Adaptacje, kodowanie VAG

Zaczęty przez MrBlacker, 2018/09/09 21:58

Poprzedni wątek - Następny wątek

Frodo

Cytat: kris17009 w 2020/08/26 20:40
Ciekawe jakie. Znajomy jeździ tak 3 lata. Ja jeździłem przez rok po czym zakodowałem standardowe obejście. Co ciekawe nawet na przeglądzie nie zwrócili uwagi że złącze jest rozpięte. Niech żyje ASO
Np. tu jest to opisane: https://www.ateca-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=233
Cytuję: Można, ale to głupota do kwadratu!!!  Autor, opisał tu tylko skutek uboczny odłączenia wtyczki czujnika temperatury i napięcia akumulatora. Przy braku sygnału z tego czujnika, alternator zaczyna ładować akumulator jednostajnym napięciem nie podnosząc napięcia w ujemnych temperaturach (zima) i nie obniżając w dodatnich (upały). Z resztą cały układ inteligentnego ładowania przestaje działać, a "robi" on wiele innych rzeczy: odcina też ładowanie przy uruchamianiu (mniejsze opory dla rozrusznika), to samo przy gwałtownym przyspieszaniu (więcej koników na koła), brak również wzrostu napięcia ładowania przy hamowaniu silnikiem (częściowy odzysk energii i wspomaganie hamowania poprzez obciążenie alternatora). Przy braku działania tego czujnika sterownik elektroniki rzeczywiście nie uruchamia systemu START-STOP, ale tylko z troski o możliwość szybkiego rozładowania akumulatora. Z całego serca NIE POLECAM!!!!!

xdauser

No to trzeba będzie wyrobić w sobie nawyk wyłączania tego za każdym razem po odpaleniu silnika przynajmniej póki auto jest na gwarancji.

Sent from my MI 9 using Tapatalk


kris17009

Dziwi mnie tylko jedno. Jeżeli rzeczywiście tyle zależy od tej wtyczki to czemu nie wywala błędów przy jej wyjęciu. Powinny być jakieś żeby zdiagnozować i naprawić.

Frodo

#183
Cytat: kris17009 w 2020/08/27 13:18
Dziwi mnie tylko jedno. Jeżeli rzeczywiście tyle zależy od tej wtyczki to czemu nie wywala błędów przy jej wyjęciu. Powinny być jakieś żeby zdiagnozować i naprawić.
Robiłeś skan i nic? Czym? Ewidentnie coś nie działa wtedy tak jak "powinno" więc błąd powinien gdzieś być, może nie aż taki by auto przechodziło od razu w tryb serwisowy... ;) Pod tym co cytowałem jest dalej: "Doszedłem do tego samego wniosku nie mając wiedzy technicznej, a widząc tylko opis błędu w VCDS-ie (,,Sterownik układu kontroli akumulatora"). Naprawdę trzeba być niepoważnym robiąc takie rzeczy, a już na pewno polecając je innym..."

kris17009

Teraz już nie pamietam. Bo teraz mam kodowaniem. Oczywiście robię to przez OBD11. Ale z ciekawości chyba przetestuje co wywali przy wypiętej wtyczce.
Tak czy siak zapewne będę się bawił w wyłączenie przyciskiem aż wejdzie w nawyk ale jeżeli na prawdę tak źle by było jak piszą potencjalni znawcy to tak jak wspomniałem u znajomego w octavi 3 który jeździ z tym 3 lata na pewno akumulator by rozwaliło. A skoro auto ma teraz ponad 4 lata i wszystko jest Ok na oryginalnym aku to znaczy że ktoś trochę przesadza. Pytanie jaki wpływ na żywotność ma start stop.
Modyfikacja jak każda - robisz na własne ryzyko.

Frodo

 Sam też zazwyczaj wyłączam start-stop, tylko zwracałem uwagę, że do pomiaru napięcia nie jest potrzebne dodatkowe urządzenie, czyli ewidentnie służy ono do czegoś innego. A na ile przydatny jest ,,[/font][/color]Sterownik układu kontroli akumulatora" trudno mi powiedzieć. Pewnie zależy od tego jak auto jest eksploatowane, ale sam pomysł, że coś takiego jest i na bieżąco kontroluje proces ładowania jest dobry!

arekp

Ręce opadają. Jak Wam przeszkadza Start/Stop, to trzeba było kupić auto 10 letnie, a nie teraz kombinujecie odpinając układy odpowiadające poniekąd za bezpieczeństwo - w tym przypadku coś, co zapewne pilnuje też aby akumulatora nie przeładować.

Frodo

Cytat: arekp w 2020/08/27 20:57
Ręce opadają. Jak Wam przeszkadza Start/Stop, to trzeba było kupić auto 10 letnie,
Nie trzeba kupować 10 letniego, do czasu znalezienia lepszego rozwiązania wystarczy wyłączyć i po sprawie. Zajmuje każdorazowo 1 sekundę. Resza Tiga mi odpowiada... ;)

Charls

Cytat: Frodo w 2020/08/27 13:05
Cytat: kris17009 w 2020/08/26 20:40
Ciekawe jakie. Znajomy jeździ tak 3 lata. Ja jeździłem przez rok po czym zakodowałem standardowe obejście. Co ciekawe nawet na przeglądzie nie zwrócili uwagi że złącze jest rozpięte. Niech żyje ASO
Np. tu jest to opisane: https://www.ateca-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=233
Cytuję: Można, ale to głupota do kwadratu!!!  Autor, opisał tu tylko skutek uboczny odłączenia wtyczki czujnika temperatury i napięcia akumulatora. Przy braku sygnału z tego czujnika, alternator zaczyna ładować akumulator jednostajnym napięciem nie podnosząc napięcia w ujemnych temperaturach (zima) i nie obniżając w dodatnich (upały). Z resztą cały układ inteligentnego ładowania przestaje działać, a "robi" on wiele innych rzeczy: odcina też ładowanie przy uruchamianiu (mniejsze opory dla rozrusznika), to samo przy gwałtownym przyspieszaniu (więcej koników na koła), brak również wzrostu napięcia ładowania przy hamowaniu silnikiem (częściowy odzysk energii i wspomaganie hamowania poprzez obciążenie alternatora). Przy braku działania tego czujnika sterownik elektroniki rzeczywiście nie uruchamia systemu START-STOP, ale tylko z troski o możliwość szybkiego rozładowania akumulatora. Z całego serca NIE POLECAM!!!!!


Czysto teoretycznie podchodząc do tematu masz rację ale w praktyce ten system  to jedna wielka ściema tak jak i rekuperacja czyli rzekomy odzysk energii z hamowania, fikcja na potrzeby rynku i punktów dla producentów,  auto i jego akumulator będzie żył i nie ma to wpływu na jego żywotność. Ważne jednak że klient jest zadowolony i żyje z nadzieją, że jest eco.

pawgaj82

– aktywacja Trailer Assist


mam wszystkich asystentów oprócz tego, ktoś się orientuje jak mogę aktywować go w moim T ? może @MrBlacker ? :)

kris17009

Nie mam haka wiec sam nie testowałem ale spróbuj to kodowanie

Select Park Assist Module (76)
Coding
Byte 0, Tick Bit 3

Select Instruments Module
Coding
Byte 12, Tick Bit 5

Select Reversing Camera Module
Coding
Byte 10, Tick Bit 3

pawgaj82

Dzięki spróbuje !


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

kris17009

Dziś znalazłem kodowanie umożliwiające pokazanie na AID loga R lub R line w w dwóch wersjach. Dotychczasowych oraz z nowych modeli.
Zobaczcie sami który lepiej. Ja zostałem przy klasycznym Rline.
PS. żeby był widać cały czas podczas jazdy trzeba mieć ustawiony widok na asystenta (ACC). Logo tez widoczne jest po wyłączeniu zapłonu lub włączeniu - w czasie tzw prezentacji AID. W moim przypadku robiłem to na AID2




xdauser

Hehe tez to znalazlem.

1. Module 17
2. Adaptation.
3. R logo
4. Change no R logo to R logo

Jest tez w adaptacji 3d_speed. Probowalem to ustawiac na aktywne ale nie zauwazylem roznicy w wyswietlaniu predkosci.



kris17009

Dokładnie. Google to istna kopalnia wiedzy.
Ps. To 3D tez wcześniej próbowałem i nic.