2.0 TSI 220KM - uszkodzona DSG - prośba o pomoc

Zaczęty przez squadak, 2019/04/05 00:28

Poprzedni wątek - Następny wątek

tiguan220

Cytat: Ad w 2021/11/03 11:14Hmm... wg mnie dzwieki dochodza jakby spode mnie. Myslalem, ze skrzynia jest polaczona z silnikiem i jest poza przednimi kolami, blizej pozycji kierowcy i pasazera.

To moze to naped w takim razie halasuje? Sam juz nie wiem.

Fakt, ze te dzwieki dochodza praktyczniue tylko na niskich biegach 1-3, najglosniej jak kola sa skrecone i dodaje gazu, powodowal, ze winilem skrzynie. No nic, jade po samochod. Zobaczymy jak bedzie.

Skrzynia jak najbardziej jest połączona z silnikiem ;) silnik jest ułożony poprzecznie więc skrzynia jest tak jak silnik tylko niżej. Haldex jest natomiast przy tylnej osi.
Hałasuje DSG i nic z tym nie zrobią, TTTM.

Ad

Samochod odebrany, zrobilem 30 km spowrotem do domu.

Zawieszenie duzo lepiej. Nie skrzypi juz jak stare lozko na policjantach i poprzeczych dziurach. Dalej wali na studzienkach czy wiekszych dziurach, ale tutaj chyba po prostu TTTM w wypadku adaptive amaortyzatrow.

Jezeli chodzi o te dziwne dzwieki chrobotania, albo obcierania lub skrzypienia / trzeszczenia metalowych czesci to dalej sa. Wydaje mi sie, ze mniej. Tylko 2 razy podczas 30km je uslyszalem. Najlatwiej je wywolac kiedy dojezdzamy do poprzecznej drogi w ktora chcemy skrecic, zwolnilismy, jestesmy na niskim biegu 2 lub 3, skrecamy kierownica dodajemy gazu i przez 2-3 sekundy sluchac glosne chrobotanie lub obcieranie, po czym to ustaje. Nie wiem, czy to ma jakis negatywny wplyw na cokolwiek, ale dla samochodu za ponad 200tys moim zdaniem to niedopuszczalne.

Mam przed soba jeszcze dzisiaj 50km do pokonania po syna do szkoly, to jeszcze poslucham czy faktycznie jest lepiej.

Zaczynam myslec, ze moze to przekladnia pomiedzy skrzynia a napedem, albo cos z ukladem kierowniczym, bo jak kola sa proste to tego nie slychac.

Zglosilem rowniez skrzypienie drzwi kierowcy, powiedzieli ze nasmarowali, ale jest gorzej niz bylo :( Skrzypialo tylko przy zamykaniu, teraz skrzypi przy otwieraniu i zamykaniu

tiguan220

Cytat: Ad w 2021/11/03 13:43Zaczynam myslec, ze moze to przekladnia pomiedzy skrzynia a napedem, albo cos z ukladem kierowniczym, bo jak kola sa proste to tego nie slychac.
Pomiędzy skrzynią a półosiami jest mechanizm różnicowy połączony przekładnią kątową z wałem idącym do haldexa. Dzwieki tylko na skreconych kołach mogą pochodzić od skrzyni, przegubów, mechanizmu różnicowego. Czujesz coś na kierownicy?

Mave

Cytat: Ad w 2021/11/03 13:43
Zaczynam myslec, ze moze to przekladnia pomiedzy skrzynia a napedem, albo cos z ukladem kierowniczym, bo jak kola sa proste to tego nie slychac.


... przy skręconych kołach podczas ruszania to najczęściej odzywają przeguby na półosiach  -  sprawdzali ?

Ad

Cytat: tiguan220 w 2021/11/03 14:32
Cytat: Ad w 2021/11/03 13:43Zaczynam myslec, ze moze to przekladnia pomiedzy skrzynia a napedem, albo cos z ukladem kierowniczym, bo jak kola sa proste to tego nie slychac.
Pomiędzy skrzynią a półosiami jest mechanizm różnicowy połączony przekładnią kątową z wałem idącym do haldexa. Dzwieki tylko na skreconych kołach mogą pochodzić od skrzyni, przegubów, mechanizmu różnicowego. Czujesz coś na kierownicy?

Nic nie czuje na kierownicy. Jedyne co to slysze takie jakby chrobotanie spod podlogi i moze delikatne wibracje w momencie chrobotania w samej podlodze, ale jest to bardziej slyszalne, niz odczuwalne.

Ciezko to wytlumaczyc, ale to sie dzieje nie tylko przy skreconych kolach. Czasami, bardzo rzadko, zdarza sie rowniez przy jezdzie prostej (wiem, ze moze pisalem co innego, ale) dzisiaj to slyszalem podczas hamowania przed wyskocznia (tzn policjantem).

Miotam sie sam co to moze byc jak widzicie po moim postach, ale chyba jednak to cos ze skrzynia DSG. Szkoda, ze nie mam wiekszej wiedzy, bo wtedy duzo latwiej byloby mi to wyjasnic.

Ad

Cytat: Mave w 2021/11/03 16:49
Cytat: Ad w 2021/11/03 13:43
Zaczynam myslec, ze moze to przekladnia pomiedzy skrzynia a napedem, albo cos z ukladem kierowniczym, bo jak kola sa proste to tego nie slychac.


... przy skręconych kołach podczas ruszania to najczęściej odzywają przeguby na półosiach  -  sprawdzali ?
Mowili, ze sprawdzali zawieszenie i nic innego im nie wyszlo. Cytujac "nie mamy zadnych zastrzezen do tego samochodu". Przgubow nie wspomnieli, a czy naprawde sprawdzili wszystko w zawieszeniu, tego oczywiscie sie nie dowiem.

Szczerze mowiac, nie wiem co robic. Jest lepiej niz bylo. Wydaje mi sie, ze to chrobotanie (w skrzyni?) w poloczeniu z uszkodzonym, juz wymienionymi, czesciami zawieszenia powodowalo duzo wieksze halasy. Jest ciszej i jakby zdarza sie to rzadziej. Ale zdecydowanie nie zniknelo to w pelni. Nie wiem czy dalej ich meczyc, czy juz sobie darowac. Musze sie chyba z tym przespac.

tiguan220

Cytat: Ad w 2021/11/03 19:50Miotam sie sam co to moze byc jak widzicie po moim postach, ale chyba jednak to cos ze skrzynia DSG
Tak to wygląda, podejrzewam, że sprzęgła hałasują. Przy toczeniu się i zmianach z 2 na 1 lub z 3 na 2 skrzynia potrafi przy tym szarpnąć.

Ad

Cytat: tiguan220 w 2021/11/03 20:03
Cytat: Ad w 2021/11/03 19:50Miotam sie sam co to moze byc jak widzicie po moim postach, ale chyba jednak to cos ze skrzynia DSG
Tak to wygląda, podejrzewam, że sprzęgła hałasują. Przy toczeniu się i zmianach z 2 na 1 lub z 3 na 2 skrzynia potrafi przy tym szarpnąć.
Tak, mam te tzw kangury tez. Nie jest to cos co mi jakos bardzo przeszkadza, ale potrafi byc irytujace jak zwalniam a samochod mi skacze lekko do przodu bo skrzynia zrzucila bieg. Z tym moglbym zyc spokojnie, jedynie to martwia mnie te dzwieki. Nie dlatego nawet, ze one sa, tylko martwie sie, ze cos tam w srodku jest nie tak i jak skonczy mi sie gwarancja, to zaczna sie jaja.

Dybik

Cytat: Ad w 2021/11/03 20:07
Cytat: tiguan220 w 2021/11/03 20:03
Cytat: Ad w 2021/11/03 19:50Miotam sie sam co to moze byc jak widzicie po moim postach, ale chyba jednak to cos ze skrzynia DSG
Tak to wygląda, podejrzewam, że sprzęgła hałasują. Przy toczeniu się i zmianach z 2 na 1 lub z 3 na 2 skrzynia potrafi przy tym szarpnąć.
Tak, mam te tzw kangury tez. Nie jest to cos co mi jakos bardzo przeszkadza, ale potrafi byc irytujace jak zwalniam a samochod mi skacze lekko do przodu bo skrzynia zrzucila bieg. Z tym moglbym zyc spokojnie, jedynie to martwia mnie te dzwieki. Nie dlatego nawet, ze one sa, tylko martwie sie, ze cos tam w srodku jest nie tak i jak skonczy mi sie gwarancja, to zaczna sie jaja.
Ile serwisów odwiedziłeś? Polecam pojechać nawet do sąsiedniego miasta. Przerabiałem temat i u mnie sporo to wniosło do spraw gwarancyjnych.

Ad

Cytat: Dybik w 2021/11/03 21:01
Cytat: Ad w 2021/11/03 20:07
Cytat: tiguan220 w 2021/11/03 20:03
Cytat: Ad w 2021/11/03 19:50Miotam sie sam co to moze byc jak widzicie po moim postach, ale chyba jednak to cos ze skrzynia DSG
Tak to wygląda, podejrzewam, że sprzęgła hałasują. Przy toczeniu się i zmianach z 2 na 1 lub z 3 na 2 skrzynia potrafi przy tym szarpnąć.
Tak, mam te tzw kangury tez. Nie jest to cos co mi jakos bardzo przeszkadza, ale potrafi byc irytujace jak zwalniam a samochod mi skacze lekko do przodu bo skrzynia zrzucila bieg. Z tym moglbym zyc spokojnie, jedynie to martwia mnie te dzwieki. Nie dlatego nawet, ze one sa, tylko martwie sie, ze cos tam w srodku jest nie tak i jak skonczy mi sie gwarancja, to zaczna sie jaja.
Ile serwisów odwiedziłeś? Polecam pojechać nawet do sąsiedniego miasta. Przerabiałem temat i u mnie sporo to wniosło do spraw gwarancyjnych.
Bylem tylko w jednym. Powymieniali to co znalezli i powiedzieli, ze jak to dalej bedzie halasowac, to zebym sie odezwal, wiec jakby sa chetni dalej sprawdzac. Problem jest taki, ze ciezko to opisac nie wiedzac dokladnie co to jest i skad dochodzi.

foxter11

Ja również słyszałem chrobotanie, było to szczególnie widoczne na mniejszych rondach, podczas skrętu na 2 lub 3 biegu. Z czasem przestałem to słyszeć tzn. przestałem na to zwracać uwagę.
Jak pojechałem z tym do ASO i chciałem im pokazać, to akurat wtedy (a jakże) nie mogłem tego powtórzyć, a oni sami też nic nietypowego podczas jazdy próbnej nie słyszeli.
Ja słyszałem to chrobotanie, gdy puszczałem gaz podczas skrętu, więc może to sprzęgło. Gdy wjeżdżałem na rondo i dodawałem gazu to chrobotania nie było.

Ad

Cytat: foxter11 w 2021/11/04 09:45
Ja również słyszałem chrobotanie, było to szczególnie widoczne na mniejszych rondach, podczas skrętu na 2 lub 3 biegu. Z czasem przestałem to słyszeć tzn. przestałem na to zwracać uwagę.
Jak pojechałem z tym do ASO i chciałem im pokazać, to akurat wtedy (a jakże) nie mogłem tego powtórzyć, a oni sami też nic nietypowego podczas jazdy próbnej nie słyszeli.
Ja słyszałem to chrobotanie, gdy puszczałem gaz podczas skrętu, więc może to sprzęgło. Gdy wjeżdżałem na rondo i dodawałem gazu to chrobotania nie było.

Dzieki! Podobnie jak u mnie w takim razie, tylko mi sie wydaje, ze slysze to bardziej jak dodaje gazu tuz po redukcji podczas skretu na niskim biegu. Co wiecej, dzisiaj po zrobieniu 40km zatrzymalem sie na stacji i poczulem ostry zapach spalonego sprzegla. Nie pierwszy raz. A nie jezdzilem ostro, ani szybko, tylko jechachalem w korku na ACC.

Zadzwonilem do ASO i jestem umowiony na przyszly tydzien. Powiedzialem o sprzegle i ze chrobotanie jest dalej. Powiedzieli, ze ktos sie ze mna przejedzie, zeby posluchac tych dzwiekow. Mam pare dni na zlalezienie sposobu, zeby to wywolac na zawolanie, ale juz chyba wiem. Bede testowal dzisiaj

Rocko

Cytat: tiguan220 w 2021/11/02 21:54
Cytat: Frodo w 2021/11/02 21:12wyprzedzałem coś przy ponad 100 zarówno 150 i 190 i różnicy nie czułeś? Jeśli tak, to bardzo dziwne. To bym główny powód dlaczego dopłaciłem niemało do Ateki 190, zamiast 150.
Nie wiem jak wygląda różnica w masie w przypadku Ateki, wiem natomiast jak wygląda w tiguanie. 190 ma dodatkowe 200kg i napęd 4x4, który daje przewagę przy starcie natomiast później daje większe opory w stosunku do FWD. Dlatego ciągle się upieram, że różnica odczuwalna jest sporo mniejsza jak te 40KM na papierze. Między 190 a 230 też jest 40KM ale oba mają 4x4 i podobną masę i dlatego różnica będzie wyraźna.
Odczucie, że pomiędzy 150 KM a 190 KM na trasie różnica jest mało odczuwalna potwierdza ADAC w swoich testach. Co prawda testy dotyczą silników Diesela, ale myślę, że w benzynie byłoby podobnie. Otóż przyspieszenie 60-100 km/h to:
a) 5.7 sek. dla 2.0 TDI 150 KM DSG FWD
b) 5.6 sek. dla 2.0 TDI 190 KM DSG AWD
c) 6.0 sek. dla 2.0 TDI 150 KM DSG AWD.


Teraz niech każdy sobie odpowie czy 0,1 sek. na trasie jest dla niego odczuwalne czy nie :D


P.S.
Benzyna 1.4 TSI 150 KM DSG ma 6.0 sek.

Charls

A jakie są wartości dla przedziału 80-120 km/h?


0,4 sekundy to dużo

tiguan220

#104
Cytat: Charls w 2021/11/05 20:41A jakie są wartości dla przedziału 80-120 km/h?
Na szybko znalazłem dane dla:
1.5TSI 150PS - 6,8s
i 2.0TSI 180PS 7,4s.