Autor Wątek: 2.0 TSI 220KM - uszkodzona DSG - prośba o pomoc  (Przeczytany 39491 razy)

Ad

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 431
  • Thanked: 33 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: R-line / Highline
  • Silnik: 2.0 TSI / 305KM / DSG
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: WA
Odp: 2.0 TSI 220KM - uszkodzona DSG - prośba o pomoc
« Odpowiedź #75 dnia: 2021/11/02 15:37 »
Advertisement
Jestem zadowolony z 255 na 20stkach
 

tiguan220

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 328
  • Thanked: 35 times
  • Model: A6 C8 Avant
  • Wersja: sport
  • Silnik: 40tdi mHev
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: ZK
Odp: 2.0 TSI 220KM - uszkodzona DSG - prośba o pomoc
« Odpowiedź #76 dnia: 2021/11/02 15:42 »
Roznice w czym? Waleniu na dziurach? Moim zdaniem to nie zmieni duzo. Walenie (moim zdaniem) jest spowodowane zlymi amortyzatorami w DCC.
Skoro masz 20" to obstawiam że waga koła w okolicach 30kg, waga 18" z węższą oponą to u mnie niecałe 23kg. Ja dużej różnicy w komforcie nie czuję bo zawieszenie w a6 jest trochę z innej bajki ale czuć różnicę w przyspieszaniu, auto stało się lżejsze. Masa nieresorowana (koła, hamulce, piasty) jest inaczej liczona, 1kg może odpowiadać nawet 5kg masy resorowanej.
Natomiast w tiguanie zawieszenie jest chyba bardziej robione pod golfa i te ciężkie koła mogą powodować większy hałas.
 

tiguan220

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 328
  • Thanked: 35 times
  • Model: A6 C8 Avant
  • Wersja: sport
  • Silnik: 40tdi mHev
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: ZK
Odp: 2.0 TSI 220KM - uszkodzona DSG - prośba o pomoc
« Odpowiedź #77 dnia: 2021/11/02 15:43 »
W prowadzeniu na 225 vs 255 jest duża różnica. Czułem różnicę przy zmianie z 255 na 235 a co dopiero na 225
Jest różnica, w SUVie pewnie jeszcze większa
 

Ad

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 431
  • Thanked: 33 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: R-line / Highline
  • Silnik: 2.0 TSI / 305KM / DSG
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: WA
Odp: 2.0 TSI 220KM - uszkodzona DSG - prośba o pomoc
« Odpowiedź #78 dnia: 2021/11/02 18:38 »
Roznice w czym? Waleniu na dziurach? Moim zdaniem to nie zmieni duzo. Walenie (moim zdaniem) jest spowodowane zlymi amortyzatorami w DCC.
Skoro masz 20" to obstawiam że waga koła w okolicach 30kg, waga 18" z węższą oponą to u mnie niecałe 23kg. Ja dużej różnicy w komforcie nie czuję bo zawieszenie w a6 jest trochę z innej bajki ale czuć różnicę w przyspieszaniu, auto stało się lżejsze. Masa nieresorowana (koła, hamulce, piasty) jest inaczej liczona, 1kg może odpowiadać nawet 5kg masy resorowanej.
Natomiast w tiguanie zawieszenie jest chyba bardziej robione pod golfa i te ciężkie koła mogą powodować większy hałas.

Mam porownanie Tiguana na 20tkach do Passata, ktorego teraz mam na 18tkach. Faktycznie czuc jakby kola byly lzejsze, opony lepiej amortyzuja, ale nie jestem pewien czy jest to uczucie na plus. Duzo latwiej opony zrywaja przyczepnosc niz w Tiguanie, ktory prowadzi sie bardziej pewnie. Przyklad mialem przed chwila. Lekka mzawka, droga stala sie lekko sliska i momentalnie przy jakimkolwiek zwawszym przyspieszeniu przednie kola buksuja. Przelozylo sie to rowniez na jazde w zakretach. Balem sie przycisnac w nich, tak jak w Tiguanie (oba samochody na letnich oponach).

Porownanie nie dokonca fair, ja mam 4x4, tutaj jest tylko FWD, ale jezeli chodzi o przyczepnosc ogolnie rzecz biorac, to Passat nie ma pojarki.
 

Frodo

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 278
  • Thanked: 35 times
  • Model: VW Tiguan II
  • Wersja: R
  • Silnik: 2.0 TSI 230
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: KR
Odp: 2.0 TSI 220KM - uszkodzona DSG - prośba o pomoc
« Odpowiedź #79 dnia: 2021/11/02 19:45 »
różnica jest olbrzymia przy zmianie 150->190
różnica jest niewielka, pamiętaj porównujemy FWD z AWD i 200kg różnicy w masie.
Prosty przykład, o ile się nie mylę TSI czas 0-100 dla: 150 to ponad 9 sekund, 190 7,5 sekund, dla 230 6,3 sekund, dla 320 to 4,9 sekund. Dla mnie to są duże różnice, mocno odczuwalne za kierownicą. Tak samo pomiędzy 250 Nm a 320+...
Gdy warunki odbiegają od ideału to zapewne różnice pomiędzy FWD a AWD będą znacznie większe.
Może dla Ciebie w drugą stronę też niewielkie różnice? Tzn, czy ponad 9 czy 11 czy 13 czy 15... To wszystko nadal "Ferrari" jak ktoś napisał.
Wolny kraj!
 

Dybik

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 610
  • Thanked: 123 times
  • Model: Tiguan
  • Wersja: II R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI / 245 KM
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: CB / 20.10.21
Odp: 2.0 TSI 220KM - uszkodzona DSG - prośba o pomoc
« Odpowiedź #80 dnia: 2021/11/02 20:59 »
różnica jest olbrzymia przy zmianie 150->190
różnica jest niewielka, pamiętaj porównujemy FWD z AWD i 200kg różnicy w masie.
Prosty przykład, o ile się nie mylę TSI czas 0-100 dla: 150 to ponad 9 sekund, 190 7,5 sekund, dla 230 6,3 sekund, dla 320 to 4,9 sekund. Dla mnie to są duże różnice, mocno odczuwalne za kierownicą. Tak samo pomiędzy 250 Nm a 320+...
Gdy warunki odbiegają od ideału to zapewne różnice pomiędzy FWD a AWD będą znacznie większe.
Może dla Ciebie w drugą stronę też niewielkie różnice? Tzn, czy ponad 9 czy 11 czy 13 czy 15... To wszystko nadal "Ferrari" jak ktoś napisał.
Wolny kraj!


jeździłeś 190 ? duża przepaść pomiędzy 190 a 230 ?
 

tiguan220

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 328
  • Thanked: 35 times
  • Model: A6 C8 Avant
  • Wersja: sport
  • Silnik: 40tdi mHev
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: ZK
Odp: 2.0 TSI 220KM - uszkodzona DSG - prośba o pomoc
« Odpowiedź #81 dnia: 2021/11/02 21:09 »
między 190 a 230 różnica jest duża, dużo większa jak między 150 a 190 (cyferki 0-100 pokazują tylko tyle, że jeden to FWD a drugi AWD)
 

Frodo

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 278
  • Thanked: 35 times
  • Model: VW Tiguan II
  • Wersja: R
  • Silnik: 2.0 TSI 230
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: KR
Odp: 2.0 TSI 220KM - uszkodzona DSG - prośba o pomoc
« Odpowiedź #82 dnia: 2021/11/02 21:12 »
@Dybik , Tak, jak już pisałem, miałem 190 w Atece, jeździłem 190 w Tigu. Różnica pomiędzy 190 a 230 jest moim zdaniem bardzo duża - znacznie większą niż się spodziewałem po liczbach (jeździłem różnymi autami o podobnej mocy).
@tiguan220 , wyprzedzałem coś przy ponad 100 zarówno 150 i 190 i różnicy nie czułeś? Jeśli tak, to bardzo dziwne. To bym główny powód dlaczego dopłaciłem niemało do Ateki 190, zamiast 150.
 

tiguan220

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 328
  • Thanked: 35 times
  • Model: A6 C8 Avant
  • Wersja: sport
  • Silnik: 40tdi mHev
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: ZK
Odp: 2.0 TSI 220KM - uszkodzona DSG - prośba o pomoc
« Odpowiedź #83 dnia: 2021/11/02 21:14 »
Różnica pomiędzy 190 a 230 jest moim zdaniem bardzo duża - znacznie większą niż się spodziewałem po liczbach
No to między 150 a 190 spodziewałbyś się po liczbach więcej niż jest w rzeczywistości ;)
 

Charls

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1116
  • Thanked: 69 times
  • Model: Cupra
  • Wersja: Formentor
  • Silnik: TSI DSG DQ381
  • Napęd: FWD
  • Skąd: GDA
Odp: 2.0 TSI 220KM - uszkodzona DSG - prośba o pomoc
« Odpowiedź #84 dnia: 2021/11/02 21:28 »
AWD zawsze odbiera trochę odczucia mocy i elastyczności. Nie mówię o starcie
 

tiguan220

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 328
  • Thanked: 35 times
  • Model: A6 C8 Avant
  • Wersja: sport
  • Silnik: 40tdi mHev
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: ZK
Odp: 2.0 TSI 220KM - uszkodzona DSG - prośba o pomoc
« Odpowiedź #85 dnia: 2021/11/02 21:54 »
wyprzedzałem coś przy ponad 100 zarówno 150 i 190 i różnicy nie czułeś? Jeśli tak, to bardzo dziwne. To bym główny powód dlaczego dopłaciłem niemało do Ateki 190, zamiast 150.
Nie wiem jak wygląda różnica w masie w przypadku Ateki, wiem natomiast jak wygląda w tiguanie. 190 ma dodatkowe 200kg i napęd 4x4, który daje przewagę przy starcie natomiast później daje większe opory w stosunku do FWD. Dlatego ciągle się upieram, że różnica odczuwalna jest sporo mniejsza jak te 40KM na papierze. Między 190 a 230 też jest 40KM ale oba mają 4x4 i podobną masę i dlatego różnica będzie wyraźna.
 

Frodo

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 278
  • Thanked: 35 times
  • Model: VW Tiguan II
  • Wersja: R
  • Silnik: 2.0 TSI 230
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: KR
Odp: 2.0 TSI 220KM - uszkodzona DSG - prośba o pomoc
« Odpowiedź #86 dnia: 2021/11/02 22:49 »
"Do" 190 TSI brałbym Atekę, nie Tiga!!  :D  Dodatkowe kg Tiga jakoś temu silnikowi nie służą... W Atece daje dużo więcej frajdy i tam bardziej czuć różnicę. Prowadzenie Tiga też jest dużo gorsze (tylko bez DCC!).
 

Ad

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 431
  • Thanked: 33 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: R-line / Highline
  • Silnik: 2.0 TSI / 305KM / DSG
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: WA
Odp: 2.0 TSI 220KM - uszkodzona DSG - prośba o pomoc
« Odpowiedź #87 dnia: 2021/11/03 10:24 »
Dzwnili wlasnie z ASO. Samochod do odbioru. Wymienili pompe wody i tuleje w wahaczach z przodu i podobno dziwne dzwieki zniknely. Cos mi sie nie chce do konca wierzyc, ale odbiore i zobacze. Te dzwieki dochodzily wg mnie bardziej od spodu, na srodku samochodu, tam gdzie jest skrzynia a nie z przodu. Powiedzieli, ze w razie co prosze znowu dzwonic i sie umawiac. Ciekawe
 

tiguan220

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 328
  • Thanked: 35 times
  • Model: A6 C8 Avant
  • Wersja: sport
  • Silnik: 40tdi mHev
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: ZK
Odp: 2.0 TSI 220KM - uszkodzona DSG - prośba o pomoc
« Odpowiedź #88 dnia: 2021/11/03 10:56 »
Te dzwieki dochodzily wg mnie bardziej od spodu, na srodku samochodu, tam gdzie jest skrzynia a nie z przodu.
Skrzynia jest z przodu, na środku od spodu nie ma nic poza wałem
 
The following users thanked this post: Ad

Ad

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 431
  • Thanked: 33 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: R-line / Highline
  • Silnik: 2.0 TSI / 305KM / DSG
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: WA
Odp: 2.0 TSI 220KM - uszkodzona DSG - prośba o pomoc
« Odpowiedź #89 dnia: 2021/11/03 11:14 »
Te dzwieki dochodzily wg mnie bardziej od spodu, na srodku samochodu, tam gdzie jest skrzynia a nie z przodu.
Skrzynia jest z przodu, na środku od spodu nie ma nic poza wałem
Hmm... wg mnie dzwieki dochodza jakby spode mnie. Myslalem, ze skrzynia jest polaczona z silnikiem i jest poza przednimi kolami, blizej pozycji kierowcy i pasazera.

To moze to naped w takim razie halasuje? Sam juz nie wiem.

Fakt, ze te dzwieki dochodza praktyczniue tylko na niskich biegach 1-3, najglosniej jak kola sa skrecone i dodaje gazu, powodowal, ze winilem skrzynie. No nic, jade po samochod. Zobaczymy jak bedzie.