2.0 TSI 220KM - uszkodzona DSG - prośba o pomoc

Zaczęty przez squadak, 2019/04/05 00:28

Poprzedni wątek - Następny wątek

Ekhangel

Jechałem w tym roku 400 km z bagażnikiem zawalonym do ostatniego cm3 różnymi wakacyjnymi klamotami + tak samo zapełniony boks dachowy 600 l i nawet nie odczułem wzrostu masy. Fakt faktem, że na tylnej kanapie tylko wulkanizator/serwisant zawieszenia i jego brat.

Ale offtop się niemożebny zrobił... Adminie, widzisz i nie grzmisz.




Charls

W każdym aucie bez względu na silnik, gdy będziesz miał komplet pasażerów, pełny bagażnik plus boks dachowy czuć będzie wzrost masy i spadek osiągów, to oczywiste a jeśli ktoś tego nie odczuwa to ma nienaturalną percepcję postrzegania świata albo wierzy w cuda lub chce w nie wierzyć.

Ad

Samochod dzisiaj rano wjechal do ASO, wlasnie dzwonili. Pompa wody do wymiany i pozrywane tuleje wahaczy z przodu.

Pracownik przyznal, ze faktycznie slychac dziwne dzwieki dochodzace spod samochodu, mysli, ze to moze byc naped, ale najpierw chca powymieniac czesci do wymiany, a potem beda dalej badac zrodlo dzwieku.

Ciesze sie, ze wstawilem do serwisu, bo miesiac lub dwa pozniej musialbym juz sam za to wszystko placic.

Ekhangel

Cytat: Charls w 2021/11/01 12:58
W każdym aucie bez względu na silnik, gdy będziesz miał komplet pasażerów, pełny bagażnik plus boks dachowy czuć będzie wzrost masy i spadek osiągów, to oczywiste a jeśli ktoś tego nie odczuwa to ma nienaturalną percepcję postrzegania świata albo wierzy w cuda lub chce w nie wierzyć.


Albo po prostu nie pałuje na każdych światłach i nie lata 200 km/h na każdej autostradzie? Przy jeździe przy umiarkowanych prędkościach i przyspieszeniu tak samo będzie się jechało Tiguanem 1.5 i Ferrari Testarossa (pod względem "odczucia mocy".

Charls

Cytat: Ekhangel w 2021/11/02 13:47i przyspieszeniu tak samo będzie się jechało Tiguanem 1.5 i Ferrari Testarossa (pod względem "odczucia mocy"

Wysoka samoocena jest co prawda zaletą ale mimo wszystko pewne granice powinny być zachowane  :P

Frodo

Wracając do DSG, to nie wiem jak w Tigu, ale do 1.5 TSI FWD, VAG zazwyczaj wrzuca dużo słabsze i mniej trwałe DQ200 z suchymi sprzęgłami, co ma duże znaczenie, szczególnie przy dłuższej eksploatacji.
Co więcej sam FWD jest dużo gorszy. Mam Octavię TDI z tą samą liczbą Nm co 1.5 TSI i to w zupełności wystarcza by nieraz bardzo zatęsknić za 4x4 (na marginesie: kupuję tylko opony klasy premium i zmieniam jak trzeba, więc to nie łyse biedaki są przyczyną). Jako że spędziłem kawał życia w miejscu, gdzie były bardzo srogie zimy, to radzę sobie całkiem nieźle z FWD, nie to, że nie wyjadę, tylko po prostu dużo niższy komfort jak tylko jest mokro czy ślisko.
Wracając do mocy, to moja Octavia TDI ma mniejszą moc niż 1.5 TSI (choć jak pisałem tyle samo Nm i jeszcze zmienną geometrię turbiny, co jest dużą zaletą jeśli chodzi o czas reakcji - niestety brak w niemal wszystkich TSI). Tak jeździ, przyśpiesza, rozpędzenie się nie tylko do 160, ale nawet do 200+ nie stanowi żadnego problemu i niezliczoną liczbę razy nią wyprzedzałem. Często zachwalałem zalety tego silnika i nie biegnę zmienić. Podobnie np. 1.4 TSI w Octavii dobrze wspominam.
Natomiast jadąc 1.5 TSI nawet w Karoqu miałem wrażenie, że strasznie się męczy i jest po prostu za mały do takiego kloca, a Tig jeszcze większy i cięższy... Wolałbym jakiś nawet najtańszy TDI do niego.
Co więcej wyprzedzanie różnymi wersjami mocy TSI w Tigu to jest po prostu *zupełnie inna bajka*, przy czym oczywiście 100 konnymi (a nawet słabszymi!) autami też się da, nawet Trabantem - miałem parę miesięcy, więc wiem co piszę!
Podsumowując, jak ktoś jest zadowolony z 1.5 TSI to super (jak pisałem sam jestem w sumie bardzo zadowolony z auta o mniejszej mocy i wcale mnie nie dziwi, że wiele osób takie kupuje), natomiast twierdzenie, że nie ma dużych różnic, to pomieszanie z poplątaniem. Czy to przy ruszaniu/włączaniu się do ruchu, czy wyprzedzaniu (to akurat powód dlaczego ja dopłaciłem), różnica jest olbrzymia przy zmianie 150->190 i tak samo dalej.

Charls

@Frodo igrasz z ogniem :)


w Tigu raczej nie ma DQ200

Frodo

Cytat: Charls w 2021/11/02 15:06
w Tigu raczej nie ma DQ200
Na pewno w Tigu już DQ500 jest częściowo zastępowany słabszym DQ381. W Atece 150 TSI FWD od dawna dają DQ200, w Karoqu chyba też, więc myślę, że tylko kwestia czasu aż księgowi dostrzegą "okazję", jeśli jeszcze tego nie zrobili. Najgorsze w tym to, że nie ma żadnego ostrzeżenia - dane techniczne auta w zamówieniu wyglądają identycznie...

Ad

Moj Tiguan ma DQ500. Wiem, bo poprosilem w ASO, zeby mi wydrukowali liste opcji, ktore sa zamonotowane. Skrzynia biegow tez byla wymieniona na liscie - DQ500.

-----

Jako samochod zastepczy dali mi Passata B8 (mial byc Tiguan), 2.0TSI ze skrzynia DSG. 2020 albo 2021, 30k przejechane. Nie zaobserwowalem zadnych zgrzytow z okolic skrzyni biegow. Zawieszenie tez jest duzo cichsze. Specjalnie przejechalem mocno i po dziurach i z otwartymi oknami, zeby zobaczyc jaka jest roznica. Jest duzo ciszej. Skrzynia, naped i zawieszenie.

Fakt faktem ze Passat jest chyba na 18tkach i opony o duzo wieszym profilu, wiec to napewno pomaga, ale sa takie dziury, ktore zawsze powoduja walenie zawieszenia w Tiguanie a w Passacie jest po prostu ciszej.

A na margineise, nie wiem ile ma koni ten Passat, ale czuje ze jest mocniejszy od mojego Tiguana. Waga to jedno i na pewno ma wplyw tez, ale wydaje mi sie, ze ma tez wiecej koni.

Ad

Ale z tego na pewno nie bylbym zadowolony


mms1994

Cytat: Charls w 2021/11/02 15:06w Tigu raczej nie ma DQ200
Były, jeździłem nie dawno demowką 1,5 i miał DQ200 ;)
A teraz to w ogóle wolna amerykanka i raz 1.5 TSI wychodzi z DQ200, raz z DQ381. A silniki wyższe to też jak sie trafi raz DQ381 raz DQ500 :P

tiguan220

Cytat: Frodo w 2021/11/02 14:57różnica jest olbrzymia przy zmianie 150->190
różnica jest niewielka, pamiętaj porównujemy FWD z AWD i 200kg różnicy w masie.

tiguan220

Cytat: Ad w 2021/11/02 15:24Fakt faktem ze Passat jest chyba na 18tkach i opony o duzo wieszym profilu
Załóż do tiga lekkie 18" i też zobaczysz różnicę.

Ad

Cytat: tiguan220 w 2021/11/02 15:30
Cytat: Ad w 2021/11/02 15:24Fakt faktem ze Passat jest chyba na 18tkach i opony o duzo wieszym profilu
Załóż do tiga lekkie 18" i też zobaczysz różnicę.

Roznice w czym? Waleniu na dziurach? Moim zdaniem to nie zmieni duzo. Walenie (moim zdaniem) jest spowodowane zlymi amortyzatorami w DCC.

Charls

W prowadzeniu na 225 vs 255 jest duża różnica. Czułem różnicę przy zmianie z 255 na 235 a co dopiero na 225