FORUM: VW TIGUAN, SEAT TARRACO, ATECA, SKODA KODIAQ, KAROQ, AUDI Q3, Q5, VW TOUAREG
Fora techniczne => VW TIGUAN II - 2016 - 2024 => Wątek zaczęty przez: Mikolaj2008 w 2023/08/25 11:14
-
Witam wszystkich posiadaczy Tigów.
Posiadam Tiguana z 2019r. z silnikiem, jak w temacie. Silnik ten posiada tryb 2-cylindrowy, który chce wyłączyć. Znalazłem na innych forach, że ludzie wyłączyli ten tryb i nie ma z tym żadnych problemów. Czy ktoś z Was pozbył się tego ustrojstwa? Jeśli, tak to proszę o jakiś namiar do fachowca ( lokalizacja może być cała Polska, lecz najlepiej małopolska).
Pozdrawiam serdecznie :)
-
A jaki jest cel wyłączenia tego trybu eco?
-
Wyłącznie tego tryby eco ma jedynie wydłużyć żywotność silnika. Chcę wykupić auto po zakończeniu leasingi i parę lat myślę że będę nim jeszcze jeździł. 90% to autostrady, dlatego ten tryb przy wyzszych prędkościach jest trochę irytujący. 8)
-
A w jaki sposób to ma przedłużyć żywotność?
-
Wychodzę z założenia, że praca na 4 cylindrach znacząco wydłuży jego żywotność, niż co chwilowe przełączanie na tryb eco. Auto kupiłem trochę w pośpiechu i nie wiedziałem o tym trybie. Moglibyśmy tutaj dyskutować czy to wpływa na żywotność itd, podobnie jak układ start-stop, lecz chyba nie ma sensu.
Pozdrawiam ciepło ;)
-
Start-stop na pewno skraca żywotność rozrusznika, ale czy tryb 2 cylindrowy ma jakiś wpływ na żywotność silnika? Podzielisz się wiedzą czy po prostu zasłyszałeś "mondrości" z internetu? Coś na ten temat wspomniał Pertyn przy okazji ostatniego testu golfa z tym silnikiem.
-
1. Ta sama moc osiągana na dwóch cylindrach z pewnością obciąża je bardziej niż cztery cylindry.
2. Przy tych samych obrotach, na dwóch cylindrach będzie o połowę mniej cykli pracy, co z pewnością powoduje większe wibracje.
Wydaje się więc, że dwa cylindry to dobry pomysł jedynie w kwestii oszczędności spalania.
Być może wpływ na zużycie silnika jest niewielki, ale z pewnością jest. Ponadto kultura pracy w tym trybie, na niskich obrotach nie jest idealna.
-
Ale nikt nie oczekuje tej samej mocy na 2 cylindrach :)
Po to się załącza tryb 2 cylindrowy że potrzebna jest dużo mniejszą moc i może ja dostarczyć "pół silnika" i przy okazji spalić trochę mniej paliwa.
-
Dokładnie tak jak mówi @Kabe Tryb dwóch cylindrów załącza się tylko w przypadku minimalnego obciążenia silnika.