1.5 TSI bierze olej?

Zaczęty przez piotrmika, 2020/11/26 05:40

Poprzedni wątek - Następny wątek

piotrmika

Witajcie,


w lutym tego roku odebrałem mojego Tiguana. Przy przebiegu ok. 8tys km umówiłem się w ASO na wymianę oleju. Dziś przy stanie 17449km, a więc niespełna po przejechaniu 9,5tys. km pojawił się komunikat: "Sprawdź poziom oleju". Zaniepokojony zadzwoniłem do ASO, ale Pani stwierdziła żebym dolał olej, komunikat zniknie i żebym jeździł. Na moje pytanie czy nie jest dziwne, że taki komunikat pojawia się po przejechaniu niespełna 10tys. km stwierdziła, że skontaktuje się z kolegą i oddzwoni.


Przesadzam i te silniki faktycznie tak mają czy może tu być jakiś większy problem?


Po odczekaniu 8h sprawdziłem bagnet oleju i faktycznie stan pokazywał na minimalny stan.

Charls

Cytat: piotrmika w 2020/11/26 05:40czy nie jest dziwne, że taki komunikat pojawia się po przejechaniu niespełna 10tys. km
Nic w tym dziwnego.

Do użytkownika należy obowiązek kontroli stanu oleju co 500-1000 km. Kiedyś to była norma, dziś wszyscy liczą na komputery a jazda ze zbyt niskim stanem oleju ma zły wpływ nie tylko na turbosprężarkę ale i na cały silnik. Czujnik może zawieźć a wskazanie na bagnecie nigdy



Cytat: piotrmika w 2020/11/26 05:40Po odczekaniu 8h
Strasznie długo :) wystarczy 10 min

mms1994

Dolej, problem nie powinien powrócić. Często się zdarza ze na początku trochę bierze

Tiggy

Cytat: piotrmika w 2020/11/26 05:40
Przesadzam i te silniki faktycznie tak mają czy może tu być jakiś większy problem?
Generalnie w VAGach zużycie oleju "w normie" oznacza do 1L na 2000 km. Tak od zawsze mówiły ich instrukcje (przynajmniej od 2004 :))
Wszystko zależy od stylu jazdy i warunków zewnętrznych. Nowe auta też biorą więcej niż dotarte.

I zdarzały mi się sytuacje, że faktycznie musiałem regularnie dolewać.

Wracając do 1.5 TSI - u mnie po 15k poziom był OK, nie musiałem dolewać.


mms1994

Ja miałem 1,4 TSI, podobno miał brać olej no i brał, przy czym wymieniałem go co 15tys km, co powodowało, że nikt mi nie spadło na mniej niż 1/3 bagnetu, aczkolwiek ja jeżdżę dynamicznie.
Znam parę przypadków TSI, np u żony, że przez pierwsze 5tys, olej faktycznie znikał, teraz to już nie, przynajmniej jest to nie zauważalne (15tys aktualnie).
Z doświadczenia wiem, że jak śmigasz ostre trasy, szczególnie autostrady na wysokich obrotach to silnik zużywa olej, ale tak Ci się zachowa każda nowoczesna benzyna, szczególnie uturbiona ;)

Tiggy

Cytat: mms1994 w 2020/11/26 13:06
Ja miałem 1,4 TSI, podobno miał brać olej no i brał
Podobnie wcześniejsze 1.4 16V. Szczególnie jadąc dłuższy czas powyżej 150 km/h.

Charls

Cytat: Tiggy w 2020/11/26 11:36Generalnie w VAGach zużycie oleju "w normie" oznacza do 1L na 2000 km. Tak od zawsze mówiły ich instrukcje (przynajmniej od 2004
W moich instrukcjach od Golfa V i Audi A3 8P napisane było 1l na 1000 km

Charls

Cytat: mms1994 w 2020/11/26 13:06Z doświadczenia wiem, że jak śmigasz ostre trasy, szczególnie autostrady na wysokich obrotach to silnik zużywa olej, ale tak Ci się zachowa każda nowoczesna benzyna, szczególnie uturbiona
Dokładnie tak, dizel również

Mullrof

u mnie po 15k musiałem dolać 600-700mlolej 0W20

Frodo

#9
To może być decyzja biznesowa... ten olej jest wyjątkowo drogi, a co najmniej część kierowców przyjedzie z tym do serwisu! 
Nowa "funkcja" VAGów!?  ;)   (dobrze, wiem, że nie taka nowa, ale chyba nigdy z tak drogim olejem...)

mms1994

Od zawsze silnilki spalały olej. Po prostu im bardziej silnik jest wyżyłowany, im cięższe warunki eksploatacji (po prostu im więcej paliwa tłoczy), to zwiększa się spalanie oleju. A jak już mowa o jednostkach uturbionych, sprawdźcie sobie temperatury na turbinie np jak jest rozgrzana. Nawet minimalny kontakt oleju z czymś co kawałek dalej ma 700 czy 800 stopni w minimalnym stopniu powoduje jego spalanie. Mililitr do mililitra i się robi litr po jakimś czasie ;)