Adaptacje, kodowanie VAG

Zaczęty przez MrBlacker, 2018/09/09 21:58

Poprzedni wątek - Następny wątek

MrBlacker

Cytat: kabum w 2019/05/19 17:30
@MrBlacker nie mogę zapisać żadnej zmiany ww kodowaniu jeśli chodzi o pedał przyspieszenia. Korzystałem z instrukcji dla passata B8
Nie robiłem tej modyfikacji i nie zamierzam jej robić, więc nie mam pojęcia dlaczego nie chce zapisać tych zmian. Jeśli robisz to za pomocą OBDeleven to może straciłeś na chwilę dostęp do Internetu, którego wymaga aplikacja.
Kodujesz to na zgaszonym silniku, zapłon włączony. Po zakodowaniu zamknij aplikację i wyłącz zapłon.

Ale...
Ta modyfikacja powoduje zmianę logiki działania silnika z grupy VW na grupę AUDI, więc może to objawiać się trudnymi do przewidzenia konsekwencjami i pojawieniem się dodatkowych błędów.
Pamiętaj, że modyfikacje robisz na własną odpowiedzialność!

Cytat: Darayavahus w 2019/06/05 09:36
Ja robiłem na podstawie takiej instrukcji:

Direct Acceleration - Throttle response
With this mod, you can change the behaviour of the accelerator. Option B provides a more linear acceleration without sudden deliveries.
1. Module 44 - Power Steering (Code 19249)
2. Adaptation
3. Select - switching driving profile
Choices:
A - Gradual, controlled by time
B - Directly controlled threshold value

To jest modyfikacja w innym sterowniku i dotyczy czułości przepustnicy - wydaje się być tożsamym ustawieniem z wcześniej opisywanym.
Możliwe też, że w nowszych autach zostało to ustawienie przeniesione do innego sterownika, ale może kolega @Eldar coś więcej podpowie jako specjalista w te klocki. ;)
Sam zastanawiałem się nad tą modyfikacją, ale na razie jej nie robiłem.

Eldar

Powinno być wszystko na miejscu ;)

MrBlacker

Cytat: Darayavahus w 2019/06/05 09:42
Natomiast wczoraj znalazłem, że ludzie przestawiają sobie taki parametr:Starting Vibration Reduction

In wheel slip scenarios, where wheel hop is typically induced, this tweak will stop the intervention of the braking system, allowing you to continue spinning the wheels. Assist with launching the vehicle, and stops the car from 'bogging down'.
Select Control Unit 03 – BrakeAdaptationStarting Vibration ReductionSet to Starting Vibration Reduction and Torque Limitation to 'Deactivated'

Ktoś tego póbował w Tiguanie? Komuś w ogóle się udało? Ja tego nie znalazłem w OBD11 ani po polsku ani po angielsku.

Chyba słabo szukałeś. Pamiętaj, że w Adaptacjach możesz wyszukiwać po wybranych słowach np. Vibration. ;)
U mnie jest taka pozycja.
Control Unit 03 (Brakes) -> Starting Vibration Reduction

MrBlacker

@Eldar podpowiesz coś w temacie tych dwóch kodowań "pedału Audi"/ czułości przepustnicy?
Czy to zostało przesunięte w sterownikach czy to zupełnie inne ustawienia?

Eldar

Cytat: MrBlacker w 2019/06/05 10:28
@Eldar podpowiesz coś w temacie tych dwóch kodowań "pedału Audi"/ czułości przepustnicy?
Czy to zostało przesunięte w sterownikach czy to zupełnie inne ustawienia?
Napisałem wyżej że wszystko powinno być na tym samym miejscu w którym są instrukcje.

MrBlacker

Ok. Myślałem, ze chodzi Ci o te wibracje hamulców. ;)

Czyli to są dwa różne i niezależne ustawienia?

Darayavahus

Cytat: MrBlacker w 2019/06/05 10:22Pamiętaj, że w Adaptacjach możesz wyszukiwać po wybranych słowach np. Vibration.
Tak, to już zauważyłem. Nie, niestety nie ma ale tak sobie teraz myślę, ze może w międzyczasie wyłączyłem zapłon i OBD11 stracił połączenie i dlatego mi pokazał jakąś domyślną listę. Wieczorem sprawdzę jeszcze raz.

Cytat: MrBlacker w 2019/06/05 10:18Sam zastanawiałem się nad tą modyfikacją, ale na razie jej nie robiłem.
Polecam - chociaż mamy inne silniki, ale na próbę na pewno warto.

MrBlacker

Czy po tej zmianie i po kilku jazdach skanowałeś pod kątem pojawienia się nowych błędów i czy jakieś się pojawiły?
Czy zaobserwowałeś jakieś inne niepokojące zmiany w prowadzeniu auta albo jakieś sygnalizacje usterek na kokpicie?

Darayavahus

Wczoraj zrobiłem z tym 80km, dzisiaj rano skanowałem i nic nie było. Nic niepokojącego nie zauważyłem. Mało tego, od jakiegoś czasu denerwowało mnie że czasami przy redukcji 3->2 szarpało (jakby hamowanie silnikiem). Wczoraj nie zdarzyło się ani razu. Jedyne co to delikatny skok spalania - ale też wczoraj dużo w korkach stałem więc zobaczę jeszcze jak to będzie.

Charls

Cytat: Darayavahus w 2019/06/05 11:50Mało tego, od jakiegoś czasu denerwowało mnie że czasami przy redukcji 3->2 szarpało (jakby hamowanie silnikiem).
mam u siebie podobnie, tyle że 2->1 podczas hamowania silnikiem, takie kangurki, co na co przekodowałeś? Pytam bo nie mogę wyłowić w temacie

CytatDirect Acceleration - Throttle response
With this mod, you can change the behaviour of the accelerator. Option B provides a more linear acceleration without sudden deliveries.
1. Module 44 - Power Steering (Code 19249)
2. Adaptation
3. Select - switching driving profile
Choices:
A - Gradual, controlled by time
B - Directly controlled threshold value

Darayavahus

Na B, Directly controlled.


A jeśli o szarpanie chodzi to mam mieszane uczucia. Zdaje mi się że nadal się zdarza ale mniej odczuwalne. Chociaż teoretycznie to nie powinno mieć znaczenia bo kodowanie wpływa na sygnał z przepustnicy a hamowanie odbywa się z nogą na hamulcu czyli przy zerowym sygnale z przepustnicy...


A tak w ogóle po kilkuset km stwierdzam, że spalanie się nie zmienia. A może i spadło trochę?

MrBlacker

Może się skuszę. Dawno nic nie zmieniałem. ;)

Tomus

Mam dla Was temat, da rade wylaczyc przestawiania AID w tryb nawigacji kiedy wybiore cel w navi na DP?


T

Charls

Cytat: Darayavahus w 2019/06/12 12:19odczuwalne. Chociaż teoretycznie to nie powinno mieć znaczenia bo kodowanie wpływa na sygnał z przepustnicy a hamowanie odbywa się z nogą na hamulcu czyli przy zerowym sygnale z przepustnicy...
Mówię o hamowaniu silnikiem potem delikatnym muśnięciu gazu, znowu odpuszczeniu gazu itd...wowczas są te kangurki, nie chodzi o hamulec bo go nie dotykam, to tak jakby przepustnica pracowała za bardzo zero-jedynkowo

Charls

Cytat: Darayavahus w 2019/06/05 09:36Ja robiłem na podstawie takiej instrukcji:

Direct Acceleration - Throttle response
With this mod, you can change the behaviour of the accelerator. Option B provides a more linear acceleration without sudden deliveries.
1. Module 44 - Power Steering (Code 19249)
2. Adaptation
3. Select - switching driving profile
Choices:
A - Gradual, controlled by time
B - Directly controlled threshold value
Niestety w 5N2 w 44 w adaptacjach nie mam dostępnej takiej funkcji