To mocno też zależy od danych nawigacyjnych (np. może było coś nie tak z zakazami skrętów na trasie alternatywnej itp., jakieś nieaktualne zamknięcia) oraz jakie opóźnienia/korki te systemy widzą na daną chwilę. W praktyce czasami lepiej postać w korku bo dojazd zajmie mniej i unika się dróg gorszej jakości. Dla niektórych bezwzględnie najkrótszy czas dojazdu jest istotny, inni wola jechać gorsza drogą i wolniej ale bez zatrzymywania się;).
Miałem u siebie takie sytuacje, wrzuciłem poprawki i po roku objazd już działał;) Błędy w danych są zarówno w mapach Google jak i Here/Navteq.
Nawet nawigując na dwa systemy na raz ciężko czasami porównać wyniki. Żeby to zrobić trzeba by wykonać wiele prób, gdzie jedno auto wjeżdża w korek i mierzy rzeczywisty czas a dwa inne np. używają nawigacji. I to na tym samym korku, bo to się dość dynamicznie zmienia. I za każdym razem mocno się zastanowić czemu uzyskało się dany wynik.
Moim zdaniem oba systemy są bardzo dobre i dają zwykle zbliżone efekty/instrukcje zgodne z doświadczeniem. Czasami jednak albo jeden albo drugi nie będzie do końca optymalny. Tutaj chodzi jednak o to by był w miarę dokładny - 2-3 minuty na długiej trasie nic nie zmieniają w praktyce.