Volkswagen (apk) / We Connect / Data Plug & We Connect Go (dawnej VW Connect)

Zaczęty przez arekp, 2018/06/21 07:23

Poprzedni wątek - Następny wątek

arekp

Cytat: MrBlacker w 2018/06/20 23:41Do czego dodatkowy moduł BT, jak w aucie już jest BT?

Mowa o module diagnostycznym, wpinanym do auta, który z aplikacją w telefonie wymienia dane właśnie przez BT - niezależnie od BT do zestawu multimedialnego/telefonicznego w samochodzie.

Kabe

#1
Cytat: arekp w 2018/06/21 07:23
Cytat: MrBlacker w 2018/06/20 23:41Do czego dodatkowy moduł BT, jak w aucie już jest BT?

Mowa o module diagnostycznym, wpinanym do auta, który z aplikacją w telefonie wymienia dane właśnie przez BT - niezależnie od BT do zestawu multimedialnego/telefonicznego w samochodzie.
https://www.vwconnect.com/pl-pl/
Ostatnio moduł Data Plug w ASO proponowali znajomemu przy przeglądzie chyba za 20pln

WOLF

moduł jeśli się nie mylę jest na stronie VW nadal dostępny za 1 zł + koszty wysyłki

MrBlacker

Dzięki, teraz mi zaświtało, że coś takiego jest.
Ale z tego co pamiętam to chyba to nie było potrzebne jak ma się DP z Car-Net: App Connect z Volkswagen Media Control. Czy tak?

MrBlacker

Cytat: rk w 2018/06/22 10:31@MrBlacker ten moduł ma pewne informacje, których moduł Security&Service (bo o tym chyba myślałeś) nie pokazuje. Ale generalnie jeśli nam wystarcza to co robi S&S to nie potrzeba tego data plug'a.

Właśnie ja nie mam S&S.
Ale już sobie przejrzałem stary wątek i przypomniałem, że to jest zupełnie niezależne urządzenie komunikujące się po BT z apką na telefonie.

MrBlacker

Właśnie się dzisiaj dowiedziałem, że Data Plug dostane razem z autem. :)
Nie miałem zamiaru zamawiać, atu taka niespodzianka.

Pro_Tre

tylko pytanie po co ten modul sie przyda? Podlaczylem i uzytecznosci nie widze. Za to napewno pochlania czas na obsluge programu :)

MrBlacker

To właśnie warto tutaj poruszyć.
Nie mam jeszcze i nie używałem. Ale jak już przetestuję to na pewno podzielę się wiedzą. :)

TMP

Dla mnie użyteczne funkcje VW Connect to:

  • Monitor tankowania - aplikacja wykrywa, że miało miejsce tankowanie i umożliwia zarejestrowanie czasu/lokalizacji/ilości i kosztu paliwa (częściowo wykrywane automatycznie). Jest też dostępna statystyka kosztów paliwa z podziałem na lata/miesiące.
  • Możliwość sprawdzenia w jaki sposób zmienia się prognoza dotycząca najbliższej wymiany oleju - owszem, można to też uzyskać przez portal Car-net zamawiając raport o stanie samochodu, ale tu jednak dostęp jest szybszy.
  • Rejestracja przebiegów opon letnich i zimowych.
  • Poziom paliwa dostępny spoza pojazdu.
  • Historia przejazdów i ich kosztów, jeśli ktoś ma taką potrzebę może też oznaczyć przejazd jako służbowy lub prywatny.
  • Lokalizacja serwisów i funkcja wezwania pomocy - póki co (odpukać) nie była potrzebna.

Są też funkcje z których nie miałem okazji lub nie mam potrzeby korzystać: informacje o krytycznych błędach (nie zdarzyło się), lokalizacja parkowania (zwykle pamiętam...) czy też "wyzwania" (no ale obecnie grywalizacja i zbieranie "achievmentów" jest modne...).

Pro_Tre

Bez tych opcji można się obyć i żyć :) Nawet spokojniej. Jedyna przydatna funkcja to ten serwis ale ją zrealizujemy też w inny sposób.

TMP

Masz całkowitą rację, bez żadnej z tych opcji można spokojnie żyć i można to też powiedzieć o wielu innych elementach wyposażenia Tiguana :).

MrBlacker

Z tego co przeczytałem to moduł zbiera informacje o stylu jazdy czyli o prędkości pewnie też. Jeśli tak to można powiedzieć, że to taka czarna skrzynka.  :o

omen

Ważne jest to że ten moduł nie ma pamięci. On tylko wysyła dane do telefonu przez BT. Jeśli wsiądziemy do samochody z wyłączonym BT w telefonie trasa sie nie zapisze. Jeśli włączymy BT w trakcie jazdy to trasa będzie się zaczynała od momemtu włączenia BT.

BT data plug nie koliduje z BT samochodu. Telefon bez problemu łączy sie z infotainment.

Z bolączek: ostatnio była aktualizacja która całkowicie wywaliła apkę. Poprawka weszła dość szybko ale tym razem aplikacja nie włączała się automatycznie po wykryciu BT z data plug.
Czyli mimo włączonego BT po zajęciu miejsca a aucie należy ręcznie włączyc apke aby komunikowała się z donglem. Absurd. Czy to już naprawili. Nie wiem. Boje się aktualizować.

Dobrze że pojawiła się automatyczna opcja która wysyła dane na serwer (logujemy się za pomocą VW ID) i po stracie telefonu możemy kontynuować. Wydaje mi się ta funkcja oczywista ale we wcześniejszej wersji apki jedyna kopia danych była na telwfonie i nie było opcji nawet ręcznego eksportu...

TMP

#13
DataPlug mierzy wartość przyspieszenia/opóźnienia i wizualizuje to na wykresie trasy w celu oznaczenia miejsc w których wg aplikacji styl jazdy odbiegał od ekonomicznego. Jeżeli użytkownik ma taką wolę, to może korzystać z aplikacji bez logowania z Volkswagen ID i wszystkie dane będą przechowywane lokalnie na telefonie. W razie trybu "z logowaniem" można też włączyć/wyłączyć tworzenie kopii zapasowej na serwerach VW. Kopię zapasową można też zdalnie usunąć.

Pomijając już kwestię VW Connect, to Tiguan II jest i tak wyposażony w czarną skrzynkę - Event Data Recorder - rejestrujący ostatnie 10 sekund jazdy wraz ze stanem systemów asystujących/naciskiem na pedały gazu i hamulca, itd. Polecam stronę 363 w instrukcji krótkiego Tiguana z 05.2017 lub rozdział "Pamięć danych i usługi danych" w innych wersjach.

Cytat: omen w 2018/06/25 12:41Czy to już naprawili. Nie wiem. Boje się aktualizować.
Nie miałem tego problemu, ale też nie aktualizowałem każdej wersji natychmiastowo. W obecnej wersji na Androida aktualizowanej przedwczoraj wszystko działa OK.

Edit: poprawka daty wydania instrukcji

Pro_Tre

To o czym pisze Omen właśnie pokazuje niską użyteczność tej zabawki. Zapomnę telefonu, nie włączę BT, wyjadę w trasę i dane jakie nam się pokażą są wypaczone. Wg mnie szkoda czasu, chyba ze ktoś ma mentalność księgowego :)