Nasze wideorejestratory

Zaczęty przez rk, 2018/06/19 13:38

Poprzedni wątek - Następny wątek

Mave

Cytat: van_daal w 2022/08/09 09:34
Sądzę, że zapis kolegi "USB/12V" miał znaczyć "USB ALBO 12V (do wyboru)" bo te 2 gniazda bezpośrednio ze sobą sąsiadują... 

A ja nie sądzę ... no tak sąsiadują  :D   gniazdo USB/5 V  i gniazdo zasilania/12V.




W skrzynce bezpieczników z lewej strony są wolne dwa złącza (+) ( jedno po zapłonie, drugie bezpośrednio) a (-) to już najmniejszy problem... nie blokuje się wtedy żadnych gniazdek.


thanek

Miałem na myśli to, co napisał @van_daal , po prostu napisałem skrótowo. Jak ktoś nie zrozumiał to przepraszam :)

ellah

Cytat: ratoschlaff w 2022/08/09 11:22
Wcześniej miałem podpiętą kamerę do gniazda w konsoli środkowej ale ostatecznie kupiłem kabelek metrowy u chinczyka i podpiąłem do gniazda w bagażniku  :)


Dzieki czy mozesz powiedziec w ktorym dokladnie miejscu to wpiales? Czyli zrezygnowales z kabelka dolaczonego do kamerki i zamiast tego dokupiles inny dluzszy by pociagnac ge przez cale auto z bagaznika? gdzie ukryles zatem kable?

ratoschlaff

nie kupowałem nowego kabelka, bo nie chciało mi się od nowa przeciągać go przez cały samochód  ;) Kabel poszedł od kamery przy szybie do słupka, później w próg i pod fotel kierowcy. Dopiąłem się pod dywanikiem pasażera za fotelem kierowcy a następnie przeciągałem go do bagażnika pod tylną kanapą. W konsoli środkowej wtyczka z kablem za bardzo wystawała i obawiałem się, że przypadkowo można było to wyłamać przy wsiadaniu/wysiadaniu itp. Kupiłem 1m kabelka i wystarczyło. Do tego wtyczka 90° i jest git  :)

thanek

Gniazdko w bagażniku (zwłaszcza z wtyczką kątową) to chyba najlepszy patent, może i ja pokombinuję u siebie z tym podejściem. Wcześniej zrezygnowałem, bo zamierzałem puścić górą od słupka A wzdłuż podsufitki i odrzuciła mnie perspektywa wciskania się tam z kabelkiem, nie pomyślałem, żeby spróbować po podłodze.

S-Tig

Poważnie urządza Was non stop pobieranie prądu przez kamerkę? W żadnym znanym mi aucie gniazdo 12 w bagażniku nie jest odcinane po czasie. Tig jest wyjątkiem?

ratoschlaff

Mi nie pobiera prądu na wyłączonym zapłonie  ??? Kamerka nie działa, jak Tig śpi  :)

bartoleqq

Na 100% nie ma zasilania w bagażniku po wyłączeniu silnika. Mam lodówkę w bagażniku i wyraźnie słyszę gdy przestają pracować wentylatory od modułu peltiera w lodówce.

S-Tig

Ok, czyli albo VW po raz kolejny się popisał, albo nowsze samochody są "postępowe" i nie ogarniają, że na kempingach/wyjazdach mocno się przydaje zasilanie non stop z bagażnika. W sumie dobrze wiedzieć, jestem zaskoczony.

Smerfciamajda

Nie mam pojęcia dlaczego tak jest i nie rozumiem.
VW odcina napięcie na gniazdach
Skoda utrzymuje non stop.

Nie pamietam ale chyba wszystkie pozostałe które miałem wszystkie odcinały.

omen

#130
Cytat: Smerfciamajda w 2022/08/11 09:48Nie mam pojęcia dlaczego tak jest i nie rozumiem.
VW odcina napięcie na gniazdach
Skoda utrzymuje non stop.

Nie pamietam ale chyba wszystkie pozostałe które miałem wszystkie odcinały.

Fabrycznie gniazda zapalniczek są wyłączane wraz z zapłonem ale można to samemu zmienić przez przelożenie bezpiecznika od gniazda zapalniczki o 1 ząbek do góry (góra szafki z bezpiecznikami to napięcie stałe dól to wyłączane przez stacyjkę).

W mojej instrukcji to bezpieczbik nr F40 (pod kolumną kierownicy za tą mała szufladką)
Na foto z zanzaczonymi prostokątami to jak masz dolny prostokąt z opisem 12v switched idąc w prawo masz duże bezpieczniki 25, 30 i taki ciut niżej 20. To ten 20 musisz dac o 1 ząbek wyżej aby byl w tej samej linii co te 25 i 30 :)

P.S. przeczytaj mój post niżej o aku i wideorejestratorze i gwarancji na aku.

omen

Wymieniałem ostatnio aku (jest wpis na forum) ale wkleję tu fragment dotyczący wideorejestratora:

System auta ma ustawiony wykrywanie prądu spoczynkowego (jak już magistrala uśnie i działa tylko alarm lub to co producent wpakował tam fabrycznie). U mnie ten limit wynosi 20mA, ALE mam podłączona kamerę z trybem parkingowym przez adapten VIOFO HK3 Hardwire kit i z podłączona kamera bierze 300mA (nadal malo w porównaniu do pojemności aku 69Ah) ale system rozpoznaje to jako BŁĄD (bo wartość przekracza ustwioną fabrycznie wartość 20mA) co jest uwaga: PODSTAWĄ ODMÓWIENIA GWARANCJI NA AKU. O czym zostałem poinformowany.

Odłączyłme więc kamerę na jakiś czas (podłączę przez usb aby działała w czasie jazdy i pokombinuję z powerbankiem usb) lub wrócę do Hardware kit jak aku będzie działal ok, bo nawet w serwisie powiedzieli że zużycie na poziomie 300mA to mało ale jednak dla auta (i gwaranta) to błąd.
A Viofo hardware kit ma zabezpieczenie przed rozładowaniem aku - ja miałem ustawione na 12,4V i to działa! A to że w międzyczasie bierze te 300mA pradu. Echhh.

Dla pewności poprosiłem o ponowny test z odłączoną kamerą, aby mieć pewność że auto nie bierze "lewego" prądu (co byłoby podstawą odmowy gwarancji na aku), ale wyszło równe 20mA.

Smerfciamajda

W nowych samochodach miałem działające gniada bez zapłonu.

omen

Cytat: Smerfciamajda w 2022/08/12 17:43W nowych samochodach miałem działające gniada bez zapłonu.

W tigu tez tak możesz mieć (2 posty wyżej) a dodatkowo masz opcję wyboru w zależności jak wepniesz bezpiecznik.

Wydaje mi sie że to lepsza opcja niż stałe zasilanie bo komuś może zależeć aby np kamera sie wyłączała (zwlaszcza jak nie ma zabezpieczenia przed całkowitym rozładowaniem aku a nie używa trybu parkingowego) albo ruter wpięty w gniazo zapalniczki wyłączał sie wraz z wyłączeniem zapłonu, a kto inny będzie chciał mieć lodówke
lub ruter na stałe (licząc sie z rozładowanym aku).

MrBlacker

Osobiście wydaje mi się kamera powinna być wpięta bezpośrednio do skrzynki bezpiecznikowej. Pod zasilanie stałe lub tylko z zapłonem - to jak kto woli.
Rozwiązanie bardzie eleganckie - kable schowane, nic nie wisi i nie przeszkadza.