Car-Net / We Connect - opinie

Zaczęty przez rk, 2018/06/26 16:29

Poprzedni wątek - Następny wątek

rk


Po roku użytkowania wymienionych w temacie systemów, postanowiłem napisać podsumowanie. Może pomoże komuś w przyszłości przy decyzji o kupnie/odświeżeniu usług. Jestem również ciekaw waszych opinii. Oceny w skali 1-6 (niedostateczna/celująca)

REJESTRACJA
Przebiegła w moim przypadku dość sprawnie, w zasadzie nie ma się do czego przyczepić (jest szybko, prosto/intuicyjnie).

SPRZĘT
Dość sporą wtopą było dostarczenie auta z wadliwym sterownikiem S&S  (złe certyfikaty). Dość szybko pojawiło się na to TPI. Niestety wymiana sterownika nie wystarczyła. Konieczna była kolejna wizyta, która doprowadziła system do działania. 2 za wypuszczenie aut z wadą [podwyższona, bo w tym czasie działała tylko najważniejsza usługa - telefon alarmowy], 3 że temat został ogarnięty w ciągu paru tygodni (naprawa niestety na raty). Przedostatni problem z rzadkim błędem systemu e-call, rozwiązany został po ponad pół roku przez akcję serwisową. Niedawno była też akcja serwisowa, związana z zarządzaniem budżetem mocy dla modułu S&S, moduł potrafił takowy dość szybko wyczerpać i przestać działać.

Moduł S&S dysponuje własną kartą SIM opłacaną przez VW. System ma własne zasilanie bateryjne, a także własne głośniki w wypadku gdyby system infotainment uległ uszkodzeniu. Mikrofon dzielony jest z zestawem głośnomówiącym. Za projekt daję ocenę 5, gdyż system ma sporą szansę na działanie po wypadku. Mając dodatkowo telefon jest spora szansa, że jeden z nich zadziała.

DOSTĘPNOŚĆ
Niestety w początkowym okresie korzystania z usługi, po ogarnięciu tematu przez serwis występowały czasowe (dochodzące do 2 tygodni) przerwy w dostępie do danych (zwykle całości, czasami części). 2[bo czasami działał], poziom dostępności był poniżej poziomu produkcyjnego. Moim zdaniem ta usługa nie powinna być sprzedawana. Obecnie dostępność oceniam na 4. Zdarzają się czasowe przerwy w działaniu pojedynczych usług, co bywa irytujące np. w wypadku nieodebrania przez auto celów nawigacyjnych. Przerwy są zwykle dość ograniczone. Jest tu spore pole do poprawy (np. w ostatnim miesiącu była przerwa ponad 10 dni w aktualizacji danych przez Car-Net a także w wysyłaniu np. punktów do nawigacji, usługi Car-Net w samochodzie działały poprawnie (pomijając wzywanie lawet)). Wzywanie pomocy działa zawsze, nigdy nie było z tym problemu. Także ocena może się różnić, jeśli spojrzymy tylko na ten krytyczny komponent.

ZASIĘG
Mimo użycia zestawu business, w garażach często nie ma dostępu do Guide&Inform a także do S&S. Zaznaczę, że S&S po czasie udaje się w części przypadków połączyć. Ocena 4, chociaż oczekiwałem ciut więcej. Dla tych co auta zostawiają w garażach bez zasięgu telefonii mobilnej, system może działać w sposób niedostateczny.


USŁUGI Car-Net (wymagają dostępnego abonamentu [z nowym autem przez 3 lata za darmo] oraz połączenia z internetem, a także nawigacji Discover Media/Discover Pro):

Informacje drogowe online - według mnie najlepsza część Car-Net, zdecydowanie najlepsze rozwiązanie (choć nie bez wad). Najbliższa konkurencja (Google Maps) również jest bardzo dobra i wygrywa przede wszystkim ceną. W obu wypadkach zdarzają się opóźnienia w aktualizacji informacji (korki które znikły i ciągle są, nowe korki nie zdążyły się jeszcze pojawić), ale oba systemy są bardzo dobre. TomTom Traffic którego używają Tiguany II opiera się na informacjach z sieci komórkowej (odległość w formie opóźnienia i sektor stacji bazowe+jego koordynaty). Fuzja danych pozwala na wytypowanie odcinka gdzie jest korek. Do ich przekazywania używany jest standard Open LR który uniezależnia informacje drogowe od używanej mapy. Ma to tą wadę, że czasami zdarzy się, że zamknięta zostanie droga i niechcący najlepszy objazd (zamknięcie będzie ciut przesunięte na wjazd na objazd). Cystem wykrywania zamkniętych ulic jest dobry, ale pokrywa tylko główne drogi. Można z wykorzystaniem MapShare reportera zgłosić zamknięcie, co spowoduje obniżenie progu detekcji. Jeśli to nie zadziała można poprosić o naniesienie ręczne jakiegoś utrudnienia na forach TomTom Traffic. Moja ocena to 5+.

Wyszukiwanie celów specjalnych online - bardzo fajna i przydatna funkcja, przeszukujemy POI z map Google, dzięki temu informacje są aktualniejsze niż te z samych danych na mapach. Ocena 5.

Import celów online - korzystam bardzo często, dużo szybsze niż ręczne wyszukiwanie a także szybsze niż Media Control. Po prostu można punkt nawigacyjny wysłać np. z komórki lub komputera, przed pojawieniem się w aucie. Wadą jest opcji sortowania z poziomu komórki/komputera. Mega irytujące jest jak ta usługa nie działa, dlatego ocena tylko 5.

Stacje benzynowe - dane nieaktualne, mimo twierdzeń, że były aktualizowane kilka h temu. Jeszcze mi się nie zdażyło, żeby ceny zgadzały się z tymi na stacji. Dane dostępne są również dla nieistniejących stacji z informacją o aktualizacji 4 h temu (sic!). Ocena 2, pozwala się tylko lekko zorientować co i jak. Plus za informacje o wszystkich cenach paliw a nie tylko paliwa bazowego dla silnika.

Wiadomości- dla mnie funkcja bezużyteczna, jedyny użyteczny feed RSS (info z ZDiTM Szczecin) a otwierają się tylko nagłówki wiadomości. Być może dla ogólnych wiadomości jest to użyteczne. Ocena 2.

Miejsca parkingowe - za granica działa jako tako, w Polsce w zasadzie pokazuje ilość miejsc parkingowych na samym parkingu (bez ich wykorzystania). Jeszcze nie zdażyło mi się, żeby pokazał zajętość parkingu, co jest całkiem istotne. Ocena 2, bo brakuje sporej ilości parkingów.

Moje cele specjalne - nie używam

Głosowe wyszukiwanie celów specjalnych online - pomysł całkiem spoko (dostępne tylko w Discover Pro), w praktyce mam problemy z podaniem kategorii, nazwy obiektu itp. Stąd ocena 3.

Raport o stanie pojazdu - mało informacji, funkcja bezużyteczna praktycznie. Ocena 2.

Pogoda - informacje o pogodzie w aktualnym miejscu oraz w miejscu dojazdu. Przydała by się prognoza na godzinę przybycia albo podsumowanie jakich warunków spodziewać się na drodze. Ocena 4. Mapa opadów jest bardzo fajna, ale niestety pokrywa tylko 100km od zachodniej granicy. użycie jej wymaga skupienia uwagi i obserwacji godziny na widoku mapy. Po dopracowaniu i dobrej integracji informacji w tym z aplikacja mogła by to być bardzo przydatna funkcja (wyjazd np. żeby uniknąć burz/obfitych opadów po drodze).

Brakuje moim zdaniem bazy danych online o muzyce (okładki albumów, informacje o mp3, jest to dostępne w innych krajach).

Aktualizacje map online - więcej info w wątku o update'ach DP/DM. W teorii fajnie, w praktyce opóźnienie typu 6 tygodni do manualnej aktualizacji powoduje, że jest to użyteczne do tych, którzy korzystają z nawigacji sporadycznie. Fajną funkcją jest aktualizacja map tych krajów przez które podróżujemy (przez które wytyczona jest trasa) albo które często odwiedzamy. Dzięki temu aktualizacja jest w miarę szybka. Moja ocena to 3.


USŁUGI S&S [wymagają wbudowanego modułu S&S, jest dostępnych kilka poziomów abonamentu które zawierają część lub wszystkie poniższe usługi]
Usługa wzywania pomocy - działa zawsze, przekazuje pozycję auta, połączenie jest z centrum alarmowym VW, bardzo przydatna funkcja, można zgłaszać inne wypadki, usługa aktywuje się automatycznie przy kolizji i przesyła dodatkowe informacje (ilość pasażerów, paliwo itp.), ocena 6

Automatyczne zgłaszanie wypadku - jak wyżej, ocena 6

Wzywanie pomocy drogowej - ocena 5, bardzo przydatne (przekazuje m.in. pozycję i stronę drogi) ale czasami nie działa. Tego typu funkcje musza mieć większą dostępność.

Planowanie terminu wizyty w serwisie - miało działać, ale serwisy mimo informacji o okazji serwisowej nie dzwonią. Ocena z tego powodu 1 - funkcja bezużyteczna.

Pozycja parkowania - przydatne, ale pokazuje tylko pozycję parkowania a nie auta. Problemy z dostępnością, dlatego ocena 4.

Dane dotyczące jazdy - bardzo przydatne, nie trzeba nic robić a od czasu do czasu można się tym danym przyjrzeć. Informacje o przebiegu paliwa, przebiegach, zużyciu średnim Czasami zdarza się, że danych brakuje lub są zdublowane. Troche problemów z dostępem do niektórych danych przez komputer. Problemy z dostępnością S&S zaważyły na ocenie - wystawiam 5.

Status samochodu - są informacje o zasięgu, przeglądach itp. Brakuje informacji o stanie naładowania akumulatora i informacji z czujników ciśnienia. Brakuje przebiegów na oponach letnich i zimowych.  Ocena to 4+. Irytuje, że czasem nie działa.

Drzwi i światła - Funkcja podaje informacje o zamknięciu zamka centralnego, okien i szyberdachu. To bardzo przydatne dla zapominalskich.Cocena 5 ze względu na dostępność usługi.

Informacje o otoczeniu - nie używam, informuje o wyjechaniu poza pewien obszar. Może być przydatne w wypadku użyczenia auta/dzieci/kradzieży.

Informacje o prędkości - j.w.

Klakson & światła - użyłem raz, działa, łatwiej znaleźć auto na zatłoczonym parkingu. Dobre dla zapominalskich. Ocena 5, ze względu na problemy z dostępnością.

Autoalarm online - wysyła informacje push na komórkę, dość przydatne. Od razu wiemy, czy to nasze auto wyje. Jedyny problem to dostępność, ocena 5.

Jakie są wasze opinie?

TMP

Bardzo dobry opis. Rozważyłbym jedynie wydzielenie części dotyczącej usług Car-net Guide & Inform (oznaczonej jako "USŁUGI Car-net") do oddzielnego wątku. O ile bowiem Guide & Inform jest dość powszechne jako standardowy dodatek do każdej nawigacji w Tiguanie II, to już Security & Service zawsze wymaga zamówienia jako oddzielna opcja. Nowi użytkownicy miewają czasem mylne wrażenie w zakresie które usługi przynależą do którego pakietu.

Podział usług na pakiety jest przedstawiony na stronie Car-net:
http://volkswagen-carnet.com/pl/pl/start/app-overview.html#tab/open/vw-cat-guide-and-inform

Wracając do Security & Service, myślę że wadą jest brak możliwości śledzenia położenia pojazdu w ruchu - byłby to w miarę tani sposób na pewien rodzaj auto-alarmu z lokalizacją online. Wygląda na to, że świadomie zrezygnowano z tej funkcji w trosce o zapewnienie prywatności kierowcy i pasażerów. Dodatkowo, z wnętrza samochodu istnieje również możliwość deaktywacji funkcji lokalizacyjnych przez ekran Infotainment, co również potencjalnie ogranicza zastosowanie do trackingu w razie kradzieży.

W Tiguanach produkowanych od 28.04.2017 Security & Service umożliwia także zdalne sterowanie fabrycznym ogrzewaniem postojowym.

Kabe

http://volkswagen-carnet.com/pl/pl/start/app-overview.html


Warto dodać że duża cześć usług którą @rk poleca jest już w podstawowym pakiecie: "Guide & Inform" za który nie trzeba przy zakupie dodatkowo płacić (w cenie nawigacji jest na 3 lata)

rk

#3
Zauważyłem, że zmienił się dostawca usług (wcześniej był to Inrix i wyglądało to słabo):
1. ceny paliw - dane dostarcza OPIS NAVX ( http://www.opisnavx.com/products/fuel-prices.html )
2. parkingi - Parkopedia ( https://www.parkopedia.com/ )

Innych usług jeszcze nie sprawdzałem. Na pierwszy rzut oka to rozbieżność cen na stacjach jest dużo mniejsza niż poprzednio (może lepsza aproksymacja), dodatkowo dużo częściej cena się dokładnie zgadza. Co do pokrycia nie mam jeszcze wystarczająco dużo doświadczeń.

Parkingi - trudno powiedzieć, w moim rejonie nie ma informacji o wolnych miejscach w danej chwili a tylko pojemności parkingów.

Zauważyliście zmianę w jakości danych dotyczących cen paliw?

rk

#4
Jadąc przez miasto przetestowałem usługę cen paliw - na 5 stacji na 2 cena zgadzała się idealnie, ma 1 różniła się o grosz, na innej o 3, na ostatniej o 7. System informował, że dane mają 2 godziny.

Dostawca chwali się, że dane dostarczają urzędy, aplikacje mobilne, stacje paliw oraz karty paliwowe flot (największy udział apek i kart paliwowych).

Wygląda, że jest spora poprawa i przynajmniej można się zorientować jak w okolicy kształtują się ceny i wybrać stacje w miarę najtańszą (co nie oznacza, że zawsze absolutnie najtańszą w danej chwili i cena będzie zgadzała się co do grosza). Wykonam jeszcze kilka testów i dam znać. Na razie wygląda na to, że w końcu można zacząć tego używać.

Podzielcie się swoimi wrażeniami.

VENOM

Niestety, system nie wypadł najlepiej w niedzielny poranek. Dane wg. wskazania pochodziły sprzed 15h i 16h i były całkowicie nieaktualne na 2 sąsiednich katowickich Orlenach.

Tu nie zgadza się nic:



Godzinę później po drugiej stronie ulicy, też jest drożej niż wskazanie z samochodowego ekranu:





Żeby nie było, że tylko jeżdżę i marudzę, to zalałem bolida benzyną 98 za 5,37 pomimo, że wyświetlacz ekranu  wskazywał mi cenę tejże za litr 5,29 😉



Testy na Lokoilu również wypadły słabo:





Na tym testy stacyjne zakończyłem lekko rozczarowany. Mam nadzieję, że brak uaktualnień wynikał z weekendowego przestoju.
Następnie w trasę i tu faktycznie informacje drogowe on-line wypadają bardzo dobrze:



,,W związku z zatorem na A4..." pojechałem wg wskazań nawigacji inną drogą i dobrze na tym wyszedłem.

Po drodze sprawdziłem jeszcze kilka razy pogodę i też wszystko się zgadzało. Przy okazji przetestuję jeszcze te ceny paliw, mam nadzieję, że będzie lepiej. Swoją drogą  ile kosztuje abonament Car-Net po 3 latach?

rk

Dowiemy się pewnie pół roku przed tym, jak zaczną wygasać nasze abonamenty, ew. z innego forum. Passaty pewnie będą pierwsze, jakoś teraz powinny im usługi wygaszać. Jak ktoś wie coś więcej to niech napisze. Tanio raczej nie będzie, minimum kilka stówek. I pewnie nie będzie można kupić pojedynczych usług tylko wszystkie.

Twoje testy rzeczywiście nie wypadły za dobrze. Nie oczekiwałbym idealnej ceny ale takiej mniej więcej, co pomogło by w wyborze stacji. Jedyna różnica jakiej się dopatrzyłem, to że przy moich danych był dopisek, że mają 2h. Być może większa dokładność to tylko zbieg okoliczności. Widać też, że np. jeden typ paliwa może się w miarę zgadzać a inne mocno nie (i to bardzo mocno, po cenach poniżej 5 zł widać, że są bardzo stare).

Inna sprawa, że dla funkcji ceny paliw przynajmniej u mnie można wyświetlić tylko stacje w okolicy (a nie przy trasie, jak to można zrobić z danymi offline). To też trochę lipa. Nie wiem czy to poprawili w nowym DP.

MrBlacker

W zależności od auta ceny pakietu Car-Net: Guide & Inform mogą się nieznacznie różnić, ale oscylują w następujących granicach:

       
  • wykupienie pakietu na rok czasu to ok. 350 zł.
  • wykupienie pakietu od razu na 3 lata to ok. 500 zł
Chyba jakoś pół roku przed zakończeniem aktywnego pakietu powinien przyjść e-mail z informacją o zbliżającym się terminie wyłączenia usług.

rk

Skąd pochodzi ta informacja?

MrBlacker

Ze źródła czyli infolinii VW. :)
Kiedyś byłem ciekawy i zadzwoniłem, bo w salonie nie wiedzieli.

Kabe

Cytat: MrBlacker w 2018/07/16 12:01
W zależności od auta ceny pakietu Car-Net: Guide & Inform mogą się nieznacznie różnić, ale oscylują w następujących granicach:

       
  • wykupienie pakietu na rok czasu to ok. 350 zł.
  • wykupienie pakietu od razu na 3 lata to ok. 500 zł
Chyba jakoś pół roku przed zakończeniem aktywnego pakietu powinien przyjść e-mail z informacją o zbliżającym się terminie wyłączenia usług.
Dla mnie cena 500 za kolejne 3 lata jest akceptowalna jeśli się sprawdzi, ja obstawiałem że będzie to 900-1000 raczej :-)

MrBlacker

@Kabe nie musisz nic obstawiać. :)
Wykupienie pakietu Car-Net: Guide & Inform na 3 lata to koszt około 500 zł.
Co prawda dowiadywałem się na infolinii już jakiś czas temu, ale cena raczej się nie zmieniła.

rk

500 jest na granicy OK, zwłaszcza, że np. nowe TomTomy z tymi samymi danymi mają tą usługę dożywotnio w ramach ceny za urządznie. W starszych za 3 lata wychodzi cos koło 600 PLN. Moja perspektywa to taka, że jedyne użyteczne (warte płacenia) informacje to te o ruchu drogowym. A te w Google są powiedzmy za darmo.


Ciekawe ile doliczą sobie z S&S, pewnie drugie tyle ;)

MrBlacker

#13
S&S Basic kupujesz w pakiecie na 10 lat więc raczej małe szanse, aby ktoś to przedłużał. Ewentualnie opcja przedłużenia wersji Plus, która jest tylko na 3 lata.
Pytanie co jest dodatkowo w wersji Plus i czy warto to przedłużać.

Edit:
Porównanie pakietu Security & Service Basic i Plus

Car-Net: Security & Service Basic

       
  • Raport o stanie pojazdu
  • Planowanie terminu wizyty w serwisie
  • Wzywanie pomocy drogowej
  • Automatyczne zgłaszanie wypadku
Car-Net: Security & Service Plus

       
  • Pozycja parkowania
  • Dane dotyczące jazdy
  • Status samochodu
  • Drzwi & światła
  • Informacje o otoczeniu
  • Informacje o prędkości
  • Klakson & światła
  • Autoalarm online

TMP

#14
Są sprzeczne opinie co do tego czy droższe z poniższych pakietów obejmują 2 czy 3 lata, 135 EUR to "z grubsza" 500 zł wspominane przez MrBlacker.

- Guide & Inform 1 Jahr 79 €
- Guide & Inform 2 Jahre 135 €
- Security + Service Plus 1 Jahr 60 €
- Security + Service Plus 2 Jahre 95 €

Co do przynależności poszczególnych funkcji do pakietów, to łatwo to sprawdzić na portalu Car-net - screen dot. S&S Plus w załączeniu.

Edit: dodałem też G&I Plus - oprócz informacji drogowych całkiem użyteczne są też cele online i ich import z aplikacji, inna kwestia to relacja cena/korzyść ale tym będę się martwić za 2 lata...