Nasze wideorejestratory

Zaczęty przez rk, 2018/06/19 13:38

Poprzedni wątek - Następny wątek

MrBlacker

@Beckett1 przeczytaj ten wątek od początku, a może znajdziesz odpowiedź na swoje pytanie.
A następnym razem zamiast powielać wątki użyj funkcji SZUKAJ. ;)

wojtekw

Witam wszystkich po sporej przerwie :)


Jak wiecie posiadam kamerę DOD RC500S i opisałem wcześniej proces jej montowania.
Ostatnio kamera zaczęła sprawiać problemy (ciągły reset pomimo zasilania + niepoprawne zapisywanie plików - upgrade firmware nie pomógł) więc zareklamowałem ją i otrzymałem nowe urządzenie.
Proces montażu kamery uległ ulepszeniu ponieważ zdecydowałem się poprowadzić kabel tylnej kamery podsufitką, a nie jak poprzednio uszczelkami i progami.
Przewód zasilający również poprowadziłem częściowo w inny sposób ale opiszę tę różnicę później.

       
  • Mocowanie kamery
    Pierwszym krokiem było dopasowanie miejsca mocowania kamery na szybie przedniej (mocowanie na lep).
    Przyłożyłem kamerę wraz z podłączonymi przewodami (zasilanie i kamera tylna) tak by mieć pewność, że po przyklejeniu będę mógł podpiąć przewody.
  • Przewód kamery tylnej w podsufitce - Etap I
    Przeciąganie przewodu podzieliłem na 2 etapy. [size=78%]W pierwszym postanowiłem przeciągnąć przewód spod uszczelki klapy bagażnika do otworu lampki tylnej. [/size]Najpierw sprawdziłem w jaki sposób mogę zyskać miejsce na przeciągnięcie przewodu między podsufitką a dachem bez demontażu połowy samochodu - odchyliłem nieco uszczelkę oraz podsufitkę na środku otworu bagażowego:

    Na zdjęciu widać metalową spinkę, która podtrzymuję podsufitkę w tym miejscu. Szczypcami z wąskim zakończeniem "uszczypnąłem" spinkę i podsufitka została odpięta w tym miejscu co dalo mi dodatkowe 2-3cm na manewry.

    Następnie zabrałem się za demontaż lampki tylnej - zatrzaski są od strony bagażnika więc należy od tamtej strony rozpocząć wyciąganie. Lampkę odpiąłem i odłożylem. Jako pilota użylem kabla antenowego do zastosowania zewnętrznego (twarda izolacja i wysoka sztywność). Przeciąganie rozpocząłem w pojedynkę od strony bagażnika i po kilku nieudanych próbach zawołałem do pomocy drugą osobę (zalecana kobieta lub dziecko ze względu na małe dłonie), która przez otwór tylnej lampki była w stanie dosięgnąć błądzący pomiędzy dachem a podsufitką przewód pilot.

    Następnie połączyłem koniec pilota w bagażniku z przewodem kamery (zwróć uwagę na prawidłową końcówkę) i przeciągnąłem do otworu tylnej lampki.
  • Przewód kamery tylnej w podsufitce - Etap II
    Kolejnym krokiem było przystapienie do demontażu lampki przedniej w podsufitce. Po kilku próbach z kolei postanowiłem skorzystać z pomocy kolegi z forum bo nie chciałem połamać żadnych zaczepów i tak jak myślałem Arek był w stanie pomóc - dzięki @arekp !
    Po krótce, aby zdemontować przedni zespół plastikow (lampki + schowek + czujniki alarmu) należy w pierwszej kolejności zdemontować pokrywę czujników oraz zespół przycisków z lampkami (na zatrzaski), nastepnie odkryte zostaną 4 śruby mocujące ramkę i schowek.

    Przeciągnięcie pilota pomiędzy otworem tylnej lampki a przedniej nie sprawiło żadnego problemu i nie wymagało udziału drugiej osoby.

    Przeciągamy przewód kamery tylnej do otworu lampki przedniej.
  • Przewód kamery tylnej w podsufitce - Etap III
    Ostatnim krokiem było wyprowadzenie przewodu na szybę przednią:

    Przeciągamy przewód kamery na odpowiednią długość do kamery - nadmiar przewodu pozostawiłem na wysokości tylnej lampki.
  • Przewód zasilający - Etap I
    Ten krok jest niezwykle ważny bo od niego pośrednio zależy nasze bezpieczeństwo!
    Poprzednio mój sposób montażu przewodu zasilającego nie brał pod uwagę kurtyny powietrznej znajdującej się częściowo w podsufitce a częściowo w słupku... Tym razem wziąłem to pod uwagę i po częściowym zdemontowaniu pokrywy słupka przeciągnąłem przewód pod kurtyną powietrzną tak by w razie jej aktywowania nie zablokować jej działania.
  • Przewód zasilający - Etap II
    Zasilanie kamery, jak poprzednio, pochodzi ze skrzynki bezpieczników a przewód od góry słupka aż do dołu ukryty został w uszczelce:
  • Przewód zasilający - Etap III
    Końcówka zasilająca do kamery została również przeciągnięta od słupka przez podsufitkę tak, by wychodziła bezpośrednio przy przewodzie kamery tylnej.

ellah

A czy ktos zlecal to jakiemus warsztatowi i jest zadowolony z uslugi?

arekp

Cytat: ellah w 2020/07/14 23:33
A czy ktos zlecal to jakiemus warsztatowi i jest zadowolony z uslugi?

Dwóch kolegów (jeden z tego forum) zlecali prace w ASO. Są zadowoleni.

omen

#94
Aby przepuścić kabel do tylnej anteny podsufitka najlepiej zdemontować tylną lampkę oraz lamkę przednia wraz ze schowkiem oraz czunikami dozoru wnętrza (tak jak wyżej opisał @wojtekw ).

1. Tylna lampka to inżynieryjny majstersztyk.
Demontaż:
Nic nie ciągnąć. Plastikową łyżka/nożem lub narzędziem do zabaw z tapicerką zdjąć szybkę lampki. Podważyć ją z przodu lub z tyłu i lecieć dookoła.
Następnie plaskim śrubokrętem nacisnąć w otworze i w tym samym momencie palcem pociągnac za platkik w największym otworze - tak. Brzmi jak kosmos więc film znaleziony w necie:
https://youtu.be/VwfHE4X9j_E

2. Przód demontaż:
Chyba najlepiej to widać na filmie:
https://youtu.be/1OrI577sG9Y

Dalej tak jak opisywał @wojtekw
Z 2 różnicami:
A. Przewód do tylnej kamery pchałem od tylnej lampki w stronę klapy bagażnika. Dość nieźle poszło. Nietrzeba trafić idealnie w mały otwór po lampce.

B. Przewód do tylnej kamery przełożyłem przez jeden z tych gumowych węży idących do klapy. Nie udalo mi się zdemontować tych węży ale długą trytytkę przesisnąłem od góry i za jej pomocą przeciądnąłem kabel zasilający/sygnałowy do tylnej kamery. O dziwo łatwo poszło mimo że kabel z całkiem sporą końcówką mini usb (kamera Viofo plus duo).

P.S.1 w słupku A poprowadziłem zasilanie do kamery przedniej razem z przewodami idącymi w słupku A. Do słupka doszedłem podsufitką nad osłonami przeciwsłonecznymi. Zero kolizji z kurtyną.

P.S.2 kabel antenowy jako pilot nadaje się idealnie. Dzięki @wojtekw za sugestię. Paradoksalnie był to jedyny przewód jaki miałem pod ręką na działce ;)

P.S.3 bilans prac: ZERO złamanych zaczepów. Ba! W klapie tylnej ta pozioma osłona na górze klapy jest na 3 duże spinki po srodku i po jednej na końcach. Jak ją zdemontowałem te 2 skrajne zaczepy były zgięte. Jak widać w fabryce nie chiało się komuś dobrze tego założyć i wcisnął na siłę pchając do przodu. A to trzeba mocno pociągnąć do góry i dopiero wtedy pchać. Więc finalnie jest nawet lepiej niż z fabryki.


Skariusz

Jaki rejestrator polecacie. Zastanawiam się  nad Viofo A129 GPS DUAL
70mai Dash Cam A800S 4K + RC06 set
Cz jest potrzeba instalowania tylnej kamery. Co o tym sądzicie.

ratoschlaff

Cytat: Skariusz w 2021/08/22 00:02
Jaki rejestrator polecacie. Zastanawiam się  nad Viofo A129 GPS DUAL
70mai Dash Cam A800S 4K + RC06 set
Cz jest potrzeba instalowania tylnej kamery. Co o tym sądzicie.
Dokonałeś już wyboru?  :) Też zastanawiam się nad Viofo 129 Duo  ;)

Dybik

Cześć,


czy ktoś z Was zlecił instalacje kamery serwisowi np. przed odbiorem ? Chodzi mi głównie o to aby fajnie ukryli kable.
Jeżeli tak , to czy nie ma wówczas problemu ze 'cos' ruszali - w sensie plastiki i nie hałasują po takim zabiegu ? Zastanawiam się czy zlecić im taka usługę, ale obawiam się czy nie będę żałował że będą odczepiali oryginalnie złożone elementy. Co myślicie?
Zależy mi na przedniej kamerze głównie. A może macie też jakiś konkretny godny polecenia model kamerki ?

Smerfciamajda

Sam montowałem od zawsze, kable widać w dwóch miejscach tylko, ale mam to w rzyci.

Jutro zrobie fotkę jak to wyglada.

S-Tig

Zawsze jest ryzyko, że coś zacznie stukać czy brzęczeć. Nie jestem w stanie pojąć jakim cudem w VW nie ma cudownego wynalazku ze Skody w tym temacie.

Mave

Moim zdaniem najlepiej zrobisz to sam 😀. Kabel będzie widoczny tylko od kamery do podsufitki pod którą spokojnie wejdzie od strony szyby,  potem po prawym słupku w dół, też nie ma z tym problemu po zdjęciu uszczelki, a potem pod schowkiem, wykładziną na lewą stronę, (-) na masę , (+) stały lub po stacyjce znajdziesz w skrzynce z bezpiecznikami ( wystają złączki konektorowe )

arekp

@Dybik sprawdź wcześniejsze wiadomości w tym wątku. Koledzy z forum montowali w ASO.

Dybik

Dziękuję Panowie, prześledzę sobie ten wątek.

ratoschlaff

Cytat: Dybik w 2022/04/02 22:36Zależy mi na przedniej kamerze głównie. A może macie też jakiś konkretny godny polecenia model kamerki ?
Zamontowałem 70mai A800S wraz z tylną kamerą i póki co jest spoko.
Najważniejsze, że nie przeszkadza  :)
Kabelki udało się jakoś poupychać. Jedynie widać kabelek przy fotelu, przy gnieździe 12V w tunelu środkowym i w okolicy klapy bagażnika  :) Tragedii nie ma  :)
Wykombinuję jeszcze coś, aby podpiąć się do gniazda w bagażniku  :D

Smerfciamajda

#104
Od wielu lat używam Viofo A119s v2

Ta sama kamerka w czwartym juz z kolei samochodzie.

Kabel od kamery wchodzi w podsufitkę bardzo ładnie, potem wokół słupka — jedno widoczne miejsce, następnie pod uszczelkę i w dół do deski.
Pod deskę od dołu, trzeba wymontować klapę schowka, pociągnąć w lewa i za osłonę tunelu. Następnie blisko fotela z pod osłony do gory i do gniazda zapalniczki - drugie miejsce gdzie widać kabel. Gdyby w schowku przed gałką biegów była łatwo demontowalana ta osłonka, to jakoś poszło by środkiem. Natomiast mnie te kable nie przeszkadzają, ani mnie nie drażnią ani nie przeszkadzają w codziennym użyciu. Zresztą dwa dodatkowe kable do ładowania telefonów robią większy bałagan ale u mnie to wymóg. Podpinam dwa razy telefonu do pracy i wracając z pracy.
Taki sposób montażu ma bardzo ważną zaletę, można to zdemontować w 10-15min bez śladu co w służbowym samochodzie jest bardzo wskazane.









Fajnie ze VW po wyłączeniu zapłonu wyłącza napięcie na gnieździe zapalniczki. W Skodzie musiałem montować specjalny wyłącznik i pamiętać codziennie o włącz/wyłącz.