Rozbudowa systemu audio - nie Dynaudio

Zaczęty przez wachu, 2019/01/22 10:23

Poprzedni wątek - Następny wątek

ellah

Cytat: Tomasz w 2020/02/10 09:40
,,Jak pociągnąć sygnał kablem" masz opisane we wcześniejszych parunastu zdaniach, jest nawet napisane ,,gdzie" go pociągnąć. Czytasz w ogóle to co napisałem czy nie warto było bo nie masz czasu?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Pro


I po co ta zlosliwosc drogi Tomaszu? Innymi slowy nie ma mowy o bezinwazyjnym dolozeniu sub'a w Tigu, producent nie zakladal takiej możliwości, trzeba się to pociagnac z jednego z glosnikow slupkami lub przy progu pod fotel...

Tomasz

Tak jest! :D


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Pro

ellah

Witam,


Czy ktos moze sie podzielic swoja realizacja / pomyslem, jak ulepszyc audio w naszych Tigach bez ingerencji i rozpruwania bebechow w aucie?


Mi chodzi po glowie jedynie dolozenie wzmacniacza z subem pod przednie siedzienie, ale i do tego potrzebne jest pociagniecie wiazki od drzwi...


Ktos , cos?

ellah

POdbijam temat


Czy ktos bawil sie juz w instalacje Helixa Plug and Play? Wklada sie toto zamiast kola zapasowego, koszt - (ciekawostka, u mnie w ASO Plichta Gdynia nawet nei wiedzieli ze cos takiego istnieje) - ok. 2000. Nr katalogowy - 000051419B


Mave

Cytat: ellah w 2020/09/24 09:37
Witam,


Czy ktos moze sie podzielic swoja realizacja / pomyslem, jak ulepszyc audio w naszych Tigach bez ingerencji i rozpruwania bebechow w aucie?


Mi chodzi po glowie jedynie dolozenie wzmacniacza z subem pod przednie siedzienie, ale i do tego potrzebne jest pociagniecie wiazki od drzwi...


Ktos , cos?


Chyba bez jakichś kabelków się nie obejdzie, po drugie musi być możliwość podłączenia w radiu-jednostce sterującej subwoofera aby można było wysterować jego wzmacniacz, od tego bym zaczął.


p.s - teraz wkładają (harmon-kardon) subwoofer w kolo dojazdowe ale musi być 18 cali, może po rozwiązaniu sposoby podłączenia warto by było pomyśleć nad takim rozwiązaniem.

Tomasz

Cytat: Mave w 2021/02/10 11:44
Cytat: ellah w 2020/09/24 09:37
Witam,


Czy ktos moze sie podzielic swoja realizacja / pomyslem, jak ulepszyc audio w naszych Tigach bez ingerencji i rozpruwania bebechow w aucie?


Mi chodzi po glowie jedynie dolozenie wzmacniacza z subem pod przednie siedzienie, ale i do tego potrzebne jest pociagniecie wiazki od drzwi...


Ktos , cos?


Chyba bez jakichś kabelków się nie obejdzie, po drugie musi być możliwość podłączenia w radiu-jednostce sterującej subwoofera aby można było wysterować jego wzmacniacz, od tego bym zaczął.


p.s - teraz wkładają (harmon-kardon) subwoofer w kolo dojazdowe ale musi być 18 cali, może po rozwiązaniu sposoby podłączenia warto by było pomyśleć nad takim rozwiązaniem.

Nie musi być możliwość podłączenia w jednostce sterującej subwoofera. Wzmacniacz subwoofera wysterujesz najprosztszym potencjometrem. Lub dedykowanym potencjometrem, koszt 30- 100 zł max


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Pro

Mave

#21
Cytat: Tomasz w 2021/02/21 01:11
Cytat: Mave w 2021/02/10 11:44
Cytat: ellah w 2020/09/24 09:37
Witam,


Czy ktos moze sie podzielic swoja realizacja / pomyslem, jak ulepszyc audio w naszych Tigach bez ingerencji i rozpruwania bebechow w aucie?


Mi chodzi po glowie jedynie dolozenie wzmacniacza z subem pod przednie siedzienie, ale i do tego potrzebne jest pociagniecie wiazki od drzwi...


Ktos , cos?


Chyba bez jakichś kabelków się nie obejdzie, po drugie musi być możliwość podłączenia w radiu-jednostce sterującej subwoofera aby można było wysterować jego wzmacniacz, od tego bym zaczął.


p.s - teraz wkładają (harmon-kardon) subwoofer w kolo dojazdowe ale musi być 18 cali, może po rozwiązaniu sposoby podłączenia warto by było pomyśleć nad takim rozwiązaniem.

Nie musi być możliwość podłączenia w jednostce sterującej subwoofera. Wzmacniacz subwoofera wysterujesz najprosztszym potencjometrem. Lub dedykowanym potencjometrem, koszt 30- 100 zł max


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Pro
...ale musisz gdzieś tego subwoofera podłączyć - sygnał wyścigowy (RCA),  potencjometr to tylko regulacja wzmocnienia a nie sterowanie.


p.s - oczywiście można podłączyć pod wyjścia głośnikowe ale to rozwiązanie to ostateczność ze względu na spadek jakości sygnalu...

Tomasz

,,p.s - oczywiście można podłączyć pod wyjścia głośnikowe ale to rozwiązanie to ostateczność ze względu na spadek jakości sygnalu..."

Dokładnie. Kupić subwoofer z wbudowanym wzmacniaczem i wejściem High-Imput. Mierzyłem kiedyś jakość sygnału jaki daje Discover Media Pro (MIB 2.5). Do jakiś 500-600 Hz wygląda on OK, potem dopiero zaczynają się jaja. Suby zazwyczaj są cięte na ok 160 Hz więc problem z jakością bym pominął. Tym bardziej że będzie to zwykły umilacz jazdy zamontowany pod siedzeniem / we wnęce na koło.

Ps najlepiej wypadł przedni lewy, tam się trzeba podpinać


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Pro

Mave

Cytat: Tomasz w 2021/02/21 13:25
,,p.s - oczywiście można podłączyć pod wyjścia głośnikowe ale to rozwiązanie to ostateczność ze względu na spadek jakości sygnalu..."

Dokładnie. Kupić subwoofer z wbudowanym wzmacniaczem i wejściem High-Imput. Mierzyłem kiedyś jakość sygnału jaki daje Discover Media Pro (MIB 2.5). Do jakiś 500-600 Hz wygląda on OK, potem dopiero zaczynają się jaja. Suby zazwyczaj są cięte na ok 160 Hz więc problem z jakością bym pominął. Tym bardziej że będzie to zwykły umilacz jazdy zamontowany pod siedzeniem / we wnęce na koło.

Ps najlepiej wypadł przedni lewy, tam się trzeba podpinać


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Pro


... normalnie,  to "odcięte" pasmo jest już w sygnale z systemu sterującego (radio) do subwoofera i to w mono ( "połączone kanały")  a w takim podłączeniu (np. lewy przód) to niskie tony do subwoofera będą docierały tylko z tego kanału i tylko lewy kanał będzie miał "basy" z subwoofera ...

Tomasz

Dokładnie. Miało być jak najprościej i bez dużego dłubania samochodu. Można pobrać z lewego i prawego przodu i ustawić po 50%. W przypadku dołożenia suba pod fotelem / we wnęce na koło i podpięciu go do seryjnego systemu i tak dywagujemy między tym co jest złe a bardzo złe. Każdy robi jak chce.

Moim zdaniem najlepiej będzie kupić 5-kanałowy wzmacniacz klasy D z wbudowanym DSP oraz porządnie wygłuszyć drzwi. Puścić przód aktywnie. Wpiąć się do tego telefonem po USB lub ,,bezstratnym" bluetoothem, poustawiać sobie czasówki i jakieś tam korekcje. Do tego jednostkę VW po High imput żeby przepuszczała komunikaty z navi. To już będzie dobra poprawa. 

Przyzwoity (lepszy jakościowo od. VW) zestaw na przód to koszt paru stówek, w używce jeszcze taniej. Te wszystkie graty zawsze może sobie przerzucić do następnego samochodu. Zapłaci znowu za wygłuszenie drzwi, podpięcie kabli i robociznę.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Pro

ellah

Niestety, kazda ingerencja w wygluszanie itd wiaza  sie pewnie z przeroba i utrata gwarancji. Jak mam auto za 200k to nie chce mi sie tym ryzykowac.


Co do Helix - wycena w Gdynia u pLichta - system 2500, robocizna 1500, drogo.

Tomasz



Ja rozbierałem ,,do rosołu" zaraz po wyjeździe z salonu. Jeżdżę tak 18 miesięcy i nikt się nigdy nie przyczepił. A unieważnienie gwarancji? Na co dokładnie tą gwarancje zabiorą? Równie dobrze mogą zabierać gwarancje na przyklejanie kamerki do przedniej szyby.

MrBlacker

Rewelacja.
Dużo ciszej w środku?

ellah

Wlasnie jak wrazenia? Jestes zadowolony? Gdzie robiles i ile to kosztowalo?

Tomasz

Sory że tak późno odpisuje ale nie dostałem powiadomienia na maila że coś się dzieje w tym wątku.

Czy dużo cieszej? Zajebiście dużo ciszej. Wsiadając do zastępczego 1.5 TSI, seryjny Tiguan strasznie u mnie stracił. Miałem okazję porównac do obecnych modeli Volvo XC90, BMW X5, BMW 5 , w dość bogatych wersjach wyposażenia (szyby akustyczne itd), i dalej ciszej jest w Tiguanie. Przy 180-190 można smiało rozmawiać z pasażerami tylnej kanapy nie przekrzykując sie. Podczas jazdy po mieście nie słyszy się samochodów dookoła, tylko własne myśli :)

Wygłuszyłem sufit, podłogę, wszystkie drzwi oraz tylną klape. Można jeszcze nadkola oraz maskę ale się w to nie bawiłem.

Robiłem w TeleRadioMan w Krakowie. Do wygłuszania / drobnych przeróbek instalacji pod audio polecam jak najbardziej. Do zaawansowanego car audio niestety się nie nadają, pewnie wynika to z braku doświadczenia z dużymi tematami. Wszystko zostało żłożone i jest spasowane tak jak wyjechało z fabryki.

Ceny dokładnej nie pamiętam ponieważ zrobili jeszcze całą wymianę car audio, słupki pod głośniki, zabudowe bagażnika i całą kablologię. Nie były to jakieś "kosmiczne" pieniądze. Użyłem mat Dynamat, można sporo obniżyć cenę stosując STP.  W sumie wychodzi cena materiału + robocizna. Nie szukałem najtańszego wykonawcy, robiliśmy u nich już paręnaście firmowych aut (różne modyfikacje, dokładki multimediów) i wszystko było zrobione książkowo.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Pro