Autor Wątek: Discover Media/Pro - problem z wyświetlaczem  (Przeczytany 20609 razy)

jedrekk

  • Jr. Member
  • **
  • Wiadomości: 33
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Hihgline
  • Silnik: 2.0
  • Skąd: EL
Advertisement
Mam problem z wyświetlaczem -> załącznik. Czy ktoś z Was spotkał się z czymś takim ? Widoczny jest bad pixel w postaci linii ?
« Ostatnia zmiana: 2018/10/10 09:52 wysłana przez MrBlacker »
 

wojtekw

  • Potrafi się przywitać ;-)
  • *
  • Wiadomości: 18
  • Thanked: 3 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Highline, R-Line
  • Silnik: 2.0 TDI / 190KM
  • Skąd: SB
Odp: Discover Media/Pro - problem z wyświetlaczem
« Odpowiedź #1 dnia: 2018/10/10 12:48 »
Mam dokładnie to samo, pojawiło się po 25k przebiegu.
Jestem umówiony w serwisie na diagnozę, ale z tego co już rozmawiałem z kierownikiem to po stwierdzeniu będą zamawiać całe DiscoverPro do wymiany.
 

jedrekk

  • Jr. Member
  • **
  • Wiadomości: 33
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Hihgline
  • Silnik: 2.0
  • Skąd: EL
Odp: Discover Media/Pro - problem z wyświetlaczem
« Odpowiedź #2 dnia: 2018/10/10 14:46 »
Dziś byłem w serwisie i  to samo usłyszałem, więc mam nadzieję, że będzie okej.
 

Kabe

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1097
  • Thanked: 129 times
  • Model: Tiguan II
  • Silnik: 1,4 TSI 150KM ACT
  • Napęd: FWD
  • Skąd: WE
Odp: Discover Media/Pro - problem z wyświetlaczem
« Odpowiedź #3 dnia: 2018/10/11 08:22 »
Aż strach pomyśleć jak nasze auta będą działały jak dotrwają u kogoś 8-10lat, masakra jakaś z tą całą elektroniką i ledami
 

Mar77

  • Potrafi się przywitać ;-)
  • *
  • Wiadomości: 4
  • Thanked: 1 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: HL
  • Silnik: 2.0 TDI 150KM
  • Skąd: WW
Odp: Discover Media/Pro - problem z wyświetlaczem
« Odpowiedź #4 dnia: 2018/10/11 20:32 »
Mam dokladnie to samo przy przebiegu 36tys...ekran podzielony na 3 rowne czesci dwoma liniami...serwis KrotoskiCichy w Szczecinie gra wariata, ze pierwsxy raz to widza :-)
 

asta

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 329
  • Thanked: 16 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: CL
  • Silnik: 1.4
  • Napęd: FWD
Odp: Discover Media/Pro - problem z wyświetlaczem
« Odpowiedź #5 dnia: 2018/10/11 23:04 »
problem jest z DP czy też z DM?
 

Mar77

  • Potrafi się przywitać ;-)
  • *
  • Wiadomości: 4
  • Thanked: 1 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: HL
  • Silnik: 2.0 TDI 150KM
  • Skąd: WW
Odp: Discover Media/Pro - problem z wyświetlaczem
« Odpowiedź #6 dnia: 2018/10/12 06:30 »
Ja posiadam DP, gdzie ekran pekl. Dwojka znajomych posiada DM i nie maja tego problemu. Wszystkie auta kupione w tym samym czasie.


A, wedlug mnie to nie sa zadne bad-pixele. Jest to prawdopodobnie pekniecie srodkowej warstwy szkla (pomiedzy ekranem LCD a zewnetrzna warstwa). Powtarzalnosc oraz fakt, ze jest to prkniecie pionowe sugeruje ze powstalo to w wyniku jakichs naprezen, moge sobie wyobrazic ze w miejscach gdzie te poonowe linie sie zaczynaja sa uchwyty/sruby mocujace...
 

rk

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1068
  • Thanked: 105 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: HL+R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI 220KM
  • Skąd: ZS
Odp: Discover Media/Pro - problem z wyświetlaczem
« Odpowiedź #7 dnia: 2018/10/12 11:02 »
Moje DP (z fizycznymi klawiszami) na razie po 40 tys. i prawie 2 latach jest OK. Wczesne Tiguany miały DP Gen. 2 (bodajże), nowsze mają Gen. 3 (bez fizycznych klawiszy). Te co popękały (też uważam, że to wygląda jak pęknięcie albo naprężenie), to są DP czy DM i które generacje?
 

Mar77

  • Potrafi się przywitać ;-)
  • *
  • Wiadomości: 4
  • Thanked: 1 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: HL
  • Silnik: 2.0 TDI 150KM
  • Skąd: WW
Odp: Discover Media/Pro - problem z wyświetlaczem
« Odpowiedź #8 dnia: 2018/10/12 13:15 »
DP 3gen (bez fizycznych przyciskow) popekalo mi...wczesniej mialem DP z przyciskami w Passat B8, zajezdzilem Passata do 180tys w 3 lata i nigdy nie bylo z tym przyciskowym DP zadnego problemu.


Swoja droga, bezprzyciskowe DP 3ciej generacji to totalna porazka. Nie dosc ze jest wolne w dzialaniu (kto mial inne ten wie jak powinno dzialac  ;D ) to jeszcze obsluga wymaga duzo klikania (nie ma klawiszy funkcyjnych, trzeba wybrac Home a potem ikone funkcji) co na dluza mete jest wkurzajace.


Gdybym dzis mial wybierac, wybor bylby prosty DM+Dynaudio.
 

Mar77

  • Potrafi się przywitać ;-)
  • *
  • Wiadomości: 4
  • Thanked: 1 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: HL
  • Silnik: 2.0 TDI 150KM
  • Skąd: WW
Odp: Discover Media/Pro - problem z wyświetlaczem
« Odpowiedź #9 dnia: 2018/10/16 13:59 »

No i oficjalne stanowisko VW w sprawie peknietego wyswietlacza: wymiana DP na nowy...





DP 3gen (bez fizycznych przyciskow) popekalo mi...wczesniej mialem DP z przyciskami w Passat B8, zajezdzilem Passata do 180tys w 3 lata i nigdy nie bylo z tym przyciskowym DP zadnego problemu.


Swoja droga, bezprzyciskowe DP 3ciej generacji to totalna porazka. Nie dosc ze jest wolne w dzialaniu (kto mial inne ten wie jak powinno dzialac  ;D ) to jeszcze obsluga wymaga duzo klikania (nie ma klawiszy funkcyjnych, trzeba wybrac Home a potem ikone funkcji) co na dluza mete jest wkurzajace.


Gdybym dzis mial wybierac, wybor bylby prosty DM+Dynaudio.
 
The following users thanked this post: rk

jedrekk

  • Jr. Member
  • **
  • Wiadomości: 33
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Hihgline
  • Silnik: 2.0
  • Skąd: EL
Odp: Discover Media/Pro - problem z wyświetlaczem
« Odpowiedź #10 dnia: 2018/10/17 12:20 »
U mnie to samo, dziś jadę - ciekawe ile wytrzyma :)
 

wojtekw

  • Potrafi się przywitać ;-)
  • *
  • Wiadomości: 18
  • Thanked: 3 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Highline, R-Line
  • Silnik: 2.0 TDI / 190KM
  • Skąd: SB
Odp: Discover Media/Pro - problem z wyświetlaczem
« Odpowiedź #11 dnia: 2018/10/26 10:42 »
U mnie to samo, dziś jadę - ciekawe ile wytrzyma :)



Czy wymienili Ci całe DP czy tylko wyświetlacz z panelem dotykowym?
Pytam bo dzisiaj byłem w vw stwierdzić usterkę i powiedzieli, że w DP jest wymienialny sam dotyk z wyświetlaczem a jednostka zostaje.
Czy przy wymianie zmieniali kodowanie sterownika komfortu?


Oczywiście u mnie również bezproblemowo wymienią na gwarancji, ale byli bardzo zaskoczeni tą usterką :)
 

rk

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1068
  • Thanked: 105 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: HL+R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI 220KM
  • Skąd: ZS
Odp: Discover Media/Pro - problem z wyświetlaczem
« Odpowiedź #12 dnia: 2018/10/26 14:59 »
Sam system (jednostka) jest w schowku pasażera. W twoim wypadku wymienia się ekran z elektroniką.


Na marginesie koszt części wg. ETKA to w okolicach 700 EURO bez VAT  w zależności od roku modelowego i wersji (DM/DP)



 
The following users thanked this post: wojtekw

wojtekw

  • Potrafi się przywitać ;-)
  • *
  • Wiadomości: 18
  • Thanked: 3 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Highline, R-Line
  • Silnik: 2.0 TDI / 190KM
  • Skąd: SB
Odp: Discover Media/Pro - problem z wyświetlaczem
« Odpowiedź #13 dnia: 2018/11/30 12:52 »
Zanim zdążyłem zajechać na wymianę, pojawiło się drugie pęknięcie(foto w załączniku).


W serwisie dowiedziałem się, że VW wypuściło wadliwą partię(lub partie), sami nie wiedzą ile tego jest więc spisują numery seryjne każdego uszkodzonego wyświetlacza.
Na dzień dzisiejszy mają na to TPI, więc każdy kto zaobserwuje takie pęknięcie może śmiało wybierać się na wymianę.

W związku z tym, że na razie nie wiedzą dokładnie która partia jest wadliwa, serwisy mają zalecenie by zamawiać jakąkolwiek dostępną partię z magazynu głównego, więc istnieje możliwość że wymienią również na wadliwą cześć i za jakiś czas historia może się powtórzyć ;)




 

fordisek

  • Potrafi się przywitać ;-)
  • *
  • Wiadomości: 8
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Comfortline
  • Silnik: 2.0TDI 150 KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: Września
Odp: Discover Media/Pro - problem z wyświetlaczem
« Odpowiedź #14 dnia: 2019/01/24 12:21 »
No koledzy, pęknięcie wyświetlacza dopadło i moje Dicovery Media (10/2017). Dziś zgłosiłem problem w serwisie VW Krotoski-Cichy Przeźmierowo. Twierdzą, że nie mieli jeszcze takiego przypadku. I tu pytanie do zorientowanych w temacie gdzie mogę sprawdzić lub zdobyć treść TPI dla tego problemu. Chce je mieć jak wybiorę się do serwisu, żeby nie ściemniali, że nie wiedzą co z tym zrobić i że nie ma na tą chwilę rozwiązania producenta.