FORUM: VW TIGUAN, SEAT TARRACO, ATECA, SKODA KODIAQ, KAROQ, AUDI Q3, Q5, VW TOUAREG

Fora techniczne => VW TIGUAN II - 2016 - 2024 => Nawigacja / Audio / Internet / Telefon / Car-Net / eCall / Wideorejestratory => Wątek zaczęty przez: rk w 2018/06/26 16:29

Tytuł: Car-Net / We Connect - opinie
Wiadomość wysłana przez: rk w 2018/06/26 16:29

Po roku użytkowania wymienionych w temacie systemów, postanowiłem napisać podsumowanie. Może pomoże komuś w przyszłości przy decyzji o kupnie/odświeżeniu usług. Jestem również ciekaw waszych opinii. Oceny w skali 1-6 (niedostateczna/celująca)

REJESTRACJA
Przebiegła w moim przypadku dość sprawnie, w zasadzie nie ma się do czego przyczepić (jest szybko, prosto/intuicyjnie).

SPRZĘT
Dość sporą wtopą było dostarczenie auta z wadliwym sterownikiem S&S  (złe certyfikaty). Dość szybko pojawiło się na to TPI. Niestety wymiana sterownika nie wystarczyła. Konieczna była kolejna wizyta, która doprowadziła system do działania. 2 za wypuszczenie aut z wadą [podwyższona, bo w tym czasie działała tylko najważniejsza usługa - telefon alarmowy], 3 że temat został ogarnięty w ciągu paru tygodni (naprawa niestety na raty). Przedostatni problem z rzadkim błędem systemu e-call, rozwiązany został po ponad pół roku przez akcję serwisową. Niedawno była też akcja serwisowa, związana z zarządzaniem budżetem mocy dla modułu S&S, moduł potrafił takowy dość szybko wyczerpać i przestać działać.

Moduł S&S dysponuje własną kartą SIM opłacaną przez VW. System ma własne zasilanie bateryjne, a także własne głośniki w wypadku gdyby system infotainment uległ uszkodzeniu. Mikrofon dzielony jest z zestawem głośnomówiącym. Za projekt daję ocenę 5, gdyż system ma sporą szansę na działanie po wypadku. Mając dodatkowo telefon jest spora szansa, że jeden z nich zadziała.

DOSTĘPNOŚĆ
Niestety w początkowym okresie korzystania z usługi, po ogarnięciu tematu przez serwis występowały czasowe (dochodzące do 2 tygodni) przerwy w dostępie do danych (zwykle całości, czasami części). 2[bo czasami działał], poziom dostępności był poniżej poziomu produkcyjnego. Moim zdaniem ta usługa nie powinna być sprzedawana. Obecnie dostępność oceniam na 4. Zdarzają się czasowe przerwy w działaniu pojedynczych usług, co bywa irytujące np. w wypadku nieodebrania przez auto celów nawigacyjnych. Przerwy są zwykle dość ograniczone. Jest tu spore pole do poprawy (np. w ostatnim miesiącu była przerwa ponad 10 dni w aktualizacji danych przez Car-Net a także w wysyłaniu np. punktów do nawigacji, usługi Car-Net w samochodzie działały poprawnie (pomijając wzywanie lawet)). Wzywanie pomocy działa zawsze, nigdy nie było z tym problemu. Także ocena może się różnić, jeśli spojrzymy tylko na ten krytyczny komponent.

ZASIĘG
Mimo użycia zestawu business, w garażach często nie ma dostępu do Guide&Inform a także do S&S. Zaznaczę, że S&S po czasie udaje się w części przypadków połączyć. Ocena 4, chociaż oczekiwałem ciut więcej. Dla tych co auta zostawiają w garażach bez zasięgu telefonii mobilnej, system może działać w sposób niedostateczny.


USŁUGI Car-Net (wymagają dostępnego abonamentu [z nowym autem przez 3 lata za darmo] oraz połączenia z internetem, a także nawigacji Discover Media/Discover Pro):

Informacje drogowe online - według mnie najlepsza część Car-Net, zdecydowanie najlepsze rozwiązanie (choć nie bez wad). Najbliższa konkurencja (Google Maps) również jest bardzo dobra i wygrywa przede wszystkim ceną. W obu wypadkach zdarzają się opóźnienia w aktualizacji informacji (korki które znikły i ciągle są, nowe korki nie zdążyły się jeszcze pojawić), ale oba systemy są bardzo dobre. TomTom Traffic którego używają Tiguany II opiera się na informacjach z sieci komórkowej (odległość w formie opóźnienia i sektor stacji bazowe+jego koordynaty). Fuzja danych pozwala na wytypowanie odcinka gdzie jest korek. Do ich przekazywania używany jest standard Open LR który uniezależnia informacje drogowe od używanej mapy. Ma to tą wadę, że czasami zdarzy się, że zamknięta zostanie droga i niechcący najlepszy objazd (zamknięcie będzie ciut przesunięte na wjazd na objazd). Cystem wykrywania zamkniętych ulic jest dobry, ale pokrywa tylko główne drogi. Można z wykorzystaniem MapShare reportera zgłosić zamknięcie, co spowoduje obniżenie progu detekcji. Jeśli to nie zadziała można poprosić o naniesienie ręczne jakiegoś utrudnienia na forach TomTom Traffic. Moja ocena to 5+.

Wyszukiwanie celów specjalnych online - bardzo fajna i przydatna funkcja, przeszukujemy POI z map Google, dzięki temu informacje są aktualniejsze niż te z samych danych na mapach. Ocena 5.

Import celów online - korzystam bardzo często, dużo szybsze niż ręczne wyszukiwanie a także szybsze niż Media Control. Po prostu można punkt nawigacyjny wysłać np. z komórki lub komputera, przed pojawieniem się w aucie. Wadą jest opcji sortowania z poziomu komórki/komputera. Mega irytujące jest jak ta usługa nie działa, dlatego ocena tylko 5.

Stacje benzynowe - dane nieaktualne, mimo twierdzeń, że były aktualizowane kilka h temu. Jeszcze mi się nie zdażyło, żeby ceny zgadzały się z tymi na stacji. Dane dostępne są również dla nieistniejących stacji z informacją o aktualizacji 4 h temu (sic!). Ocena 2, pozwala się tylko lekko zorientować co i jak. Plus za informacje o wszystkich cenach paliw a nie tylko paliwa bazowego dla silnika.

Wiadomości- dla mnie funkcja bezużyteczna, jedyny użyteczny feed RSS (info z ZDiTM Szczecin) a otwierają się tylko nagłówki wiadomości. Być może dla ogólnych wiadomości jest to użyteczne. Ocena 2.

Miejsca parkingowe - za granica działa jako tako, w Polsce w zasadzie pokazuje ilość miejsc parkingowych na samym parkingu (bez ich wykorzystania). Jeszcze nie zdażyło mi się, żeby pokazał zajętość parkingu, co jest całkiem istotne. Ocena 2, bo brakuje sporej ilości parkingów.

Moje cele specjalne - nie używam
 
Głosowe wyszukiwanie celów specjalnych online - pomysł całkiem spoko (dostępne tylko w Discover Pro), w praktyce mam problemy z podaniem kategorii, nazwy obiektu itp. Stąd ocena 3.

Raport o stanie pojazdu - mało informacji, funkcja bezużyteczna praktycznie. Ocena 2.

Pogoda - informacje o pogodzie w aktualnym miejscu oraz w miejscu dojazdu. Przydała by się prognoza na godzinę przybycia albo podsumowanie jakich warunków spodziewać się na drodze. Ocena 4. Mapa opadów jest bardzo fajna, ale niestety pokrywa tylko 100km od zachodniej granicy. użycie jej wymaga skupienia uwagi i obserwacji godziny na widoku mapy. Po dopracowaniu i dobrej integracji informacji w tym z aplikacja mogła by to być bardzo przydatna funkcja (wyjazd np. żeby uniknąć burz/obfitych opadów po drodze).

Brakuje moim zdaniem bazy danych online o muzyce (okładki albumów, informacje o mp3, jest to dostępne w innych krajach).

Aktualizacje map online - więcej info w wątku o update'ach DP/DM. W teorii fajnie, w praktyce opóźnienie typu 6 tygodni do manualnej aktualizacji powoduje, że jest to użyteczne do tych, którzy korzystają z nawigacji sporadycznie. Fajną funkcją jest aktualizacja map tych krajów przez które podróżujemy (przez które wytyczona jest trasa) albo które często odwiedzamy. Dzięki temu aktualizacja jest w miarę szybka. Moja ocena to 3.


USŁUGI S&S [wymagają wbudowanego modułu S&S, jest dostępnych kilka poziomów abonamentu które zawierają część lub wszystkie poniższe usługi]
Usługa wzywania pomocy - działa zawsze, przekazuje pozycję auta, połączenie jest z centrum alarmowym VW, bardzo przydatna funkcja, można zgłaszać inne wypadki, usługa aktywuje się automatycznie przy kolizji i przesyła dodatkowe informacje (ilość pasażerów, paliwo itp.), ocena 6

Automatyczne zgłaszanie wypadku - jak wyżej, ocena 6

Wzywanie pomocy drogowej - ocena 5, bardzo przydatne (przekazuje m.in. pozycję i stronę drogi) ale czasami nie działa. Tego typu funkcje musza mieć większą dostępność.

Planowanie terminu wizyty w serwisie - miało działać, ale serwisy mimo informacji o okazji serwisowej nie dzwonią. Ocena z tego powodu 1 - funkcja bezużyteczna.

Pozycja parkowania - przydatne, ale pokazuje tylko pozycję parkowania a nie auta. Problemy z dostępnością, dlatego ocena 4.

Dane dotyczące jazdy - bardzo przydatne, nie trzeba nic robić a od czasu do czasu można się tym danym przyjrzeć. Informacje o przebiegu paliwa, przebiegach, zużyciu średnim Czasami zdarza się, że danych brakuje lub są zdublowane. Troche problemów z dostępem do niektórych danych przez komputer. Problemy z dostępnością S&S zaważyły na ocenie - wystawiam 5.

Status samochodu - są informacje o zasięgu, przeglądach itp. Brakuje informacji o stanie naładowania akumulatora i informacji z czujników ciśnienia. Brakuje przebiegów na oponach letnich i zimowych.  Ocena to 4+. Irytuje, że czasem nie działa.

Drzwi i światła - Funkcja podaje informacje o zamknięciu zamka centralnego, okien i szyberdachu. To bardzo przydatne dla zapominalskich.Cocena 5 ze względu na dostępność usługi.

Informacje o otoczeniu - nie używam, informuje o wyjechaniu poza pewien obszar. Może być przydatne w wypadku użyczenia auta/dzieci/kradzieży.

Informacje o prędkości - j.w.

Klakson & światła - użyłem raz, działa, łatwiej znaleźć auto na zatłoczonym parkingu. Dobre dla zapominalskich. Ocena 5, ze względu na problemy z dostępnością.

Autoalarm online - wysyła informacje push na komórkę, dość przydatne. Od razu wiemy, czy to nasze auto wyje. Jedyny problem to dostępność, ocena 5.

Jakie są wasze opinie?
Tytuł: Odp: Car-Net / We Connect - opinie
Wiadomość wysłana przez: TMP w 2018/06/26 21:06
Bardzo dobry opis. Rozważyłbym jedynie wydzielenie części dotyczącej usług Car-net Guide & Inform (oznaczonej jako "USŁUGI Car-net") do oddzielnego wątku. O ile bowiem Guide & Inform jest dość powszechne jako standardowy dodatek do każdej nawigacji w Tiguanie II, to już Security & Service zawsze wymaga zamówienia jako oddzielna opcja. Nowi użytkownicy miewają czasem mylne wrażenie w zakresie które usługi przynależą do którego pakietu.

Podział usług na pakiety jest przedstawiony na stronie Car-net:
http://volkswagen-carnet.com/pl/pl/start/app-overview.html#tab/open/vw-cat-guide-and-inform

Wracając do Security & Service, myślę że wadą jest brak możliwości śledzenia położenia pojazdu w ruchu - byłby to w miarę tani sposób na pewien rodzaj auto-alarmu z lokalizacją online. Wygląda na to, że świadomie zrezygnowano z tej funkcji w trosce o zapewnienie prywatności kierowcy i pasażerów. Dodatkowo, z wnętrza samochodu istnieje również możliwość deaktywacji funkcji lokalizacyjnych przez ekran Infotainment, co również potencjalnie ogranicza zastosowanie do trackingu w razie kradzieży.

W Tiguanach produkowanych od 28.04.2017 Security & Service umożliwia także zdalne sterowanie fabrycznym ogrzewaniem postojowym.
Tytuł: Odp: Car-Net / We Connect - opinie
Wiadomość wysłana przez: Kabe w 2018/06/26 23:44
http://volkswagen-carnet.com/pl/pl/start/app-overview.html


Warto dodać że duża cześć usług którą @rk poleca jest już w podstawowym pakiecie: "Guide & Inform" za który nie trzeba przy zakupie dodatkowo płacić (w cenie nawigacji jest na 3 lata)
Tytuł: Odp: Car-Net / We Connect - opinie
Wiadomość wysłana przez: rk w 2018/07/14 18:30
Zauważyłem, że zmienił się dostawca usług (wcześniej był to Inrix i wyglądało to słabo):
1. ceny paliw - dane dostarcza OPIS NAVX ( http://www.opisnavx.com/products/fuel-prices.html (https://www.opisnet.com/) )
2. parkingi - Parkopedia ( https://www.parkopedia.com/ (https://www.parkopedia.com/) )

Innych usług jeszcze nie sprawdzałem. Na pierwszy rzut oka to rozbieżność cen na stacjach jest dużo mniejsza niż poprzednio (może lepsza aproksymacja), dodatkowo dużo częściej cena się dokładnie zgadza. Co do pokrycia nie mam jeszcze wystarczająco dużo doświadczeń.

Parkingi - trudno powiedzieć, w moim rejonie nie ma informacji o wolnych miejscach w danej chwili a tylko pojemności parkingów.

Zauważyliście zmianę w jakości danych dotyczących cen paliw?
Tytuł: Odp: Car-Net / We Connect - opinie
Wiadomość wysłana przez: rk w 2018/07/14 21:06
Jadąc przez miasto przetestowałem usługę cen paliw - na 5 stacji na 2 cena zgadzała się idealnie, ma 1 różniła się o grosz, na innej o 3, na ostatniej o 7. System informował, że dane mają 2 godziny.

Dostawca chwali się, że dane dostarczają urzędy, aplikacje mobilne, stacje paliw oraz karty paliwowe flot (największy udział apek i kart paliwowych).

Wygląda, że jest spora poprawa i przynajmniej można się zorientować jak w okolicy kształtują się ceny i wybrać stacje w miarę najtańszą (co nie oznacza, że zawsze absolutnie najtańszą w danej chwili i cena będzie zgadzała się co do grosza). Wykonam jeszcze kilka testów i dam znać. Na razie wygląda na to, że w końcu można zacząć tego używać.

Podzielcie się swoimi wrażeniami.
Tytuł: Odp: Car-Net / We Connect - opinie
Wiadomość wysłana przez: VENOM w 2018/07/16 09:19
Niestety, system nie wypadł najlepiej w niedzielny poranek. Dane wg. wskazania pochodziły sprzed 15h i 16h i były całkowicie nieaktualne na 2 sąsiednich katowickich Orlenach.

Tu nie zgadza się nic:

(https://images84.fotosik.pl/1118/89b559f26e4899c7med.jpg) (https://www.fotosik.pl/zdjecie/89b559f26e4899c7)

Godzinę później po drugiej stronie ulicy, też jest drożej niż wskazanie z samochodowego ekranu:

(https://images82.fotosik.pl/1119/ca6720ecb2932da2med.jpg) (https://www.fotosik.pl/zdjecie/ca6720ecb2932da2)

(https://images84.fotosik.pl/1118/ea7822dfc770a473med.jpg) (https://www.fotosik.pl/zdjecie/ea7822dfc770a473)

Żeby nie było, że tylko jeżdżę i marudzę, to zalałem bolida benzyną 98 za 5,37 pomimo, że wyświetlacz ekranu  wskazywał mi cenę tejże za litr 5,29 😉

(https://images81.fotosik.pl/1119/2fac31ffc5e1b961med.jpg) (https://www.fotosik.pl/zdjecie/2fac31ffc5e1b961)

Testy na Lokoilu również wypadły słabo:

(https://images81.fotosik.pl/1119/98e4c58cc5b5b11amed.jpg) (https://www.fotosik.pl/zdjecie/98e4c58cc5b5b11a)

(https://images83.fotosik.pl/1117/ecba4cd9e09c53damed.jpg) (https://www.fotosik.pl/zdjecie/ecba4cd9e09c53da)

Na tym testy stacyjne zakończyłem lekko rozczarowany. Mam nadzieję, że brak uaktualnień wynikał z weekendowego przestoju.
Następnie w trasę i tu faktycznie informacje drogowe on-line wypadają bardzo dobrze:

(https://images81.fotosik.pl/1119/b1fa2b2dd372ea7emed.jpg) (https://www.fotosik.pl/zdjecie/b1fa2b2dd372ea7e)

„W związku z zatorem na A4…” pojechałem wg wskazań nawigacji inną drogą i dobrze na tym wyszedłem.

Po drodze sprawdziłem jeszcze kilka razy pogodę i też wszystko się zgadzało. Przy okazji przetestuję jeszcze te ceny paliw, mam nadzieję, że będzie lepiej. Swoją drogą  ile kosztuje abonament Car-Net po 3 latach?
Tytuł: Odp: Car-Net / We Connect - opinie
Wiadomość wysłana przez: rk w 2018/07/16 11:31
Dowiemy się pewnie pół roku przed tym, jak zaczną wygasać nasze abonamenty, ew. z innego forum. Passaty pewnie będą pierwsze, jakoś teraz powinny im usługi wygaszać. Jak ktoś wie coś więcej to niech napisze. Tanio raczej nie będzie, minimum kilka stówek. I pewnie nie będzie można kupić pojedynczych usług tylko wszystkie.

Twoje testy rzeczywiście nie wypadły za dobrze. Nie oczekiwałbym idealnej ceny ale takiej mniej więcej, co pomogło by w wyborze stacji. Jedyna różnica jakiej się dopatrzyłem, to że przy moich danych był dopisek, że mają 2h. Być może większa dokładność to tylko zbieg okoliczności. Widać też, że np. jeden typ paliwa może się w miarę zgadzać a inne mocno nie (i to bardzo mocno, po cenach poniżej 5 zł widać, że są bardzo stare).

Inna sprawa, że dla funkcji ceny paliw przynajmniej u mnie można wyświetlić tylko stacje w okolicy (a nie przy trasie, jak to można zrobić z danymi offline). To też trochę lipa. Nie wiem czy to poprawili w nowym DP.
Tytuł: Odp: Car-Net / We Connect - opinie
Wiadomość wysłana przez: MrBlacker w 2018/07/16 12:01
W zależności od auta ceny pakietu Car-Net: Guide & Inform mogą się nieznacznie różnić, ale oscylują w następujących granicach:
Chyba jakoś pół roku przed zakończeniem aktywnego pakietu powinien przyjść e-mail z informacją o zbliżającym się terminie wyłączenia usług.
Tytuł: Odp: Car-Net / We Connect - opinie
Wiadomość wysłana przez: rk w 2018/07/16 12:09
Skąd pochodzi ta informacja?
Tytuł: Odp: Car-Net / We Connect - opinie
Wiadomość wysłana przez: MrBlacker w 2018/07/16 12:34
Ze źródła czyli infolinii VW. :)
Kiedyś byłem ciekawy i zadzwoniłem, bo w salonie nie wiedzieli.
Tytuł: Odp: Car-Net / We Connect - opinie
Wiadomość wysłana przez: Kabe w 2018/07/16 12:54
W zależności od auta ceny pakietu Car-Net: Guide & Inform mogą się nieznacznie różnić, ale oscylują w następujących granicach:
  • wykupienie pakietu na rok czasu to ok. 350 zł.
  • wykupienie pakietu od razu na 3 lata to ok. 500 zł
Chyba jakoś pół roku przed zakończeniem aktywnego pakietu powinien przyjść e-mail z informacją o zbliżającym się terminie wyłączenia usług.
Dla mnie cena 500 za kolejne 3 lata jest akceptowalna jeśli się sprawdzi, ja obstawiałem że będzie to 900-1000 raczej :-)
Tytuł: Odp: Car-Net / We Connect - opinie
Wiadomość wysłana przez: MrBlacker w 2018/07/16 13:01
@Kabe nie musisz nic obstawiać. :)
Wykupienie pakietu Car-Net: Guide & Inform na 3 lata to koszt około 500 zł.
Co prawda dowiadywałem się na infolinii już jakiś czas temu, ale cena raczej się nie zmieniła.
Tytuł: Odp: Car-Net / We Connect - opinie
Wiadomość wysłana przez: rk w 2018/07/16 13:08
500 jest na granicy OK, zwłaszcza, że np. nowe TomTomy z tymi samymi danymi mają tą usługę dożywotnio w ramach ceny za urządznie. W starszych za 3 lata wychodzi cos koło 600 PLN. Moja perspektywa to taka, że jedyne użyteczne (warte płacenia) informacje to te o ruchu drogowym. A te w Google są powiedzmy za darmo.


Ciekawe ile doliczą sobie z S&S, pewnie drugie tyle ;)
Tytuł: Odp: Car-Net / We Connect - opinie
Wiadomość wysłana przez: MrBlacker w 2018/07/16 13:13
S&S Basic kupujesz w pakiecie na 10 lat więc raczej małe szanse, aby ktoś to przedłużał. Ewentualnie opcja przedłużenia wersji Plus, która jest tylko na 3 lata.
Pytanie co jest dodatkowo w wersji Plus i czy warto to przedłużać.

Edit:
Porównanie pakietu Security & Service Basic i Plus

Car-Net: Security & Service Basic
Car-Net: Security & Service Plus
Tytuł: Odp: Car-Net / We Connect - opinie
Wiadomość wysłana przez: TMP w 2018/07/16 13:38
Są sprzeczne opinie co do tego czy droższe z poniższych pakietów obejmują 2 czy 3 lata, 135 EUR to "z grubsza" 500 zł wspominane przez MrBlacker.

- Guide & Inform 1 Jahr 79 €
- Guide & Inform 2 Jahre 135 €
- Security + Service Plus 1 Jahr 60 €
- Security + Service Plus 2 Jahre 95 €

Co do przynależności poszczególnych funkcji do pakietów, to łatwo to sprawdzić na portalu Car-net - screen dot. S&S Plus w załączeniu.

Edit: dodałem też G&I Plus - oprócz informacji drogowych całkiem użyteczne są też cele online i ich import z aplikacji, inna kwestia to relacja cena/korzyść ale tym będę się martwić za 2 lata...
Tytuł: Odp: Car-Net / We Connect - opinie
Wiadomość wysłana przez: rk w 2018/07/16 13:53
Dla mnie najważniejsza jest możliwość sprawdzenia, czy zamknąłem w pełni dach panoramiczny (np. jak podczas zamykania ktoś wysiądzie to proces się przerywa i może zostać szpara.). Poniżej funkcje które są w Plus a których zwykle używam.
W Guide & Inform to
Także ceny takie sobie, sukcesu rynkowego im nie wróżę. Zwłaszcza, jak to będzie w okolicach 900 za dwa lata (na 3 lata jeszcze jest jako tako).
Tytuł: Odp: Car-Net / We Connect - opinie
Wiadomość wysłana przez: wachu w 2018/07/16 14:35
„W związku z zatorem na A4…” pojechałem wg wskazań nawigacji inną drogą i dobrze na tym wyszedłem.
z moich doświadczeń / mojej okolicy to niestety nie działa tak dobrze ja google maps

u mnie zwykle jest komunikat zator / roboty drogowe na 10, a potem "nie udało się wyznaczyć trasy alternatywnej, mimo, że jest takowa, bo nią jeżdżę i jest to droga "żółta", nigdy mnie nią nie chce prowadzić
w okolicy Częstochowy podobnie, google mnie wyprowadziło w bok, ori nie umiało
Tytuł: Odp: Car-Net / We Connect - opinie
Wiadomość wysłana przez: rk w 2018/07/16 14:45
To mocno też zależy od danych nawigacyjnych (np. może było coś nie tak z zakazami skrętów na trasie alternatywnej itp., jakieś nieaktualne zamknięcia) oraz jakie opóźnienia/korki te systemy widzą na daną chwilę. W praktyce czasami lepiej postać w korku bo dojazd zajmie mniej i unika się dróg gorszej jakości. Dla niektórych bezwzględnie najkrótszy czas dojazdu jest istotny, inni wola jechać gorsza drogą i wolniej ale bez zatrzymywania się;).

Miałem u siebie takie sytuacje, wrzuciłem poprawki i po roku objazd już działał;) Błędy w danych są zarówno w mapach Google jak i Here/Navteq.

Nawet nawigując na dwa systemy na raz ciężko czasami porównać wyniki. Żeby to zrobić trzeba by wykonać wiele prób, gdzie jedno auto wjeżdża w korek i mierzy rzeczywisty czas a dwa inne np. używają nawigacji. I to na tym samym korku, bo to się dość dynamicznie zmienia. I za każdym razem mocno się zastanowić czemu uzyskało się dany wynik.

Moim zdaniem oba systemy są bardzo dobre i dają zwykle zbliżone efekty/instrukcje zgodne z doświadczeniem. Czasami jednak albo jeden albo drugi nie będzie do końca optymalny. Tutaj chodzi jednak o to by był w miarę dokładny - 2-3 minuty na długiej trasie nic nie zmieniają w praktyce.
Tytuł: Odp: Car-Net / We Connect - opinie
Wiadomość wysłana przez: MrBlacker w 2018/07/16 15:48
Jak ktoś nie posiada wykupionego pakietu Security & Service to z pewnymi ograniczeniem parę opcji umożliwia VW DataPlug (https://www.vwconnect.com/pl-pl/#start).
Tytuł: Odp: Car-Net / We Connect - opinie
Wiadomość wysłana przez: rk w 2018/07/16 23:01
Dzisiaj musiałem trochę pojeździć po mieście więc zerknąłem na ceny na większości stacji (34 sztuki) w Szczecinie. Sprawdzałem tylko cenę baliwa bazowego Pb95, w wypadku paliw premium wyniki były by gorsze, bo na pierwszy rzut oka widać, że są rzadziej uaktualniane.

Na 44% stacji (15 stacji) cena zgadzała się idealnie.
Na 59% stacji (20 stacji) cena zgadzała się przy błędzie 4 gr (w większości wypadków dla takiej różnicy nie opłaca się nigdzie dalej podjechać, pozostałe błędy były grubo powyżej tej granicy).

Sprawdziłem stacje noname / marketowe jak i firmowe. Można przyjąć zatem, że w wypadku 60% stacji dane są miarodajne. To bardzo duża różnica w stosunku do Inrixa gdzie nic się nie zgadzało;)
Tytuł: Odp: Car-Net / We Connect - opinie
Wiadomość wysłana przez: MrBlacker w 2018/07/30 16:03
Jak ostatnio jechałem i wprowadziłem w nawigacji jakiś cel to informacja o korkach na mojej trasie pokazała się i faktycznie wszystko zgadzało się z rzeczywistością.
Natomiast jak nie mam wprowadzonego celu to na mapie nie ma informacji o ewentualnych korkach.
Czy jest możliwe, aby w takiej sytuacji pokazywały się na mapie informacje o korkach w okolicy? Czy musi być uruchomiony proces nawigowania do konkretnego celu?
W Google Maps to chyba podobnie działa, ale może tutaj jest inaczej?
Tytuł: Odp: Car-Net / We Connect - opinie
Wiadomość wysłana przez: TMP w 2018/07/30 16:15
Nie trzeba włączać prowadzenia do celu w DP, jeśli tylko nawigacja ma dostęp do internetu to drogi podświetlają się na zielono i czerwono i na AID i np. w oknie mapy na ekranie Home. Być może masz ustawione pokazywanie informacji o ruchu tylko dla wybranej trasy - w opcjach można to zmienić na "wszystkie drogi".

Nie wszystkie drogi mają informację o natężeniu ruchu - te mniej istotne pozostają białe.
Tytuł: Odp: Car-Net / We Connect - opinie
Wiadomość wysłana przez: TMP w 2018/07/31 08:54
Tknęło mnie by dziś w samochodzie sprawdzić ustawienia o których pisałem "z głowy" post wyżej. Niestety nie znalazłem opcji pokazywania natężenia ruchu na trasie/wszędzie w menu nawigacji - na samym dole menu ustawień są jedynie trzy opcje pod "Ustawienia ruchu drogowego" (u mnie zaznaczone). Znalazłem ten fragment w instrukcji, ale zapewne dotyczy on funkcji "Ruch drogowy" z głównego menu.
Tytuł: Odp: Car-Net / We Connect - opinie
Wiadomość wysłana przez: rk w 2018/07/31 23:01
To o czym piszesz pod koniec postu dotyczy głównego menu (tj. ekranu pojawiającego się po naciśnięciu przycisku TRAFFIC).

U mnie kolorowanie dostępne jest zawsze, tak samo jak informacje o korkach, chociaż kolorowanie jest dostępne i bardzo widoczne chyba tylko dla głównych dróg. Działa to niezależnie od tego czy nawigacja prowadzi do celu.

Przejrzę swoje ustawienia przy okazji i napiszę jakie one są. Coś mi świta, że część z nich była w menu związanym z Google Earth, które chyba jest tylko dostępne (albo jego pozycje) jak GE jest aktywne. Na razie, bez organoleptycznego potwierdzenia to czysta spekulacja.
Tytuł: Odp: Car-Net / We Connect - opinie
Wiadomość wysłana przez: rk w 2018/08/25 17:05
Dzisiaj zauważyłem, że w końcu dostępna jest w S&S infolinia po polsku. Dostępna w dni robocze między jak dobrze pamiętam 8-17.

Jak kilka miesięcy temu sprawdzałem dostępny był jedynie komunikat głosowy o braku tej usługi w wybranym języku.
Tytuł: Odp: Car-Net / We Connect - opinie
Wiadomość wysłana przez: MrBlacker w 2018/12/09 19:47
Co oznacza i kiedy się pojawia ten dodatkowy samochodzik przy ikonie globusa WLAN na wyświetlaczu systemu Discover?
Jakoś teraz nie mogę sobie przypomnieć czy kiedyś u mnie się pojawił.
Tytuł: Odp: Car-Net / We Connect - opinie
Wiadomość wysłana przez: Tomus w 2018/12/09 20:55
Co oznacza i kiedy się pojawia ten dodatkowy samochodzik przy ikonie globusa WLAN na wyświetlaczu systemu Discover?
Jakoś teraz nie mogę sobie przypomnieć czy kiedyś u mnie się pojawił.
Z mojej krotkiej obserwacji oznacza ze samochod widzi satelity GPS.
W garazu widzialem go na szaro stad taki wniosek.


T
Tytuł: Odp: Car-Net / We Connect - opinie
Wiadomość wysłana przez: MrBlacker w 2018/12/10 09:02
Dzisiaj rano sprawdziłem i jedyne opcje u mnie to globus z "x", gdy włączę zapłon i nie ma jeszcze połączenia z Internetem poprzez hotspot z routerka zamontowanego w bagażniku, oraz globus z "WLAN", gdy już system podłączy się do Internetu poprzez hot-spot. Z tego co pamiętam to jeszcze ta cała ikonka jest wyszarzona, gdy jest podłączony do hotspota, a router nie ma podłączenia do Internetu.
Aktywowanie prowadzenia do celu też nic nie zmienia.
Usługi Car-Net mam zarejestrowane i aktywne. Sygnał GPS jest prawidłowy.

A czy ktoś z Was w ogóle ma ten samochodzik przy globusie?
Tytuł: Odp: Car-Net / We Connect - opinie
Wiadomość wysłana przez: Tomus w 2018/12/11 14:34

A czy ktoś z Was w ogóle ma ten samochodzik przy globusie?
No ja mam.


T
Tytuł: Odp: Car-Net / We Connect - opinie
Wiadomość wysłana przez: MrBlacker w 2018/12/11 16:54
@Tomus, a w jakiej sytuacji? Zawsze masz ten samochodzik przy globusie?
Jak masz zorganizowane połączenie z Internetem (może tutaj jest jakiś haczyk)?
Zastanawiam się też czy to nie jest związane z pakietem Security&Service, @rk Ty chyba masz ten pakiet? Jak to u Ciebie jest?
Tytuł: Odp: Car-Net / We Connect - opinie
Wiadomość wysłana przez: MrBlacker w 2018/12/11 21:34
Znalazłem w instrukcji Volkswagen Car-Net - Guide & Inform (https://www.volkswagen-car-net.com/portal/delegate/documents/guide_inform_pl_PL) na stronie 22 opis wszystkich możliwych statusów usługi Car-Net.

Wygląda chyba na to, że usługi śledzenia mam nieaktywne albo oznaczenie statusu nie jest właściwe. Pytanie tylko jak je aktywować/dezaktywować?

Edit:
Wygląda na to, że te 4 usługi wymienione pod tabelką są usługami z pakietu Car-Net Security & Service Plus. Ja nie mam tego pakietu (mam tylko Guide & Inform Plus) więc może dlatego nie ma u mnie takiego statusu.
@Tomus jaki masz pakiet Car-Net?
Tytuł: Odp: Car-Net / We Connect - opinie
Wiadomość wysłana przez: Tomus w 2018/12/12 18:29
Dokladnie to takie cos:
Car-Net - dostęp do mobilnych usług Online za pośrednictwem telefonu (bezpłatnie przez trzy lata)
[/size][/color]
[/size]T[/color]
Tytuł: Odp: Car-Net / We Connect - opinie
Wiadomość wysłana przez: MrBlacker w 2018/12/12 22:02
Hmmm...
To jest pozycja ze specyfikacji zakupowej auta.
@Tomus sprawdź proszę na portalu Car-Net w sekcji Moje umowy.
Ja mam tam tylko pozycję: Guide & Inform Plus

Z tego co wcześniej napisałem to jeśli masz ikonę statusu z aktywnymi usługami śledzenia to powinieneś mieś pakiet Security & Service.
A masz może system eCall (przycisk SOS w konsoli dachowej)?
Tytuł: Odp: Car-Net / We Connect - opinie
Wiadomość wysłana przez: Tomus w 2018/12/12 22:20
ok, uruchomione mam następujące pozycje:

Okresy trwania umowy



Połączenie z numerem alarmowym
30.11.2018 – 30.11.2028



Security & Service Basic
30.11.2018 – 30.11.2028



Guide & Inform Plus
30.11.2018 – 30.11.2021



Security & Service Plus
30.11.2018 – 30.11.2021




W dachu mam 3 przyciski, sos, serwis i informacja.
Nie posiadam natomiast wejscia na kartę sim w schowku..


I co najbardziej ciekawe, po zgaszeniu silnika, niezależnie gdzie jestem w aplikacji w telefonie mam aktualny status pojazdu, lacznie z informacja o srednim spalaniu itd, co oznacza ze w jakis sposob samochod komunikuje się z internetem nawet jak nie jest do niego podlaczony przez moj tel.


T
Tytuł: Odp: Car-Net / We Connect - opinie
Wiadomość wysłana przez: MrBlacker w 2018/12/12 22:29
Czyli masz pakiet Security & Service i dlatego pojawia się ikona statusu z aktywnymi usługami śledzenia. :)
Tytuł: Odp: Car-Net / We Connect - opinie
Wiadomość wysłana przez: Tomus w 2018/12/13 06:19
Czyli masz pakiet Security & Service i dlatego pojawia się ikona statusu z aktywnymi usługami śledzenia. :)
I to bez zamawiania go. Po prostu zarejestrowaly mi sie te uslugi w carnet. Jedyny minus jaki widze w tej chwili ze nie doplacilem 1600pln zeby miec pakiet s&s plus, to obsluga tego wszystkiego przez tel a nie wbudowana karte sim.


T
Tytuł: Odp: Car-Net / We Connect - opinie
Wiadomość wysłana przez: MrBlacker w 2018/12/13 16:00
A Ty masz auto już z tą nową homologacją WLTP?
Tytuł: Odp: Car-Net / We Connect - opinie
Wiadomość wysłana przez: TMP w 2018/12/13 16:07
Rocznik modelowy 2019 i wersja Highline, zatem S&S Plus w standardzie.
Tytuł: Odp: Car-Net / We Connect - opinie
Wiadomość wysłana przez: spec556 w 2018/12/26 09:18
Chciałem zapytać z jakiej aplikacji na smartfona korzystacie i jakie są Wasze opinie/rady?
Mam RM19 z pełnym pakietem Car-net, ściągnąłem apke ze strony VW i powiem szczerze, żę jestem lekko zawiedziony, mogłe słączyć światła, klakson, sprawdzić dane spalania, miejsce stania ale... miały być też dodatkowe funkcjonalności np. sterowania klimą (chyba, że to działa tylko przy webasto).
W aplikacji obok pojazdu jest kłódka, w moim przypadku jest ona cały czas otwarta - nawet jak pojazd jest zamknięty, co to znaczy?
Naciśnięcie na kłódkę nic nie daje - kolejne rozczarowanie bo z moim poprzednim aucie z apki mogłem otwierać i zamykać auto:/
Tytuł: Odp: Car-Net / We Connect - opinie
Wiadomość wysłana przez: arekp w 2018/12/26 15:16
sterowania klimą (chyba, że to działa tylko przy webasto)

Tylko Webasto.
Tytuł: Odp: Car-Net / We Connect - opinie
Wiadomość wysłana przez: Kabe w 2018/12/26 16:33
Więcej opcji mają wersje z silnikiem elektrycznym GTE których w Tiguanie brak.
Tytuł: Odp: Car-Net / We Connect - opinie
Wiadomość wysłana przez: spec556 w 2018/12/26 17:20
Dzięki Panowie!
Interesuje mnie jeszcze...Czy z apki na smartfonie można zamkną/otworzyć auto?
Co oznacza ta otwarta kłódka?
Tytuł: Odp: Car-Net / We Connect - opinie
Wiadomość wysłana przez: rk w 2018/12/26 19:52
Oznacza, że auto nie jest zaryglowane/zamknięte.
Tytuł: Odp: Car-Net / We Connect - opinie
Wiadomość wysłana przez: spec556 w 2018/12/29 08:11
Oznacza, że auto nie jest zaryglowane/zamknięte.




A czy to trzeba jakoś inaczej zrobić?
Czy to auto posiada coś w rodzaju podwójnego ryglowania?
Czy z poziomu aplikacji w smartfonie można otworzyć/zamknąć samochód?


Ja otwartą kłódkę (w aplikacji na smartfonie) mam po zamknięciu centralnego zamka, niezależnie czy to robie przyciskiem na klamce czy kluczyku.
Tytuł: Odp: Car-Net / We Connect - opinie
Wiadomość wysłana przez: rk w 2018/12/29 17:15
Nie da się auta zamknąć/otworzyć z poziomu aplikacji.

Wygląda, że u Ciebie jest coś nie tak - proponuje to zgłosić w serwisie. Mi po zamknięciu przy użyciu Kessy (klamka) pokazuje, że auto jest zamknięte. Czasami zdarza się, że to nie działa ale to obecnie sytuacje jednostkowe. Przypuszczam, że usunięcie tego problemu będzie dość szybkie.
Tytuł: Odp: Car-Net / We Connect - opinie
Wiadomość wysłana przez: Faza_1000 w 2019/01/14 12:01
U mnie też pokazuje, że auto nie jest zamknięte cały czas. Ktoś rozwiązał ten problem?
Tytuł: Odp: Car-Net / We Connect - opinie
Wiadomość wysłana przez: rk w 2019/01/14 12:13
Proponuje po prostu udać się do ASO i zgłosić ten problem. Albo pomogą albo zgłoszą to do IT VW. ASO ma dość spore możliwości diagnostyczne (w tym czy backend jest OK, mają nowsze oprogramowanie sterowników, są w stanie restartować usługi itp.)

Miałem wcześniej sporo problemów z S&S i były one (dość wolno ale jednak) usuwane przez serwis.



Tytuł: Odp: Car-Net / We Connect - opinie
Wiadomość wysłana przez: ElPresidente w 2019/01/26 09:32
Ja po utworzeniu konta w Car-Net i próbie połączenia z nim samochodu ( wpisywanie kodu) otrzymywałem  na wyświetlaczu TiGa ciągle błąd niedostępności serwera. Znowu trochę czasu straciłem na szukaniu błędu po swojej stronie ( może router, może internet), od nowa zakładałem konto tym razem w infotainment... w końcu zgłsiłem błàd bez chodzenia do ASO  na infolinię Car-Netu. Miła obsługa i prosili o opisanie sytuacji w emailu i załączenie zdjęcia komunikatu z infotainment, to zgłoszą do DE.
24h i.... działa. Czyli coś u siebie w ustawieniach uaktywnili. Oczywiście lampka przy przyciskach alarmowych w podsufitce od razu zaświeciła się na zielono 😄
Wszystkie opcje w Car-Net działają poza .... kłódką. Ciągle otwarta. I znowu zgłosiłem. Na razie minęło 12h, więc czekam


Tytuł: Odp: Car-Net / We Connect - opinie
Wiadomość wysłana przez: Faza_1000 w 2019/01/26 18:38
Ja dziś dzwoniłem na infolinię carnetu i usłyszałem, że informacja o zablokowaniu drzwi auta jest wyświetlane tylko w touranie. Cały czas pracują nad rozwiązaniem problemu.
Tytuł: Odp: Car-Net / We Connect - opinie
Wiadomość wysłana przez: Hamsters w 2019/01/26 22:26
To czemu ja mam taką informację?
Działa poprawnie
Tytuł: Odp: Car-Net / We Connect - opinie
Wiadomość wysłana przez: ElPresidente w 2019/01/27 01:14
To czemu ja mam taką informację?
Działa poprawnie
Może się zaciął ? 😜
Tytuł: Odp: Car-Net / We Connect - opinie
Wiadomość wysłana przez: Snooper w 2019/01/27 09:53
To czemu ja mam taką informację?
Działa poprawnie


Moze masz tourana albo samochod mysli ze jest touranem? 
Tytuł: Odp: Car-Net / We Connect - opinie
Wiadomość wysłana przez: Hamsters w 2019/01/27 22:13
Co mam to wiem, numer VIN się zgadza, a co pokazuje mi mi car-net to pokazuję
Tytuł: Odp: Car-Net / We Connect - opinie
Wiadomość wysłana przez: spec556 w 2019/01/28 06:04
<HAMSTERS> Super, że wstawiłeś to zdjęcie!
U mnie od nowości (od miesiąca) niezmiennie jest status:
Centralny zamek - odblokowany???
Nawet jak wiem, że samochód jest zamknięty :(
Tytuł: Odp: Car-Net / We Connect - opinie
Wiadomość wysłana przez: lukas w 2019/01/29 17:12
U mnie również w systemie car-net widnieje status zamka centralnego "odblokowany" pomimo zamknięcia auta.
Tytuł: Odp: Car-Net / We Connect - opinie
Wiadomość wysłana przez: rk w 2019/01/29 17:40
U mnie ta informacja działa. Pewnie problem jest z nowszymi egzemplarzami. Przestało za to działać wysyłanie celi do auta z komórki (ze strony chyba działa, ale nie jestem pewien). Muszę sprawdzić, czy nie osiągnąłem jakiegoś limitu celi.
Tytuł: Odp: Car-Net / We Connect - opinie
Wiadomość wysłana przez: arekp w 2019/01/29 18:47
ze strony chyba działa, ale nie jestem pewien

Wysyłałem w niedzielę ze strony, działało.
Tytuł: Odp: Car-Net / We Connect - opinie
Wiadomość wysłana przez: ElPresidente w 2019/01/29 21:16
Dzisiaj byłem  w serwisie, żeby stwierdzili co i jak. Zresetowali moduł ( bo tak napisane jest w serwisówce, żeby zrobić przy wszelkich problemach z Car-Netem). Nic to nie dało. Kłódka w aplikacji dalej otwarta, a w necie - zamek centr. odblokowany. Nie ma więc co szukać dalej - trzeba czekać na rozwiązanie z fabryki. Oczywiście trzeba zgłaszać :-)


Przy okazji zrobili mi "AKCJA fabryczna 23AB kryt 01" czyli aktualizację sterownika silnika. Ponoć akcja rozpoczęła się 24 stycznia o czym powiadamiają klientów listem... trwa to 15 min.
Tytuł: Odp: Car-Net / We Connect - opinie
Wiadomość wysłana przez: MrBlacker w 2019/01/30 09:51
Przy okazji zrobili mi "AKCJA fabryczna 23AB kryt 01" czyli aktualizację sterownika silnika. Ponoć akcja rozpoczęła się 24 stycznia o czym powiadamiają klientów listem... trwa to 15 min.

A jakie zmiany ta aktualizacja wprowadza?
Tytuł: Odp: Car-Net / We Connect - opinie
Wiadomość wysłana przez: ElPresidente w 2019/01/30 09:59
A jakie zmiany ta aktualizacja wprowadza?

tego nie wiem.Trzeba poszukać w necie... Zapewnili mnie, że nie chodzi o zmniejszenie mocy z 230-->220  :-)
Tytuł: Odp: Car-Net / We Connect - opinie
Wiadomość wysłana przez: leoo w 2019/02/01 14:35
Witam, wczoraj byłem na zmianie oprogramowania. Z tego co się dowiedziałem dotyczy ono "dpf-a" czy tam gpfa w benzynie.
Tytuł: Odp: Car-Net / We Connect - opinie
Wiadomość wysłana przez: ElPresidente w 2019/02/18 14:07
I dostałem ( po 3 tygodniach ) odpowiedź na zgłoszony problem zawsze otwartej kłódki w aplikacji car-net. Tzw. zlewka... a bez tego nie można żyć ;-)
=============================


Sent: Friday, January 25, 2019 12:59 PM
To: carnet-support@volkswagen.de
Subject: błędne wskazania stanu centralnego zamka samochodu Tiguan


Stwierdzam błędne wskazania jak w tytule – zarówno w aplikacji ( telefon, tablet) jaki i aplikacji konta  w przeglądarce internetowej. Samochód jest bezwzględnie zamknięty  pilotem, a znaczek-kłódka jest otwarta.
W załączeniu stosowne zdjęcia.
Proszę o rozwiązanie problemu. Funkcje klaksonu i świateł  oraz  wyświetlania innych danych działają poprawnie.
Sytuacja jest niezmienna od chwili poprawionego  dostępu do Car-Net czyli od 24.01.2019 ok. 22:00 do chwili obecnej.
====================================
i odpowiedź:
==================================
[size=0pt]Informujemy, iż otrzymaliśmy odpowiedź od naszego działu technicznego z Niemczech w sprawie niedogodności związanych z niewyświetlaniem aktualnego statusu drzwi w Pańskiej aplikacji Car-Net. Z odpowiedzi wynika, iż w celu rozwiązania trudności potrzebne będą dodatkowe informacje: [/size]
 [/font][size=0pt]-model Pańskiego smartfona[/size]
 [/font][size=0pt]-system operacyjny smartfona oraz jego wersja[/size]
 
 [/font][size=0pt]Jeżeli niedogodności nadal się utrzymują, uprzejmie prosimy o ponowny kontakt z powyższymi informacjami. [/size]
==================================================================================


U mnie Iphone SE, a u Was? Może podam im inne przypadki telefonów ?
 
 
Tytuł: Odp: Car-Net / We Connect - opinie
Wiadomość wysłana przez: arekp w 2019/02/18 14:17
@ElPresidente nie jest to zlewka, jak na kazdym front support najpierw zbieraja dodatkowe info (choc moze sie wydawac, ze niepotrzebnie) i przekaza dalej.


Mysle, ze gdyby chlopaki podali Tobie nie tylko modele telefonow i wersje systemow, ale rowniez VINy aut ktore blednie wskazuja stan, to bedzie im zdecydowanie latwiej diagnozowac problem - w tym wyszukac logi z komunikacji Waszych aut z ich systemem.
Tytuł: Odp: Car-Net / We Connect - opinie
Wiadomość wysłana przez: ElPresidente w 2019/02/18 16:46
Mysle, ze gdyby chlopaki podali Tobie nie tylko modele telefonow i wersje systemow, ale rowniez VINy aut ktore blednie wskazuja stan, to bedzie im zdecydowanie latwiej diagnozowac problem - w tym wyszukac logi z komunikacji Waszych aut z ich systemem.

Tia,  szczególnie że wyraźnie zaznaczyłem, że kłódeczka źle wskazuje również na tablecie i w przeglądarce. Fakt , że łopatologicznie nie napisałem, że na PC. Zaraz im to odpowiem :-)  Mogą więc sobie oglądać moje logi z różnych urządzeń, niezależnie od systemu operacyjnego ( moje konto i wszelkie dane` znają, bo błąd dostępu do Car-net naprawili u siebie) .IOS nie ma tu nic do rzeczy. Uściślę pytanie do kolegów :
Czy ktoś z modelem rocznikowym 2019 jak ja  ma poprawnie działającą kłódkę w aplikacji Car-net ? ( w dostępie przez stronę Car-Net jest zawsze informacja : Centralny zamek  "odblokowany")
Tytuł: Odp: Car-Net / We Connect - opinie
Wiadomość wysłana przez: Snooper w 2019/02/18 17:51
To jak dzwoniłem do Netti jak net mi nie dzialał i Pan po ustaleniu że korzystam z laptopa próbował poinstruować mnie bym zmienił ustawienia zasilania na maksymalne bądź optymalne  bo moge mieć włączone "oszczedanie baterii"... prawda niestety jest taka, że ludzie naprawde dzwonia z takimi glupstwami na te infolinie, że potem jak człowiek ma naprawde problem to 5 minut musi wyjaśniać ze nie jest idiotą w tych sprawach i podstawy już sprawdził...


Wracając do Twojego zapytania powinni pytać co najwyżej o system i jego wersje, marka czy rodzaj telefonu w tych czasach nie maja nic do tego, ale VW pewnie chce sprawdzić czy nie używasz nokii 5510
Tytuł: Odp: Car-Net / We Connect - opinie
Wiadomość wysłana przez: Biakku w 2019/03/12 20:45
Pytanie dotyczące security & service plus, czy działa wam to w samochodzie? Mi to tylko działa jak  w samochodzie udostępniam WiFi, gdy tylko wychodzę z samochodu zamykam go i rozłączam WIFi, to dostaje info na aplikacje że system infotainment dezaktywował wyżej wymienioną usługę. Gdy ponownie otwieram samochód i wchodzę w ustawieniach i w pakiety to właśnie  security & service w większości funkcji jest wyłączony, włączam ponownie z palca i wszystko działa do rozłączenia Wifi... Dzwoniłem na infolinie, miła Pani poinformowała ze trwają prace modernizacyjne i system ten nie działa prawidłowo, ale nie jest w stanie się określić kiedy będzie działał znowu poprawnie. Tylko, że obawiam się, że to coś więcej i nie wiem czy nie potrzeba interwencji serwisowej... coś podpowiecie? No bo przecież ten pakiet powinien mieć wbudowaną kartę SIM i działać niezależnie...
Samochód produkcja koniec 2018, odbiór w zeszłym tygodniu, Discover Pro,pakiety to:[/font]

-Emergency Call,
-Guid & Inform,
-Security & service basic & Plus. [/size]
Tytuł: Odp: Car-Net / We Connect - opinie
Wiadomość wysłana przez: rk w 2019/03/13 00:23
Przy S&S Plus, jeśli taki zamówiłeś i go zainstalowano;) powinno to działać bez WiFi i żadnych kombinacji. Pozostaje Ci ASO, powinni być w stanie to wyprowadzić do oczekiwanego stanu.
Tytuł: Odp: Car-Net / We Connect - opinie
Wiadomość wysłana przez: Tomus w 2019/03/13 07:00
@Kabe ile robisz km rocznie?
W 2 lata 47tys. km
Z lenistwa bardzo często jeżdżę na navi VW, tylko jak jest eksremalny ruch to sięgam po Google Maps na Android Auto, ale zniechęca mnie do tego brak mapy na AID.
Mirror link jest fajny, ale niesamowicie mnie drazni ze jak mam wlaczona mape google i ktos za blisko z tylu podjedzie to mapa sie wylacza a na polowie ekranu wyswietla sie czujnik odleglosci.... ;-/


T
Tytuł: Odp: Car-Net / We Connect - opinie
Wiadomość wysłana przez: adam998 w 2019/03/21 16:36

Witam
Mam problem z usługa Car-net działała tylko w dzień konfiguracji pobierając dane z auta. od tamtej pory nie działa. Usunąłem konto na stronie internetowej i wygenerowałem kod aktywujący usługę który należy wprowadzić w samochodzie, niestety w żaden sposób nie mogę tam usunąć użytkownika którego stworzyłem podczas pierwszej konfiguracji i w żaden sposób nie mam możliwość wprowadzenia tego kodu. Dodam że robiłem już przywracanie do ustawień fabrycznych i nic inne ustawienie wracają a użytkownik  Car-net zostaje.... Masakra, ktoś cos ?
Tytuł: Odp: Car-Net / We Connect - opinie
Wiadomość wysłana przez: MrBlacker w 2019/03/21 21:19
Napisałeś, że usunąłeś konto z systemu Car-Net, chyba niepotrzebnie. Wystarczy tylko usunąć pojazd z konta Car-Net.
Po usunięciu pojazdu z konta i zsynchronizowaniu informacji w aucie powinno się bez problemu dodać nowego użytkownika głównego. ;)

Jeśli to nie zadziałało albo jeśli tego nie zrobiłeś, a konto już usunąłeś to chyba tylko pozostaje kontakt z infolinią Car-Net.
Tytuł: Odp: Car-Net / We Connect - opinie
Wiadomość wysłana przez: Hamsters w 2019/03/24 23:25
Mam problem z car-net, mianowicie  od 4 dni nie wyświetla mi się ikona z samochodem informująca że usługi car-net są dostępne. Telefon mam połączony z autem, po włączeniu routera w telefonie wyświetla mi się ikona globusa, ale bez ikonki auta. Co to może być?
I oczywiście od tych 4 dni nie mam powiadomień o opuszczeniu auta z określonego obszaru oraz dane o przebiegu zatrzymały się
Tytuł: Odp: Car-Net / We Connect - opinie
Wiadomość wysłana przez: MrBlacker w 2019/03/24 23:43
Wygląda na to, że przestał Ci działać pakiet Car-Net Security & Service Plus. Awaria albo skończył Ci się abonament. ;)
Tytuł: Odp: Car-Net / We Connect - opinie
Wiadomość wysłana przez: rk w 2019/03/25 12:14
U mnie elementy S&S aktualnie nie działają (ostatnie dane z piątku wieczorem). Brak pozycji auta, danych o spalaniu, zasięgu i statusu samochodu (w tym czy pojazd jest zamknięty). Reszty nie sprawdzałem. Działają za to informacje o ruchu drogowym itp. z Car-Net.
Tytuł: Odp: Car-Net / We Connect - opinie
Wiadomość wysłana przez: Hamsters w 2019/03/25 18:55
U mnie elementy S&S aktualnie nie działają (ostatnie dane z piątku wieczorem). Brak pozycji auta, danych o spalaniu, zasięgu i statusu samochodu (w tym czy pojazd jest zamknięty). Reszty nie sprawdzałem. Działają za to informacje o ruchu drogowym itp. z Car-Net.
Dokładnie, u mnie jest to samo.
ostatni log mam z 20.03
Tytuł: Odp: Car-Net / We Connect - opinie
Wiadomość wysłana przez: Hamsters w 2019/03/27 21:23
I dziś stał się cud, usługi car-net powróciły na me łono  ;D .
Nic nie robiłem, samo poszło, samo przyszło
Tytuł: Odp: Car-Net / We Connect - opinie
Wiadomość wysłana przez: rk w 2019/03/27 23:42
To norma, nie ma się co spinać, usuwać konta, konfigurować od nowa. To się się naprawia samo - no, ale u mnie ciągle nie działa:)
Tytuł: Odp: Car-Net / We Connect - opinie
Wiadomość wysłana przez: spec556 w 2019/03/29 14:43
Panowie,
u mnie też dziś nie działa, infolinia okazała się bezużyteczna.
Myślę, że nie ma sensu stosować się do ich zaleceń, usuwać konto i zakładać od nowa.
Zastanawia mnie co jest tego przyczyną czy to wada oprogramowania samochodu, czy wada systemu car-net?
Ktoś już wcześniej pisał, żę funkcjonalności samoistnie wróciły po paru dniach.
Może warto zrobić restart komputera w samochodzie, tylko jak to zrobić - może ktoś coś doradzi?
Odłączał ktoś klemę przy akumulatorze?
Może ktoś ma jakieś sprytne rady ;)
Tytuł: Odp: Car-Net / We Connect - opinie
Wiadomość wysłana przez: rk w 2019/03/29 17:49
Olać - wróci samo do działania. Zacząłbym się martwić, jakby nie działało miesiąc:) Stawiam na problemy w backendzie z konfiguracją usług. Jak się mocno spinasz to ASO jest w stanie najczęściej to usługi ożywić, jak pojawisz się u nich z autem.
Tytuł: Odp: Car-Net / We Connect - opinie
Wiadomość wysłana przez: adam998 w 2019/03/31 12:17
Też mi nie działają te usługi skonfigurowane musi być dobrze gdyż w dzień konfiguracji wszystko działało. Teraz działa mi tylko przesyłanie danych adresowych lub wytyczonych trasa do auta....po odpaleniu pojawia się komunikat nowe cele online i odbiera to co zrobiłem na stronie internetowej CAR-Net....czyli jest ok ale nie działa pobieranie raportu o stanie auta nie działa pobieranie danych o spalaniu itd. Zauważyłem ze w samochodzie w menu zarzadzanie usługami car-net nie ma Security & Service a wcześniej w dzień konfiguracji było. Możecie sprawdzić jak jest u Was ?
Tytuł: Odp: Car-Net / We Connect - opinie
Wiadomość wysłana przez: iks w 2019/04/12 16:17
Czy Car-Net korzysta z internetu udostępnionego z telefonu tylko w formie WLAN, czy można mu udostępnić internet po USB albo Bluetooth?
Tytuł: Odp: Car-Net / We Connect - opinie
Wiadomość wysłana przez: MrBlacker w 2019/04/12 16:22
Korzysta z hot-spota WLAN. Nie tylko z telefonu, ale też z każdego innego - publicznego czy prywatnego.
Tytuł: Odp: Car-Net / We Connect - opinie
Wiadomość wysłana przez: TMP w 2019/04/12 16:40
Mając Discover Pro z instalacją telefoniczną biznes możesz udostępnić Internet (wraz z całą kartą SIM) poprzez RSAP, ale obecnie coraz trudniej jest znaleźć obsługujące ten profil telefony. Samsungi to potrafią, ale tylko te z jednym slotem SIM.

W pozostałych przypadkach pozostaje Wi-Fi, z hotspota w telefonie lub z VW Carsticka/modemu USB udostępniającego internet po WLAN.
Tytuł: Odp: Car-Net / We Connect - opinie
Wiadomość wysłana przez: iks w 2019/04/12 18:19
No dobrze to podsumowując:


- App-Connect np Android Auto tylko po kablu USB
- telefon (zestaw głośnomówiący) tylko po Bluetooth
- Car-Net tylko przez WLAN


zgadza się?
Tytuł: Odp: Car-Net / We Connect - opinie
Wiadomość wysłana przez: Snooper w 2019/04/13 11:12
W pozostałych przypadkach pozostaje Wi-Fi, z hotspota w telefonie lub z VW Carsticka/

VW carstic dziala tylko ze zwykłym Media, przynajmniej tak bylo napisane jeszcze na starym sklepie VW (i taka informacje otrzymalem w salonie)
- jest to chyba sam modem usb

@iks wydaje mi sie ze dokladnie tak : )
Tytuł: Odp: Car-Net / We Connect - opinie
Wiadomość wysłana przez: TMP w 2019/04/13 12:17
Zgadza się, Car-Stick oficjalnie działa tylko z DM. Ale już modem USB Huawei potrafiący udostępniać internet poprzez WiFi będzie działać i z DM i z DP.
Oprócz RSAP przy instalacji telefonicznej Business mamy też slot SIM bezpośrednio w sterowniku DP.

Podsumowując:
- App-Connect (Android Auto/Apple Carplay) tylko po kablu USB,
- telefon (zestaw głośnomówiący) tylko po Bluetooth HFP,
- Car-net przez hotspot WLAN (w tym modem USB z funkcją WiFi), Car-Stick (DM), Bluetooth RSAP (DP+Business), kartę SIM (DP+Business).
Tytuł: Odp: Car-Net / We Connect - opinie
Wiadomość wysłana przez: spec556 w 2019/04/21 07:59
Powrócił u mnie problem z pakietem S&S Plus. Od 10 dni nie działa, nie lokalizuje, nie aktualizuje
Na infolinii polecono mi  - usunąć auto z Car-Netu oraz zrestartować DP.
Nie chcę popełnić jakiejś gapy i stracić aktywnych pakietów.
Może ktoś już to przechodził i zechciałby napisać krok po kroku...

Tytuł: Odp: Car-Net / We Connect - opinie
Wiadomość wysłana przez: Faza_1000 w 2019/04/21 15:19
Ja usunąłem auto z car net jak kazali na infolinii. I teraz nie da się aktywować ani S&S ani G&I.
Tytuł: Odp: Car-Net / We Connect - opinie
Wiadomość wysłana przez: spec556 w 2019/04/21 19:18
Ja usunąłem auto z car net jak kazali na infolinii. I teraz nie da się aktywować ani S&S ani G&I.

Właśnie usunąłem auto z car-net oraz zrestartowałem ustawienia car-net w samochodzie.
Ponowna instalacja i dodanie pojazdu przebiegło bez problemu - jednak usługa lokalizacji, oraz zaktualizowanie informacji o pojezdzie nie działa.
Na stronie carnet chciałem wymusić uzyskanie informacji o pojezdzie jednak nie udało się nawiązać połączenia.

Tytuł: Odp: Car-Net / We Connect - opinie
Wiadomość wysłana przez: Faza_1000 w 2019/04/22 00:26
U mnie aktywacja nie działa. Jak wpisuje kod aktywacyjny to wyskakuje okienko z napisem "Transmisja danych niedostępna. Spróbuj ponownie później." i tak od dwóch dni. Internet udostępniam jak zwykle z mojego telefonu. Próbowałem też z innych telefonów i nic. Ktos wie co z tym zrobić?
Tytuł: Odp: Car-Net / We Connect - opinie
Wiadomość wysłana przez: arekp w 2019/04/22 07:09
Na infolinii polecono mi  - usunąć auto z Car-Netu oraz zrestartować DP.
zrestartowałem ustawienia car-net w samochodzie.

Zrestartować DP, to znaczy: przy włączonym DP przytrzymać przycisk włączenia DP aż się wyłączy do zegara i nadal trzymać, aby po chwili usłyszeć "cyknięcie" po którym można poznać, że restart nastąpił. Przycisk można wtedy puścić.

I teraz nie da się aktywować ani S&S ani G&I.
Internet udostępniam jak zwykle z mojego telefonu.

Czy czasem przy S&S nie ma wbudowanej karty i jest ono niezależne od G&I ?

Czy widzisz ikonkę "on-line", która mówi że auto ma dostęp do sieci?
Tytuł: Odp: Car-Net / We Connect - opinie
Wiadomość wysłana przez: Faza_1000 w 2019/04/22 08:03
Tak zrobiłem restart DM kilkakrotnie. Po udostępnieniu Internetu na DM mam ikonę e kształcie globus z napisem WLAN w kolorze białym. I klops nie działa chyba czeka mnie wizyta w serwisie.
Tytuł: Odp: Car-Net / We Connect - opinie
Wiadomość wysłana przez: spec556 w 2019/04/22 09:15
W moim przypadku tak jak u kolegi z tym ze mam DP z pełnym pakietem S&S Plus (RM2019),
wykonałem restart przyciskiem włączania, przywróciłem do ustawień fabrycznych Car-net w samochodzie i usunąłem auto z Car-netu na stronie.
Po ponownej konfiguracji jest bez zmian.
Globus szary, ikony globusa z samochodem świadczącego o lokalizacji brak.
Jedynie po połączeniu z routerem pali się biały globus z napisem WLAN.
Ma ktoś jeszcze jakiś pomysł?


Tytuł: Odp: Car-Net / We Connect - opinie
Wiadomość wysłana przez: arekp w 2019/04/22 09:29
Moim zdaniem karta SIM od S&S z jakiegoś powodu nie ma łączności i przez to nie możecie aktywować usług ani z nich korzystać.

Ja nie mam S&S, Car-Net mam działający za pośrednictwem udostępnionego przez WI-FI połączenia z własnego modemu i sprawdziłem przed chwilą, usługi działają.
Tytuł: Odp: Car-Net / We Connect - opinie
Wiadomość wysłana przez: Faza_1000 w 2019/04/22 10:43
Zastanawiam się czy dołączenie aku na chwile nie pomoże.
Tytuł: Odp: Car-Net / We Connect - opinie
Wiadomość wysłana przez: iks w 2019/04/22 14:18
Jak to jest, czy aby nawiagacja brała pod uwagę korki i inne utrudnienia w ruchu to cel trzeba wpisywać z poziomu Car-net czy wystarczy normalne korzystanie poprzez zakładkę Nawigacja i jak będzie połączenie WLAN to i tak weźmie utrudnienia pod uwagę?
Tytuł: Odp: Car-Net / We Connect - opinie
Wiadomość wysłana przez: TMP w 2019/04/22 18:00
Wystarczy normalnie przez ekran infotainment. Jeśli są dostępne dane online, to w trakcie jazdy możesz usłyszeć komunikat "Z uwagi na sytuację na drodze trasa zostanie przeliczona ponownie". Wpisywanie celu przez Car-net powoduje tylko jego import do zakładki "cele online", po czym i tak wybierasz go w menu i obliczanie drogi ma miejsce na jednostce w samochodzie. Przez Car-net można też zaimportować całą trasę, ale nie mam pewności czy telefon uwzględnia dane o sytuacji drogowej proponując określoną trasę przejazdu.
Tytuł: Odp: Car-Net / We Connect - opinie
Wiadomość wysłana przez: Faza_1000 w 2019/04/23 09:52
Dziś po kilkunastu próbach udało mi się aktywować G&I, ale S&S dalej nie działa.
Tytuł: Odp: Car-Net / We Connect - opinie
Wiadomość wysłana przez: Biakku w 2019/04/23 11:46
U mnie była podobna sytuacja, po kilku mailach i telefonach do infolini, podpowiedziano mi abym podłączył samochód do sieci po WiFi np z telefonu i dopiero w tedy zrestartował usługi Car Net (żeby cały czas było połączenie internetu podczas tej operacji) i właśnie po takim restarcie wszystko zaczęło działać.
Mogę dodać też, że po 1,5 miesiąca samochód wywalił mi błąd, że system S&S połączenia alarmowe itp nie działają poprawnie i mam się udać do serwisu. W serwisie zaktualizowali oprogramowanie i wszystko działa (podobno zdarza się to i producent zaleca aktualizacje oprogramowania).
Z ciekawostek, po aktualizacji w aplikacji Car Net (na telefonie) pojawiła się usługa zdalnego zamykania i otwierania samochodu....
Tytuł: Odp: Car-Net / We Connect - opinie
Wiadomość wysłana przez: vicek w 2019/04/24 22:22
Otwieranie i zamykanie telefonem dziala, testowalem. Ale trzeba przejsc weryfikacje uzytkownika po dowodzie :-)
Status zamkniecia nadal pokazuje źle :D
Tytuł: Odp: Car-Net / We Connect - opinie
Wiadomość wysłana przez: Snooper w 2019/04/25 15:32
1. W aplikacji mam tylko kłódeczkę zamkniętą bądź otwartą, jak zamykacie auto zdalnie?
2. Czy wy też musicie za każdym razem resetować hasło gdy próbujecie się zalogować na: https://www.volkswagen-car-net.com/portal/pl_PL/ ostatnio nawet i reset hasła nie działa.
Tytuł: Odp: Car-Net / We Connect - opinie
Wiadomość wysłana przez: arekp w 2019/04/25 15:33
Nope, hasło mam to samo co miesiąc temu.
Tytuł: Odp: Car-Net / We Connect - opinie
Wiadomość wysłana przez: rk w 2019/04/25 17:34
U mnie nic nie trzeba resetować przy logowaniu do Car-Netu.

Z systemami informatycznymi VW jest tak, że nic nie trzeba tworzyć od nowa. Usługi po prostu zaczynają same z siebie działać. Warto jedynie poddać sterownik S&S akcjom serwisowym, ew. upgrade oprogramowania.

Ostatnio VW miał niezły rok (usługi działały praktycznie non stop). Ostatnie kilka tygodni to co chwila problemy. Mi obecnie ściąganie informacji przez S&S nie działa (chyba większość usług, jeśli nie wszystkie). G&I działa (w ciągu ostatniego tygodnia zaobserwowałem 2 problemy z informacjami o ruchudrogowym).

Czy komuś po usunięciu konta/założeniu na nowo (ew. dodaniu/usunięciu samochodu) wystąpiła jakakolwiek poprawa?
Tytuł: Odp: Car-Net / We Connect - opinie
Wiadomość wysłana przez: Faza_1000 w 2019/04/25 17:53
Od wczoraj S&S działa :)
Tytuł: Odp: Car-Net / We Connect - opinie
Wiadomość wysłana przez: Snooper w 2019/04/25 19:02
Nie wiem, moze to wina przegladarki, na codzien uzywam Opery ale dzisiaj przez Chrom tez sie nie zalogowalem. Wywala mi komunikat:

A co z tym zamykaniem i otwoeraniem, jakas aktualizacja w ASO jest potrzebna? Chyba ze to tylko na IOS?
Tytuł: Odp: Car-Net / We Connect - opinie
Wiadomość wysłana przez: rk w 2019/04/25 20:42
Od wczoraj S&S działa :)
No u mnie niestety nie. Apka i strona pokazuje dane z 21.04, nie działa infolinia i wzywanie pomocy drogowej przyciskami z auta.
Tytuł: Odp: Car-Net / We Connect - opinie
Wiadomość wysłana przez: Snooper w 2019/04/27 17:24
Doczytalem własnie, ze otwieranie i zamykanie auta z telefonu umozliwia tylko zakup auta po 1.01.2019:
https://www.volkswagen-carnet.com/pl_PL/uslugi-i-pakiety/security-and-service.html

Cytuj
Wykorzystując smartfon jako pilot zdalnego sterowania, możesz wygodnie blokować i odblokowywać drzwi oraz bagażnik. Również na odległość. Dzięki temu Twój partner może już pakować zakupy do bagażnika i zajmować miejsce, a Ty możesz dojść dopiero później.

Otwieraj i zamykaj drzwi i bagażnik pojazdu za pomocą aplikacji
Za pomocą symbolu zamka w aplikacji możesz rozpoznać, czy pojazd jest zablokowany
Identyfikacja jako uprawniony użytkownik poprzez S-PIN
Wskazówka: Usługa ta jest dostępna w pojazdach z ofertą usług „Security & Service“ przy dacie złożenia zamówienia od 1.01.2019 r. Usługa Blokowanie i odblokowanie odbywa istotną rolę pod kątem bezpieczeństwa i wymaga sprawdzenia tożsamości za pomocą procedury Volkswagen Ident. Twoja tożsamość zostanie sprawdzona przez partnera Volkswagena lub za pomocą czatu wideo.
Tytuł: Odp: Car-Net / We Connect - opinie
Wiadomość wysłana przez: rk w 2019/04/29 17:56
Przy okazji wizyty w serwisie, wspomniałem o niedziałającym systemie S&S. Sprawdzono tylko błędy w komputerze auta (naturalnie, nie ma żadnych) - nikt się nie pofatygował do portalu, który ASO ma do dyspozycji i który umożliwia pełne sprawdzenie usługi. Być może S&S zacznie działać, zanim ponownie pojawię się w ASO;)
Tytuł: Odp: Car-Net / We Connect - opinie
Wiadomość wysłana przez: Snooper w 2019/04/29 22:03
Jak objawia wam się ten niedziałający S&S? Ja oprócz zaleczonych problemów z zalogowaniem się do car-net'u na laptopie nie odczuwam żadnych problemów.
Tytuł: Odp: Car-Net / We Connect - opinie
Wiadomość wysłana przez: rk w 2019/04/29 23:05
W tym wątku było to opisane kilka razy - nie działa połączenie z infolinią, wzywanie pomocy drogowej oraz infolinia alarmowa VW (czerwony przycisk łączy ze 112).

Nie działa żadna usługa S&S (wysyłanie POI, włączanie świateł i klaksonu, dane jazdy, pozycja auta itp. itd.) W portalu Car-Net nic się nie aktualizuje, są dane sprzed kilku/kilkunastu dni. Zwykle nie ma problemu z usługami G&I.
Tytuł: Odp: Car-Net / We Connect - opinie
Wiadomość wysłana przez: rk w 2019/04/30 22:54
I S&S zaczęło mi dzisiaj wieczorem działać...
Tytuł: Odp: Car-Net / We Connect - opinie
Wiadomość wysłana przez: spec556 w 2019/05/01 07:36
U mnie S&S nie działa już prawie miesiąć.
Serwis VW rozkłada ręce!
Żenada!!!

Tytuł: Odp: Car-Net / We Connect - opinie
Wiadomość wysłana przez: rk w 2019/05/01 11:25
Co ci dokładnie odpowiedzieli ?
Tytuł: Odp: Car-Net / We Connect - opinie
Wiadomość wysłana przez: Snooper w 2019/05/01 11:50
Dla mnie dziwna sprawa, ze jednym dziala innym nie. Jakby nie patrzec jest to system wiec powinien padac calkowicie, a nie tylko wybranym...


Mi wszystko dziala odkad sie zarejestrowalem.
Tytuł: Odp: Car-Net / We Connect - opinie
Wiadomość wysłana przez: rk w 2019/05/01 12:18
Rozproszone systemy tak nie padają (zazwyczaj).
Tytuł: Odp: Car-Net / We Connect - opinie
Wiadomość wysłana przez: spec556 w 2019/05/04 23:29
Co ci dokładnie odpowiedzieli ?

Sprawdzili samochód i logowali się na własny car-net z mojego pojazdu.
Powiedzieli, że nie są w stanie naprawić usługi, ale nie zamykają zgłoszenia tylko przekażą problem wyżej.
Pozostaje mi czekać, dobrze, że czas oczekiwania jest bezpłatny ;)
Tytuł: Odp: Car-Net / We Connect - opinie
Wiadomość wysłana przez: arekp w 2019/05/05 12:23
Powiedzieli, że nie są w stanie naprawić usługi, ale nie zamykają zgłoszenia tylko przekażą problem wyżej.

We wrześniu 2016 roku analogiczną informację otrzymałem po zgłoszeniu klawiatury QWERTZ dla ustawienia języka polskiego. Do dziś zgłoszenie ma status otwarty, a "wyżej" nic z tym nie robi ;-)
Tytuł: Odp: Car-Net / We Connect - opinie
Wiadomość wysłana przez: rk w 2019/05/05 13:48
Występuje pewna różnica - u niego rozwiązanie uległo awarii a w twoim przypadku tak to już było zaprojektowane;). Także w wypadku @spec556 szanse są całkiem spore. Niestety jak nie byli w stanie naprawić tego z wykorzystaniem dostępnych narzędzi (m.in. wewnętrznego portalu usług Car-Net) pozostaje im eskalacja wyżej.
Tytuł: Odp: Car-Net / We Connect - opinie
Wiadomość wysłana przez: vicek w 2019/05/06 09:02
Czy to normalne ze zniknela ikonka auta przy globusie a przyciski od s&s zglaszaja brak licencji? Przestalo dzialac w sobote wieczorem a auto ma 3 tygodnie...
Dodatkowo nie jestem w stanie zaaktualizowac danych w apce mobilnej..

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Tytuł: Odp: Car-Net / We Connect - opinie
Wiadomość wysłana przez: arekp w 2019/05/06 11:18
Dodatkowo nie jestem w stanie zaaktualizowac danych w apce mobilnej..

Zaloguj się do Panelu przez WWW i sprawdź jak tam sytuacja wygląda -> https://www.volkswagen-car-net.com/portal/pl_PL
Tytuł: Odp: Car-Net / We Connect - opinie
Wiadomość wysłana przez: vicek w 2019/05/06 11:21
Wygląda na to że magicznie wróciło w telefonie. Zobacze pozniej w aucie.


Licencje wygladaja poprawnie.
Tytuł: Odp: Car-Net / We Connect - opinie
Wiadomość wysłana przez: rk w 2019/05/06 11:56
To niestety normalne, dostępność systemu nie jest najlepsza. Co nie znaczy, że powinno tak być.

Ciesz się, że to tylko 2 dni trwało;)

Tytuł: Odp: Car-Net / We Connect - opinie
Wiadomość wysłana przez: Faza_1000 w 2019/05/06 18:03
U mnie s&s znowu nie działa.  >:(
Tytuł: Odp: Car-Net / We Connect - opinie
Wiadomość wysłana przez: vicek w 2019/05/06 18:06
Jak to sie objawia u ciebie? U mnie zniknelo autko z ikonki ktora okresla podlaczenie pod uslugi net/carnet/s&s


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Tytuł: Odp: Car-Net / We Connect - opinie
Wiadomość wysłana przez: Faza_1000 w 2019/05/06 18:33
U mnie też oraz poza tym nie ma możliwości oglądania danych przez car net i nie działają przyciski nad lusterkiem oprócz sos.
Tytuł: Odp: Car-Net / We Connect - opinie
Wiadomość wysłana przez: vicek w 2019/05/06 18:40
Dzwonilem na centrum uslug cyfrowych. Podobno auto nie komunikuje sie z uslugami. Na srode umowilem sie do serwisu zobaczymy co powiedza


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Tytuł: Odp: Car-Net / We Connect - opinie
Wiadomość wysłana przez: Faza_1000 w 2019/05/06 18:59
Daj znać czy sobie serwis poradził i ile czasu trwała naprawa.
Tytuł: Odp: Car-Net / We Connect - opinie
Wiadomość wysłana przez: vicek w 2019/05/08 21:25
Bylem dzisiaj w serwisie. Panowie zaczeli szukac, w koncu zaaktualizowali strownik modulu S&S i calosc ruszyla. Probowalem cos wyciagnac ale uzyskalem tylko informacje ze ta aktualizacja związana jest z nowymi autami..


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Tytuł: Odp: Car-Net / We Connect - opinie
Wiadomość wysłana przez: Faza_1000 w 2019/05/11 17:59
U mnie S&S po wizycie w serwisie i aktualizacji sterowników dalej nie działa. Mam pytanie czy po aktualizacji softu musieliscie zarejestrować auto ponownie?
Tytuł: Odp: Car-Net / We Connect - opinie
Wiadomość wysłana przez: vicek w 2019/05/11 18:06
Nie, wszystko dzialalo od momentu odebrania auta


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Tytuł: Odp: Car-Net / We Connect - opinie
Wiadomość wysłana przez: Faza_1000 w 2019/05/11 18:09
Mnie powiedzieli że w ciągu godziny zacznie działać. No i jeszcze raz muszę pojechać.
Tytuł: Odp: Car-Net / We Connect - opinie
Wiadomość wysłana przez: Snooper w 2019/05/16 22:10
Tak więc .. . .. zdechło i moje S&S ; D mam tylko wyszarzony globusik :(
Tytuł: Odp: Car-Net / We Connect - opinie
Wiadomość wysłana przez: vicek w 2019/05/16 22:11
Ludzie na forum UK też piszą że im pada :D i wraca po tygodniu samo z siebie :D
Tytuł: Odp: Car-Net / We Connect - opinie
Wiadomość wysłana przez: rk w 2019/05/16 22:38
Tydzień to i tak nie najgorzej.
Tytuł: Odp: Car-Net / We Connect - opinie
Wiadomość wysłana przez: spec556 w 2019/05/20 16:52
No i jest wyczekiwany sukces!!!
Trzeba zgłosić problem bezpośrednio do Car-Netu.
W moim przypadku Car-Net przesłał do dealera oprogramowanie sterownika.
Dealer je wgrał, ale usługa nie ruszyła, za to wysłał do Car-Netu zaczytane błędy z logowania no i po 3 dniach samo ruszyło :)
Dodatkowo pojawiły się przyciski w mobilnej aplikacji zdalnego otwierania i zamykania;)


Jeśli komuś z RM2019 nie działa Car-Net to przetarłem szlak ;)
Tytuł: Odp: Car-Net / We Connect - opinie
Wiadomość wysłana przez: Faza_1000 w 2019/05/21 08:10
U mnie nie działa w dalszym ciągu S&S. Dwie wizyty w serwisie i nic. Mowia ze globalna awaria systemu.
Tytuł: Odp: Car-Net / We Connect - opinie
Wiadomość wysłana przez: Snooper w 2019/05/21 21:02
Dziś wysłałem monit do Car-net zobaczymy, czy pokierują mnie tak jak @spec556 Szczerze, to do serwisu z taką pierdołą nie chce mi się jeździć, ale z drugiej strony po to, to jest żeby działało!
Tytuł: Odp: Car-Net / We Connect - opinie
Wiadomość wysłana przez: arekp w 2019/05/21 22:14
Czy ktoś już zbliża się do 3 lat i ma ofertę na przedłużenie dostępu do "car-net guide & inform basic" po 3 latach?

Przedłużyłeś? Zastanawiam się czy wchodzi w grę negocjowanie ceny :D
Tytuł: Odp: Car-Net / We Connect - opinie
Wiadomość wysłana przez: Kabe w 2019/05/23 08:34
Czy ktoś już zbliża się do 3 lat i ma ofertę na przedłużenie dostępu do "car-net guide & inform basic" po 3 latach?

Przedłużyłeś? Zastanawiam się czy wchodzi w grę negocjowanie ceny :D
U mnie dopiero w lutym minął 2 rok,  przedłużenie czeka mnie za jakieś pół roku :)
Ale tak zamierzam przedłużyć.
Tytuł: Odp: Car-Net / We Connect - opinie
Wiadomość wysłana przez: spec556 w 2019/06/07 13:28
Jak z działaniem Routera i Car-netu w Was?
U mnie od paru dni znowu nic nie działa.


Poprzednio serwis coś mi zaktualizował na chwilę ruszyło ale ogólnie masakra - nie ma co się okłaywać!
Auto sprawne, czeka na odbiór usług ale nic nie dzała jak należy.
Czy ktoś wie co jest tego powodem?

Tytuł: Odp: Car-Net / We Connect - opinie
Wiadomość wysłana przez: rk w 2019/06/07 14:57
Bajzel w VW. Fakt jest faktem, że z czasem jest u mnie coraz lepiej (mniej przerw). Ale przez 3 lata nie doprowadzono tego systemu do stanu, że awarie są mało widoczne. Jest spora szansa, że przy usterce samochodu nie zadziała infolinia do wzywania lawety;)
Tytuł: Odp: Car-Net / We Connect - opinie
Wiadomość wysłana przez: Snooper w 2019/06/20 13:59
Uwaga uwaga, dziś dostałem odpowiedź od carnet support w sprawie awari S&S Moj email byl z 21 maja : ) carnet zas odzyl sam z siebie 13 czerwca - przysylajac mi raport o stanie pojazdu ; )



Cytuj
informujemy, iż otrzymaliśmy odpowiedź od naszego działu technicznego w Niemczech w sprawie niedogodności dotyczącej działania pakietu „Security & Service". Wynika z niej, iż przyczyną nieprawidłowości była zmiana w połączeniu pojazdu z siecią telefonii komórkowej. Z przyjemnością informujemy, że przyczyna incydentu została wyeliminowana.[/size]Zapraszamy do ponownego korzystania z usług „Security & Service". W przypadku, jeśli nie będą one działały zgodnie z oczekiwaniami, prosimy o ponowny kontakt.Przepraszamy za wszelkie niedogodności spowodowane awarią.
Tytuł: Odp: Car-Net / We Connect - opinie
Wiadomość wysłana przez: rk w 2019/07/09 14:53
Dzisiaj pojawiła się (mój telefon sam ją podmienił) apka zastępująca Car-Net o nazwie We Connect. Zmian niewiele (głównie grafika), jest już wsparcie dla smartphonu jako klucza oraz są informacje drogowe widoczne na mapie (trzeba włączyć, informacje z Google nie TomToma). Oprócz tego jest całkiem przyjemne okienko podsumowania informacji o pojeździe (wszystko w jednym miejscu).

Portal na stronie WWW przeszedł mały lifting.

Po uruchomieniu apki miałem problemy z logowaniem, musiałem zrestartować hasło.
Tytuł: Odp: Car-Net / We Connect - opinie
Wiadomość wysłana przez: Darayavahus w 2019/07/10 15:41
Taką zmianę zauważyłem dzisiaj. Niestety to już chyba u VW będzie nową świecką tradycją że za każdą zmianą idzie oszczędność. Tym razem pożegnaliśmy logowanie się za pomocą odcisków palców. Nie wiem czy dzięki temu u VW zostają jakieś euro w kieszeni ale dla mnie jest to duży krok wstecz. Poza tym funkcjonalność ta sama tylko trochę inaczej wszystko poukładane.


I niestety nadal nie mam opcji otwierania i zamykania samochodu z poziomu aplikacji:(
Tytuł: Odp: Car-Net / We Connect - opinie
Wiadomość wysłana przez: rk w 2019/07/10 17:13
U mnie działa odblokowywanie z poziomu odcisku palca, ale nie pierwsze logowanie. Co do otwierania - wydawało mi się, że to już było w starej aplikacji (chyba ktoś o tym pisał) - niestety dostępne tylko dla aut od pewnego momentu produkcji.


W Niemczech pojawiły się możliwości płacenia za parking, dostaw paczek do samochodów itp. Jest też możliwość w naszej wersji synchronizacji celów, ale nie testowałem czy to jest zapewnienie, że cele w samochodzie są identyczne z tymi w apce (kiedyś mogły być w aucie duplikaty, można było tu albo tu usuwać i się nie synchronizowało).
Tytuł: Odp: Car-Net / We Connect - opinie
Wiadomość wysłana przez: Darayavahus w 2019/07/11 09:48
jest już wsparcie dla smartphonu jako klucza
I to w naszych Tiguanach u nas działa? Testowałeś?
Tytuł: Odp: Car-Net / We Connect - opinie
Wiadomość wysłana przez: rk w 2019/07/11 10:05
Nie działa, pewnie będzie się pojawiało w nowych modelach i to z ograniczeniami (np. Audi ma to na rynek niemiecki ale gama na rynek polski nie jest tak szeroka).
Tytuł: Odp: Car-Net / We Connect - opinie
Wiadomość wysłana przez: Darayavahus w 2019/07/12 13:04
U mnie działa odblokowywanie z poziomu odcisku palca, ale nie pierwsze logowanie.

No ja nie mam takiej opcji. Mało tego, mam wrażenie, że VW ID nie pamięta mojego hasła. Ilekroć coś mi się resetowało przy starej aplikacji i nie mogłem się zalogować odciskiem to nie przyjmowało mi hasła, w końcu musiałem je zresetować i tak za każdym razem. A hasło zawsze ustawiam to samo...

Szkoda że VW nie dodaje funkcjonalności po czasie. Takie coś jak otwieranie z aplikacji czy Predictive ACC to są raczej rzeczy zaszyte w sofcie a nie można za nie nawet dopłacić. Dla odmiany Eleon wymienia w starych Teslach procesory żeby można było włączyć więcej autonomiczności i robi to za darmo (o ile ktoś wcześniej kupił jakiś pakiet).
Tytuł: Odp: Car-Net / We Connect - opinie
Wiadomość wysłana przez: MrBlacker w 2019/07/12 13:17
U mnie na iOS też jest możliwość TouchID - w sekcji Konto -> Ustawienia.
Pierwsze logowanie bez, później każde już tylko palcem.

Może coś źle szukasz? Ja też na początku nie mogłem tego znaleźć. ;)
Tytuł: Odp: Car-Net / We Connect - opinie
Wiadomość wysłana przez: Snooper w 2019/07/12 19:57
Ktoś pisal na forum, ze odblokowywanie jest juz w autach z produkcji z 2019 roku.


Po aktualizacji lepiej to wyglada, odcisk palca wydaje sie byc jednak zapusalem haslo i na razie nie mam jak sprawdzic
Tytuł: Odp: Car-Net / We Connect - opinie
Wiadomość wysłana przez: TMP w 2019/07/12 21:02
Również miałem problem z każdorazową koniecznością wpisywania hasła w We Connect, ale właśnie rozwiązałem go metodą (o ile dobrze pamiętam) @Kabe stosowaną z VW Connect, czyli wyczyszczeniem danych aplikacji i jej ponowną konfiguracją. Jednym z ostatnich kroków konfiguracji jest wyrażenie zgody na logowanie przez odcisk palca.

Przy ustawieniach jak w załączonym zrzucie ekranu teraz aplikacja nie wymaga logowania jeśli zostanie ponownie otwarta w ciągu 15 minut, a po tym czasie prosi o odcisk palca. Zapewne po kilku/kilkunastu dniach i tak poprosi o hasło, tak jak poprzednia wersja.

Co do samej aplikacji to dla posiadaczy samego Guide & Inform zmian w funkcjonalności nie widzę - część funkcji jest lepiej widoczna, a część wprost przeciwnie, np. generowanie informacji o przeglądach. Udało mi się też przypadkowo usunąć wszystkie cele z aplikacji - przy usuwaniu pojedynczych celów postanowiłem "zatwierdzić" linkiem "usuń" położonym przy nagłówku informującym o ilości zdefiniowanych celów zamiast przez "synchronizuj".
Tytuł: Odp: Car-Net / We Connect - opinie
Wiadomość wysłana przez: Kabe w 2019/07/12 21:16
Potwierdzam. 
U mnie trwale problem rozwiązało skasowanie aplikacji i instalacja jej od nowa. Wtedy odpytał o wszystkie wymagane zgody, logowanie palcem. Według mnie problemem jest brak jakiejś zgody po aktualizacji aplikacji, tyle że o nią nie pytał.
Tytuł: Odp: Car-Net / We Connect - opinie
Wiadomość wysłana przez: Darayavahus w 2019/07/15 11:43
Jakoś automagicznie zaczął mnie prosić o odcisk, nic nie robiłem. Chyba wczesne wersje apki są jeszcze trochę dziurawe.
Tytuł: Odp: Car-Net / We Connect - opinie
Wiadomość wysłana przez: iks w 2019/07/27 13:15
Miałem w aplikacji Car-Net do uruchomienia Spotify (kilka miesięcy gratis) teraz w tej nowej We Connect widzę Apple Music. Czy rozumiem, że Spotify mi już przepadło czy mogę jeszcze jakoś do tego dotrzeć?
Tytuł: Odp: Car-Net / We Connect - opinie
Wiadomość wysłana przez: MrBlacker w 2019/07/28 10:35
Od początku maiłem możliwość aktywacji Apple Music, przed zmianą na We Connect również. Obecnie jest opcja do 6 miesięcy gratis, wcześniej chyba było mniej.
Nigdy nie aktywowałem, bo mam wykupiony abonament rodzinny, a tutaj jest tylko opcja abonamentu indywidualnego.
Nigdy też nie widziałem w aplikacji żadnej opcji dla Spotify. Na pewno miałeś taką opcję w tej aplikacji?
Tytuł: Odp: Car-Net / We Connect - opinie
Wiadomość wysłana przez: arekp w 2019/07/28 11:27
Też nigdy nie widziałem takie opcji w aplikacjach VW - ani dla Spotify, jak i dla Apple Music.
Tytuł: Odp: Car-Net / We Connect - opinie
Wiadomość wysłana przez: iks w 2019/07/28 13:18
Tak, na 100% miałem Spotify, może Apple Music pojawiło się już przed zmianą na We Connect - nie wiem bo z miesiąc nie wchodziłem na aplikację Car-Net.
Tytuł: Odp: Car-Net / We Connect - opinie
Wiadomość wysłana przez: arekp w 2019/07/28 15:04
U mnie w WeConnect niewiele o aucie widać. W poprzedniej multum parametrów.


EDIT: jeśli ktoś podobnie jak ja, bezskutecznie szukałby tej 6-miesięcznej oferty Apple Music, to "być posiadaczem Volkswagena od roku modelowego 2018"


Więcej na: https://www.volkswagen.pl/pl/specials/apple-music.html
Tytuł: Odp: Car-Net / We Connect - opinie
Wiadomość wysłana przez: iks w 2019/07/28 17:21
Jak skorzystać z tego Apple Music? Mam Androida, zainstalowałem aplikację Apple Music. Próbuję wejść przez We Connect. Pojawia się wykorzystaj kod podarunkowy tylko, że nie mogę kliknąć Zrealizuj. Czy mam normalnie założyć konto i później gdzieś wpisać ten kod? Tylko skąd wziąć Apple ID?

Tytuł: Odp: Car-Net / We Connect - opinie
Wiadomość wysłana przez: arekp w 2019/07/28 17:23
Tylko skąd wziąć Apple ID?

https://appleid.apple.com
Tytuł: Odp: Car-Net / We Connect - opinie
Wiadomość wysłana przez: MrBlacker w 2019/07/28 18:06
@iks:
Korzystam z całą rodzinką (4 osoby) od wielu miesięcy i jest spoko.
Z tego co wyczytałem to obecna promocja daje 6 miesięcy gratis dla subskrypcji indywidualnej albo 3 miesiące gratis dla subskrypcji rodzinnej (do 6 kont).
Tytuł: Odp: Car-Net / We Connect - opinie
Wiadomość wysłana przez: iks w 2019/07/28 19:12
Mętlik straszny :-) Wygenerowało mi jakiś kod na 4 miesiące nie 6 miesięcy. A jak się wejdzie w ustawienia to jest info, że subskrybcja wygasa 28.10 więc tak naprawdę 3 miesiące :-) Poza tym zjadło mi z karty 3 x po 3zł. :-)
Tytuł: Odp: Car-Net / We Connect - opinie
Wiadomość wysłana przez: MrBlacker w 2019/07/28 19:29
Coś chyba za dużo kombinowałeś. Może wybrałeś wersję rodzinną. Ta kasa to za weryfikację karty i powinna powinna Ci wrócić na konto.
Zadzwoń na infolinię Apple i niech Ci to weryfikują. Zwrócą Ci kasę i może skorygują subskrypcję.
Tytuł: Odp: Car-Net / We Connect - opinie
Wiadomość wysłana przez: iks w 2019/07/28 21:27
@MrBlacker rozumiem, że z telefonu odtwarzam po Bluetooth czy jest jakaś inna opcja?
Tytuł: Car-Net / We Connect - opinie
Wiadomość wysłana przez: MrBlacker w 2019/07/28 22:19
Przez Audio BT bez problemów.
Również z iPhone’a przez CarPlay po kabelku.
Z Androida też przez Android Auto po kabelku, ale nie wiem czy Apple Music jest obsługiwane w AA.
Tytuł: Odp: Car-Net / We Connect - opinie
Wiadomość wysłana przez: iks w 2019/07/29 17:56
Coś chyba za dużo kombinowałeś. Może wybrałeś wersję rodzinną. Ta kasa to za weryfikację karty i powinna powinna Ci wrócić na konto.
Zadzwoń na infolinię Apple i niech Ci to weryfikują. Zwrócą Ci kasę i może skorygują subskrypcję.


No i Pani z infolinii Apple nie potrafiła pomóc odsyła do VW a mam ostatecznie 4 miesiące gratis :-(


PS. Doczytałem, że oferta dotyczy indywidualnych subskrybentów a samochód w leasingu na firmę więc tu jest pewnie pies pogrzebany.
Tytuł: Odp: Car-Net / We Connect - opinie
Wiadomość wysłana przez: digobendigo w 2019/09/20 10:42
Czy działa Wam We Connect po aktualizacji iPhone do iOS13?
We Connect 5.1.0 - najnowsza.



U mnie w trakcie logowania się wywala :(

Tytuł: Car-Net / We Connect - opinie
Wiadomość wysłana przez: MrBlacker w 2019/09/20 19:44
U mnie to samo.
Trzeba poczekać pewnie na aktualizację

EDIT
Jest już aktualizacja dla iOS 13 i działa.