FORUM: VW TIGUAN, SEAT TARRACO, ATECA, SKODA KODIAQ, KAROQ, AUDI Q3, Q5, VW TOUAREG

Fora techniczne => VW TIGUAN II - 2016 - 2024 => Nawigacja / Audio / Internet / Telefon / Car-Net / eCall / Wideorejestratory => Wątek zaczęty przez: Madbar w 2019/12/27 15:15

Tytuł: Car-Net - brak obsługi w Discover Media
Wiadomość wysłana przez: Madbar w 2019/12/27 15:15
Witam,
Myslę, że to właściwy watek, a na razie nie znalazłem odpowiedzi na moje pytania gdzie indziej. Dotychczas próbowałem pytać u dealera i na infolini VW, ale z doświadczenia z AUDI wiem, że oni często wiedzą i mogą mniej, niż by się wydawało.
Otóż Żona odebrała 3 tygodnie temu Tiguana II MY 2020. Wzięliśmy w leasing auto z placu, bo już za późno było na zamawianie. Jest cacy, ma DM z AppConnect i kilka innych gwizdków, ale nie było zamówione przez dealera z Car-Netem. Infolinia mi mówi, że auto sprzetowo nie może mieć Car-Netu, a dealer jest zdziwiony, że nie ma nawet kafelka na Menu Głównym, już nawet nie mówiąc o tym, ze jest nieaktywne. Auto nie ma tych przycisków w konsoli dachowej do wzywania pomocy itd, ale do cholery ma DM, więc dlaczego nie miałoby mieć Car-Netu, tym bardziej, że ma możliwości odbierania WLAN jako klient, i bycia Hot-Spotem? Infolinia zasłaniała się brakiem wyposażenia fabrycznego( pewnie chodziło pani o OCU, tylko nie potrafiła tego nawet nazwać), ale to wg mnie jest potrzebne do obsługi Security&Service, a ja chciałbym tylko Guide&Inform.
I teraz pytanie. Na ekranie Menu Głównego nie ma kafelka Car-Net. Czy ktoś może mi powiedzieć, czy wynika to z softu, który jest wgrany do aktualnie do DM, ustawień VAGiem w module głównym, czy też jest to kwestia sprzętowa( jednostka główna, która nie ma jakiegoś podzespołu do komunikacji z netem)? Bo juz wiem, że samochód do komunikacji z Guide&Inform nie musi mieć OCU i tych trzech "guziczków" w konsoli dachowej, bo Net można dostarczyć Hot-spotem z telefonu, albo Car-stickiem. Dziś u dealera siedziałem w Tiguanie, który stoi na ekspozycji i nie ma przycisków w konsoli dachowej, a Car-Net w DM jest i przyjął połaczenie z WLAN z mojego telefonu jako hotspota i zacząłem go logowac do sieci VW przy uzyciu mojego VW ID, tylko zapomniałem hasła, więc nie dokończyłem tematu, ale to właściwie nie miało dalej sensu dla mnie, bo zobaczyłem mniej więcej jak to działa...
Tytuł: Odp: Car-Net - brak obsługi w Discover Media
Wiadomość wysłana przez: TMP w 2019/12/27 15:39
Car-net Guide & Inform nie ma w Tiguanie nic wspólnego z systemem e-call i przyciskami w konsoli dachowej, nawet jeśli są one zabudowane to dostęp do internetu w DM zawsze realizowany jest poprzez własny hotspot lub Car-Stick.

Technicznie jest możliwy montaż jednostki sterownika radia bez obsługi Car-net, dla DM ETKA pokazuje kilkanaście wariantów numerów części w zależności od kodów wyposażenia. Jednak byłaby to dość egzotyczna konfiguracja - odkąd pamiętam wybór DM lub DP w polskim konfiguratorze zawsze dodawał Car-net Guide & Inform za darmo "w pakiecie" i dzieje się tak również obecnie. Brak kafelka w menu z reguły oznacza brak możliwości dokupienia tej funkcji jako opcji. Nie ma też możliwości dokodowania "nieoficjalnego" - uprawnienia do usługi są przechowywane na serwerach VW. Można jeszcze spróbować zasięgnąć drugiej opinii co do możliwości technicznych u innego dealera.
Tytuł: Odp: Car-Net - brak obsługi w Discover Media
Wiadomość wysłana przez: Madbar w 2019/12/27 18:27
Car-net Guide & Inform nie ma w Tiguanie nic wspólnego z systemem e-call i przyciskami w konsoli dachowej, nawet jeśli są one zabudowane to dostęp do internetu w DM zawsze realizowany jest poprzez własny hotspot lub Car-Stick.
@TMP , no to potwierdziłeś to, co mi się wydawalo, i co dziś twierdził w salonie sprzedawca, z którym rozmawiałem. Car-Net przynajmniej dla zakresu Guide&Inform korzysta z Car-sticka, albo z hotspota WLAN z telefonu. Jeszcze nie wiem na pewno z czego korzysta e-call, ale wydaje mi się, że OCU i eSIM, który jest tam zaemulowany i Security&Service wg mnie też z niego korzysta i dlatego trzeba wykupić pakiet za 1790 PLN na Security&Service, żeby byl opłacony abonament do eSIM-u. Tak naprawdę to dopiero teraz widzę, jak niedoedukowani są sprzedawcy w salonach, bo każdy mówi co innego i nikt nie wie na pewno. Na dodatek, jak poprosiłem dziś o zademonstrowanie działania CAR-NETu, to w tym salonie w Poznaniu się chyba mieliby trudność ze znalezieniem samochodu, w który, system jest aktyny i działa. Nie naciskałem....
Tytuł: Odp: Car-Net - brak obsługi w Discover Media
Wiadomość wysłana przez: Madbar w 2019/12/27 18:35
Technicznie jest możliwy montaż jednostki sterownika radia bez obsługi Car-net, dla DM ETKA pokazuje kilkanaście wariantów numerów części w zależności od kodów wyposażenia. Jednak byłaby to dość egzotyczna konfiguracja - odkąd pamiętam wybór DM lub DP w polskim konfiguratorze zawsze dodawał Car-net Guide & Inform za darmo "w pakiecie" i dzieje się tak również obecnie.
To co napisałeś w pierwszym zdaniu, jest jak strzał w pysk, bo dopuszcza możliwość posiadania DM bez CAR-NET. Na dziale części dziś w salonie VW prosiłem o zidentyfikowanie możliwości sterownika o numerze, który pokazuje się po wciśnięciu "Wersje" w menu, ale albo doradca na częściach nie był kumaty, albo ETKA nie podaje info o możliwości aktywacji CAR-NETU.... nic się nie dowiedziałem.
Przed chwilą dla testu spróbowałem zrobić konfigurację i masz rację, NIE MOŻNA DODAĆ DM bez CAR-NETU, a przynjmniej nie można dodać Pakietu Premium z zawartością DM dla Wersji Trendline bez dodania CAR-NETU w zakresie Guide&Inform....
Tytuł: Odp: Car-Net - brak obsługi w Discover Media
Wiadomość wysłana przez: Madbar w 2019/12/27 18:42
Brak kafelka w menu z reguły oznacza brak możliwości dokupienia tej funkcji jako opcji. Nie ma też możliwości dokodowania "nieoficjalnego" - uprawnienia do usługi są przechowywane na serwerach VW. Można jeszcze spróbować zasięgnąć drugiej opinii co do możliwości technicznych u innego dealera.
Ten brak kafelka.... na innym forum spotkałem się z informacją, że brak kafelka może wynikać z niewłaściwej wersji softu Infotainment https://vw-clubpolska.pl/index.php/topic,7784.msg41290.html#msg41290 (https://vw-clubpolska.pl/index.php/topic,7784.msg41290.html#msg41290). I podobno aktualizacja softu powinna temat załatwić...
Tytuł: Odp: Car-Net - brak obsługi w Discover Media
Wiadomość wysłana przez: TMP w 2019/12/27 18:47
Tak, dla Security & Service instalowany jest moduł z volkswagenowską kartą SIM, ale nawet wtedy Guide & Inform nie będzie z niej korzystał. G&I też zresztą "za darmo" jest tylko na 3 lata tj. "w pakiecie z nawigacją", potem można przedłużać ważność przez portal. Pytanie do dealera w jaki sposób uzyskał efekt "DM bez funkcji Car-net" w polskim konfiguratorze.

Samochody stojące w salonie zapewne nie mają aktywowanych usług, ponieważ nie są jeszcze zarejestrowane jako wydane. Okres ważności pakietów biegnie wraz z rozpoczęciem gwarancji od dnia wydania klientowi. Demówki do jazd testowych za to już powinny mieć to do obejrzenia, chociaż jeśli nikomu się nie chciało skonfigurować to wiadomo...

Możesz podać numer części sterownika (zaczynający się od 3Q0), to być może uda się coś wydedukować z kodów wyposażenia (ale nie ma żadnej gwarancji). Może też ktoś z DM porówna jak to wygląda "normalnie" w wersji z Car-net. Jeśli okaże się, że sterownik jest jednak taki sam to wtedy rzeczywiście pozostanie kwestia oprogramowania.
Tytuł: Odp: Car-Net - brak obsługi w Discover Media
Wiadomość wysłana przez: Madbar w 2019/12/27 20:04
Możesz podać numer części sterownika (zaczynający się od 3Q0), to być może uda się coś wydedukować z kodów wyposażenia (ale nie ma żadnej gwarancji). Może też ktoś z DM porówna jak to wygląda "normalnie" w wersji z Car-net. Jeśli okaże się, że sterownik jest jednak taki sam to wtedy rzeczywiście pozostanie kwestia oprogramowania.
3Q0 035 864C Sprzęt: 853 Oprogramowanie: 0890
Tytuł: Odp: Car-Net - brak obsługi w Discover Media
Wiadomość wysłana przez: TMP w 2019/12/27 20:18
Z kodów widać jedynie, że jest to wersja na Europę, do samochodów bez "nowego" AID i bez radia DAB+. Może ktoś z DM porówna ze swoją.
Tytuł: Odp: Car-Net - brak obsługi w Discover Media
Wiadomość wysłana przez: Madbar w 2019/12/27 20:28
do samochodów bez "nowego" AID
Co to znaczy? AID  jest akurat "poliftowe" - ma "słupkowe" wskaźniki tempertury cieczy chłodzącej i ilości paliwa w zbiorniku po brzegach AID.
Tytuł: Odp: Car-Net - brak obsługi w Discover Media
Wiadomość wysłana przez: TMP w 2019/12/27 20:39
OK, rzeczywiście - ten sterownik występuje w specyfikacji trzy razy i w ostatnim przypadku z kodem 9S0 czyli 'Multi-function display/trip computer active info display "Entry"'. Jest jeszcze wersja CX, 3Q0035874C/CX do DAB+ i 3Q0035846B/BX.
Tytuł: Odp: Car-Net - brak obsługi w Discover Media
Wiadomość wysłana przez: arekp w 2019/12/27 20:57
@Madbar zaloguj się do We Connect i spróbuj dodać VIN Twojego auta w tej sekcji:

https://www.portal.volkswagen-we.com/portal/group/pl/enroll-vehicle

Ciekawe czy pozwoli Tobie na aktywację pakietu.
Tytuł: Odp: Car-Net - brak obsługi w Discover Media
Wiadomość wysłana przez: Madbar w 2019/12/28 00:10
@Madbar zaloguj się do We Connect i spróbuj dodać VIN Twojego auta w tej sekcji:

https://www.portal.volkswagen-we.com/portal/group/pl/enroll-vehicle (https://www.portal.volkswagen-we.com/portal/group/pl/enroll-vehicle)

Ciekawe czy pozwoli Tobie na aktywację pakietu.
"I've been there already, mate.."
Już to sprawdzałem i nie bangla.... Ale to mi się wszystko nie składa do kupy, bo mam właśnie w ręku katalog Tiguana(papierowy 03.2019) oraz cennik samochodu i wysposażenia i tam jest jak wół napisane, że system DM dla Pakietu Premium (W29) zawiera: ......- Car-Net: Guide&Inform Basic ( bezplatnie przez 3 lata): komunikaty drogowe online, wyszukiwanie celów specjalnych online. impot cełów online, stacje bezynowe, wiadomości, parkingi, moje cele specjalne(POI), pogoda, raport o stanie samochodu..." i nie że to jest opcja, tylko normalnie piszą, że jest.... bez gwiazdek, małych druczków itd.... Więc jak jest to sie należy, a jak nie ma, to znaczy, że to jakiś fakap i będę zglaszał usterkę do serwisu....
Tytuł: Odp: Car-Net - brak obsługi w Discover Media
Wiadomość wysłana przez: MrBlacker w 2019/12/28 00:42
Więc jak jest to sie należy, a jak nie ma, to znaczy, że to jakiś fakap i będę zglaszał usterkę do serwisu....

Też bym zgłosił, ale z racji tej, że wziąłeś auto z placu, a nie zamawiałeś z konfiguratora mogą Ci tego nie uznać, bo może ten egzemplarz po prostu miał taka konfigurację fabryczną i tyle.
Tytuł: Odp: Car-Net - brak obsługi w Discover Media
Wiadomość wysłana przez: arekp w 2019/12/28 11:18
@Madbar nie mam teraz dostępu do swojej książki ani listy kodów wyposażenia, ale wrzuć zdjęcie wlepki i może tam z pomocą forumowiczów będzie jakiś ślad.
Tytuł: Odp: Car-Net - brak obsługi w Discover Media
Wiadomość wysłana przez: Madbar w 2019/12/28 15:10
@arekp ,
albo zrobiłeś z tego nowy temat/wątek, albo mi się napisało pierwszy mój wpis na górze strony w innym miejscu niż planowałem. W każdym razie dzięki za niezabanowanie i komentarz, że to nie miejsce na to.
@TMP ,
otóż jak już pisaleś, to CN G&I w DM ma być i szlus i to jest standard, a nie jakaś tam opcja, więc w normalnej sytuacji nie można mieć jednego bez drugiego, bo G&I to część DM. Można ignorować, nie aktywować i nie korzystać, ale jest. Tak jak na każdym telefonie możesz mieć FB, Insta, Twit i ch... wie, co jeszcze, nawet jeśli nie masz konta i nie korzystasz. A skąd wiem... otóż maly UPDATE poniżej.

Po wczorajszej wizycie w salonie i dzisiejszych dwóch telefonach dowiedziałem się czegoś, co mnie nieco zdołowało. Otóż w jednym z salonów grzeczny Pan Sprzedawca, kiedy tylko wspomniałem CAR-NET i Discover Media w jednym zdaniu, rzekł: "Say no more" i opowiedział, jak w samochodzie, który sprzedał klientowi, odkryto brak CN w DM, jako pierwszy chyba nawet w PL przypadek tego fakapu. Było u nich jeszcze kilka takich przypadków. Po zgłoszeniu tego do Importera, a dalej do producenta wyszło, że to błąd na etapie produkcji, tak jak pisał już kolega na innym forum i w kolejnych partiach produkcyjnych to skorygowano. Podobno, jak twierdzi Pan Sprzedawca, wymiana jednostki głównej DM, ani żadna zmiana wersji softu w DM tego nie przywraca, nie naprawia i jest to NIEODWRACALNE. Jest to dla mnie niepojęte, bo w dzisiejszych czasach elektronika rządzi wszystkim, a każdy system można nadpisać ręcznie. Pytanie się nasuwa, ile komponentów należałoby wymienić/update'ować? A jak się raz przyznają, to będzie precedens i koszty rosną.....Można się użerać z Importerem, reklamować, jako niezgodność towaru z umową-gwarancja/rękojmia i pewnie nawet zgodnie z prawem domagać wymiany produktu na wolny bez wad, czyli auto z działającym CN w DM, ale Pan Sprzedawca, na moje pytanie, czy któremuś poszkodowanemu klientowi wymieniono już auto, odparł z suspensem:".........jeszcze nie....."..
Nie dowiem się więcej, jeśli nie przejdę tego na własnej skórze. A skoro CAR NET jest obiecany, to ma być i basta i to nie jest żadna łaska, żeby był. Dlatego jak najszybciej będę składał reklamację i zgłoszenie wady fabrycznej pojazdu i cisnął na rozwiązanie problemu, aby dowiedzieć się, co na to VW Polska i VW Group...
Obiecuję update, jak tylko dowiem się czegoś więcej. A na razie..... muszę się odprężyć i zapomnieć na chwilę o temacie. Dziś dzień dobroci dla OOOO. Wymiana oleju, filtra i takie tam...
Tytuł: Odp: Car-Net - brak obsługi w Discover Media
Wiadomość wysłana przez: MrBlacker w 2019/12/28 18:25
Trzymam kciuk, ale tak jak napisałem, jak brałeś auto z placu to może być dużo trudniej niż jakbyś robił zamówienie pod siebie. ;)
Tytuł: Odp: Car-Net - brak obsługi w Discover Media
Wiadomość wysłana przez: mms1994 w 2019/12/28 19:12
Wszystko zależy co w umowie. Powinieneś mieć jakiś papier potwierdzający konfiguracje, jeśli w nim ani słowa o Car Net to reklamacje nic Ci nie dadzą, siła rzeczy nie musi być ;)
Tytuł: Odp: Car-Net - brak obsługi w Discover Media
Wiadomość wysłana przez: Madbar w 2019/12/29 01:20
W konfiguracji jest DM. A DM zawiera Car Net w standardzie. Krótka piłka. Jak nie ma, to jest fakap. I tyle. Czas na reklamację.
Tytuł: Odp: Car-Net - brak obsługi w Discover Media
Wiadomość wysłana przez: mms1994 w 2019/12/29 09:35
W konfiguracji jest DM. A DM zawiera Car Net w standardzie. Krótka piłka. Jak nie ma, to jest fakap. I tyle.
Jeśli maja konfiguracje z kodami wyposażenia, na której jest kod DM, ale nie ma kodu Car Net to nie ma fakapu, tylko produkt zgodny z umowa :P
Tytuł: Odp: Car-Net - brak obsługi w Discover Media
Wiadomość wysłana przez: Michał w 2019/12/29 10:56
Jeżeli w dokumentach, które dostałeś do ręki z konfiguracją kupionego auta, nie ma Car- Netu, to niestety taka reklamacja nie ma szans na powodzenie. Każdy pojazd może być skonfigurowany inaczej, a producent może zmieniać standard wyposażenia choćby codziennie. Gdybyś zamawiał pojazd według własnej konfiguracji z Car-Netem, a jego by na pokładzie nie było, to co innego. A tak, to się producent wypnie, że widziały gały co brały. Poza tym, ja bym nie robił takiej afery z braku akurat tego elementu. Nie jest to coś nad brakiem czego warto płakać. Informacje z Car-Net są mocno okrojone, podstawowe i najgorszy smartfon zrobi to samo lepiej.
Tytuł: Odp: Car-Net - brak obsługi w Discover Media
Wiadomość wysłana przez: Madbar w 2019/12/29 16:19
Panowie,
Nie ma co podgrzewać atmosfery, bądź mnie zniechęcać, choc oczywiście każdy może wyrazić swoje zdanie. W szeregu miejsc znalazłem informację, że możliwość( nie samo korzystanie)  korzystania z CAR-NET:Guide&Inform jest standardem dla nawigacji DM i DP, choć wymaga zawarcia osobnej umowy z VW na korzystanie z usług online( choćby w przypadku darmowych 3 lat dla nowych Tiguanów, gdzie zawarcie umowy odbywa sie przez rejestarcję VW ID w portalu i potem dodanie auta oraz zalogowanie w aucie swojego ID), np. tu:https://vag-forum.pl/vw-tiguan-ii-nawigacja-audio-internet-car-net-wideorejestratory/car-net-security-service-opinie/ (https://vag-forum.pl/vw-tiguan-ii-nawigacja-audio-internet-car-net-wideorejestratory/car-net-security-service-opinie/)
Bardzo dobry opis. Rozważyłbym jedynie wydzielenie części dotyczącej usług Car-net Guide & Inform (oznaczonej jako "USŁUGI Car-net") do oddzielnego wątku. O ile bowiem Guide & Inform jest dość powszechne jako standardowy dodatek do każdej nawigacji w Tiguanie II, to już Security & Service zawsze wymaga zamówienia jako oddzielna opcja.
@TMP, nie pogniewasz się mam nadzieję, że Cie zacytowałem... ;)
Zacznę od spokojnej rozmowy z Serwisem PI Krańcowa, gdzie auto było kupione i zobaczymy co sie podzieje. Mam nadzieję, że będziecie trzymać kciuki, a nie zakładać z góry, że się nie uda, bo w tym wypadku, jak w każdej innej sprawie, jest jeden wspólny przeciwnik, czyli prodcuent, który dał ciała, a sprawa już nie jest jednostkowa, tylko dotyczy partii samochodów. Tak jak ja będę trzymać kciuki, gdy komuś z Was przydarzy się ustrka, która wynika z winy producenta.
Pozdrawiam przy niedzieli.
Tytuł: Odp: Car-Net - brak obsługi w Discover Media
Wiadomość wysłana przez: mms1994 w 2019/12/29 17:15
Nie ma co podgrzewać atmosfery, bądź mnie zniechęcać, choc oczywiście każdy może wyrazić swoje zdanie.
Tu nie chodzi o zniechęcanie, a stwierdzenie faktów. Zgodnie z prawem przedmiot umowy opisuje konfiguracja/zamówienie/rezerwacja (która powinieneś otrzymać przed podpisaniem umowy).
To od niej powinieneś zacząć i upewnić się ze masz tam wymieniony car net (gdy wybierasz DM z automatu powinien sie zaczytac tez car net, ale jeśli wystąpił błąd i lub ktoś przy zamawianiu do produkcji nie wybrał odpowiedniego kodu, auto został tak wyprodukowane. Jeśli serwery nie wiedza o tym ze masz mieć CN, nie przydziela Ci dostępu).
Jeśli konfiguracja nie zawiera CN, sprzedawca Ci może powiedzieć do widzenia i wszystko odbywa się w świetle prawa, jedynie zostaje Ci droga sądowa i próbowanie udowodnienia ze tak oczywistych rzeczy nie sprawdzałeś, ewentualnie dobra wola sprzedawcy i jakaś rekompensata.
Natomiast jeśli konfiguracja zawiera CN, powinieneś złożyć po prostu reklamacje, w niej zażądać rekompensaty (zgodnie z przytoczonym cytatem przez Ciebie jest to rzecz raczej nie do naprawy). Zawsze istnieje szansa ze sprzedawca zapomni odpisać w terminie i wtedy zgodnie z prawem reklamacja uznana ;)
Przed wizyta w ASO przygotuj się merytorycznie z papierów jakie podpisałeś i z kodeksu cywilnego, nie raz zacytowanie paragrafu w towarzystwie dyrektora salonu otwiera wiele drzwi :)
Tytuł: Odp: Car-Net - brak obsługi w Discover Media
Wiadomość wysłana przez: Michał w 2019/12/29 17:15
Oczywiście trzymam kciuki za twój sukces, choć z zasady forum internetowe służy wymianie opinii, więc nie dziw się, że nie wszystkie są po twojej myśli.
W mojej ocenie nie jest to żadna usterka, a po prostu brak jednej z opcji. Nawet jeśli VW walnął babola produkując partię aut bez Car-Net, to przecież nie znaczy, że powinien je z tego powodu zrzucić z urwiska. Wystawił je normalnie do sprzedaży, a kupujący otrzymując specyfikację konkretnego samochodu, nabył go. Skoro nie da się już uzupełnić tego braku, to czego oczekujesz jako klient? Że VW przyjmie to auto z powrotem i odda ci pieniądze? Do tego auto musiałoby być niezgodne z zawartą umową, a jej częścią jest zawsze specyfikacja kupowanego egzemplarza.
Tytuł: Odp: Car-Net - brak obsługi w Discover Media
Wiadomość wysłana przez: asta w 2019/12/29 19:18
Wzięliśmy w leasing auto z placu,
to konsumencki czy na firmę ??

Jako konsument masz zdecydowanie większe możliwości.