2.0 TSI 220KM - uszkodzona DSG - prośba o pomoc

Zaczęty przez squadak, 2019/04/05 00:28

Poprzedni wątek - Następny wątek

squadak

Witam kolegów,
Niestety w moim aucie gwarancja skończyła się.
Od listopada auto stało w serwisie z kilkudniowymi przerwami. Od stycznia do końca marca non stop.
Łącznie samochód spędził ponad 7 miesięcy w serwisach.
Nie pomogły skargi do Centrali, prośby czy "groźby".
Miałem już raz wymienianą skrzynie, niestety bez efektu bo po jakimś czasie dosłownie kilkaset km,
szarpanie powróciło.
Przez ten czas podrzucano mi same bzdury, typu że skrzynia uszkodzona a dokładniej wg nich to mechatronik,
że winę za to ponosi poprzedni serwis bo wlał za mało oleju, olej doliczono mi do przeglądu (cały jeden litr),
co później się okazało nie było prawdą,
Chciałem polubownie , ale niestety nie mam już na to siły. Ostateczna odpowiedź VW to w skrócie:
Testowaliśmy, jeździliśmy i wszystko jest ok. Inne też tak mają i to normalne. Ciekawi mnie z czym porównali pojazd bo pracownik serwisu wygadał się że nie mają takiego pojazdu do testu, ale logi wskazują że jest ok.
Posiadam nagrania z jazd testowych , przyjęć do serwisu itp. Wielokrotnie padało stwierdzenie, że coś jest nie tak i nie może tak być.
Boli mnie to, że kierownik i mistrz jadą ze mną słyszą , potwierdzają a na koniec słyszę od nich że Poznań ma to w dupie i wg nich jest dobrze i tak ma być -
po 4 miesiącach uziemiania pojazdu, kombinowania zrzucania winy na innych .
Byłem w firmie , która naprawia tylko skrzynie DSG i tylko z grupy VAG, potwierdzili, że w mojej skrzyni jest ewidentny problem.
Nie wiedzą co dokładnie, ale spotkali się z tym po raz pierwszy. Celem dokładnej diagnozy muszą rozebrać cały automat.
Skrzynia szarpie bardzo mocno podczas ręcznej zmiany biegów,
w Plichcie twierdzą , że wszystkie tak mają to normalne. W dodatku wyje mi 2 bieg, po rozgrzaniu zaczyna uderzać bardzo mocno podczas ruszania/ wjeżdżania na małą  [size=78%]przeszkodę typu krawężnik czy lekko stromy podjazd. Również po nagrzaniu zaczynają się szarpania i stuki podczas hamowania i zrzucania biegu 4/3. W serwisie DSG powiedzieli mi, że skrzynia ta wydaje [/size]dźwięki[size=78%] i nie należy do cichych, ale to co jest u mnie powinno mieć miejsca i wskazuje ewidentnie na jej wadę. [/size]
Zaczynam walkę prawną z VW, ale do tego potrzebuję waszej pomocy. Potrzebuje dwóch chętnych do pomocy kolegów,
abym mógł nagrać  krótki filmik porównawczy ukazujący że nie wszystkie Tiguany tak mają co jest mi przez nich wmawiane.
Jutro będę rozmawiał z rzeczoznawcą, który wyda opinie o moim pojeździe, ale tu też do porównania będę Was potrzebował.
Nie wiem na ile w tym prawdy, ale jeżeli auto jest na firmę jak  w moim przypadku , to ponoć gwarancja na wymienioną część zaczyna się od nowa.
także miałbym jeszcze rok gwarancji na skrzynie. Nigdzie nie mogę znaleźć tej informacji.  Bardzo proszę Was o pomoc, za każdą poradę z góry dziękuję.
Tym, którzy postanowią mi pomóc zobowiązuje się zrekompensować wszelkie poniesione koszty i oczywiście postawię bardzo dobry alkohol :)





arekp

Cytat: squadak w 2019/04/05 00:28Miałem już raz wymienianą skrzynie, niestety bez efektu bo po jakimś czasie dosłownie kilkaset km, szarpanie powróciło.


Kodeks cywilny:

CytatArt. 5561. Wada fizyczna rzeczy

§ 3. Rzecz sprzedana ma wadę fizyczną także w razie nieprawidłowego jej zamontowania i uruchomienia, jeżeli czynności te zostały wykonane przez sprzedawcę lub osobę trzecią, za którą sprzedawca ponosi odpowiedzialność, albo przez kupującego, który postąpił według instrukcji otrzymanej od sprzedawcy.


CytatArt. 561. żądanie wymiany rzeczy lub usunięcia wady

§ 2. Sprzedawca jest obowiązany wymienić rzecz wadliwą na wolną od wad lub usunąć wadę w rozsądnym czasie bez nadmiernych niedogodności dla kupującego.


I teraz najważniejsza dla Ciebie podpowiedź:


CytatArt. 581.


§ 1. Jeżeli w wykonaniu swoich obowiązków gwarant dostarczył uprawnionemu z gwarancji zamiast rzeczy wadliwej rzecz wolną od wad albo dokonał istotnych napraw rzeczy objętej gwarancją, termin gwarancji biegnie na nowo od chwili dostarczenia rzeczy wolnej od wad lub zwrócenia rzeczy naprawionej. Jeżeli gwarant wymienił część rzeczy, przepis powyższy stosuje się odpowiednio do części wymienionej.




PS potwierdź z prawnikiem powyższe. Z oczywistych powodów, nie mogę odpowiadać za aktualność stanu prawnego - bo kto szuka porad prawnych w internecie? ;-)

WOLF

@arekp  ma rację żadna łaska !! ale wspomniałeś o firmie i tu droga prawna niestety inna niż u osób cywilnych na uoika nie możesz liczyć, ale koszty prawnika i sądowe przerzucisz na VW do sprawy pewnie w 80% nie dojdzie ,jak dostaną od prawnika pismo przed sądowe to będą chcieli pójść na ugodę norma zdają sobie sprawę iż koszta będą dużeee
brak możliwości korzystania z pojazdu w końcu na firmę - odszkodowanie i koszta taxi, auto zastępcze
koszty prawnika i sądowe
a prawo jest po Twojej stronie dlatego na siłę wciskają że jest ok
tak na marginesie też obsługuje mnie Plichta na Lubowidzkiej - kiedy byłem na akcji ambiente ,był klient który oddawał Passata na przegląd i dość mocno podkreślał i życzył sobie aby odnotowano w zleceniu ,,NIE MYĆ AUTA !!!! " zaintrygowało mnie to więc zadałem pytanie .
kiedy był na pierwszym przeglądzie zaznaczył iż proszę kategorycznie o nie mycie auta bo mam położoną ceramikę !!
pomimo wpisu i zaleceń zrobili to ! >:( Pan powiedział iż auto wyglądało jak po myciu szczotką drucianą i pomimo zdjęć przy przyjmowaniu zlecenia ,,na żywca " wciskali że to było .
Efekt był taki- oględziny w warsztacie gdzie kładziona była ceramika,  porada aby broń Boże nie godzić się!! na polerowanie i nową ceramikę auto nowe czarne, rysy głębokie-nowy lakier ,nowa ceramika -w garść dostał protokół oględzin i pojechał do prawnika .
po kontakcie prawnika z Plichtą i wezwaniem przed sadowym ,ustalono oględziny w niezależnym salonie i jego opinie która była dokładnie taka jak poprzednia  :D .
finał -nowy lakier nowa ceramika i ciekawostka na koniec -auto tego klienta było ostatnim w tym dniu umytym przez tego pracownika ,bo odchodził po wcześniejszej kłótni z pracy . 




rk

@squadak, dobrze zrozumiałem, że jutro potrzebujesz auto do porównania podczas spotkania z rzeczoznawcą? Gdzie to spotkanie będzie miało miejsce?

squadak

Dzisiaj będę rozmawiał dopiero jak on to widzi i ustalał termin i ew opcję jego dojazdu do któregoś z forumowiczów.
Więcej będę wiedział o 16 dzisiaj bo ma o tej godzinie dzwonić do mnie.

rk

Jak coś to oferuję pomoc. Nie wiem na ile się uda w praktyce ze względu na kilka długich wyjazdów jakie mnie czekają. Jak będe w domu możesz na mnie liczyć.

squadak

Dziękuje bardzo :) wiedziałem, że Ty będziesz pierwszym co zaoferuje pomoc , napisze do Ciebie jak będę wiedział jakie dalsze ruchy wykonać

arekp

@squadak skrzynie mamy tą samą, ale nieco inny silnik i brak DCC u mnie. Rozmawialiśmy niedawno z @rk że możemy zrobić sobie wycieczkę w Twoją stronę. Jeśli udało by się Tobie umówić oględziny w Koszalinie, to może i lokalni się obudzą do pomocy.

squadak

Było by miło :) myśle że nie powinno to mieć znaczenia a skrzynie mogą się różnić jedynie softem, aczkolwiek już dla VW punkt zaczepny aby
głupio odpowiedzieć że ten typ tak ma, ale już Wasz nie ma bo mój ma 220 koni i Wie Pan to dlatego bo mocniejszy... nic mnie nie zdziwi od nich.
Największym problemem jest jednak ten rzeczoznawca, rozmawiałem właśnie z rzeczoznawcą właśnie z Koszalina, twierdzi , iż jest to bez sensu, że nic to nie da
i on się nie podbije pod opinią, dopiero jak będzie sprawa w sądzie, potwierdził że samo "trzymanie" samochodu przez około 7 miesięcy jest podstawą do roszczenia.
Rozmawiałem z czterema biegłymi, nie chcą , nie mogą , nie warto...jestem w szoku.  Teraz jestem po rozmowie z kancelaria, czekam na to co oni zadecydują i jaką przyjmą
linie ataku :)

squadak

tutaj zamieszczam linki do filmów aby nikt nie zarzucił mi że coś sobie wymyślam :

stuki podczas manewrowania biegi przód tył. 

https://photos.app.goo.gl/xqnftQYNN97u9j3r8



wycie 2 bieg


https://photos.app.goo.gl/MYqPpVtYBwgGwYaAA



zmiana biegów 4-3 szarpniecie i stuk. 

https://photos.app.goo.gl/MVJKq5ctsgVSWcud7

https://photos.app.goo.gl/9xnd9C1foGXytuwx6





wjazd do garażu na zimno brak stuków na
rozgrzanym już bardzo słychać.
https://photos.app.goo.gl/aqQLacugdunXDzZA7



dzwięk terkotania na wolnych obrotach pozycja drążka P lub N
https://photos.app.goo.gl/eMPQzqgDXQbzG3Ad7[/font][/size]

rk

To dziwne podejście rzeczoznawców bywa ostatnio tłumaczone tym, że żyją w swoistej symbiozie z producentami. Gdyby producent 'obraził się' na rzeczoznawcę, ten nie miałby skąd pozyskiwać informacji technicznych. Stąd też niechęć rzeczoznawców do występowania w sprawach przeciwko producentom. Ile w tym prawdy nie wiem, ale wyniki twoich rozmowów z biegłymi są dość podejrzane.

squadak

Panowie udało mi się  :)  mam rzeczoznawcę który bardzo chętnie wyda opinie o moim pojeździe, Zgodził się nawet na sobotę ze względu na ew Wasz dojazd,
Rzeczoznawca to starszy Pan z wieloletnim doświadczeniem w branży: Biegły Sądu Okręgowego w Koszalinie ds. Ruchu Drogowego i Mechaniki Samochodowej inż. Władysław Nurek.
Dajcie mi znać proszę czy potwierdzacie ew spotkanie :) i jak Wam pasuje czasowo, być może jest ktoś jeszcze z okolic Koszalina ?

arekp

Gdyby ktoś z okolic Koszalina i silnikiem 2.0 TSI 220KM (ew. 180KM) chciał pomóc koledze ... lub w innej wersji auta, ale z chęcią spotkania się na żywo, to ogarnęliśmy na szybko spotkanie. Szczegóły w osobnym wątku, w nowym dziale

już_nie_passat

Cytat: rk w 2019/04/05 14:57To dziwne podejście rzeczoznawców....

Trochę off-topic:
Dokładnie takie doświadczenia mam z rzeczoznawcami w "temacie z brodą" czyli stukach w zawieszeniu. 4-rech (słownie czterech) gości odmówiło mi wydania opinii bo nie chcą zadzierać w lokalnym serwisem VW i w ogóle z VW. To jakaś mafia !!
A historia Kolegi #squadak 'a to z grubsza kopia mojej tylko ze stukami w tytule.

A w temacie:
#squadak, piszesz, że skrzynię już raz wymieniali i te same efekty wystąpiły w drugim egzemplarzu ?? Nic się nie zmieniło ?



squadak

Nic się nie zmieniło, niestety a mam wrażenie że wraz z przebiegiem ten objaw się nasila,
Na zimno jest ok, jeździliśmy z kolegami z forum i kilka rzeczy było podobnych ale szarpnięcia i stuki u mnie są wielokrotnie mocniejsze. Zwłaszcza z 4 na 3 bieg.
Powtarzalność praktycznie za każdym razem.