2.0 TSI 220KM - uszkodzona DSG - prośba o pomoc

Zaczęty przez squadak, 2019/04/05 00:28

Poprzedni wątek - Następny wątek

tiguan220

mam DL382+, ta skrzynia chyba od 2019r jest montowana

Charls

Moja DQ500 pomimo lagów i tak była szybsza od Tiptronica z A6 i obecnego Touarega oraz hydraulicznego Aisina EAT6 w 3008.

mms1994

Czyli DQ381 w wersji na A4+ technicznie nie wiele się różni. Ta reakcja na gaz (lepsza) wynika z mildhybrid ;)
Polecam przejażdżkę np ecoboostem z mildem i bez, manual. Też czuć ogromna rożnice w szybkości "zbierania" się na początku.

Charls

Cytat: Ekhangel w 2021/10/25 07:36w Tiguanie np. są różne wersje skrzyni, ale ja mojej specjalnie zachwalać nigdy nie będę (chyba DQ500,

Moim zdaniem głównym problemem jest to, że masz 1.5 TSI, który nie dość że ma lagi i szarpie w manualu, to widzę że w DSG jest tak samo.

Poza tym DQ500 w 1.5 TSI? Śmiem wątpić

Ekhangel

Cytat: Charls w 2021/10/25 22:30
Cytat: Ekhangel w 2021/10/25 07:36w Tiguanie np. są różne wersje skrzyni, ale ja mojej specjalnie zachwalać nigdy nie będę (chyba DQ500,

Moim zdaniem głównym problemem jest to, że masz 1.5 TSI, który nie dość że ma lagi i szarpie w manualu, to widzę że w DSG jest tak samo.

Poza tym DQ500 w 1.5 TSI? Śmiem wątpić


A 2.0 to niby nie ma lagów? Czytałem wielokrotnie co innego.

Ekhangel

#35
Cytat: Charls w 2021/10/25 22:14
Moja DQ500 pomimo lagów i tak była szybsza od Tiptronica z A6 i obecnego Touarega oraz hydraulicznego Aisina EAT6 w 3008.


"Szybsza" w jaki sposób? Mi Tip w A6 C6 zmieniał biegi tak samo szybko jak DSG, czyli praktycznie niezauważalnie (tyle że nie klekotal). A kickdownował dużo lepiej. Fakt, to był 3.2 / 255 KM, może dlatego. Aczkolwiek subiektywnie odbierane przyspieszenie w tym moim kosiarkowym 1.5 jak dla mnie jest porównywalne. Pewnie, że nie mam tu na myśli ruszania spod czerwonego z piskiem opon ze stoperem w ręku, tylko ogólnopojęte "zbieranie się". Chociaż moje FSI w Audi mogło być też już zasyfione nagarem.


1.5 TSI ma wg mnie (i nie tylko) świetną dynamikę, lecz mierne przeniesienie napędu.

Charls

Ehh, słabe  te twoje porównania 1.5 TSI do innych zdecydowanie mocniejszych motorów. Jechalem 1.5 TSI i szału to nie robi a względem mojego TDI to była przepaść. Poza tym szybkość Tipa vs DSG/Stronic to przepaść, nie porównuj  do auta 3.2 bo tam mocą nadrabia. Przejedź się autem porównywalnym do swojego to się przekonasz jaka jest różnica na korzyść DSG chyba że Twoje odczucia subiektywne są na innym levelu i nie czujesz różnic. Przejedź się autem z EAT6 to poczujesz różnicę choć EAT6 Aisina nie jest najgorsza. EAT8 jest lepsza i jej jest już bliżej do DSG. 1.5 TSI może i jest świetne w golfie ale nie w kiosku o nazwie Tiguan. Fakt, do codziennej jazdy ujdzie, ale nic więcej. Jeśli Twój 3.2 FSI miał dynamikę 1.5 TSI, to zbyt sprawny to on nie był.



Masz FWD czy AWD?

Ekhangel

#37
Cytat: Charls w 2021/10/26 10:14
Ehh, słabe  te twoje porównania 1.5 TSI do innych zdecydowanie mocniejszych motorów. Jechalem 1.5 TSI i szału to nie robi a względem mojego TDI to była przepaść. Poza tym szybkość Tipa vs DSG/Stronic to przepaść, nie porównuj  do auta 3.2 bo tam mocą nadrabia. Przejedź się autem porównywalnym do swojego to się przekonasz jaka jest różnica na korzyść DSG chyba że Twoje odczucia subiektywne są na innym levelu i nie czujesz różnic. Przejedź się autem z EAT6 to poczujesz różnicę choć EAT6 Aisina nie jest najgorsza. EAT8 jest lepsza i jej jest już bliżej do DSG. 1.5 TSI może i jest świetne w golfie ale nie w kiosku o nazwie Tiguan. Fakt, do codziennej jazdy ujdzie, ale nic więcej. Jeśli Twój 3.2 FSI miał dynamikę 1.5 TSI, to zbyt sprawny to on nie był.



Masz FWD czy AWD?


Mam FWD. Czytałem bardzo wiele opinii nt. 1.5 TSI w Tiguanie i wszyscy zachwalali dynamikę. Spotkałem się też z niejedną opinią ludzi, którzy stwierdzali, że między 1.5 a 2.0 TSI nie ma szczególnej różnicy, a także pamiętam, że ktoś pisał, że w ogóle żałuje zakupu TDI 2.0, bo tylko traktorzy (i mniej pali na trasie), a specjalnie lepiej to nie jedzie. Oczywiście zastrzegam, że ja na trasach nie latam praktycznie wcale. Jak ktoś codziennie dojeżdża z Pipidówka 60 km do pracy, to wiadomo, jaki napęd wybierze.

1.5 TSI bardzo sprawnie przyspiesza w typowo używanych zakresach 50-100 (czyli wycinki na krajówkach), zdrowo też odpycha się od świateł. A że powiedzmy przy przyspieszaniu ze 130 do 200 muszę trochę mocniej wcisnąć gaz by jeszcze bardziej narazić swoje życie i zdrowie, no to już sorry, ale hu kers. I podkreślam, że nie jeżdżę jak emeryt - wręcz przeciwnie, czasem lubię aż za mocno depnąć.

Podobnie na różnice między FWD a moim dawnym Quattro w A6 C6 macham ręką - po prostu ich nie stwierdzam. DCC w trybie normal/sport trzyma się drogi jak trzeba. Oczywiście: może kiedyś, gdzieś tam w śniegu... i takie tam historie. To są opowiastki dobre na wieczorne posiadówy z browarem, ale w 99% sytuacji z codziennej eksploatacji można je spokojnie zlać ciepłym moczem i wydać te pieniądze na rzeczy, które dają przyjemność na co dzień, takie jak ładniejsza tapicerka albo lepsze audio. Albo np. kamery 360*, których mi praktycznie codziennie brakuje, a których mój stockowy egzemplarz niestety nie ma.

MArek

Cytat: Ekhangel w 2021/10/26 10:43między 1.5 a 2.0 TSI nie ma szczególnej różnicy
Rozbawiłeś mnie do łez.

Ekhangel

Cytat: MArek w 2021/10/26 13:41
Cytat: Ekhangel w 2021/10/26 10:43między 1.5 a 2.0 TSI nie ma szczególnej różnicy
Rozbawiłeś mnie do łez.


Spalanie Ateca 2.0 TSI 190 KM DSG7 4Drive - Strona 3 - Ateca Klub (ateca-klub.pl) - pierwszy lepszy wynik wyszukiwania (pod hasłem "różnice 1.5 2.0 TSI"), mniej więcej na środku strony ktoś wspomina, że nie czuł różnicy między 1.4 i 2.0 do 100 km/h.


To nie jest tylko moja obserwacja.

Dybik

150KM a 190KM nie czuć różnicy? Trochę jakby porównać mieszkanie 50 m2 a 100m2 , też siedząc przed tym samym telewizorem nie czuć różnicy.  Jeżeli ktoś muskał gaz przy 1.4 i 2.0 to faktycznie różnicy nie poczul. Ale odrębny temat to to że nie wszystkim 190 KM potrzebne. dlatego wybrałem 245  8) 8)

MArek


Cytat: Ekhangel w 2021/10/26 14:20że nie czuł różnicy między 1.4 i 2.0 do 100 km/h

Mam 190 i też bym chciał żeby jechała jak 245 ale niestety jedzie jak jak 190. Też mógłbym sobie wmawiać że nie ma różnicy i kupujący 245 po prostu bez sensu przepłacają. Wsiądź do 190 włącz tryb sport gaz w podłogę i zobaczysz ten brak różnicy a nie wmawiasz sobie że 1.5 jedzie jak 2.0. co nie znaczy że dla ciebie jest nie jest ok. Dla mnie 190 to mało i za chwile jak skończę gwarancje idzie na chipa.

tiguan220

Cytat: Dybik w 2021/10/26 16:47150KM a 190KM nie czuć różnicy?
Jeżeli weźmiesz pod uwagę różnice w masie (150 FWD vs 190 AWD) prawie 200kg to różnica w mocy jest na poziomie 10%. Nie jest to duża różnica i jeżeli ktoś nie potrzebuje 4x4 to moim zdaniem jest to nawet lepszy wybór biorąc pod uwagę chociażby spalanie. Zdecydowanie większa różnica w osiągach jest między 190km a 245km bo tutaj nie ma nawet róznicy jeżeli chodzi o mase

tiguan220

Cytat: MArek w 2021/10/26 17:06Wsiądź do 190 włącz tryb sport gaz w podłogę i zobaczysz ten brak różnicy
przy dystrybutorze

Charls

Cytat: Ekhangel w 2021/10/26 10:43Mam FWD

No to nie masz DQ500 a tak cały czas narzekasz. Niestety nie orientujesz się w podstawowych aspektach, na siłę próbujesz udowodnić wszem i wobec, że 1.5 TSI jedzie tak samo jak 2.0 TSI, 2.0 TDI a nawet 3.2 FSI. Chcesz to pokażę Ci różnicę, załóż do swojego 1 tonową przyczepkę i ja do swojego 2.0 TDI 210KM/440Nm taką założę i zrobiły próbę dynamiczną :)

Generalnie wałkujesz ciągle to samo w kółko, tak jakbyś chciał coś wszystkim udowodnić, jak nie z pozycjonowaniem auta najlepiej do klasy wyższej to z mocą silnika.