Nasze wideorejestratory

Zaczęty przez rk, 2018/06/19 13:38

Poprzedni wątek - Następny wątek

MrBlacker

#60
Cytat: rk w 2019/01/13 21:54Ten czarny obszar na przedniej szybie - on jest tam dla części urządzeń pokładowych, żeby zapewnić ich  komunikację. To ma szczególne znaczenie przy ogrzewanej szybie (nie wiem czy masz). Przy standardowej nie wiem czy są jakieś znaczące zmiany w konstrukcji czy też ten obszar jest tak zaznaczony, żeby nie umieszczać tam zbędnych elementów.

Rozumiem, że mówimy o tym obszarze z kropeczkami jak patrzy się od środka?
Zawsze mi się wydawało, że to taka dodatkowa osłona przeciwsłoneczna, bo tych fragmentów przy lusterku nie zasłaniają te odchylane osłony.
Nie do końca też rozumiem o jakim typie komunikacji mówisz? Co z czym się komunikuje i w jaki sposób?
A i mam podgrzewaną przednią szybę.

Co do zakresu widoczności kamerki to moja nie łapie bocznych słupków, a niby ma kąt widzenia 140 stopni.

EDIT:
@rk model DR 900S ma 162 stopnie. To dlatego łapie Ci słupki.

arekp

Zapomniałem, że rk ma jeszcze wyższy model. Faktycznie jest jeszcze szerzej.

rk

#62
@MrBlacker Tak ale tylko w okolicach lusterek. Żeby doprecyzować, chodziło mi o dodatkowe akcesoria, np. telefon czy inne takie. Także dla kamerki mającej GPS to dobre miejsce, ale blokujące inne urządzenia dodatkowe - to pewnie też dobre miejsce na umiejscowienie toll passów itp.). Urządzenia instalowane fabrycznie mają swoje anteny, także nie używają tego okna.

Szyby podgrzewane tłumią sporo częstotliwości (w VW jest stosowana przezroczysta folia przewodząca, podobno aluminiowa???). Zwykłe szyby czasami mają warstwę odbijającą promienie słoneczne (może zależeć od strefy klimatycznej sprzedaży). I tam też przydaje się to okno. Np. Audi Q5 ma zdaje się 3 typy szyb (zwykłe, odbijające i ogrzewająco/odbijające) - pisze z pamięci, więc może są tam 2 rodzaje ogrzewanych. O oknie komunikacyjnym wspomina instrukcja (w sekcji przednia szyba, zaraz po opisie lusterek - u mnie strona 148)

Kropki mają podobno trzy funkcje - jedna związana jest z estetyką, inaczej wklejona szyba wyglądała by dość dziwnie z zewnątrz (klej byłby widoczny). Czarny pasek wygląda też słabo, więc kropki są używane do tego, żeby złagodzić przejście do przezroczystej części szyby. Druga funkcja - czarny pasek chroni też klej przed słońcem i ułatwia przyleganie kleju. Trzecie zastosowanie jest podobno przy termicznym formowaniu szyby - czarny kolor nagrzewa się wolniej i dzięki temy wygina szybę w odpowiedni sposób. Kropki pomagają w odpowiednim uformowaniu ogniskowania szyby i łagodniejszym przejściu (brak efektu lupy).

Bywały auta które miały dodatkowy pasek tak jak piszesz i wtedy rzeczywiście wiązało się to z osłoną przed słońcem (widywałem to w BMW).

Moja kamerka ma >160 stopni i jak zszedłem z osi wyglądało to dość dziwnie. Łapie tylko doły słupków oczywiście. Z tym kątem widzenia bym uważał, bo on powoduje oddalenie obiektów i jest dużo trudniej odczytać tablice w większej odległości (w mniejszej mogą być rozmyte), nawet jak rozdzielczość to 4K. Czasami jak oglądam sytuacje, gdzie ktoś mi wymusił, to wygląda na to że miałem bardzo dużo miejsca. W rzeczywistości byłem dużo bliżej, więc do oceny odległości lepiej użyć elementów środowiska.

EDIT:
Oczywiście masz też rację, że ta część wokół lusterka wspomaga osłony przeciwsłoneczne, gdyż one nie zasłaniają całej szerokości okna. Swoją droga te strefy powinny być szersze, bo często jestem tam oślepiany. Nie doczytałem i myślałem, że piszesz o całym pasku tych kropek wokół szyby.

MrBlacker

OK. Teraz rozumiem o co chodzi z tym oknem komunikacyjnym.
Czyli teoretycznie w moim przypadku jak będę chciał powiesić kamerkę z GPS w miejscu gdzie teraz mam moją kamerkę to lepiej niż pod lusterkiem tak ja Ty masz.

TMP

Właśnie miałem wrażenie, że zakropkowany obszar wokół lusterka wskazuje na obszar szyby pozbawiony metalizacji i przewidziany do instalacji urządzeń komunikujących się radiowo np. do pobierania opłat lub GPS. Skoro wolno tam montować takie urządzenia to tym bardziej nie powinno być żadnego wpływu ze strony zwykłej kamerki.

Co do instalacji po prawej stronie to uważałbym tylko na ewentualnie przesłonięcie sensora olśnieniowego z tyłu lusterka wstecznego.

rk

Cytat: MrBlacker w 2019/01/14 00:25
OK. Teraz rozumiem o co chodzi z tym oknem komunikacyjnym.
Czyli teoretycznie w moim przypadku jak będę chciał powiesić kamerkę z GPS w miejscu gdzie teraz mam moją kamerkę to lepiej niż pod lusterkiem tak ja Ty masz.

Tak, w teorii jest to lepsze miejsce. W praktyce GPS w mojej radzi sobie OK (tzn. działa i nie zaobserwowałem większych problemów). Być może przy dużej ilości wieżowców/wąskich ulicach/dużej grubości chmur różnica by była. Dla mnie centralne mocowanie jest ważne, z powodów o których pisał @arekp i ważniejsze niż sygnał WiFi czy GPS.

W moim pytaniu chodziło mi raczej o fakt obecności kamerki w tym miejscu i jej wpływ na inne urządzenia dodatkowe (np. GPS w telefonie itp.) - tj. czy coś takiego zaobserwowałeś. Raczej nie oczekiwałbym braku działania, ew. degradację.


MrBlacker

#66
Cytat: rk w 2019/01/14 10:31W moim pytaniu chodziło mi raczej o fakt obecności kamerki w tym miejscu i jej wpływ na inne urządzenia dodatkowe (np. GPS w telefonie itp.) - tj. czy coś takiego zaobserwowałeś. Raczej nie oczekiwałbym braku działania, ew. degradację.

W aucie telefon używam tylko do dzwonienia więc trudno mi powiedzieć. Kładę go w schowku pod panelem klimatyzacji, gdzie ładuje się i korzysta z anteny zewnętrznej.  Ale przy okazji sprawdzę z CarPlay (Google Maps).

EDIT:
@rk jeździłem wczoraj ponad godzinę w terenie zabudowanym z włączonym CarPlay i nawigacją Google Maps. Nie miałem żadnych problemów z sygnałem GPS - tzn. Google Maps ani razu nie zasygnalizowało, że jest słaby sygnał GPS. Telefon leżał w schowku pod panelem klimatyzacji.

MrBlacker

@rk i @arekp nie znalazłem do końca jasnych odpowiedzi na stronie producenta BlackVue więc zadam Wam kilka pytań w temacie Waszych kamerek:

  • Czy kamerkę można podpiąć do hot-spota WiFi w aucie, czy możliwe jest tylko bezpośrednie podłączenie do kamerki po WiFi?
  • Czy kamerka posiada jakkiś zewnętrzny bezprzewodowy przycisk albo opcję komendy głosowej do wykonywania zdjęć?
  • Czy można ręcznie ustawić znacznik zabezpieczenia (standardowo jest to realizowane przez czujnik wstrząsu) dla aktualnego klipu? Np. przez komendę głosową.
  • Czy w trybie parkingowym czujnik wstrząsu i czujnik ruchu działają zamiennie czy jednocześnie?

arekp

Cytat: MrBlacker w 2019/01/29 13:04
  • Czy kamerkę można podpiąć do hot-spota WiFi w aucie, czy możliwe jest tylko bezpośrednie podłączenie do kamerki po WiFi?

Mam ją na stałe podpiętą do hot-spota, do którego łączy się DM. Kiedy chcę coś na szybko sprawdzić, łączę się - w tym samym czasie - bezpośrednio do kamerki przez jej punkt dostępowy.

Nie interesowałem się pozostałymi funkcjami o które pytasz.

rk

Cytat: MrBlacker w 2019/01/29 13:04
@rk i @arekp nie znalazłem do końca jasnych odpowiedzi na stronie producenta BlackVue więc zadam Wam kilka pytań w temacie Waszych kamerek:

  • Czy kamerkę można podpiąć do hot-spota WiFi w aucie, czy możliwe jest tylko bezpośrednie podłączenie do kamerki po WiFi?
  • Czy kamerka posiada jakkiś zewnętrzny bezprzewodowy przycisk albo opcję komendy głosowej do wykonywania zdjęć?
  • Czy można ręcznie ustawić znacznik zabezpieczenia (standardowo jest to realizowane przez czujnik wstrząsu) dla aktualnego klipu? Np. przez komendę głosową.
  • Czy w trybie parkingowym czujnik wstrząsu i czujnik ruchu działają zamiennie czy jednocześnie?

1. Można.
2. Nie.
3. Nie.
4. Jednocześnie.


MrBlacker

Okazuje się, że mój wideorejestrator ma automatyczne podgrzewanie szyby. :D

Pawel niegada

#71
Witam. Chcę się podzielić fajnymi filmami jaki znalazłem na jutubie. Może się komuś przydać. Pozdrawiam


https://youtu.be/EkYkzpnFtdw

https://youtu.be/A-LmQSqtDAk

knittos

Cześć, mam prawie od nowości auta wideorejestrator BlackVue DR750S-2CH połączony właśnie przez moduł BlackVue Magic Pro.
Pierwszy wytrzymał 24h po czym przestał nagrywać. Nagrywanie urwało się niespodziewanie i tyle.
Po kilku restartach i formatowaniu karty zaczął działać wytrzymał noc i w drodze do pracy przestał nagrywać.
Zareklamowałem i otrzymałem nowy zestaw. Tym razem wytrzymał nie mal natychmiast załął się co chwilę wyłączać lub resetować
oraz rozłączać i ponownie łączyć z chmurą BlackVue Cloud.
Wymiana na nowy. Nowy to samo. Wyłączyłem chmurę to problem zniknął "prawie" teraz resetuje się co jakiś czas.
Czy ma ktoś tak z tym wideorejestratorem.
Kosztował kupę kasy gorąco NIE polecam. 3 na 3 wadliwe.

kamilka91

Hej,


od miesiąca jeżdżę nowym tiguanem i chciałabym do niego zamontować kamerkę.
Zależy mi na estetyce i nie chciałabym mieć nigdzie wiszących kabli, ale nie chcę wkładać kabli pod podsufitkę, bo:
- boję się, że coś popęka
- uszkodzę poduszki powietrzne (kurtyny boczne) i stracę gwarancję
- pobrudzę tapicerkę itp.


Jak Wy poradziliście sobie z powyższymi dylematami? Może moje obawy są nieuzasadnione?
Korzystacie z jakieś kamerki bez okablowania ? Co polecacie?




rk

@kamilka91 przeniosłem twój post do wątku, który traktuje o tym temacie. W poprzednich postach znajdziesz odpowiedzi na swoje pytania. Niestety, ciężko będzie obejść się bez kabli - na rynku jest mało kamer z bateriami a nawet jak są to czasy działania na nich są żenujące. Takie rozwiązanie nie będzie praktyczne na dłuższą metę. Okablowania nie ma się co bać, da się to zrobić bez utraty gwarancji, uszkodzeń i zabrudzeń podsufitki/tapicerki i ingerencji w działanie poduszek bezpieczeństwa.