FORUM: VW TIGUAN, SEAT TARRACO, ATECA, SKODA KODIAQ, KAROQ, AUDI Q3, Q5, VW TOUAREG

Fora techniczne => VW TIGUAN II - 2016 - 2024 => DIY / ODIS / VCDS / OBDeleven / VW Data Plug / VW Connect => Wątek zaczęty przez: Rocko w 2023/11/16 19:24

Tytuł: Dodatkowa blokada CAN
Wiadomość wysłana przez: Rocko w 2023/11/16 19:24
Zastanawiam się nad montażem w nowy samochodzie blokady CAN typu Canlock lub Omega. Ktoś może używał albo może się podzielić wiedzą co do skuteczności, ewentualnej utraty gwarancji w przypadku montażu poza ASO? Wasze ASO oferuje montaż czegoś takiego?
Tytuł: Odp: Dodatkowa blokada CAN
Wiadomość wysłana przez: Moonmaker05 w 2023/11/16 19:29
Tez noszę się z zamiarem montażu can lock, w aso powiedzieli ze jeśli montaż nie uszkodzi wiązek i aso będzie mogło się bezproblemowo połączyć z komputerem to to nie naruszy gwarancji. Takie informacje przekazał mi handlowiec.
Tytuł: Odp: Dodatkowa blokada CAN
Wiadomość wysłana przez: Rocko w 2023/11/16 21:56
Z doświadczenia wiem, że lepiej pytać w dziale serwisu niż handlowców, bo czasem handlowiec twierdzi jedno a serwis drugie.
Tytuł: Odp: Dodatkowa blokada CAN
Wiadomość wysłana przez: kris17009 w 2023/11/17 08:58
Też rozmyślałem tylko nie jestem przekonany że to uchroni przed złodziejem. oczywiście nie ma 100% pewności ale jak coś jest programowo zrobione to chyba tak samo można to złamać. albo po prostu podmienić komputer...
chyba najbardziej niezawodne (poza lawetą) to własne odcięcie zapłonu etc.
Tytuł: Odp: Dodatkowa blokada CAN
Wiadomość wysłana przez: Moonmaker05 w 2023/11/17 09:52
CANLOCK i jemu podobne wlasnie tak dzialaj, na szynie CAN blokuje zapłon lub rozrusznik
Tytuł: Odp: Dodatkowa blokada CAN
Wiadomość wysłana przez: S-Tig w 2023/11/17 14:39
Jeszcze pytanie czy taki canlock nie jest wszędzie montowany w tym samym/podobnym miejscu, przez co wyjęcie go byłoby dość proste gdyby wiedzieć gdzie szukać.
Tytuł: Odp: Dodatkowa blokada CAN
Wiadomość wysłana przez: Rocko w 2023/11/17 20:23
Na jakimś forum pisali, że jest montowany w tym samym miejscu, ale żeby się do niego dostać trzeba co najmniej godzinę 🤷‍♂️
Tytuł: Odp: Dodatkowa blokada CAN
Wiadomość wysłana przez: arekp w 2023/11/18 18:15
CANLOCK i jemu podobne wlasnie tak dzialaj, na szynie CAN blokuje zapłon lub rozrusznik

To tak nie działa. Nic nie blokuje.

Działanie polega na wysłaniu sygnału STOP w momencie wykrycia sygnału START, a moduł zabezpieczający jest w statusie uzbrojonym.
Tytuł: Odp: Dodatkowa blokada CAN
Wiadomość wysłana przez: arekp w 2023/11/18 18:19
@Rocko zasada postępowania z serwisem jest następująca.

- montujesz zabezpieczenie
- przed przyjazdem do serwisu chowasz w samochodzie pastylkę i nikomu nic nie mówisz o jakimkolwiek zabezpieczeniu
- odstawiasz auto

- po odbiorze wyciągasz pastylke z pojazdu

:-)


A, zabezpieczenie montuje się gdziekolwiek w samochodzie, gdzie znajdzie się szyna CAN. Większość z tych modułów jest mała, że instaluje się na jakiejś grubszej wiązce kabli, owija taśmą parcianą i później tylko instalator wie gdzie to jest (czasem też właściciel pojazdu). Żeby to odnaleźć, trzeba wszystkie wiązki spruć.




PS korzystam z tego typu zabezpieczeń od 2008 roku. Działają. AUDI mi nie odjechało. Ale ... w tamtych latach nie było obostrzenia, że nie wolno w EU aktywować funkcji napadowej - zgaszenie auta po wykryciu braku pastylki, np. gdy ktoś wysadzi kierowcę z auta (z pastylką w kieszeni) i odjedzie, a zabezpieczenie wykryje brak pastylki.
Tytuł: Odp: Dodatkowa blokada CAN
Wiadomość wysłana przez: Rocko w 2023/11/19 07:34
@arekp w Canlock jest podobno nawet tryb serwisowy, który czasowo deaktywuje system (na czas naprawy w serwisie). Zastanawiam się tylko czy to urządzenie może się popsuć. W takim wypadku samochód nie odpali i nie będę wiedział czy awarii uległ samochód czy blokada CAN. W takim wypadku chyba trzeba serwisowi powiedzieć o blokadzie.
Tytuł: Odp: Dodatkowa blokada CAN
Wiadomość wysłana przez: arekp w 2023/11/19 16:59
@Rocko nie znam szczegółów każdego z rozwiązań, ale musiałbyś sprawdzić czy i w jakich warunkach tryb serwisowy jest automatycznie deaktywowany.

W jednym z popularnych rozwiązań, taka deaktywacja następuje po przekroczeniu pewnej prędkości. Jeżeli więc serwis w ramach jazdy testowej wyjedzie poza swój teren i przekroczy tę prędkość, to przy próbie kolejnego wyłączenia zapłonu nastąpi blokada ... i wtedy mogą się zacząć problemy, bo serwis np. może zamiast zadzwonić do Ciebie, szukać nieistniejącej usterki.

Ja osobiście na czas pobytu w serwisie chowam w aucie pastylkę - dosłownie chowam. W serwisach pracują tylko ludzie, a że mają komplet Twoich danych, to informacja o zabezpieczeniu i jego rodzaju nie jest informacją którą chcę się z nimi podzielić.
Tytuł: Odp: Dodatkowa blokada CAN
Wiadomość wysłana przez: rafii-16 w 2023/12/23 22:49
Ja mam zamontowaną blokadę  Blokada KD-2006 BSI na kartę typu " handsfree"    i na czas wizyty w serwisie załączam w stan serwisowy i nic nikt nie wykrył a miałem usterkę elektryczną drzwi i naprawili na gwarancji.
Tytuł: Odp: Dodatkowa blokada CAN
Wiadomość wysłana przez: Mave w 2023/12/24 10:41
...Blokada KD-2006 BSI na kartę typu " handsfree" to urządzenie które robi przerwę w zapodanym obwodzie (taki przełącznik) a kolega pytał o blokadę komunikującą się przez szynę CAN z samochodem.


Mam od paru lat w motocyklu podłączone urządzenie trochę bardziej rozbudowane - ... blokada, GPS pozycjonowanie w czasie rzeczywistym - widać na mapie gdzie jestem (oczywiście jeśli się udostępni dostęp) , powiadamianie o alarmie, o opuszczeniu strefy, o pozycji motocykla (wywrotka - wypadek) przekazywanie danych z pojazdu, monitoring , fajna aplikacja do tego (coś jak VW connect ) ... fajna rzecz praktycznie bezobsługowa no może poza koniecznością autoryzacji (wciśnięcie wcześniej ustalonego przełącznika) przed każdym uruchomieniem silnika (w moto to najmniejszy problem wszystkie przyciski na kierownicy) i przy odstawianiu do serwisu, odłączeniu akumulatora, przewozu moto na lawecie ... jest konieczność kontaktu aby nie reagowali na brak tej autoryzacji.
Urządzenie wielkości pudełka zapałek do podłączenia  3 kabelki - plus, minus i CAN, można to zrobić samemu wtedy tylko my wiemy gdzie ono jest a potem firma wszystko programuje zdalnie ( e-SIM jest w urządzeniu) ...tak jest abonament za monitoring (w moim przypadku jakieś 400 zł/rok)
...wiem , wiem  :)   tu chodzi tylko o zablokowanie możliwości uruchomienia silnika ...