2.0 TSI 220KM - uszkodzona DSG - prośba o pomoc

Zaczęty przez squadak, 2019/04/05 00:28

Poprzedni wątek - Następny wątek

tiguan220

Jesteś z koszalina? W razie czego mam ten sam silnik, jak chcesz to mozemy porownać bo u mnie tez jakies dzwieki sa ale wg mnie nic nadzwyczajnego

squadak

Jestem ze Słupska, najprawdopodobniej będę jeszcze w Koszalinie to bym się odezwał, podeślij jakiś namiar na priv,
Szkoda że CIe nie było bo mieliśmy małe spotkanie w sobotę :)

już_nie_passat

Cytat: squadak w 2019/04/08 10:08Nic się nie zmieniło, niestety a mam wrażenie że wraz z przebiegiem ten objaw się nasila

Skoro wymiana skrzyni nic nie dała to problem jest poza nią (ale mądrość napisałem :-)).
Dźwięki, które słychać na nagraniu dla mnie brzmią jak uszkodzony dwumas. Miałem podobne efekty w passacie ale po przebiegu 180tys. Po wymianie dwumasa cisza. Z doświadczenia wiem, że "fachowcy" nie chcą się wypowiadać na temat dwumasa dopóki go nie wyjmą. Może dawać rożne efekty dźwiękowe. U mnie też były dyskusje "... może dwumas? a może coś w skrzyni ? ". Tylko, że u mnie, ze względu na przebieg usterka dwumasa była pierwsza w kolejce. Nie da rady inaczej tylko trzeba to wyjąć zbadać i ewentualnie wymienić. To i tak tańsze od grzebania w skrzyni. Nasłuchując i porównując z innymi egzemplarzami do niczego nie dojdziesz - sorry. Usterka jest ewidentna. Mógłbym polecić dobrego gościa od skrzyń ale ....w okolicy Tarnowa.

arekp

Cytat: już_nie_passat w 2019/04/08 18:41Nasłuchując i porównując z innymi egzemplarzami do niczego nie dojdziesz - sorry.

Doszliśmy jednak do czegoś. Ten dźwięk do którego nawiązujesz, to pewnie ten z cofania pod górkę na podjeździe. Jeśli tak, to we wszystkich trzech mamy to samo.

już_nie_passat

Chodziło mi o dźwięk na postoju po rozgrzaniu. Tego pewno w innych egzemplarzach nie ma.

topic75

Cytat: squadak w 2019/04/05 14:24tutaj zamieszczam linki do filmów aby nikt nie zarzucił mi że coś sobie wymyślam :

Mam dokładnie taki sam hałas działania skrzyni DSG, na wstecznym , przy ruszaniu i miedzy 3 a 4. Jest to tylko przy rozgrzanym silniku. Serwis oznajmił że jest to normalny objaw, że u niektórych jest to mniej lub więcej słyszalne. Poszło na pieści i tak nic nie ugrałem, dla serwisu wszystko w normie. Nigdy więcej nowego samochodu ze stajni VW!

Ad

Czy ktos wie jak to sie wszystko skonczylo? Mam ten sam silnik + skrzynie i slysze rozne dzwieki ze skrzyni. Mam ustawiona wizyte w ASO

Ekhangel

Ja też słyszę czasami rozmaite klekoty z DSG i lekkie szarpnięcia, ale na pewno do przeżycia. A czasami jak budą zatrzęsie przy S/S to już nie wspomnę, ale to pewnie raczej dwumas (auto 22k przebiegu).

Charls

Cytat: Ekhangel w 2021/10/22 07:03ale to pewnie raczej dwumas (auto 22k przebiegu).
Ja wiem że dzisiejsze auta mają podzespoły z goownolitu, przykład tarcze hamulcowe, ale nie przesadzaj, aby przy 22 kkm dwumas był wyrobiony. Po prostu DSG ma taką kulturę pracy a raczej brak kultury pracy. 22 tys km to żaden przebieg

Ekhangel

Cytat: Charls w 2021/10/23 21:39
Cytat: Ekhangel w 2021/10/22 07:03ale to pewnie raczej dwumas (auto 22k przebiegu).
Ja wiem że dzisiejsze auta mają podzespoły z goownolitu, przykład tarcze hamulcowe, ale nie przesadzaj, aby przy 22 kkm dwumas był wyrobiony. Po prostu DSG ma taką kulturę pracy a raczej brak kultury pracy. 22 tys km to żaden przebieg


Chodziło bardziej o to, że TTTM. W końcu dwumasa ma tłumić drgania. Po prostu kijowa konstrukcja całego układu przeniesienia napędu (tzw. szajs by design).

Charls

Niekoniecznie szajs, po prostu taka konstrukcja a o lepszą, szybszą i sprawniejszą raczej trudno. Hydrokinetyki nigdy nie będą takie szybkie a o CVT to już nawet nie wspominam.

Ekhangel

#26
Cytat: Charls w 2021/10/24 21:33
Niekoniecznie szajs, po prostu taka konstrukcja a o lepszą, szybszą i sprawniejszą raczej trudno. Hydrokinetyki nigdy nie będą takie szybkie a o CVT to już nawet nie wspominam.


DSG nazywasz szybką skrzynią? Z tym absurdalnym opóźnieniem przy gwałtowniejszym przyspieszaniu? Mi to akurat nie przeszkadza, ale z szybkością to nie ma nic wspólnego. A czy przykładowo zmiana z 3>4 trwa ułamek sekundy krócej niż w Tiptronicu, to już mi osobiście różnicy żadnej nie robi. Kultura pracy jest o wiele ważniejsza. Z mojego DSG ponadto regularnie wydobywają się rozmaite klekoty (jak pisałem), czego np. w A6 z Tipem nigdy nie uświadczyłem.


Z mojego doświadczenia wynika, że DSG to jest krok wstecz pod każdym względem, może poza ekonomią, wagą itd. Nie wiem o co z tą skrzynią ogólnie chodzi, bo regularnie słyszę, że albo po niej jadą, albo zachwalają. Wiadomo, że w Tiguanie np. są różne wersje skrzyni, ale ja mojej specjalnie zachwalać nigdy nie będę (chyba DQ500, nie chce mi się sprawdzać), mimo że nie jest zła. Jest mierna, przeciętna, klekotliwa, mocno opóźniająca kickdown, na 1. biegu czasem ledwie wyczuwalnie kangurkuje.

tiguan220

Cytat: Ekhangel w 2021/10/25 07:36Z mojego DSG ponadto regularnie wydobywają się rozmaite klekoty (jak pisałem), czego np. w A6 z Tipem nigdy nie uświadczyłem.
Od 3 miesięcy jezdze a6 z s-tronic i skrzynia nie wydaje zadnych dzwiekow, dodatkowo reakcja na gaz jest natychmiastowa, nie ma laga, którego pamietam z DSG.
Niby konstrukcje podobne a jednak różnica w działaniu ogromna. Oprogramowanie też pewnie robi swoje... albo wyciszenie

Ad

Wlasnie z powodu tego 'klekotu' mam umowiona wizyte w ASO wkrotce. Jestem przygotowany na TTTM, ale poniewaz gwarancje sie niedlugo konczy, chce miec czyste sumienie i sprawdzic co tam sie dzieje zanim sie skonczy. Klekot jest tylko na niskich biegach, slychac go mocniej jak kola sa skrecone (jak skrecam i dodaje gazu, np na skrzyzowaniu), tylko raz na jakis czas i generalnie da sie z nim zyc, ale przyznam szczerze, ze jest irytujacy i moim zdaniem nie powinien byc w samochodzie za ponad 200tys. Wyraznie jest jakis problem konstrukcyjny z tymi skrzyniami (ja mam DQ500). Po przeczytanie tego (i paru innych) watku na ten temat, nie mam zbyt duzej nadziei, ze cokolwiek zostanie zrobione, ale warto sprobowac.

Oprocz tego moje zawieszenie DCC skrzypi czasami (np na spiacych policjantach) jak stare lozko, ale to juz temat na inny watek (tez bede o tym mowil w ASO).

mms1994

@tiguan220 masz mHev to robi dużo też odnośnie reakcji na gaz, technicznie DQ500 i Twój Stronic to jest to samo, jedynie zmieniona konstrukcja z racji innej "budowy" w Audi płyty i umiejscowienia silnika