Autor Wątek: Car-Net / We Connect - opinie  (Przeczytany 17736 razy)

rk

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 987
  • Thanked: 83 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: HL+R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI 220KM
  • Skąd: ZS
Odp: Car-Net / We Connect - opinie
« Odpowiedź #15 dnia: 2018/07/16 13:53 »
Advertisement
Dla mnie najważniejsza jest możliwość sprawdzenia, czy zamknąłem w pełni dach panoramiczny (np. jak podczas zamykania ktoś wysiądzie to proces się przerywa i może zostać szpara.). Poniżej funkcje które są w Plus a których zwykle używam.
  • Pozycja parkowania
  • Dane dotyczące jazdy
  • Status samochodu
  • Drzwi & światła
  • Autoalarm online
W Guide & Inform to
  • informacje o ruchu drogowym
  • import celi online
  • może informacje o cenach paliw, jak potwierdzę, że są lepszej jakości niż poprzednio.
Także ceny takie sobie, sukcesu rynkowego im nie wróżę. Zwłaszcza, jak to będzie w okolicach 900 za dwa lata (na 3 lata jeszcze jest jako tako).
 

wachu

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 60
  • Thanked: 4 times
  • Model: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TSI 180KM
Odp: Car-Net / We Connect - opinie
« Odpowiedź #16 dnia: 2018/07/16 14:35 »
„W związku z zatorem na A4…” pojechałem wg wskazań nawigacji inną drogą i dobrze na tym wyszedłem.
z moich doświadczeń / mojej okolicy to niestety nie działa tak dobrze ja google maps

u mnie zwykle jest komunikat zator / roboty drogowe na 10, a potem "nie udało się wyznaczyć trasy alternatywnej, mimo, że jest takowa, bo nią jeżdżę i jest to droga "żółta", nigdy mnie nią nie chce prowadzić
w okolicy Częstochowy podobnie, google mnie wyprowadziło w bok, ori nie umiało
 

rk

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 987
  • Thanked: 83 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: HL+R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI 220KM
  • Skąd: ZS
Odp: Car-Net / We Connect - opinie
« Odpowiedź #17 dnia: 2018/07/16 14:45 »
To mocno też zależy od danych nawigacyjnych (np. może było coś nie tak z zakazami skrętów na trasie alternatywnej itp., jakieś nieaktualne zamknięcia) oraz jakie opóźnienia/korki te systemy widzą na daną chwilę. W praktyce czasami lepiej postać w korku bo dojazd zajmie mniej i unika się dróg gorszej jakości. Dla niektórych bezwzględnie najkrótszy czas dojazdu jest istotny, inni wola jechać gorsza drogą i wolniej ale bez zatrzymywania się;).

Miałem u siebie takie sytuacje, wrzuciłem poprawki i po roku objazd już działał;) Błędy w danych są zarówno w mapach Google jak i Here/Navteq.

Nawet nawigując na dwa systemy na raz ciężko czasami porównać wyniki. Żeby to zrobić trzeba by wykonać wiele prób, gdzie jedno auto wjeżdża w korek i mierzy rzeczywisty czas a dwa inne np. używają nawigacji. I to na tym samym korku, bo to się dość dynamicznie zmienia. I za każdym razem mocno się zastanowić czemu uzyskało się dany wynik.

Moim zdaniem oba systemy są bardzo dobre i dają zwykle zbliżone efekty/instrukcje zgodne z doświadczeniem. Czasami jednak albo jeden albo drugi nie będzie do końca optymalny. Tutaj chodzi jednak o to by był w miarę dokładny - 2-3 minuty na długiej trasie nic nie zmieniają w praktyce.
 

MrBlacker

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1284
  • Thanked: 81 times
  • Model: Tiguan II Allspace
  • Wersja: Highline + Offroad
  • Silnik: 2.0 TSI 180KM
  • Napęd: 4x4
Odp: Car-Net / We Connect - opinie
« Odpowiedź #18 dnia: 2018/07/16 15:48 »
Jak ktoś nie posiada wykupionego pakietu Security & Service to z pewnymi ograniczeniem parę opcji umożliwia VW DataPlug.
 

rk

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 987
  • Thanked: 83 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: HL+R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI 220KM
  • Skąd: ZS
Odp: Car-Net / We Connect - opinie
« Odpowiedź #19 dnia: 2018/07/16 23:01 »
Dzisiaj musiałem trochę pojeździć po mieście więc zerknąłem na ceny na większości stacji (34 sztuki) w Szczecinie. Sprawdzałem tylko cenę baliwa bazowego Pb95, w wypadku paliw premium wyniki były by gorsze, bo na pierwszy rzut oka widać, że są rzadziej uaktualniane.

Na 44% stacji (15 stacji) cena zgadzała się idealnie.
Na 59% stacji (20 stacji) cena zgadzała się przy błędzie 4 gr (w większości wypadków dla takiej różnicy nie opłaca się nigdzie dalej podjechać, pozostałe błędy były grubo powyżej tej granicy).

Sprawdziłem stacje noname / marketowe jak i firmowe. Można przyjąć zatem, że w wypadku 60% stacji dane są miarodajne. To bardzo duża różnica w stosunku do Inrixa gdzie nic się nie zgadzało;)
 

MrBlacker

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1284
  • Thanked: 81 times
  • Model: Tiguan II Allspace
  • Wersja: Highline + Offroad
  • Silnik: 2.0 TSI 180KM
  • Napęd: 4x4
Odp: Car-Net / We Connect - opinie
« Odpowiedź #20 dnia: 2018/07/30 16:03 »
Jak ostatnio jechałem i wprowadziłem w nawigacji jakiś cel to informacja o korkach na mojej trasie pokazała się i faktycznie wszystko zgadzało się z rzeczywistością.
Natomiast jak nie mam wprowadzonego celu to na mapie nie ma informacji o ewentualnych korkach.
Czy jest możliwe, aby w takiej sytuacji pokazywały się na mapie informacje o korkach w okolicy? Czy musi być uruchomiony proces nawigowania do konkretnego celu?
W Google Maps to chyba podobnie działa, ale może tutaj jest inaczej?
 

TMP

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 292
  • Thanked: 56 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: HL Offroad
  • Silnik: 2.0 TSI 180KM
Odp: Car-Net / We Connect - opinie
« Odpowiedź #21 dnia: 2018/07/30 16:15 »
Nie trzeba włączać prowadzenia do celu w DP, jeśli tylko nawigacja ma dostęp do internetu to drogi podświetlają się na zielono i czerwono i na AID i np. w oknie mapy na ekranie Home. Być może masz ustawione pokazywanie informacji o ruchu tylko dla wybranej trasy - w opcjach można to zmienić na "wszystkie drogi".

Nie wszystkie drogi mają informację o natężeniu ruchu - te mniej istotne pozostają białe.
 

TMP

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 292
  • Thanked: 56 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: HL Offroad
  • Silnik: 2.0 TSI 180KM
Odp: Car-Net / We Connect - opinie
« Odpowiedź #22 dnia: 2018/07/31 08:54 »
Tknęło mnie by dziś w samochodzie sprawdzić ustawienia o których pisałem "z głowy" post wyżej. Niestety nie znalazłem opcji pokazywania natężenia ruchu na trasie/wszędzie w menu nawigacji - na samym dole menu ustawień są jedynie trzy opcje pod "Ustawienia ruchu drogowego" (u mnie zaznaczone). Znalazłem ten fragment w instrukcji, ale zapewne dotyczy on funkcji "Ruch drogowy" z głównego menu.
 

rk

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 987
  • Thanked: 83 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: HL+R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI 220KM
  • Skąd: ZS
Odp: Car-Net / We Connect - opinie
« Odpowiedź #23 dnia: 2018/07/31 23:01 »
To o czym piszesz pod koniec postu dotyczy głównego menu (tj. ekranu pojawiającego się po naciśnięciu przycisku TRAFFIC).

U mnie kolorowanie dostępne jest zawsze, tak samo jak informacje o korkach, chociaż kolorowanie jest dostępne i bardzo widoczne chyba tylko dla głównych dróg. Działa to niezależnie od tego czy nawigacja prowadzi do celu.

Przejrzę swoje ustawienia przy okazji i napiszę jakie one są. Coś mi świta, że część z nich była w menu związanym z Google Earth, które chyba jest tylko dostępne (albo jego pozycje) jak GE jest aktywne. Na razie, bez organoleptycznego potwierdzenia to czysta spekulacja.
« Ostatnia zmiana: 2018/07/31 23:55 wysłana przez rk »
 

rk

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 987
  • Thanked: 83 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: HL+R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI 220KM
  • Skąd: ZS
Odp: Car-Net / We Connect - opinie
« Odpowiedź #24 dnia: 2018/08/25 17:05 »
Dzisiaj zauważyłem, że w końcu dostępna jest w S&S infolinia po polsku. Dostępna w dni robocze między jak dobrze pamiętam 8-17.

Jak kilka miesięcy temu sprawdzałem dostępny był jedynie komunikat głosowy o braku tej usługi w wybranym języku.
 

MrBlacker

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1284
  • Thanked: 81 times
  • Model: Tiguan II Allspace
  • Wersja: Highline + Offroad
  • Silnik: 2.0 TSI 180KM
  • Napęd: 4x4
Odp: Car-Net / We Connect - opinie
« Odpowiedź #25 dnia: 2018/12/09 19:47 »
Co oznacza i kiedy się pojawia ten dodatkowy samochodzik przy ikonie globusa WLAN na wyświetlaczu systemu Discover?
Jakoś teraz nie mogę sobie przypomnieć czy kiedyś u mnie się pojawił.
 

Tomus

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 124
  • Thanked: 3 times
  • Model: Tiguan II Allspace
  • Wersja: HL
  • Silnik: 2.0 TDI 150
  • Skąd: WZ
Odp: Car-Net / We Connect - opinie
« Odpowiedź #26 dnia: 2018/12/09 20:55 »
Co oznacza i kiedy się pojawia ten dodatkowy samochodzik przy ikonie globusa WLAN na wyświetlaczu systemu Discover?
Jakoś teraz nie mogę sobie przypomnieć czy kiedyś u mnie się pojawił.
Z mojej krotkiej obserwacji oznacza ze samochod widzi satelity GPS.
W garazu widzialem go na szaro stad taki wniosek.


T
 

MrBlacker

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1284
  • Thanked: 81 times
  • Model: Tiguan II Allspace
  • Wersja: Highline + Offroad
  • Silnik: 2.0 TSI 180KM
  • Napęd: 4x4
Odp: Car-Net / We Connect - opinie
« Odpowiedź #27 dnia: 2018/12/10 09:02 »
Dzisiaj rano sprawdziłem i jedyne opcje u mnie to globus z "x", gdy włączę zapłon i nie ma jeszcze połączenia z Internetem poprzez hotspot z routerka zamontowanego w bagażniku, oraz globus z "WLAN", gdy już system podłączy się do Internetu poprzez hot-spot. Z tego co pamiętam to jeszcze ta cała ikonka jest wyszarzona, gdy jest podłączony do hotspota, a router nie ma podłączenia do Internetu.
Aktywowanie prowadzenia do celu też nic nie zmienia.
Usługi Car-Net mam zarejestrowane i aktywne. Sygnał GPS jest prawidłowy.

A czy ktoś z Was w ogóle ma ten samochodzik przy globusie?
 

Tomus

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 124
  • Thanked: 3 times
  • Model: Tiguan II Allspace
  • Wersja: HL
  • Silnik: 2.0 TDI 150
  • Skąd: WZ
Odp: Car-Net / We Connect - opinie
« Odpowiedź #28 dnia: 2018/12/11 14:34 »

A czy ktoś z Was w ogóle ma ten samochodzik przy globusie?
No ja mam.


T
 

MrBlacker

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1284
  • Thanked: 81 times
  • Model: Tiguan II Allspace
  • Wersja: Highline + Offroad
  • Silnik: 2.0 TSI 180KM
  • Napęd: 4x4
Odp: Car-Net / We Connect - opinie
« Odpowiedź #29 dnia: 2018/12/11 16:54 »
@Tomus, a w jakiej sytuacji? Zawsze masz ten samochodzik przy globusie?
Jak masz zorganizowane połączenie z Internetem (może tutaj jest jakiś haczyk)?
Zastanawiam się też czy to nie jest związane z pakietem Security&Service, @rk Ty chyba masz ten pakiet? Jak to u Ciebie jest?