Predictive ACC à la Arteon

Zaczęty przez Darayavahus, 2019/06/25 15:48

Poprzedni wątek - Następny wątek

MrBlacker


mms1994


Mullrof

ok, udało się.
pytanko, jak?

MrBlacker

Co prawda nigdzie nie znalazłem, aby VW się chwalił nowym ACC w Tiguanie, ale jeśli predective ACC jest montowany w Tiguanie to rewelacja.

Dla pewności TUTAJ filmik jak to dokłałdnie działa.
W menu ACC powinny być dwie dodatkowe opcje (to tylko tłumaczenie z niemieckiego, więc może być trochę inaczej):

  • Bierz pod uwagę trasę
  • Bierz pod uwagę dopuszczalną prędkość
Po ich włączeniu ACC powinien reagować (zwalniać) na wykryte znaki ograniczenia prędkości oraz zakręty na podstawie danych z nawigacji.

@mms1994 czy te opcje są u Ciebie dostępne i dokładnie tak to działa?

mms1994

Nie mam takich opcji przy konfiguracji. Po pracy zrobię zdjęcie i wrzucę, opiszę też jak to u mnie działa, bo trochę inaczej (jeździłem Arteonem z tym tym ACC)

mms1994

Ja mam tak jak w załączniku, ale jakoś bawiłem się i coś pozaznaczalem i ACC mi zwalniał jak się zmieniło ograniczenie, pamietam ze nawet miałem potem problem jak to wyłączyć bo było dosyć denerwujące, szczególnie ze nie zawsze dobrze czyta te limity.
Na pewno musi być włączone prowadzenie aktywne (adaptacyjne czy jakieś takie)

MrBlacker

Opcje ACC są trochę wyżej w menu. Na załączonym zdjęciu są opcje rozpoznawania znaków.
A może zaznaczyłeś ostrzeganie o ograniczeniu prędkości i tylko Ci pikało? ;)

mms1994

Przy ACC nie mam żadnych dodatkowych opcji. Pamietam dobrze jak zwalniał bo nie chciał przekroczyć 70 na ekspresówce (50+20wiecej niż limit) i jak nie mogłem tego wyłączyć, aż w końcu wybrałem tam ,,przywracanie ustawień fabrycznych" i się naprawiło

MrBlacker

W menu ACC tak to powinno wyglądać. ;)

Bialy

Ja przeklikałem wczoraj u siebie i niestety nie mam czegoś takiego w menu - samochód z roku 2016.

MrBlacker

Na pewno nie mogłeś mieć, bo VW w tamtych latach jeszcze nie oferował predictive ACC. ;)
Ja testowo to zakodowałem, ale nie mogę tych tego włączyć.
Najprawdopodobniej bez wymiany radaru, ewentualnie firmware'u w radarze nic z tego nie będzie.
Możliwe też, że jest konieczność zakupienia specjalnego kodu (SWaP) do aktywacji, ale zdania są podzielone zdania. ;)

Bialy

Cytat: MrBlacker w 2020/02/13 12:16Na pewno nie mogłeś mieć, bo VW w tamtych latach jeszcze nie oferował predictive ACC. ;)
Ja testowo to zakodowałem, ale nie mogę tych tego włączyć.
Najprawdopodobniej bez wymiany radaru, ewentualnie firmware'u w radarze nic z tego nie będzie.
Możliwe też, że jest konieczność zakupienia specjalnego kodu (SWaP) do aktywacji, ale zdania są podzielone zdania.
Właśnie bardziej stawiałbym na firmware, niż hardware, bo przecież co radar ma do tego? System już aktualnie rozpoznaje znaki (z mniejszą lub większą skutecznością), z nawigacji zczytuje sobie ograniczenia, więc to raczej kwestia oprogramowania. Radar ma za zadanie tylko utrzymywać odstęp przed pojazdem z przodu i ew. reagować na przeszkody.
Szkoda, bo w sumie ostatnio jechałem po takich trasach, że przydałoby się dostosowanie prędkości do zakrętu :P


turzol

pACC w Tiguanie jest możliwe nawet ze starszymi wersjami radaru. W moim przypadku rev H02 i aktywowałem pACC wraz całym pakietem kodów SWAP. Dodatkowo radar otrzymał najnowszy firmware z 2022r w którym możliwa jest aktywacja wykrywania pieszych jak i rowerów
Teraz korzystanie z ACC to czysta przyjemność :)


https://imgur.com/bw2kJWC[/font][/size]

turzol

#29
Kilka dni temu opublikowany został nowy firmware do radarów 2Q0 oznaczony 0397.

Przeszedłem przesz flash z wersji 0396 na 0397 , parametry nie zostały ruszone, pACC zostało w blokach danych czyli pełny sukces.


Zmiany w wersji 0397 języku ang:

After the ACC update to AB, he went on the road test, and his movements are more humane
1. The detection distance has been extended
2. The brake action is relatively linear, a bit like we release the accelerator and then step on the brake, instead of the sudden braking feeling like before.
3. In the past, the vehicle in front had to leave the lane completely before we could increase the speed to keep up with it, but now it can catch up faster without waiting for the car to completely leave the lane before taking effect, and there will be no such lag situation.
4. Forcibly cutting into the next lane will slow down instead of braking suddenly
5. If the vehicle in front slows down, it will be detected earlier. It is more like the driving situation of our normal people.

All in all it's worth upgrading»

[mod: poprawiono czytelność]