Allspace i przegub zewnętrzny

Zaczęty przez Darayavahus, 2023/05/14 00:06

Poprzedni wątek - Następny wątek

Darayavahus

Cześć po dłuższej przerwie i po zakończeniu gwarancji.
Miesiąc po gwarancji odezwał mi się prawy zewnętrzny przegub. Sprawa wydaje się prosta, przeguby już nie raz wymieniałem więc zagłębiłem się w poszukiwaniu nr części i wyszło mi 5QN498099 albo 5QN498099A. Nie istotne w sumie bo cena jednego w ASO to 1700zł a drugiego 2000zł. No to szukamy w normalnej cenie i tutaj zaczyna się pod górkę. Żaden sklep operujący na TecDoc tego nr części nie zna. Po wyszukiwaniu samochodu doszedłem że powinno kilka przegubów pasować ale niestety SKF VKJA 5824 ani FAG 771 0567 30 nie pasują. Nie da rady ich nasadzić na półoś. Ilość ząbków niby się zgadza ale półoś jest około 1mm szersza niż wejście w przegubie. No i ząbki też są jakby inne, w starym są takie tępe i płytkie a w tych dwóch większe i ostrzejsze. No i klops. Dopatrzyłem się też że na osłonie przegubu jest znak GKN więc już mam Lobro 304329 w koszyku ale boję się że będzie ta sama historia co z poprzednimi. Znalazłem jeszcze nr VAG na starym przegubie, to 5QN 407 311 ale tego też nigdzie nie ma w necie. Jedyne w sumie co mogę znaleźć to 1K0 468 099 i 1K0 407 311 ale nie wiem czy to te same części, Chyba nie koniecznie skoro tamte przeguby były odpowiednikami 1K0 468 099 a jednak nie pasowały. Ktoś coś potrafi z tego wszystkiego wydedukować?


Darayavahus

Update: Chyba będzie pasował Spidan 36015 / Lobro 306193. Nie po numerze części a po zdjęciach. Pod spodem wygląda identycznie jak mój - czyli 8 kulek zamiast 6 i identyczne rowki, wyżłobienia itp. Z zewnatrz troche się różnią ale raczej oznaczeniami, kształt chyba ten sam. No zobaczymy... Nie wiem tylko dlaczego jak wszystkie przeguby kosztują 200-300zł to ten za spidana 820 a za lobro 620 - masakra jakaś... Przez te 2 kulki extra? Do tego mam samochód unieruchomiony do środy...

Bialy

Hej,przegub klikał przy skrętach, czy miałeś inne objawy?Mam kłopot z lekkimi wibracjami auta, które czuć na kierownicy, przy przedziale 125 - 140 km/h. Wymienione opony, tarcze, wyważane wszystko na kilka sposobów i dalej tamo samo. Z wirujących elementów zostały mi teraz półosie ;)