2.0 TSI 220KM - uszkodzona DSG - prośba o pomoc

Zaczęty przez squadak, 2019/04/05 00:28

Poprzedni wątek - Następny wątek

Charls

Cytat: tiguan220 w 2021/10/26 17:06Jeżeli weźmiesz pod uwagę różnice w masie (150 FWD vs 190 AWD) prawie 200kg to różnica w mocy jest na poziomie 10%

W teorii i na pusto tak ale załaduj auto na maksa pasażerami po 100 kg i pełen bagażnik to różnica rośnie proporcjonalnie na niekorzyść 1.5 TSI

Charls

Cytat: Ekhangel w 2021/10/26 14:20mniej więcej na środku strony ktoś wspomina, że nie czuł różnicy między 1.4 i 2.0 do 100 km/h.


To nie jest tylko moja obserwacja.

Post wyżej - załaduj te auta na maksa to zobaczysz różnicę, na pusto suche cyferki jako tako wyglądają, bo róznica jest w masie własnej pojazdów

Frodo

Maksymalna moc występuje przy jednej prędkości obrotowej silnika, ewentualnie w jakimś wąskim zakresie (jeśli spadek Nm jest akurat proporcjonalny do wzrostu RPM). Istotny jest przebieg krzywej momentu obrotowego, czas reakcji, charakterystyka pracy itp.
Dla mnie różnica była olbrzymia pomiędzy 1.5 TSI a 2.0 190 i znowu taka sama do 2.0 230. Jest nawet duża różnica pomiędzy Atecą 190 (jeszcze ok) a Tigiem 190 (było czuć, że silnik dużo bardziej się męczy, szczególnie z 4 osobami). Co więcej przesiadłem się bezpośrednio z demo Superba 1.8 180 koni do demo Ateki 2.0 190 i różnica była *olbrzymia*. Oba miały DSG. Wynikała zapewne z ograniczenia momentu obrotowego w Superbie do 250 Nm, w Atece 320 Nm dawało zupełnie inne wrażenia z jazdy.
Jak ktoś nie czuje różnicy to faktycznie nie warto dopłacać! :D
Co do DSG, to też odnotowałem duże różnice w pracy. Do tego stopnia, że mój Tig 230 nie ma problemu z szybkim ruszaniem na nawet na E, a w Atece 190 niemal konieczne było S, cała reszta to była padaczka zanim się rozkręciło...
Atekę 190 TSI miałem, Tiga 230 mam, więc jest to oparte na dłuższych obserwacjach w różnych warunkach. Testowałem też różne 1.5 i 2.0 w nowych VW, Skodach i Seatach.

Ekhangel

#48
No to widać bardzo wiele czynników decyduje o wrażeniach z użytkowania, skoro są nawet tak znaczące rozrzuty w masie między FWD a RWD. Ja żadnych przyczep nie tacham, bo nie handluję końmi, nie latam po 180 km/h 100 km codziennie, bo nie mieszkam w Małej Oddolnej, itd. Jestem zwykłym, szarym zjadaczem chleba w srebrnym Allspace'ie. Co do wszystkich komentarzy odnośnie mojego postu - ja przytaczałem tylko obce doświadczenia, sam nigdy nie jechałem 190 KM, ale dałbym sobie to i owo uciąć, że i tak bym zauważalnej różnicy nie odczuł. Może też z tego względu, że po prostu nie pałuję samochodem na każdych światłach jak poparzony (tylko na co drugich światłach). Jak będę miał chwilęl, to wydobędę z sieci wszystkie opinie na temat 1.5 TSI od ludzi, którzy tym jeżdżą na co dzień. I to nie jest wcale tak, że ludzie są nieobiektywni oceniając swoje jednostki napędowe, bo ilekroć czytuję opinie choćby na autocentrum, to w przypadku ewidentnych mułów ktoś najwyżej pisze, że auto jest wolne, ale mu to nie przeszkadza itd. Natomiast ja mogę stwierdzić bez ściemy, że 1.5 TSI na pewno wolne nie jest, i wiem co mówię, skoro wcześniej jeździłem 3.2 FSI (i też nierzadko dla zabawy je żyłowałem).


Chciałem się podzielić swoimi wrażeniami i nieco przeciwważyć powszechne stereotypy (o silnikach do kosiarki w pseudosuvach itd.), bo zapewne czyta to wielu potencjalnych nabywców, którzy nawet nie rozważają mniejszych silników od razu pchając się niepotrzebnie w mocniejsze jednostki, nie przejechawszy się nawet tymi mniejszymi.


Mogę natomiast ponarzekać nieco na kulturę pracy (trochę czasem czuć silnik na fotelu) - no i na wspomnianą już DSG, która zresztą jest przedmiotem tego wątku.


Jak jest ktoś z Poznania z 2.0, to zapraszam wieczorem na Sołacz i sobie podragujemy.

tiguan220

Cytat: Charls w 2021/10/26 19:10W teorii i na pusto tak ale załaduj auto na maksa pasażerami po 100 kg i pełen bagażnik to różnica rośnie proporcjonalnie na niekorzyść 1.5 TSI
Racja, przy obciążeniu np 300kg różnica będzie już na poziomie 15%.

Charls

Żadne tam 15%, po prostu 1.5 TSI nie pojedzie i tyle

Ekhangel

Cytat: Charls w 2021/10/26 22:17
Żadne tam 15%, po prostu 1.5 TSI nie pojedzie i tyle


Pewnie, stanie w miejscu.

tiguan220

Cytat: Charls w 2021/10/26 22:17Żadne tam 15%, po prostu 1.5 TSI nie pojedzie i tyle
Zacznie jechać do tyłu, albo cofać się w czasie...

Charls

Ot intelygenta bestyja, po co się przemęczać  ;D

Dybik

Cytat: tiguan220 w 2021/10/27 11:04
Cytat: Charls w 2021/10/26 22:17Żadne tam 15%, po prostu 1.5 TSI nie pojedzie i tyle
Zacznie jechać do tyłu, albo cofać się w czasie...


Jeszcze paliwo zacznie produkować jadąc do tyłu   ::)

Rocko

Cytat: Charls w 2021/10/26 22:17
Żadne tam 15%, po prostu 1.5 TSI nie pojedzie i tyle
Jechałem z żoną, dzieckiem i teściami a bagażnik załadowany po sam sufit i bez problemu samochód utrzymywał 160 km/h na autostradzie a poza autostradami z wyprzedzaniem też nie było większego problemu. Wiadomo, że nie wyprzedzało się jak pustym, ale nie przesadzajmy. W końcu to jest uturbionych 150 KM, a więc różnica do silników wolnossących jest ogromna.
@Charls jak zapakujesz pięć osób po 100 kg to ja bym bagażu już nie zabierał, bo właściwie osiągasz dopuszczalną masę całkowitą 😜

Ekhangel

Jechałem kiedyś Sportage III 150 KM (aż się wierzyć nie chce) wolnossakiem w manualu, to dopiero emeryt... Ten to by faktycznie nie pojechał.

arekp

Cytat: Rocko w 2021/10/30 08:03W końcu to jest uturbionych 150 KM, a więc różnica do silników wolnossących jest ogromna.

To jest 150KM już PO uturbieniu, a nie uturbione 150KM ;-) I jestem również z tych, co by tak niskiej mocy nie wzieli. Auto nie musi zapier*, ale zapas mocy powinien posiadać nawet jeżeli jadę dociążony i z boxem na dachu,

Kabe

Cytat: arekp w 2021/10/31 07:10
Cytat: Rocko w 2021/10/30 08:03W końcu to jest uturbionych 150 KM, a więc różnica do silników wolnossących jest ogromna.

To jest 150KM już PO uturbieniu, a nie uturbione 150KM ;-) I jestem również z tych, co by tak niskiej mocy nie wzieli. Auto nie musi zapier*, ale zapas mocy powinien posiadać nawet jeżeli jadę dociążony i z boxem na dachu,
Wszystko się zgadza, ja jeżdżę od 5 lat Tiguanem 1.4tsi 150KM, tyle że z manualna skrzynia biegów. Precepcja kierowcy jest naprawdę dobra, nie jest to mocne auto, ale wtedy kiedy potrzeba przyspieszyć to redukcja i idzie do przodu. Każdy pewnie ma inne oczekiwania, ale 150KM to ani za mało, ani za dużo, tak rozsądnie w sam raz  8)

Charls

Cytat: Kabe w 2021/10/31 07:37Każdy pewnie ma inne oczekiwania, ale 150KM to ani za mało, ani za dużo, tak rozsądnie w sam raz
Rozpatrywanie pod kątem samej mocy to nie wszystko, istotny jest stosunek mocy do masy. Żony Peugeot 3008 II przy 145hp / 355Nm (chip w 1.6 Blue HDi) przy wadze 1300 kg jedzie lepiej niż seryjny 2.0 HDI 150 hp