Kamera cofania/wizualizacja odległośći

Zaczęty przez jedrekk, 2018/09/17 18:49

Poprzedni wątek - Następny wątek

jedrekk

Napotkałem taki problem w swoim nowym tiguanie. A mianowicie przy odpalaniu auta i szybkim wrzuceniu wstecznego odpala się sama kamera cofania a wizualizacja odległości dopiero po 5,10 a czasem 15 sekundach. Czy u was też tak jest ?

VENOM

nieee.... żadnego opóźnienia u siebie nie zaobserwowałem.

MrBlacker

A to nie jest tak, że zaraz po otwarciu drzwi kierowcy trzeba dać trochę czasu, aby wszystkie systemy się aktywowały?
Ja jak wsiądę do auta i od razu odpalę to muszę poczekać chwilę, aby nawigacja się załadowała.
Może z tą kamerą jest podobnie?

Zakładam, że po jeździe jak chcesz zaparkować i się cofasz to wtedy jest wszystko OK?

jedrekk

Wtedy jest wszystko ok :) ale trochę to wkurza. Pewnie masz rację z tymi systemami....

MrBlacker

Sprawdziłem dzisiaj rano i u mnie po wejściu do auta, odpaleniu i szybkim wrzuceniu wstecznego wszytko pokazuje się od razu.
A po przełączeniu na nawigację jeszcze pokazuje się wczytywanie danych.
Czyli moja teoria upadła. :(

TMP

Raz zdarzyła mi się taka sytuacja - po włączeniu wstecznego w trakcie uruchamiania Infotainment (logo zamiast ekranu Home) pojawił się obraz z kamery z widocznie gorszą rozdzielczością niż normalnie i bez linii prowadzących. Wyłączenie i ponowne uruchomienie przyciskiem Park Pilot przywróciło normalny wygląd i działanie. W sumie miło, że cokolwiek zadziałało podczas gdy główny system był wciąż uruchamiany :).

Częściej spotykałem się z sytuacją, gdy trzeba było dwa razy wcisnąć przycisk start mimo przytrzymanego pedału hamulca. Mam wrażenie że było to powiązane z kwestią niedokończonego uruchomiania AID - przy wyświetlonych zegarach problem nigdy nie występuje. Najwyraźniej nie opłaca się działać zbyt szybko - no ale kiedyś też czekało się chwilę z uruchomieniem silnika na zgaśnięcie lampek kontrolnych i pompę paliwa...

rk

Zwróćcie uwagę Panowie, że wszystkie sterowniki odpalają się równolegle.

Samochody budowane są w taki sposób, aby nie było między nimi 'twardych' zależności. Umożliwia to funkcjonowanie systemów w trakcie uruchamiania się innych (często w formie ograniczonej) oraz działanie samochodu w trakcie awarii jednego z nich. Np. awaria modułu nawigacji spowoduje ograniczenie w systemie rozpoznawania znaków (który jednak ciągle będzie używał kamery). no i silnik działa;). Tak samo wygląda start, funkcjonalności pojawiają sie w momencie kiedy są gotowe, bez czekania na zależności i ekstrasy. Awarie/restarty sterowników również nie wyłączają wszystkiego a tylko minimum funkcjonalności. Moim zdaniem ma to sens i cieszę się, że to jest tak zrobione.

Do tego należy dodać fakt, że w samochodach na postoju działa zarządzanie energią i niektóre systemy przez jakiś czas są w trybie szybszej gotowości. Z czasem coraz więcej systemów przechodzi w tryb głębszego oszczędzania energii (szczegółów i ilości poziomów w VW nie znam niestety). To może być wywołane też przez warunki zewnętrzne (np. pobudzany alarm czy drzewa aktywujące Kessy) - wtedy taki system może zostać wyłączony lub dezaktywowany na jakiś czas.

Dodatkowo, każdy z nas ma jakiś tam tryb życia i przyzwyczajenia. Np. moje auto długo stoi w garażu, jak je otworze często wrzucam kurtkę do bagażnika, otwieram bramę i zawsze zapinam pasy. Poza tym wyjeżdżam do przodu. Auto ma dość czasu by uruchomić wszystko po odblokowaniu (pomijając nawigację). Cofam autem tylko jak jestem na mieście, sytuacje gdy wrzucam wsteczny po długim postoju są marginalne. Ktoś kto jest szybszy niż ja (o co nie trudno) pewnie natknie się na multum takich sytuacji.

Z tego co piszecie wynika, że pewnie obróbka obrazu kamery startuje dłużej (gorsza jakość u kolegi @TMP ) a linie wymagają startu/zgłoszenia się innego systemu (podającego np. skręt kół + pewnie obróbki obrazu żeby te linie nałożyć - czysta hipoteza). Start systemów i ich zgłoszenie/synchronizacja pewnie nie odbywa się w tej samej kolejności za każdym razem, co sprawia, że pewne rzeczy nie są powtarzalne i mogą trwać zauważalnie dłużej.

Ja u siebie zaobserwowałem brak startu systemu kamery cofania (mam AreaView) ze 2 razy podczas 2 lat użytkowania. Niestety nic nie pomogło, auto musiało chwile postać aby system się wyłączył.

Miałem też kilka sytuacji, gdy nawet z zapiętym pasem i wciśniętym pedałem hamulca auto nie uruchomiło się po naciśnięciu przycisku 'start'. Czy wiązało się to z nie do końca uruchomionym AID to nie wiem - będę obserwował. Drugie naciśnięcie odpalało auto wzorcowo.

jedrekk

A jak otwieracie auto ? Macie keyless czy jak to się tam nazywa ? :) Dziś jak otworzyłem przyciskiem z kluczyka i doszedłem do auta w 3-4 sek było okej.

MrBlacker

Ja dzisiaj rano sprawdzałem z Keyless Access, ale to była tylko jedna próba. :)

rk

Ja otwieram zwykle używając Keyless Access. Jak otworzyłeś przyciskiem z kluczyka dałeś systemowi więcej czasu na uruchomienie.

rk

Przetestowałem w normalnym Tiguanie po 2 dniach postoju. Otworzyłem auto z użyciem Keyless Access, wsiadłem bardzo szybko, uruchomiłem auto i włączyłem wsteczny. Linie miałem od razu. Dodam, że mam Area View (kamery 360 stopni).