Autor Wątek: [Allspace] Czy warto dopłacać do Guide & Inform oraz podgrzewanej szyby  (Przeczytany 8417 razy)

Snooper

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 420
  • Thanked: 20 times
  • Model: Tiguan II Allspace
  • Wersja: Highline + R-line (zew)
  • Silnik: 2.0 TDI 190 km
Advertisement
Dzień dobry,

Prześledziłem m.in to forum (niektóre wątki naprawdę przydatne) i mnóstwo filmów na YT. Założyłem zamówienie na Allspac'e i w sumie to skończyło się na praktycznie full opcji, jednak zacząłem zastanawiać się nad trzema rzeczami.
1)Czy warto dopłacić i czy będę korzystać z:1) Car-Net: Guide & Inform (3 lata), Security & Service Basic (10 lat) & Plus (3 lata) w połączeniu z nawigacją 1670 pln (od września wchodzi nowy cennik i będzie drożej)  Co mi tak naprawdę daje ten Guide&Inform? Często z tego korzystacie?
2) Zrezygnowałem z podgrzewanej szyby, auto będzie garażowane, a i miałem już "nieprzyjemność" wymiany szyby z powodu pęknięcia od kamienia i wolałbym ewentualnie wymieniać coś prostszego i tańszego... jednak zastanawiam się na ile ta szyba chroni również przed słońcem i nagrzewaniem się auta, ktoś ma jakieś informacje albo opinie na ten temat?
3) Nie dodawałem żadnej instalacji telefonicznej ale myślę o Instalacji telefonicznej Business ale w sumie decyzja o niej padłaby gdybym dodawał opcję z pkt 2 (przymus) i ewentualnie pkt 1 - karta sim
4) jak wygląda sprawa aktualizacji map w nawigacji Discover Pro?

Z góry dzięki za pomoc w podjęciu decyzji
 

TMP

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 449
  • Thanked: 93 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: HL Offroad
  • Silnik: 2.0 TSI 180KM
  • Napęd: 4x4
  • Guide & Inform jest gratis, dopłata jest do Security & Service i systemu e-call - o obu pakietach Car-net można poczytać tutaj: https://tiguan-forum.pl/index.php?topic=87.0
  • Wg opisu metalizowana folia sprzyja odbijaniu promieni słonecznych w lato. Efektem ubocznym ma być ograniczenie propagacji fal radiowych, stąd VW wymaga instalacji telefonicznej. Jeżeli brama garażowa jest sterowana radiowo, to jest to jakiś element do wzięcia pod uwagę.
  • O instalacjach telefonicznych trochę mamy w wątku o Internecie: https://tiguan-forum.pl/index.php?topic=34.15 - w skrócie Business to osobna karta SIM lub rSAP a Comfort to ładowanie bezprzewodowe i konieczność załatwienia dostępu do internetu w inny sposób np. modem USB/hotspot z telefonu. Wybór mocno zależny od tego co oferuje posiadany telefon i preferencji w zakresie posiadanych usług telekomunikacyjnych.
  • Aktualizacja DM i DP jest darmowa, a o samych nawigacjach trochę można poczytać tu: https://tiguan-forum.pl/index.php?topic=56.0
« Ostatnia zmiana: 2018/08/13 19:04 wysłana przez TMP »
 

rk

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1068
  • Thanked: 105 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: HL+R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI 220KM
  • Skąd: ZS
Słabo coś przeglądałeś.
1. https://tiguan-forum.pl/index.php?topic=87.0

2. https://tiguan-forum.pl/tiguan-ii-2016-20xx/przednia-szyba-podgrzewana-bezprzewodowo/msg82/

3. Z tym zestawem auto ma moduł LTE z zewnętrzną anteną. Dostęp do niego jest dwojaki - albo wkładasz oddzielną kartę SIM (sloty są w schowku, koło gniazd SD i otworu na CD/DVD albo używasz RSAP (Nokia i niektóre telefony na Androidzie). Karta SIM może być tylko do danych lub do danych i telefonii. Zamiennikiem jest RSAP - twoja karta SIM z telefonu jest eksportowana po bluetooth do modułu LTE. Telefon rozłącza się a zamiast tego karty SIM używa moduł LTE. Dzięki temu masz dostęp do internetu i jesteś pod swoim nr telefonu, zasięg jest maksymalizowany, promieniowanie w środku auta jest minimalizowane a telefon oszczędza baterię. Telefon można podpiąć do hotspot'a WIFI, więc nawet bez bezpośredniej łączności z siecią komórkową, telefon używa internetu dostępnego z hotspot'a. Wadą jest, że nie wszystkie telefony wspierają RSAP, wyklucza się z ładowaniem i połączeniem z zewnętrzna anteną indukcyjnią (zestaw Comfort) oraz, że wysiadając z auta rozmowa nie przejdzie automatycznie do słuchawki telefonu. Włączanie modułu radiowego i logowanie do sieci po wyjściu z samochodu też chwilę trwa.

Innym problemem jest, jak podłączysz AndroidAuto - wtedy samochód rozłącza RSAP (lub robi to Android Auto, komunikat sugeruje samochód) i nie można tego wyłączyć w konfiguracji. Dodatkowo samochód zapomina wtedy, że telefon potrafi RSAP. Telefon przechodzi na swój moduł radiowy i łączy się po HSP. I po rozłączeniu Android Auto trzeba w konfiguracji sparowanego telefonu w Tiguanie kliknąć RSAP. Jak w tym czasie jesteś połączony po WIFI do hotspota w samochodzie, to AndroidAuto nie ma internetu. Na szczęście, można zaznaczyć  'wyłącz WIFI  automatycznie' w konfigu Android Auto. Rozłącznie RSAP i wykorzystanie HSP nie jest optymalne także dla ludzi z podgrzewaną szybą tłumiąca częstotliwości telefonii komórkowej:) Kolejnym małym problemem jest to, że Car-Net jest odłączony od internetu.

Podsumowując, jest to najlepszy sposób na zapewnienie łączności w samochodzie (z drobnymi wadami typu cena).

4. https://tiguan-forum.pl/index.php?topic=21.0

 

Snooper

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 420
  • Thanked: 20 times
  • Model: Tiguan II Allspace
  • Wersja: Highline + R-line (zew)
  • Silnik: 2.0 TDI 190 km

@rk @TMP Dzięki za odpowiedzi.

Guide & Inform jest gratis, dopłata jest do Security & Service i systemu e-call - o obu pakietach Car-net można poczytać tutaj: https://tiguan-forum.pl/index.php?topic=87.0


Według konfiguratora chyba muszę za to dopłacić... proszę zobaczyć dołączony screen


  • Jeżeli brama garażowa jest sterowana radiowo, to jest to jakiś element do wzięcia pod uwagę.[/l][/l]

  • i to jest coś o czym bym raczej nie pomyślał, chyba daruję sobie szybę, a dopłacę do Business oraz Tunera Cyfrowego
[/list]
 

TMP

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 449
  • Thanked: 93 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: HL Offroad
  • Silnik: 2.0 TSI 180KM
  • Napęd: 4x4
Przy dodawaniu do konfiguracji Discover Media lub Discover Pro pojawia się opcja "Guide & Inform" bez dopłaty lub "Guide & Inform + Security & Service" z dopłatą, stąd wszystko wskazuje na to że jak dotychczas G&I jest darmowa przez pierwsze 3 lata (dla uściślenia: przy wyborze dowolnej nawigacji).
 

MrBlacker

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1598
  • Thanked: 148 times
  • Model: Tiguan II Allspace
  • Wersja: Highline + Offroad
  • Silnik: 2.0 TSI 180KM
  • Napęd: 4x4
@Snooper tylko za opcję Security&Service musisz dodatkowo zapłacić.

Jeśli chodzi o bramę garażową to mam podgrzewaną przednią szybę i nie zauważyłem żadnych problemów z otwieraniem bramy (Hörmann) od zewnątrz czy od wewnątrz.
W porównaniu do drugiego auta bez podgrzewanej przedniej szyby nie zauważyłem różnicy.
Bramę otwieram z odległości 30-50 metrów.
 

Snooper

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 420
  • Thanked: 20 times
  • Model: Tiguan II Allspace
  • Wersja: Highline + R-line (zew)
  • Silnik: 2.0 TDI 190 km

@MrBlacker dzięki za info dot. bramy : )
Szybę odpuszczam, raz w roku odmrażam więc zostanę przy tej urokliwej przyjemności. A klima raczej sobie z chłodzeniem i odparowywaniem poradzi bez szyby ; P

Ok, już rozumiem rozdzielność G&I oraz S&S (przy dodawaniu pakietu premium jest nawet określone, że to na 3 lata), a czy w takim razie Security&Service można dokupić w czasie, nie zamawiając tego od razu, to już pytanie z czystej ciekawości, bo 1800 pln za to co daje PLUS - chyba najbardziej ciekawe opcje, to spory wydatek, nawet przy 200 tys za auto :)




 

TMP

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 449
  • Thanked: 93 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: HL Offroad
  • Silnik: 2.0 TSI 180KM
  • Napęd: 4x4
Niestety, nie da się dołożyć S&S inaczej niż fabrycznie.
 

rk

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1068
  • Thanked: 105 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: HL+R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI 220KM
  • Skąd: ZS
@Snooper tylko za opcję Security&Service musisz dodatkowo zapłacić.

Jeśli chodzi o bramę garażową to mam podgrzewaną przednią szybę i nie zauważyłem żadnych problemów z otwieraniem bramy (Hörmann) od zewnątrz czy od wewnątrz.
W porównaniu do drugiego auta bez podgrzewanej przedniej szyby nie zauważyłem różnicy.
Bramę otwieram z odległości 30-50 metrów.
To zależy czy czy jest zewnętrzna antena czy nie. Moja brama nie miała i używała wewnętrznej anteny modułu sterowania (umieszczonego w garażu). U mnie w takiej sytuacji trzeba było otwierać przez boczną szybę. Później wspólnota wysunęła antenę i problemy znikły. Szyba na pewno tłumi i to piloty do bram i komórki.
 

rk

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1068
  • Thanked: 105 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: HL+R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI 220KM
  • Skąd: ZS
Szybę odpuszczam, raz w roku odmrażam więc zostanę przy tej urokliwej przyjemności. A klima raczej sobie z chłodzeniem i odparowywaniem poradzi bez szyby ; P
Zwykle sobie poradzi, pomijając przypadku ekstremalne.
 

Robert_em

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 161
  • Thanked: 18 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: HL R-Line
  • Silnik: 2.0TDI 150KM
  • Skąd: ERA
Ja odpuściłem podgrzewaną szybę ze względu na garaż oraz na koszty ewentualnej wymiany.
Sporo jeżdżę i chyba na przestrzeni kilku lat częściej mi się zdarzało wymieniać szybę niż koło po kapciu.

Oczywiście można to zrobić z AC, ale nie każdy zawsze ma pakiet "szyba", a robienie normalnie z AC raczej jest mało korzystne. Dodatkowo w następnym roku nawet jeśli zrobiliśmy to z pakietu "szyba", już zapłacimy za taki pakiet sporo więcej lub nie dostaniemy go w ogóle.
 

Snooper

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 420
  • Thanked: 20 times
  • Model: Tiguan II Allspace
  • Wersja: Highline + R-line (zew)
  • Silnik: 2.0 TDI 190 km
Dzieki wszystkim za pomoc w decyzji ; )


Odpuscilem szybe, dodałem telefon (+cyfre bo razem trzeba) i Security&Service ; )


Teraz czekam na date produkcji ; ) ciekawe czy do lutego dopłynie ; )