Aby przepuścić kabel do tylnej anteny podsufitka najlepiej zdemontować tylną lampkę oraz lamkę przednia wraz ze schowkiem oraz czunikami dozoru wnętrza (tak jak wyżej opisał
@wojtekw ).
1. Tylna lampka to inżynieryjny majstersztyk.
Demontaż:
Nic nie ciągnąć. Plastikową łyżka/nożem lub narzędziem do zabaw z tapicerką zdjąć szybkę lampki. Podważyć ją z przodu lub z tyłu i lecieć dookoła.
Następnie plaskim śrubokrętem nacisnąć w otworze i w tym samym momencie palcem pociągnac za platkik w największym otworze - tak. Brzmi jak kosmos więc film znaleziony w necie:
https://youtu.be/VwfHE4X9j_E2. Przód demontaż:
Chyba najlepiej to widać na filmie:
https://youtu.be/1OrI577sG9YDalej tak jak opisywał
@wojtekw Z 2 różnicami:
A. Przewód do tylnej kamery pchałem od tylnej lampki w stronę klapy bagażnika. Dość nieźle poszło. Nietrzeba trafić idealnie w mały otwór po lampce.
B. Przewód do tylnej kamery przełożyłem przez jeden z tych gumowych węży idących do klapy. Nie udalo mi się zdemontować tych węży ale długą trytytkę przesisnąłem od góry i za jej pomocą przeciądnąłem kabel zasilający/sygnałowy do tylnej kamery. O dziwo łatwo poszło mimo że kabel z całkiem sporą końcówką mini usb (kamera Viofo plus duo).
P.S.1 w słupku A poprowadziłem zasilanie do kamery przedniej razem z przewodami idącymi w słupku A. Do słupka doszedłem podsufitką nad osłonami przeciwsłonecznymi. Zero kolizji z kurtyną.
P.S.2 kabel antenowy jako pilot nadaje się idealnie. Dzięki
@wojtekw za sugestię. Paradoksalnie był to jedyny przewód jaki miałem pod ręką na działce
P.S.3 bilans prac: ZERO złamanych zaczepów. Ba! W klapie tylnej ta pozioma osłona na górze klapy jest na 3 duże spinki po srodku i po jednej na końcach. Jak ją zdemontowałem te 2 skrajne zaczepy były zgięte. Jak widać w fabryce nie chiało się komuś dobrze tego założyć i wcisnął na siłę pchając do przodu. A to trzeba mocno pociągnąć do góry i dopiero wtedy pchać. Więc finalnie jest nawet lepiej niż z fabryki.