Rozbudowa systemu audio - nie Dynaudio

Zaczęty przez wachu, 2019/01/22 10:23

Poprzedni wątek - Następny wątek

wachu

Czy ktoś może już ma zainstalowany Helix soundsystem w Tigu ?


Generalnie brakuje mi tylko sceny z przodu, ale więcej basu nie zaszkodzi.


To nie tylko "subwoofer w koło" - system ma procesor dźwięku i wpina się go bezinwazyjnie w instalację samochodu.
edit: miało być zamiast koła


https://www.hahn-onlineshop.de/zubehoer/volkswagen-vw-original-helix-plug-play-soundsystem-subwoofer-000051419b/a-6217/

MrBlacker

@wachu to montuje się chyba zamiast koła, a nie w koło. Chyba trochę za duże, aby weszło w koło zapasowe - no chyba, że może wejdzie w felgę 20". ;)
Większość fotek pokazuje zamontowaną "puszkę" bez koła.
Pisałem już kiedyś o tym w wątku o Dynaudio. Gość opisał montaż w swoim aucie.

wachu

#2
tak przepraszam, źle się wyraziłem


ale w golfie 7 z wysoką podłogą wchodzi na dojazdówkę i podłoga nie odstaje
https://www.youtube.com/watch?v=d7Wz-x0n7TA

arekp

Cytat: MrBlacker w 2019/01/22 11:01to montuje się chyba zamiast koła, a nie w koło

Z linku w wątku o Dynaudio można wyczytać, że montujemy na zapas, a nie zamiast:

"the sub sits on top of the spare tire, this way you don't loose your spare"

"Overall great upgrade for the money that lets me keep the spare"

Wydaje się to więc sensowną alternatywą dla Dynaudio, aczkolwiek nie jestem przekonany czy stockowe głośniki są warte tej inwestycji. Jestem zły, że drażniące mnie dźwięki auta (metaliczne stuki i drgania w kabinie) rozwiązano dopiero po 2,5 roku użytkowania, gdyż teraz choć w końcu jazda sprawia przyjemność, to przestałem widzieć sens w doinwestowywaniu pojazdu szykując się na przyszłą sprzedaż.

MrBlacker

Dlatego też napisałem "chyba", bo oryginalna nazwa w sklepie VW to "System nagłaśniający Plug & Play montowany we wnęce na koło zapasowe" / "Plug & Play Soundsystem für die Reserveradmulde". W instrukcji montażu też jest informacja, że należy wyciągnąć koło zapasowe.
Ale faktycznie jak się dobrze przyjrzeć i rozjaśnić ostanie zdjęcie to HELIX leży na kole zapasowym - ponownie wklejam LINK.
Wydaje mi się, że gościu ma dojazdówkę, która jest węższa i pudło zmieściło mu się pod nieobniżoną podłogą. Przy normalnym kole może to być problemem. Ale może w Tigu się jakoś upchnie. ;)

Jest też alternatywa do postawienia w bagażniku - model HELIX 000051419C.
Zawsze można wyjąć jak będzie potrzeba pełnego załadowania bagażnika. ;)

bartw

Osobiście uważam że te wynalazki to są półśrodki. Jeśli ktoś chce lepsze niż fabryczne nagłośnienie to powinien zamówić dynaudio - znana marka, dodatkowo wygłuszone drzwi, dodatkowy głośnik z przodu, dedykowany dsp no i subwoofer z tyłu. Całość za niewielkie pieniądze (z gwiazdeczką - trzeba mieć wersję highlinie żeby go móc dokupić). Jak całość gra - każdy może ocenić i porównać w salonie.


Jaka korzyść z dorzuconego suba w porównaniu z opcją wyżej za te same pieniądze? Praktycznie żadna, no chyba że na otarcie łez tych którzy po zakupie jednak są rozczarowani standardem (ale w mojej opinii standard gra już całkiem całkiem i rozczarowanych nie powinno być :)


Pozdr!
B.


wachu

Cytat: bartw w 2019/01/30 19:23aka korzyść z dorzuconego suba w porównaniu z opcją wyżej za te same pieniądze? Praktycznie żadna, no chyba że na otarcie łez tych którzy po zakupie jednak są rozczarowani standardem (ale w mojej opinii standard gra już całkiem całkiem i rozczarowanych nie powinno być

Ale Helix soundsystem , to nie tylko subwoofer, to procesor dźwięku- jak w Dynauadio, tyle że bez centralnego głośnika w desce rozdzielczej.
I nie chodzi o to , co się Tobie wydaje, tylko o to czy ktoś to zrobił - sam ma w aucie, a nie wyczytał w internetach... ;-)

bartw

Cytat: wachu w 2019/01/31 09:00tylko o to czy ktoś to zrobił
No właśnie nikt tego nie zrobił. Pewnie z powodów o których pisałem:) A ten dsp to sterowany jest jak? Z poziomu DP?

ellah

Pytani czy ktoś już przerabial instalacje audio i dokladal cos by to lepiej gralo? Fabryczna instalacja pozostawia wiele do zyczenia, ktoś moglby się podzielić swoimi inwestycjami? Jest gdzies dosjcie w discover Pro by podlączyc wzmacniacz z dsp?

Darayavahus

Helix sound system. Ale nie wiem czy ktoś to przerabiał.

Tomasz

https://www.facebook.com/414548252077957/posts/1116859545180154/?d=n


https://www.facebook.com/414548252077957/posts/1116985941834181/?d=n

Fabryczna jednostka nie posiada wyjść RCA na wzmacniacz, musisz puścić sygnał High level bezpośrednio do wzmacniacza / procesora z takim wejściem (czyli ciąć kable głośnikowe). Jakoś sygnału Discover Media jest tragiczna, różnice w mocy sygnału dla poszczególnych częstotliwości wahają się nawet plus minus 12 dB. Po skorygowaniu całego pasma na procesorze dźwięku, następnego dnia VW zaczyna sobie inaczej zniekształcać sygnał i nasze wszystkie ustawienia idą się j...ć. A skutkuje to szumami, trzaskami, popierdywaniem basu, zanikiem niektórych częstotliwości ( np. głośnik średniotonowy nie ma nic do roboty. Jednostka ma też problem z wyprodukowaniem niskich częstotliwości, nie mówiąc o tym że nie gra pełnym pasmem. Generalnie co każdy ,,odpał" samochodu, mój procesor przyjmuje inne wartości dotyczące sygnału i nigdy nie wiem jak zagra - tzn. raczej którego wycinka pasma nie będzie słychać a który będzie miał zakłócenia. Dlatego najlepiej podłączyć się do procesora sygnałem optycznym - telefon USB/ przenośny odtwarzacz plików lub jednostka z wyprowadzonym wyjściem optycznym. Gwarantuje to transmisję sygnału bez zakłóceń.

1sza opcja (najtańsza) - wygłuszyć przednie drzwi (ok 200-300 zł), zestaw dwudrożny głośników (poprawnie grające z używek ok 600-800 zł), przyzwoite radio 1 Din z używki, z portem USB - 450-800 zł, sub - 400 zł. Wzmacniacz - 400-1000 zł. Radio montujesz w schowku pasażera, możesz je obsługiwać pilotem lub przerobić sterowanie z kierownicy. Radio podłączasz bezpośrednio do wzmacniacza poprzez RCA, do radia możesz podłączyć telefon. Omijasz cały VW system audio.

2 opcja - dokładasz do tego wszystkiego procesor dźwięku. Procesor pozwala na ,,podpięcie" jednostki VW. Jednak wiąże się to z problemami które wyżej opisałem. Do procesora można dodatkowo podłączyć dowolne radio, streamować do niego muzykę poprzez USB/ Bluetooth bez zakłóceń i bezstratnie. Procesor działa z systemem start / stop. Automatycznie przełącza źródła analogowe / cyfrowe . Podczas korzystania z wejścia cyfrowego (np słuchanie muzyki z playera) procesor wykryje sygnał np. przychodzącego połączenia telefonicznego ( telefon podłączany do jednostki VW, jednostka VW do procesora drogą analogową - High imput) i automatycznie go przełączy. Dalej wiąże się to z zakłóceniami jednak podczas rozmowy telefonicznej nie jest to istotne. Można tak samo przepuszczać sygnały z nawigacji. Procesor ze sterownikiem 2000 zł +

Generalnie trzeba wygłuszyć przednie drzwi, poprawnie zamontować i zasilić przedni system + sub, oraz podać dobrej jakości sygnał audio do tego systemu. Jednostka VW oferuje mizernej jakości sygnał, alternatywy opisałem powyżej.

W poprzednim samochodzie miałem naprawdę budżetowy system oparty ma jednym wzmacniaczu schowanym pod siedzeniem. Zawsze po jego przesłuchaniu twarze użytkowników Harmanów, Bose i innych ,,fabrycznych" systemów dokładanych jako opcja za kosmiczne pieniądze robiły się bardzo czerwone. I po zamontowaniu / przesłuchaniu swojego systemu audio nigdy już Ci nikt nie wmówi że fabryczne granie jest zadowalające ;)




Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Pro

ellah

Dzieki Tomasz.


To ze jakosc jest tragiczna to juz wiedzialem na wstepi przy jezdzie probnej, w dynaudio juz bylo troszke basu, ale dalej slabo.


Szkoda mi wymianiac cale to ustrojstwo jak auto dopiero co kupione, zastanawiam sie tylko moze nad aktywnym subem pod siedzenie kierowcy? Cos w ten desen:
https://eautoradio.pl/alpine-pwe-s8/196


Tylko jak do tego wyprowadzic sygnal bez prucia?

Tomasz

#12
Twój wybrany sub ma analogowe wejście High Imput (taka ala kostka po prawej), żeby go podłączyć musisz zdjąć tapicerkę z drzwi kierowcy - tam jest najlepszy dostęp do wiązki - i przylutować (lub zarobić dodatkową kostkę) kable do nowej wiązki którą doprowadzisz do swojego suba, można ją puścić pod fotelami w miejsce docelowe. I będzie to działać
ALE
Pasmo przenoszenia tego suba producent określa jako 25Hz-152Hz. Od 25Hz do 80Hz jest tzw ,,pierdolnięcie" niskich częstotliwości, potem bas jest już ,,lżejszy" i zaczyna nakładać się z częstotliwościami przednich wooferów (głośniki przy łydkach).
Sygnał jak dostaje mój procesor przez złącze High Imput z jednostki VW zaczyna się dopiero od ok 56 Hz ( czyli mamy 30 Hz braku dolnego pasma), i a w całym zakresie najbardziej zniekształca sygnał właśnie od 56 do 120-140 Hz. U siebie pomimo korekcji czułości wejść High imput (uzyskanie w miarę ,,płaskiej" charakterystyki) i zapamiętaniu ich na stałe, po jakimś czasie jednostka VW w zakresie 56-140Hz wypluwa znowu coś nowego tzn. zaczyna inaczej zniekształcać sygnał i to dość intensywnie. I stąd biorą się u mnie wszystkie pierdy i skoki basu.


Kupisz suba, który nie zagra z najniższymi (dla niektórych najlepszymi) częstotliwościami bo jednostka VW ich nie ,,produkuje", a jak już zagra to nie wiadomo co mu odbije i bass nie będzie szedł w rytm muzyki. Odnoszę wrażenie że projektant VW nie przewidział nigdy używania suba w fabrycznym systemie skoro częstotliwości w jego okolicy pracy są obcięte albo pełne zakłóceń

Popatrz na Helix P Six DSP MK II lub MK I. Jest to procesor z wbudowanym wzmacniaczem wielkości książki, obsłuży całe auto. Podepniesz pod niego analogowo jednostkę VW z wszystkimi jej plusami i minusami. Można do tego helixa dokupić kartę rozszerzeń np. wejście USB lub Bluetooth. Łączysz sobie telefon/ odtwarzacz/cokolwiek i wtedy jest to już transmisja cyfrowa, pełne pasmo bez jakichkolwiek zakłóceń. Oczywiście są inne firmy z podobnymi urządzeniami ale nie wypowiem się bo nie znam.

Na początek wygłusz przednie drzwi - koszt minimalny a usłyszysz poprawę. Potem możesz kupić to coś Helixa opisane powyżej i zostawić standardowe głośniki, wielu magików może z nich wycisnąć drugie życie przy podziale aktywnym procesora. A co do suba polecam ciś płaskiego z zabudową w boczek bagażnika, np Phase Aliante lub Alto

Edit
Znalazłem na szybko Alpine PWD-X5 - 2000 brutto, łączysz się do niego przez Bluetooth (cyfrowa transmisja bez zniekształceń) i High imput (analogowo do jednostki VW), wygłuszenie ok 500 i z montażem zamkniesz się w 3 tysiącach na seryjnych głośnikach.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Pro

ellah

dzieki, te alpine mozna taniej wyrwac.


chodzi mi o jak namnjiej inwazyjny system ... Jak pociagnac sygnal kablem z radia do tego suba? CZy sam wygluszales przednie drzwi?

Tomasz

,,Jak pociągnąć sygnał kablem" masz opisane we wcześniejszych parunastu zdaniach, jest nawet napisane ,,gdzie" go pociągnąć. Czytasz w ogóle to co napisałem czy nie warto było bo nie masz czasu?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Pro