Dodatkowa blokada CAN

Zaczęty przez Rocko, 2023/11/16 19:24

Poprzedni wątek - Następny wątek

Rocko

Zastanawiam się nad montażem w nowy samochodzie blokady CAN typu Canlock lub Omega. Ktoś może używał albo może się podzielić wiedzą co do skuteczności, ewentualnej utraty gwarancji w przypadku montażu poza ASO? Wasze ASO oferuje montaż czegoś takiego?

Moonmaker05

Tez noszę się z zamiarem montażu can lock, w aso powiedzieli ze jeśli montaż nie uszkodzi wiązek i aso będzie mogło się bezproblemowo połączyć z komputerem to to nie naruszy gwarancji. Takie informacje przekazał mi handlowiec.

Rocko

Z doświadczenia wiem, że lepiej pytać w dziale serwisu niż handlowców, bo czasem handlowiec twierdzi jedno a serwis drugie.

kris17009

Też rozmyślałem tylko nie jestem przekonany że to uchroni przed złodziejem. oczywiście nie ma 100% pewności ale jak coś jest programowo zrobione to chyba tak samo można to złamać. albo po prostu podmienić komputer...
chyba najbardziej niezawodne (poza lawetą) to własne odcięcie zapłonu etc.

Moonmaker05

CANLOCK i jemu podobne wlasnie tak dzialaj, na szynie CAN blokuje zapłon lub rozrusznik

S-Tig

Jeszcze pytanie czy taki canlock nie jest wszędzie montowany w tym samym/podobnym miejscu, przez co wyjęcie go byłoby dość proste gdyby wiedzieć gdzie szukać.

Rocko

Na jakimś forum pisali, że jest montowany w tym samym miejscu, ale żeby się do niego dostać trzeba co najmniej godzinę 🤷‍♂️

arekp

Cytat: Moonmaker05 w 2023/11/17 09:52
CANLOCK i jemu podobne wlasnie tak dzialaj, na szynie CAN blokuje zapłon lub rozrusznik

To tak nie działa. Nic nie blokuje.

Działanie polega na wysłaniu sygnału STOP w momencie wykrycia sygnału START, a moduł zabezpieczający jest w statusie uzbrojonym.

arekp

@Rocko zasada postępowania z serwisem jest następująca.

- montujesz zabezpieczenie
- przed przyjazdem do serwisu chowasz w samochodzie pastylkę i nikomu nic nie mówisz o jakimkolwiek zabezpieczeniu
- odstawiasz auto

- po odbiorze wyciągasz pastylke z pojazdu

:-)


A, zabezpieczenie montuje się gdziekolwiek w samochodzie, gdzie znajdzie się szyna CAN. Większość z tych modułów jest mała, że instaluje się na jakiejś grubszej wiązce kabli, owija taśmą parcianą i później tylko instalator wie gdzie to jest (czasem też właściciel pojazdu). Żeby to odnaleźć, trzeba wszystkie wiązki spruć.




PS korzystam z tego typu zabezpieczeń od 2008 roku. Działają. AUDI mi nie odjechało. Ale ... w tamtych latach nie było obostrzenia, że nie wolno w EU aktywować funkcji napadowej - zgaszenie auta po wykryciu braku pastylki, np. gdy ktoś wysadzi kierowcę z auta (z pastylką w kieszeni) i odjedzie, a zabezpieczenie wykryje brak pastylki.

Rocko

@arekp w Canlock jest podobno nawet tryb serwisowy, który czasowo deaktywuje system (na czas naprawy w serwisie). Zastanawiam się tylko czy to urządzenie może się popsuć. W takim wypadku samochód nie odpali i nie będę wiedział czy awarii uległ samochód czy blokada CAN. W takim wypadku chyba trzeba serwisowi powiedzieć o blokadzie.

arekp

@Rocko nie znam szczegółów każdego z rozwiązań, ale musiałbyś sprawdzić czy i w jakich warunkach tryb serwisowy jest automatycznie deaktywowany.

W jednym z popularnych rozwiązań, taka deaktywacja następuje po przekroczeniu pewnej prędkości. Jeżeli więc serwis w ramach jazdy testowej wyjedzie poza swój teren i przekroczy tę prędkość, to przy próbie kolejnego wyłączenia zapłonu nastąpi blokada ... i wtedy mogą się zacząć problemy, bo serwis np. może zamiast zadzwonić do Ciebie, szukać nieistniejącej usterki.

Ja osobiście na czas pobytu w serwisie chowam w aucie pastylkę - dosłownie chowam. W serwisach pracują tylko ludzie, a że mają komplet Twoich danych, to informacja o zabezpieczeniu i jego rodzaju nie jest informacją którą chcę się z nimi podzielić.

rafii-16

Ja mam zamontowaną blokadę  Blokada KD-2006 BSI na kartę typu " handsfree"    i na czas wizyty w serwisie załączam w stan serwisowy i nic nikt nie wykrył a miałem usterkę elektryczną drzwi i naprawili na gwarancji.

Mave

...Blokada KD-2006 BSI na kartę typu " handsfree" to urządzenie które robi przerwę w zapodanym obwodzie (taki przełącznik) a kolega pytał o blokadę komunikującą się przez szynę CAN z samochodem.


Mam od paru lat w motocyklu podłączone urządzenie trochę bardziej rozbudowane - ... blokada, GPS pozycjonowanie w czasie rzeczywistym - widać na mapie gdzie jestem (oczywiście jeśli się udostępni dostęp) , powiadamianie o alarmie, o opuszczeniu strefy, o pozycji motocykla (wywrotka - wypadek) przekazywanie danych z pojazdu, monitoring , fajna aplikacja do tego (coś jak VW connect ) ... fajna rzecz praktycznie bezobsługowa no może poza koniecznością autoryzacji (wciśnięcie wcześniej ustalonego przełącznika) przed każdym uruchomieniem silnika (w moto to najmniejszy problem wszystkie przyciski na kierownicy) i przy odstawianiu do serwisu, odłączeniu akumulatora, przewozu moto na lawecie ... jest konieczność kontaktu aby nie reagowali na brak tej autoryzacji.
Urządzenie wielkości pudełka zapałek do podłączenia  3 kabelki - plus, minus i CAN, można to zrobić samemu wtedy tylko my wiemy gdzie ono jest a potem firma wszystko programuje zdalnie ( e-SIM jest w urządzeniu) ...tak jest abonament za monitoring (w moim przypadku jakieś 400 zł/rok)
...wiem , wiem  :)   tu chodzi tylko o zablokowanie możliwości uruchomienia silnika ...