Aktywacja dodatkowych opcji Active Info Display (AID)

Zaczęty przez MrBlacker, 2019/04/03 10:47

Poprzedni wątek - Następny wątek

ellah


Kabe

Jest jeszcze różnica w wielkości tych wyświetlaczy.
Ten wcześniej instalowany ma 12,3 cala wielkości,  a ten nowszy obecnie instalowany tylko 10,23 cala  :D 
Tak by był postęp ...


By nie było złudzeń,  że chodziło o tańsze koszta produkcji,  przypomnę że w Audi, podstawowy ekran zegarów ma 10,2 cala, a za dodatkową większą dopłatą jest dopiero dostępny ekran 12,3 cala (oczywiście w Audi ekrany mają trochę inny kształt)

mms1994

Niekoniecznie wcale tańsze, ten nowy może mieć większa rozdzielczość, jasność itp albo komputer nim sterujący i wyjść np 2x drożej ;)
Zmiana wynika z unifikacji, ekran w skodzie i seacie tez ma 10,5, wiec zmniejszają koszta zamawiając od razu do wszyskich marek. Audi musi oferować w opcji większy bo to premium wiec jak ktoś płaci 50-100% za q5 w stosunku to Tiga to musi widzieć różnice ;)

Kabe

Zwróć uwagę że Tiguanow na całym świecie wyprodukowano w 2019 roku blisko 500tys. szt. Zakładając oszczędności 1$ na każdym tańszym ekranie AID wychodzi 0,5 mln $ oszczędności ...
Warto?
Dlatego są oszczędności co roku na jakiś rameczkach chromowanych, mocowania relingów itp. Bo każdy Cent się liczy przy takim wolumenie rocznym.

TMP

W sumie mieliśmy już dyskusję na ten temat: https://vag-forum.pl/vw-tiguan-ii/wyswietlacz-aid-(active-info-display)/msg4443/#msg4443

Mówimy o rozwiązaniu wprowadzonym w Polo i dopiero potem migrowanym do kolejnych modeli - w tym właśnie do Seata i Skody, które za czasów pierwszego AID nie miały w ogóle takiej opcji wyposażenia. Nic ze znanej specyfikacji sprzętowej (rozdzielczość, wymiary) nie wskazuje by nowy wyświetlacz miał być dla VW droższy niż poprzedni, raczej wręcz przeciwnie. Możliwość większej personalizacji widoku to rozwiązanie czysto programowe.

Tak jak mówi @Kabe do tej pory VW raczej oszczędzał na czym mógł eliminując różne gadżety w kolejnych rocznikach modelowych, a nie dawał coś dodatkowo. Ze zmian na plus w fizycznym sprzęcie przypominam sobie tylko większe ekrany nawigacji w RM18, a każdego roku bardziej i mniej kosmetycznych zmian na minus w stosunku do premierowego rocznika 2016 było już całkiem sporo.

Optyk

Koledzy, czy ktoś z Was próbował uruchomić jakąkolwiek inną skórkę w poliftowym AID ?
Próbowałem u siebie przez OBDeleven ale ani GTI, ani R nie uruchamiała się tak jak na tutorialach np. na Youtubie.
To samo tyczy się symulowanego testu wskazówek.

TMP

W AID2 nie działają adaptacje oparte na parametrze tube_version, za to podobno wygląd do pewnego stopnia można zmienić poprzez
STG17 - Schalttafeleinsatz (Instruments) > Anpassung (Adaptations) > Displaydarstellung (Display depiction) - design zegarów np. 0, 2, 3 (to samo co 0 + złote wskazówki)
STG17 - Schalttafeleinsatz (Instruments) > Anpassung (Adaptations) > Tachometer-Endwert - skalowanie prędkościomierza (5 - jeśli ktoś potrzebuje do 280 km/h)

Specjalnego szału graficznego jednak nie ma. Nie testowałem osobiście, posiadam AID1.

Optyk


Wczoraj miałem okazję podjąć pierwsze próby z OBDeleven i to co najbardziej chciałem uzyskać, okazało się niemożliwe do wykonania.


W roku modelowym 2020 nie udało się :
- wgrać skórek GTI lub R,
- wgrać startu wskazówek,
- wyłączyć start/stop (aplikacja tłumaczy, że niektóre egzemplarze mają zablokowaną tą funkcję),


Udało się :
- zmienić logo powitalne na Discovery Pro,
- uruchomić oświetlenie ambientowe na Discovery Pro oraz AID,
- uruchomić funkcję automatycznego zamykania auta po odejściu (niestety funkcja trochę dziwna ponieważ lusterka nie składają się po zamknięciu auta i wyczuwam pewne ryzyko zatrzaśnięcia kluczyka wewnątrz auta)
- nieznacznie zmienić wygląd zegarów ale w bardzo okrojonej wersji - standardowa skórka wygląda dużo lepiej.

MrBlacker

OBDeleven deaktywuje Start/Stop poprzez zmianę limitu napięcia i faktycznie w nowych modelach to już nie działa. :(
Można to zrobić też na dwa inne sposoby, ale one też w podobno już nie działają.

Co do zamykania auta to, działa to tak, że jak wyjdziesz z auta z kluczykiem to tylko wtedy to zadziała. Jednak kiedyś sprawdziłem na własnej skórze, że można zamknąć auto przy włączonym silniku i już go nie otworzyć zdalnie z kluczyka, dlatego pamiętaj, aby też aktywować opcję otwierania/zamykania auta z kluczyka przy włączonym silniku.

Slavol

Już na kilku forach wspominali, że MY2020 wyłączenia start/stop anie przez napięcie ani temperaturę nie działa, nie da się też aktywować info o ilości paliwa w litrach ani testu zegarów.
Udało się zakodować wskazanie prędkości dmuchawy w trybie AUTO, aktywować tryb OFFROAD czy wygasić światła dzienne przy przełączniku na 0. Zmiana wyglądu AID jest tak słaba, że moim zdaniem nie warta zachodu.

MrBlacker

Kolejna opcja związana z AID, którą możemy zmienić za pomocą kodowania to czas wyświetlania komunikatów ostrzegawczych (nie dotyczy komunikatu "Włącz światła") - standardowo komunikaty ostrzegawcze na AID wyświetlają się 6 sekund, jeśli jest to dla nas uciążliwe to możemy ten czas sobie skrócić, a jeśli dla kogoś to za mało to oczywiście może ten czas wydłużyć. ;)

Mullrof

Cytat: Kabe w 2020/02/14 11:39

Zegary AID w Tiguanie wyglądają jak poniżej.

Tiguan 2016-2018:
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/8a/Passat_B8_Active_Info_Display.jpg


Tiguan 2019-2020:
https://uploads.volkswagen-newsroom.com/system/production/media/23463/images/1ad30bb30cfbd09c50cea70d83b5787a9f2598c3/DB2017AU01138_x750.jpg?1580959566


nie wiem co mam myśleć na temat tych zegarów.
Tzn cały czas nie potrafię dojść do tego które w końcu mam.W tarraco mam zarówno tą górną belkę z kontrolkami jak i boczne. Czyli i ze starych i z nowych.

edit:
w cenniku opisane było jako:
"Wirtualny kokpit: cyfrowa tablica przyrządów z kolorowym ekranem TFT 10,25"

TMP

Ewidentnie nowe - najłatwiej poznać przez boczne stałe panele na stan paliwa i temperaturę. Stare AID nie było dostępne w Seacie/Skodzie.

Belka z kontrolkami wygląda na nieco węższą niż w "starym" AID Tiguana, ale miło że Seatowi udało się ją dołożyć. Zapewne rozmiar AID był wzięty pod uwagę przy projektowaniu deski rozdzielczej, konsola z Tiguana wraca dopiero od panelu klimatyzacji i poniżej.

Kabe

Cytat: TMP w 2020/06/05 12:17Ewidentnie nowe - najłatwiej poznać przez boczne stałe panele na stan paliwa i temperaturę.
Potwierdzam