Nasze wideorejestratory

Zaczęty przez rk, 2018/06/19 13:38

Poprzedni wątek - Następny wątek

rk

Witam,

Na razie tylko fotorelacja, bo post (część tekstową) straciłem już dwa razy.

rk


MrBlacker

@rk
Może zmień temat na bardziej ogólny typu Nasze wideorejestratory to inni będą dorzucać tutaj swoje doświadczenia z montażem.
A i można już 8 załączników w jednym poście.

arekp

Warte dodania jest to, że koszt usługi montażu dwukanałowego rejestratora w ASO to 600 PLN netto.

rk

#4
Fotorelacja z montażu kamerki BlackVue 900S-2CH z modułem Power Magic Pro.

Koszt 650 PLN, wysoki. Czas trwania 4-5h w serwisie, w praktyce pewnie mniej. Instalacja wykonana fachowo w ASO, adresu nie podaje bo chwile później spartaczyli coś podobnego u kolegi (wg @arekp). Ja dość dokładnie podałem swoje wymagania (bezpieczeństwo elektryczne i konstrukcyjne, nieingerowanie w konstrukcję, ma być łatwo usuwalne, mając nic nie uszkodzić, nie chcę hałasów, ma być estetycznie).

Przewód zasilający wraz z kablem sygnałowym idą od wideorejestratora w górę, podsufitkę lekko odgięto, by zrobić ciut więcej miejsca na dwa kable [normalnie mieszczą się dwa ale jeden ma tendencję do wypadania]. Następnie oba przewody idą słupkiem A w dół, omijając poduszki.

Przewód zasilający idzie za schowkiem do półeczki na telefon, pod nią znajduje się zasilacz kamery. Stamtąd przewód idzie do schowka koło kierowcy, gdzie znajduje się PMP. Przewód z PMP idzie do instalacji elektrycznej (widoczne na fotografii).

Kabel sygnałowy po zejściu słupkiem A i ominięciu poduszki idzie dołem do tyłu auta schowany pod tapicerką. W podsufitce były kurtyny, więc to rozwiązanie było wykluczone. Następnie słupkiem C do góry, podsufitką (lekko odgiętą) w kierunku gumowego kabnału technicznego którym idzie reszta przewodów do klapy. Następnie wykorzystano szczeliną pomiędzy szybą i tapicerką aby wyprowadzić go do tylnej kamery.

Z instalacji jestem bardzo zadowolony. Wszystko działa tak jak powinno.

Z wad to napięcia odcinające na PMP są bezużyteczne. 12.5V osiągam po minucie stania (akumulator nie jest w pełni naładowany latem), 12V jest chyba mocno za nisko. Używam więc odcięcia czasowego po 6h, co daje mi 2,4 Ah do pobrania z akumulatora o pojemności 69Ah (nowego i w pełni naładowanego). Tryb parkingowy można łatwo włączyć lub wyłączyć, a nawet jak się zapomni akumulator nie zostanie rozładowany. Łatwo też wydłużyć monitoring do 24/48/>72h, jeśli wyjeżdżamy na dłużej, chociaż nie wiem kiedy osiągniemy odcinający zasilanie poziom 12V.

Rozwiązanie jest dobre dla kogoś kto jeździ ciut dłuższe niż 3km trasy.  Ja w garażu trybu parkingowego nie używam, gdyż mam kamerę która w miarę obejmuje moje auto. Do monitoringu 24h, zakładając eksploatację na krótkich trasach raczej się nie nadaje. 10Ah po całym dniu to dość sporo, a jest jeszcze sporo innych odbiorników. Później to trzeba naładować w krótkim czasie.

Tak z ciekawości, czy koledzy mają doświadczenia z akumulatorami EFB? Szukam porządnego wykresu pokazującego napięcie zależne od stanu naładowania akumulatora. Mój aku ładuje się obecnie do 12.5V (przy spoczynku) a rano ma 12.3V.

MrBlacker

#5
Trochę te przewody z przodu mocno widoczne. Ja zastanawiam się nad montażem podobnego zestawu. Z przodu myślałem, aby montować w prawym górnym rogu, wtedy przewody praktycznie będą niewidoczne. Podobnie z tyłu planuję montaż w górnym rogu szyby, aby ukryć jak najbardziej wszystkie przewody.
Tylko nie wiem czy wtedy będzie można tak ustawić kamerkę, aby objęła to co ma objąć. W takim przypadku też dostęp do przedniej kamery z miejsca kierowcy byłby utrudniony.

rk

#6
No właśnie chodzi o to, by objąć wszystko bo obu stronach. Inaczej to nie będzie widać np. pewnych szkód parkingowych czy zajechania drogi. Nawet przy 162 stopniach pewnych rzeczy nie widać. Czasami też chcesz wyłączyć nagrywanie dźwięku itp, więc chcesz mieć kamerkę w zasięgu ręki. W rogu będzie też bardziej widoczna z zewnątrz.

Niestety Tiguan ma ten moduł w środku przytwierdzony do szyby bez szczelin. Wczoraj instalowałem u ojca w Focusie. Tam były szczeliny i się pięknie schowało. Można ew. te przewody probować zamontować w uchwytach naklejonych na moduł, prawdopodobnie z boku. Sprobuje to przy okazji zrobić, chociaż z punktu w którym mam oczy prawie tych przewodów nie widać.

arekp

Cytat: rk w 2018/06/19 14:01Instalacja wykonana fachowo w ASO, adresu nie podaje bo chwile później spartaczyli coś podobnego u kolegi (wg @arekp).

U kolegi (3 dni później niż u @rk) to samo ASO w Touranie:

- nie przeplotło kabla sygnałowego z tyłu przez przelotkę do klapy, tylko zostawili kabel wychodzący z uszczelki budy
- nie podpięło zgodnie z życzeniem klienta zasilania na stałe, tylko przez gniazdo zapalniczki
- ubrudzili jasną tapicerkę przy tylnej klapie

Wszystkie w/w problemy naprawili przy drugim i trzecim podejściu.


Osobiście uważam, że 600 netto to nie jest dużo jak za czas spędzony na montażu + wiedzę gdzie prowadzić przewody, aby nie uszkodzić np. kurtyn czy nie połamać zacisków na plastikach. Nie zapominajmy też o ingerencji w układ elektryczny, która znów, wykonana przez ASO i fakturowana nie będzie argumentem przy ew. reklamacji innych podzespołów.

tiguan220

Ja używam od kilku dni tego: https://yi.pl/yi-ultra-dash-camera/?gclid=EAIaIQobChMIg-_T4p_g2wIVFJzVCh23Wg04EAAYASAAEgKPWvD_BwE
Poprzedni rejestrator mio c330 zamontowałem w aucie żony. Tego Xiaomi polecił mi kolega, który przerabiał wiele rejestratorów. Ja mam porównanie tylko do tego mio c330 i w zasadzie jeżeli chodzi o jakość obrazu to różnica jest ogromna. Mam ustawioną rozdzielczość 1520p (2.7K) i 30klatek i mega szybką kartę samsunga 64gb - żadnych zacięć, obraz płynny i do tego widać każdy szczegół.
W zestawie długi kabel także bez problu daje się schować. Dodatkowo uchwyt na szybę i na deskę. Można poprzez wifi mieć podgląd obrazu na telefonie.

rk

To sobie sprawdź w nocy czy widzisz rejestracje. Albo na krajówkach (tfu, torze) jak ty jedziesz np. 120km/h a z naprzeciwka jakiś zawodnik jadący 160 km/h na czołówkę spycha Cię w rów.

Mi nawet 4K@30fpsów i dwie kamery nie pomogło, rejestracja kolesia była rozmyta. W dobrych warunkach oświetleniowych jest OK, ale w gorszych nie działa to rewelacyjnie.

Inna sprawa, że teraz jak wyrzucisz takie wymagania jak Wi-Fi, cloud, kamera tylna, bardzo małe rozmiary to za bardzo małe pieniądze można mieć BARDZO przyzwoity sprzęt. Postęp w dziedzinie jakość obrazu/cena jest niesamowity w tej branży.

Dla przykładu na podstawie tego co widzę na YouTube, to te kamery maja super stosunek jakość obrazu/cena.
https://www.wideorejestratory24.pl/superviofo

tiguan220

Nie miałem okazji jeszcze jechać po zmroku (użytkuję 3 dni) ale zastanawiam się nad zmianą rozdzielczosci na 180p bo wtedy jest 60klatek. Jak sprawdzę jak jest z odczytaniem numerów rej w nocy to dam znać.

rk

Sprawdź też czy widzisz rejestracje jak się mijacie w dzień bardzo szybko,


Zastanawiałem się nad przełączeniem w 1080p@60fps ale na razie pozostanę przy 2160p@30fps.

MrBlacker

Zastanawie jak działa kamera z GPSem w aucie z pogrzewaną przednią szybą.
Czy w takiej konfiguracji nie będzie przypadkiem problemów z sygnałem GPS?

rk

#13
U mnie działa. Wydaje mi się, że jej chwilę zajmuje pokazywanie prędkości ale podejrzewam, że to kwestia implementacji (brak gpsfixa, zapamiętywania ostatniej pozycji, almanachu i efemeryd). Wyjeżdżam z garażu. W pewnym momencie pokazuje już ok, chociaż chwilę aktualizuje prędkość jak się szybko zmienia. Nie wiem tylko jak jest bez szyby;)

wojtekw

Ja zakupiłem DOD RC500S(przód/tył) z zamiarem podłączenia jej na stałe, by używać trybu parkingowego.
W tym celu zaopatrzyłem się także w zabezpiecznie przed rozładowaniem akumulatora, które odcina zasilanie kamery w przypadku spadku napięcia poniżej 11,5V.
Dodatkowo do zakupu skłonił mnie przetwornik obrazu, ilość światła wpadająca do obiektywu oraz opinie.
Jakość nagrań w nocy jest dla mnie ważna, a ta kamera spełnia w tym zakresie moje oczekiwania.
Za cały zestaw (włącznie z kartą 128GB) zapłaciłem ~1700zł -> http://www.morele.net/inventory/info/628a09e2/

Kamerę zamontowałem pod lusterkiem wstecznym tak, by nie ograniczała widoczności.
Bardzo nie lubię zwisających kabli, więc by nie ingerować zbytnio w plastiki słupków, kable puściłem uszczelkami i podsufitką.
Zasilanie podpięte przez zabezpieczenie w skrzynce bezieczników pod kierownicą, do bezpiecznika od centralnego zamka(bo potrzebuję stałego zasilania) - jeżeli ktoś chciałby podłączyć zasilanie po zapłonie to polecam bezpiecznik od gniazda zapalniczki. Przewód zasilający przechodzi ze skrzynki do uszczelki pod plastikami jak na zdjęciach(tam też schowałem nadmiar kabli). Boczny plastik odchodzi bez problemu, ale polecam użyć narzędzia do zdejmowania plastików, by niczego nie uszkodzić. W mojej kamerze zestaw tych narzędzi był dołączony.
Kabel tylnej kamery również puściłem podsufitką i dalej uszczelką, jednak nie bawiłem się w ukrywanie kabla przy słupku środkowym - puściłem go po prostu po podłodze i później pod plastikami progu tylnego za kanapę i do bagażnika. Z bagażnika do uszczelki tylnej klapy i do kamery(pamiętając o nadmiarze kabla potrzebnego dla otwierania klapy). Dodatkowo tylną kamerę umieściłem tak, by wycieraczka obejmowała pole widzenia kamery, ponieważ tył tiga strasznie się brudzi w trasach :)