System eCall / przycisk SOS

Zaczęty przez MrBlacker, 2018/06/18 00:03

Poprzedni wątek - Następny wątek

TMP

Dodajmy, że w każdym europejskim Tiguanie jest rejestrator parametrów jazdy i jest o tym wspomniane w instrukcji.
Kod PR: 77G VWGROUP CDR Data storage device for EU, integrated

Co do Security & Service to funkcje lokalizacyjne związane z aplikacją (miejsce parkowania/opuszczenie wyznaczonej strefy) można wyłączyć w samochodzie. Ani S&S ani e-call nie raportują pozycji online, tylko w razie zajścia zdarzenia. Akurat kto jak kto, ale Niemcy są dość wyczuleni na punkcie prywatności.

arekp

Cytat: TMP w 2019/01/16 20:41Dodajmy, że w każdym europejskim Tiguanie jest rejestrator parametrów jazdy i jest o tym wspomniane w instrukcji.
Kod PR: 77G VWGROUP CDR Data storage device for EU, integrated

To jest akurat karta SD z danymi nawigacyjnymi dla regionu EU ;-)

TMP

Ale z DP nie ma dostarczanych kart SD... Mam wrażenie że skrót CDR to Collision Data Retrieval, ale nie będę się upierał. Tak czy inaczej instrukcja opisuje to w rozdziale "Pamięć danych o wypadku (Event Data Recorder)" str. 363.

https://www.boschdiagnostics.com/cdr/

arekp

#18
Wiesz co, możesz mieć rację. Zmylił mnie ten CDR - to kod rodziny podzespołów.

U mnie jest kod 7RE dla karty SD, a dokładniej: 7RE VWGROUP CDR SD card (Europe)




EDIT:


no i się wyjaśniło z pomocą kolegów z VW. Kod który podałeś to opis dysku na którym są zapisywane dane nawigacyjne, w tym wypadku dla EU.


77F-L, 77N, 77P, 77R, 77S to dyski ze wstępnie zdefiniowanym regionem


77B, 77D, 77E, 77Q, 77T, 77U, 77V to karty SD


77A, 77C, 77M to płyty CD/DVD

TMP

W porządku, zatem moja nadinterpretacja symbolu CDR. Tym niemniej jeśli instrukcja wspomina o rejestratorze danych to raczej zakładałbym, że rzeczywiście są one w Tiguanach montowane. Potwierdzają to też inne źródła np. https://rimkus.com/media/pdfs/Event_Data_Recorder.pdf.

Generalnie chodziło mi tylko o świadomość pewnego rodzaju wbudowanego "śledzenia", czyli rejestracji prędkości/użycia pasów/hamulców i asystentów, które potencjalnie może być wykorzystane przy badaniu wypadku w interesie użytkownika lub przeciwnie.

arekp


Nie mam przy sobie PL instrukcji dostarczonej z moim autem, ale w wersji EN znalazłem:


Event data recorder

The vehicle is not fitted with an event data recorder.

Event data recorders temporarily store vehicle information. This provides precise information in the event of an accident. Vehicles with an airbag system may store accident-related data, e.g. impact speed, belt buckle states, seat positions and deployment times. The scope of the data is manufacturer-specific.

An event data recorder may only be fitted if the owner has approved the procedure. This is covered by legislation in some countries.

TMP

Możliwe, że jest to kwestia roku modelowego. W instrukcji od RM2018 brzmi to tak jak w załączeniu.

MrBlacker

Ja osobiście uważam, że w każdym aucie powinno być coś w stylu "czarnej skrzynki" jak w samolotach. Oczywiście tylko z ograniczonym dostępem dla policji, prokuratory i tylko w określonych przypadkach.
Myślę, że wtedy wszyscy by rozsądniej użytkowali swoje auta, a w wielu sytuacjach mogłoby to wyjaśnić kontrowersyjne sytuacje.

mms1994

Testował ktoś ten system? Niekoniecznie czerwony przycisk ;)