Autor Wątek: 100K  (Przeczytany 21775 razy)

już_nie_passat

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 98
  • Thanked: 4 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Highline
  • Silnik: TDI 190KM
  • Skąd: KT
Odp: 100K
« Odpowiedź #30 dnia: 2019/07/31 19:53 »
Advertisement
Po przeczytaniu kilku poprzednich postów mam wrażenie, że jestem w jakimś matrixie.[/size]
Chyba każdy z nas ma inne auto, bo moje wrażenia są zgoła odmienne i nadal podtrzymuję, że nie mogę nic dobrego powiedzieć o zawieszeniu Tiguana.


Na jedną rzecz chciałbym zwrócić uwagę: nie można zawieszeniu Tiguana ogólnie, ważne jest z DCC czy bez.
Jeździłem obydwoma wersjami (sam mam DCC) i twierdzę, że to są dwa różne auta. Bardzo ważny jest też rozmiar opon. Między 17" a 19" jest kolosalna różnica.
Zawieszenie z DCC jest do kitu. Nikt mnie nie przekona, że jest inaczej. To jedno z najgorszych zawieszeń z jakimi miałem do czynienia a przejechałem w życiu jako kierowca jakiś 1mln km.
Trudno jest mi wypowiadać się na temat wersji zwykłej bo trochę za mało takim autem jeździłem ale przyznaję, że jest lepiej.
Nie chcę rozpoczynać dyskusji na temat zawieszenia DCC bo to temat z brodą - odsyłam do wątku o stukach w zawieszeniu.
 

rk

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1068
  • Thanked: 105 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: HL+R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI 220KM
  • Skąd: ZS
Odp: 100K
« Odpowiedź #31 dnia: 2019/08/01 14:00 »
Nikt tu nie twierdzi, że twoje wrażenia są wymysłem. Ja tam Ci wierzę, mam nadzieję, że Ty mi też:). Komfort jest często sprawą indywidualną.


Ja mam DCC na R19 i jeździłem innym Tiguanem z DCC na R18 - różnica, zwłaszcza w hałasie była wyczuwalna na niekorzyść tego drugiego. DCC z R19 polegnie np. na głebokiej studzience albo na bardzo nierównej nawierzchni, zwłaszcza jak prędkość przekroczy magiczne 50km/h. Co nie oznacza, że znacznie lepsze zawieszenia nie mają tam kłopotu - no ale radzenie sobie odbywa się w bardziej przyjemny sposób.
 

Robert_em

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 161
  • Thanked: 18 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: HL R-Line
  • Silnik: 2.0TDI 150KM
  • Skąd: ERA
Odp: 100K
« Odpowiedź #32 dnia: 2019/08/01 15:22 »
Ja mam DCC i 20" Suzuka i jak dla mnie komfort zawieszenia przy takich kołach jest MEGA dobry.
Na zmianę jeżdżę Astrą V z 16" i profilem 60 i zdecydowanie nie czuję dyskomfortu w porównaniu z Tiguanem z DCC w trybie Komfort. Owszem, te zawieszenia pracują kompletnie inaczej, inne są też odczucia, ale nigdy nie powiem, że w Tigu jest niekomfortowo. Wcześniej miałem Aurisa na 17" z profilem 45 i to było mało komfortowe - zdecydowanie mniej niż Tiguan na 20" i profilu 40.
Wierzę że trafiłeś na wadliwy egzemplarz - być może coś jest błędnie złożone lub masz wadliwe elementy w konstrukcji zawieszenia. Ale to nie znaczy, że inne egzemplarze mają tak samo.
 

rk

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1068
  • Thanked: 105 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: HL+R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI 220KM
  • Skąd: ZS
Odp: 100K
« Odpowiedź #33 dnia: 2019/08/01 15:43 »
Całej zabawie z DCC pikanterii dodaje fakt, że moje DCC dużo lepiej działa jak wracam z trasy (na tych samych dziurach) niż jak w nią wyjeżdżam. Jak ktoś ma pod domem zmasakrowaną drogę to współczuję, wygodnie nie będzie.
 

tiguan220

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 328
  • Thanked: 35 times
  • Model: A6 C8 Avant
  • Wersja: sport
  • Silnik: 40tdi mHev
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: ZK
Odp: 100K
« Odpowiedź #34 dnia: 2019/08/01 19:48 »
Ja mam wrażenie, że wraz z przebiegiem zawieszenie jest coraz lepsze.
 

już_nie_passat

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 98
  • Thanked: 4 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Highline
  • Silnik: TDI 190KM
  • Skąd: KT
Odp: 100K
« Odpowiedź #35 dnia: 2019/08/01 19:52 »
DCC dużo lepiej działa jak wracam z trasy (na tych samych dziurach) niż jak w nią wyjeżdżam

Też od początku miałem takie wrażenie. Efekt zniknął po wymianie amorów na Bilstein.
 

tiguan220

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 328
  • Thanked: 35 times
  • Model: A6 C8 Avant
  • Wersja: sport
  • Silnik: 40tdi mHev
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: ZK
Odp: 100K
« Odpowiedź #36 dnia: 2019/08/02 16:26 »
Ja zapytałem wprost pasażera (3 różne osoby wczoraj i dziś) jak oceniają komfort resorowania  i odgłosy pracy zawieszenia i każda z nich oceniła bardzo pozytywnie. Mało tego, jedna osoba jeździ obecna generacja mercedesa klasy e i powiedziała, że jest bardziej komfortowo w tiguanie. Rozumiem trzeszczace plastiki, czy wrażliwość na podmuchy boczne ale poza tym nie widzę wad A już na pewno nie w zawieszeniu bo wg mnie DCC jest genialne.
 

arekp

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1425
  • Thanked: 177 times
  • Model: BMW X5
  • Wersja: 45e M-sport
  • Silnik: 3.0 R6 394KM
  • Napęd: 4x4
Odp: 100K
« Odpowiedź #37 dnia: 2019/08/02 18:24 »
Ja już kiedyś pisałem. Jak ktoś uważa, że jego Tiguan nie hałasuje zawieszeniem, to zapraszam na kawę i do Szczecina ;-) Jednocześnie na otarcie łez mogę zapewnić coś mocniejszego i ew. nocleg jeśli potrzeba będzie więcej trunku na stłumienie smutku :D


PS pisaliśmy też, że każdy ma inne odczucia hałasującego zawieszenia.
 

już_nie_passat

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 98
  • Thanked: 4 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Highline
  • Silnik: TDI 190KM
  • Skąd: KT
Odp: 100K
« Odpowiedź #38 dnia: 2019/08/02 19:46 »
każda z nich oceniła bardzo pozytywnie

A ja znam kilku takich (mogę podać pesele), którzy zazdrościli mi Tiguana dopóki się nim nie przejechali.
Pierwsza reakcja zawsze taka sama: to trzeba zgłosić do serwisu ... Długo musiałem tłumaczyć, że TTM (Ten Typ Tak Ma).
Taka też jest opinia serwisu :-(
Ale wierzę Wam koledzy - pewno istnieją egzemplarze, które są super. Ja takiego niestety nie miałem okazji spotkać.
 

tiguan220

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 328
  • Thanked: 35 times
  • Model: A6 C8 Avant
  • Wersja: sport
  • Silnik: 40tdi mHev
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: ZK
Odp: 100K
« Odpowiedź #39 dnia: 2019/08/02 22:37 »
Jutro będę miał prawdziwego konesera zawieszeń, obecnie jeździ velarem (od kilku dni) sam jestem ciekaw tej pneumatyki
 

tiguan220

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 328
  • Thanked: 35 times
  • Model: A6 C8 Avant
  • Wersja: sport
  • Silnik: 40tdi mHev
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: ZK
Odp: 100K
« Odpowiedź #40 dnia: 2019/08/03 19:03 »
Napisze krótko i zwięźle: zawieszenie to najlepsza rzecz jaka jest w
Tiguanie, pneumatyka w velarze nie robi żadnej różnicy, jedyne plusy to wyciszenie powyżej 90 i jakość wykończenia w środku. Dla mnie tig ma chyba nawet lepsze zawieszenie z dcc od tej pneumatyki.