Fotorelacja z montażu kamerki BlackVue 900S-2CH z modułem Power Magic Pro.
Koszt 650 PLN, wysoki. Czas trwania 4-5h w serwisie, w praktyce pewnie mniej. Instalacja wykonana fachowo w ASO, adresu nie podaje bo chwile później spartaczyli coś podobnego u kolegi (wg
@arekp). Ja dość dokładnie podałem swoje wymagania (bezpieczeństwo elektryczne i konstrukcyjne, nieingerowanie w konstrukcję, ma być łatwo usuwalne, mając nic nie uszkodzić, nie chcę hałasów, ma być estetycznie).
Przewód zasilający wraz z kablem sygnałowym idą od wideorejestratora w górę, podsufitkę lekko odgięto, by zrobić ciut więcej miejsca na dwa kable [normalnie mieszczą się dwa ale jeden ma tendencję do wypadania]. Następnie oba przewody idą słupkiem A w dół, omijając poduszki.
Przewód zasilający idzie za schowkiem do półeczki na telefon, pod nią znajduje się zasilacz kamery. Stamtąd przewód idzie do schowka koło kierowcy, gdzie znajduje się PMP. Przewód z PMP idzie do instalacji elektrycznej (widoczne na fotografii).
Kabel sygnałowy po zejściu słupkiem A i ominięciu poduszki idzie dołem do tyłu auta schowany pod tapicerką. W podsufitce były kurtyny, więc to rozwiązanie było wykluczone. Następnie słupkiem C do góry, podsufitką (lekko odgiętą) w kierunku gumowego kabnału technicznego którym idzie reszta przewodów do klapy. Następnie wykorzystano szczeliną pomiędzy szybą i tapicerką aby wyprowadzić go do tylnej kamery.
Z instalacji jestem bardzo zadowolony. Wszystko działa tak jak powinno.
Z wad to napięcia odcinające na PMP są bezużyteczne. 12.5V osiągam po minucie stania (akumulator nie jest w pełni naładowany latem), 12V jest chyba mocno za nisko. Używam więc odcięcia czasowego po 6h, co daje mi 2,4 Ah do pobrania z akumulatora o pojemności 69Ah (nowego i w pełni naładowanego). Tryb parkingowy można łatwo włączyć lub wyłączyć, a nawet jak się zapomni akumulator nie zostanie rozładowany. Łatwo też wydłużyć monitoring do 24/48/>72h, jeśli wyjeżdżamy na dłużej, chociaż nie wiem kiedy osiągniemy odcinający zasilanie poziom 12V.
Rozwiązanie jest dobre dla kogoś kto jeździ ciut dłuższe niż 3km trasy. Ja w garażu trybu parkingowego nie używam, gdyż mam kamerę która w miarę obejmuje moje auto. Do monitoringu 24h, zakładając eksploatację na krótkich trasach raczej się nie nadaje. 10Ah po całym dniu to dość sporo, a jest jeszcze sporo innych odbiorników. Później to trzeba naładować w krótkim czasie.
Tak z ciekawości, czy koledzy mają doświadczenia z akumulatorami EFB? Szukam porządnego wykresu pokazującego napięcie zależne od stanu naładowania akumulatora. Mój aku ładuje się obecnie do 12.5V (przy spoczynku) a rano ma 12.3V.