
« Odpowiedź #7 dnia: 2019/11/16 17:34 »
Tej szybszej zmiany biegu na wyższy to trochę nie rozumiem, jeśli jedziemy w dużym śniegu to raczej wolno i zależy nam przecież żeby wycisnąć więcej z niższego biegu a nie dusić silnik na wyższym.
Buksowanie w śniegu na niskich obrotach powoduje znaczne obciążenie układu korbowego. To tak jak z jazdą na rowerze, wrzuć najmniejsze tylne przełożenie i rozpędzają się z miejsca, lekko nie jest
 

MrBlacker

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1325
  • Thanked: 83 times
  • Model: Tiguan II Allspace
  • Wersja: Highline + Offroad
  • Silnik: 2.0 TSI 180KM
  • Napęd: 4x4
Odp: 4motion - napęd na cztery koła
« Odpowiedź #8 dnia: 2019/11/16 23:05 »
Jak zdawałem na prawko, a to było już dość dawno, uczono mnie, że właśnie łatwiej będzie wyjechać z zaspy czy ruszyć pod górkę na śliskim jak wrzuci się "dwójkę", a nie pierwszy bieg. ;)
 

Tiggy

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 116
  • Thanked: 3 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Comfortline
  • Silnik: 1.5 TSI MT / 150 KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: PO
Odp: 4motion - napęd na cztery koła
« Odpowiedź #9 dnia: 2019/11/17 09:51 »
Jak zdawałem na prawko, a to było już dość dawno, uczono mnie, że właśnie łatwiej będzie wyjechać z zaspy czy ruszyć pod górkę na śliskim jak wrzuci się "dwójkę", a nie pierwszy bieg. ;)


Mnie też tak uczono. Ale były to czasy długo przed seryjnym ASR i pewnie "szybka dwójka" miała właśnie zapobiegać uślizgowi  :)  Teraz robi to za nas komputer.
 

mms1994

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 123
  • Thanked: 3 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: HL
  • Silnik: 2.0 TDI 190
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: KWI
Odp: 4motion - napęd na cztery koła
« Odpowiedź #10 dnia: 2019/11/17 10:07 »
Żeby wyjechać z zaspy trzeba wyłączyć ASR ;) Tryb snow ogranicza jego działanie
 

Tomus

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 127
  • Thanked: 3 times
  • Model: Tiguan II Allspace
  • Wersja: HL
  • Silnik: 2.0 TDI 150
  • Skąd: WZ
Odp: 4motion - napęd na cztery koła
« Odpowiedź #11 dnia: 2019/11/17 10:59 »
Tej szybszej zmiany biegu na wyższy to trochę nie rozumiem, jeśli jedziemy w dużym śniegu to raczej wolno i zależy nam przecież żeby wycisnąć więcej z niższego biegu a nie dusić silnik na wyższym.
Wyższe obroty = większa moc = większa szansa na zerwanie przyczepności.